eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بر همان عهد 🌹🍃سالروز واقعه‌ی خونین کشتار مردم معترض به کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد مشهد در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ و روز حجاب و عفاف گرامی باد. ─═🍃 🌸🍃═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹خانم های محجبه،مظهر عفاف هستند ♦️امام خمینی (ره):این طبقه محترم زن ها که در جنوب تهران و در شهر قم و در سایر شهرها هستند، همین خانم های محجبه، همین ها که مظهر عفاف هستند، در نهضت پیشقدم بودند و در ایثار مال هم پیشقدم. 📚صحیفه نور جلد 6 صفحه 194
خون‌بهای شهیدان است...🌷🌷
پيام به مناسبت سالروز ميلاد حضرت عيسى مسيح (عليه السّلام) پيام به مناسبت سالروز ميلاد حضرت عيسي مسيح (عليه السّلام) بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم سالگرد ميلاد حضرت عيسي مسيح پيامبر بزرگوار را كه آغاز سال جديد ميلادي است به همه ي مسيحيان و مسلمانان جهان به ويژه به هم ميهنان مسيحي تبريك مي‌گويم. آن پيامبر برگزيده ي خدا، مردم را به راه خدا كه راه خوشبختي انسان است دعوت مي‌كرد و از پيروي هوا و هوس و آلودن صفاي روح انسان به زشتي و ستم و بدكرداري، بر حذر مي‌داشت. قدرتهاي طاغوتي و فاسد و زورگو و بندگان زر و زور، آن رسول الهي را مورد آزار و تهمت قرار دادند و قصد جان او را كردند و پس از آن كه خداي متعال او را در آغوش حفظ و امان خود جاي داد، حواريّون و پيروانش را سالهاي سال به شكنجه‌هاي هولناك دچار ساختند تا تعاليم او را كه بر ضدّ فساد و ظلم و شرك و هوسراني و جنگ افروزي و مردم فريبي بود، از بين ببرند. آنان كه خود، فاسد و ظالم و هوسران و جنگ افروز و مردم فريب بودند، نمي توانستند دين خدا و پيامبر خدا و رهروان راه خدا را تحمّل كنند. امروز نيز آنگونه قدرتها حاضر نيستند بندگان خدا و پيروان دين خدا و رهروان حقيقت را تحمّل كنند. پيروي از حضرت عيسي (عليه السّلام) لازمه اش طرفداري از حقّ و بيزاري از قدرتهاي ضدّ حقّ است و اميد است كه مسيحيان و مسلمانان در هر نقطه ي جهان، اين درس بزرگ حضرت مسيح (عليه السّلام) را در زندگي و عمل خود زنده بدارند. از خداوند متعال درخواست مي‌كنم سال جديد ميلادي را سال بهروزي براي همه ي ملّتها و همه ي بشريت قرار دهد. سيّد علي خامنه اي - دوازدهم ديماه هزار سيصد و هفتاد و سه مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تصوری اشتباه درباره زبان عربی و تاثیر آن در نام‌گذاری‌ها👆👆 ✅ من هم قبول دارم ماهیت و واقعیت اسلام هرگز به این مطلب نیست که من اسمم حسن باشد یا کامران. اینقدر اشخاصی بوده‌‏اند که اسمشان حسن و حسین و احمد بوده که کمر اسلام را شکسته‌‏اند. ممکن است اسم من یک اسم غیر اسلامی باشد ولی عملًا من مسلمان واقعی باشم. من منکر این مطلب نیستم؛ نمی‏‌گویم هرکسی با اسم مسلمان می‌‏شود و هرکسی با اسم از اسلام خارج می‌‏شود؛ ولی عرض می‏‌کنم که این خودش یک حسابی است در دنیای اسلام که ما این اسمها را به عنوان‏ ظرفها باید حفظ کنیم تا محتوا و مظروف را از دست ندهیم. 📙 استاد مطهری، پانزده گفتار، ص۱۶۶
تأمل 👆👆👆 عاقبت سبک زندگی اسلامی آسانی در زندگی عاقبت سبک زندگی غربی دشواری در زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠چه در دل داری؟ عـــــشق عــــــ💚ــــلے را..... عاقبـت بخـیری یعنی همین
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: بيرون سرا پرده براي صنوبر به سجده مي‌افتادند و چندين برابر آنچه براي درخت آباديهاي خود قرباني مي‌كردند، براي اين صنوبر (اصلي) قرباني مي‌نمودند. در اين هنگام ابليس مي‌آمد و صنوبر را محكم تكان مي‌داد و از درون آن با صداي بلند صحبت مي‌كرد، و بيش از وعده‌هايي كه شياطين در صنوبرهاي آباديهاي ديگر به ايشان داده بودند، به آنان وعده و اميد زندگي مي‌داد. در اين هنگام سرهاي خود را از سجده بر مي‌داشتند و از زيادي شرابخواري و مِعزَف نوازي چندان شاد و سرمست مي‌شدند كه از خود بي خود مي‌گشتند و نمي توانستند صحبت كنند، آنان دوازده شبانه روز، به شمار اعيادشان در طول سال، بدين منوال سپري مي‌كردند، آن گاه به آباديهاي، خود باز مي‌گشتند، چون مدت درازي از كفر و بت پرستي آنان گذشت، خداوند عزّوجلّ از ميان بني اسرائيل پيامبري از نسل يهود بن يعقوب، برايشان فرستاد، آن پيامبر مدت مديدي ايشان را به عبادت خداوند عزّوجلّ و شناخت ربوبيت او دعوت كرد اما از او پيروي نمي كردند. وقتي ديد كه اين قوم غرق در ضلالت و گمراهي هستند و هر چه ايشان را به راه راست و رستگاري فرا مي‌خواند، نمي پذيرند، روز عيد پايتخت آنان كه فرا رسيد، گفت: پروردگارا، اين بندگان تو راهي جز تكذيب من و كفر به تو نمي پويند، و همچنين درختي را مي‌پرستند كه هيچ سود و زياني از آن بر نمي خيزد، پس درخت آنان را بخشكان و قدرت و سلطنت خود را به ايشان نشان ده، صبح كه شد، مردم ديدند درختشان بكلي خشكيده است، ترس و وحشت وجود آنان را فرا گرفت و به دو گروه تقسيم شدند. گروهي گفتند: اين مردي كه مدّعي است از جانب پروردگار آسمان و زمين سوي شما فرستاده شده آن را سحر كرده است، تا بدين وسيله از خدايانتان روي گردانيد و به خداي او روي آوريد. گروهي ديگر گفتند: چنين نيست، بلكه خدايان شما چون ديدند اين مرد از آنها عيبجويي و بدگويي مي‌كند و شما را به پرستش غير آنها فرا مي‌خواند، به خشم آمدند و زيبايي و خرمي خود را از شما پوشيده داشتند تا شما به خاطر آنها خشم گيريد و انتقامشان را از او بستانيد. پس همگي به اتفاق تصميم بر قتل آن پيامبر گرفتند، و براي اين كار لوله‌هاي بلندي با دهانه‌هاي گشاد از سرب ساختند و آنها را يكي پس از ديگري به ته چشمه فرستادند و مانند نايهاي سفالين به هم وصل كردند و آبي را كه در ميان آن لوله‌ها جمع شد بيرون كشيدند و سپس در ته چشمه چاه عميقي كه دهانه اش تنگ بود حفر نمودند و پيامبر خود را در ميان آن چاه كردند و تخته سنگ بزرگي بر سر چاه گذاشتند، سپس لوله‌ها را از آب بيرون آوردند و گفتند: اينك اميدواريم كه خدايانمان وقتي ببينند ما كسي را كه از آنان بد مي‌گفت و از پرستش آنها باز مي‌داشت به قتل رسانده ايم و در زير خداي بزرگ دفنش كرده ايم، از ما خشنود شوند و روشنايي و خرمي آنها همچون گذشته به ما باز گردد. آنان در تمام آن روز ناله پيامبرنشان را مي‌شنيدند كه مي‌گفت: اي خداي من، تو خود مي‌بيني كه در چه جاي تنگي و در چه اندوه جانفرسايي به سر مي‌برم، پس بر بدن ناتوان من و بي چارگي‌ام رحم فرما و هر چه زودتر جانم را بستان و در اجابت دعايم تأخير مفرما، تا اين كه از دنيا رفت. پس خداوند عزّوجلّ به جبرئيل فرمود: آيا اين بندگان من كه بردباريم آنان را گستاخ كرده و از مكر و خشم من آسوده خاطر گشته اند و غير مرا مي‌پرستند و پيامبرم را كشتند، گمان مي‌كنند كه مي‌توانند در برابر خشم و غضب من تاب آورند، و يا از قلمرو من خارج شوند، چگونه توانند، در حالي كه من از هر كس كه نافرماني‌ام كند و از كيفرم نترسد انتقام مي‌گيرم. به عزّت و جلالم سوگند كه ايشان را عبرت جهانيان گردانم. هنوز در حال اجراي مراسم عيد خود بودند كه طوفان سرخي سخت وزيدن گرفت، و آنان را سراسيمه و هراسان ساخت و روي يكديگر مي‌ريختند، آن گاه زمين در زير پايشان سنگ گوگرد شد و آتش گرفت، و بر فراز سرشان نيز ابري سياه و تاريك سايه افكند و جرقه‌هاي شعله و آتش، هر يك به بزرگي يك گنبد، بر سرشان باريدن گرفت، و همان طور كه سرب در آتش آب مي‌شود، بدنهاي آنان ذوب شد. پناه مي‌بريم به خدا از خشم او و نزول بلايش، و لاحول و لاقوه إلّا بالله۳. ۲- صدوق گويد: پدرم (رض) از احمد بن ادريس، از محمد بن احمد، از علي بن اسماعيل، از محمد بن عمر و بن سعيد، از يكي از دوستانش برايمان نقل كرد كه گفت: از عيّاشي شنيدم كه مي‌گويد: از حضرت رضا (ع) درباره (مقدار) خرجي خانواده سؤال كردم، فرمود: حد وسط ميان دو امر مكروه، عرض كردم: قربانت گردم، مقصود از دو امر مكروه را نمي دانم. فرمود: بلي، رحمت خدا بر تو، مگر نمي داني كه خداوند عزّوجلّ اسراف و سختگيري را ناخوش مي‌دارد و فرموده است (و آنان كه وقتي انفاق كنند اسراف نكنند و تنگ نگيرند و بين اين دو اعتدال است) ۴. ۳- صدوق از حاكم ابوعلي حسين بن احمد بيهقي، از محمد بن يحيي صولي، از عون بن محمد كندي، از ابوالحسين محمد بن ابي عباد كه به سماع و شراب
خواري شهر ت داشت، روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) درباه سماع پرسيدم، فرمود: حجازيها در اين باره نظري دارند (و آن را بلا اشكال مي‌دانند) در حالي كه سماع از مصاديق باطل و لهو است آيا نشنيده اي كه خداي تعالي مي‌فرمايد (و هنگامي كه به لغوي مي‌گذرند با كرامت مي‌گذرند) ۵. منبع حديث ۱- فرقان / ۳۸. ۲- نوعى رقص، و آن عبارت بود از اين كه دست يكديگر را گرفته در حال رقص دور يكديگر مي‌گرديدند؛ فرهنگ معين. ۳- عيون اخبار الرضا۱/ ۲۰۵- ۲۰۹. ۴- خصال ۵۴ - ۵۵، و آيه در سوره فرقان/۶۷. ۵- عيون اخبار الرضا ۲/ ۱۲۸، و آيه در سوره فرقان /۱۲۸. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت‌الله بهجت(ره): امام رضا(ع) به من فرمودند مگه میشه کسی به ما پناه بیاره، و ما پناهش ندیم!