تقرّب
دستجمعي جمرات شيطان و رمي از همه جا و همه سو به آن و ابراز برائت عمومي از آن، حاصل ميشود، و درنهايت، گره خوردن دستها و دلها وعزمهاي مسلمين از همه جاي امت اسلامي به يكديگر واحساس قدرت وامنيت در سايه ي وحدت را پديد ميآورد كه: واذجعلناالبيت مثابةًللناس و أمنًا (۷) اگر حج، چنانكه قرآن خواسته وپيامبر (صلّي اللَّه عليه واله وسلّم) فرموده وعمل كرده به جاي آورده شود و چنانكه فرموده: خذوا عني مناسككم، مناسك آن از عمل او گرفته شود، تأمين كننده ي كمال فرد و عزت امت است. هركس باچنين حجّي مخالفت كند وحج را جدا ازاين خطوط و نشانهاي اصلي آن بخواهد، باكمال جويي فرد مسلم و عزت امت اسلامي مخالفت كرده است. امروز استكبار جهاني باپرچمداري امريكا و با طرّاحي صهيونيسم به مبارزه يي آشكار با اسلام ومسلمين سرگرم اند. اين البته دنباله ي خصومتهاي ديرين دشمنان اسلام است، ليكن با شيوههاي تازه و انگيزههاي تازه وابزارهاي تازه. وامت اسلامي از چنين كانون مقاومت ونيرو و وحدتي برخورداراست. آيا سزاواراست كه مسلمين از حج براي مقابله بادشمن ستيزه جو و تفرقه ساز و توطئه گر بهره نگيرند وخود را بيدفاع در برابر دشمن قراردهند؟
حجّ درست وكامل، ميتواند بوسيله ي نزديك كردن دلها و تبادل آگاهيها و افشاي توطئه ها، خطرناكترين توطئههاي دشمن عليه اسلام ومسلمين را خنثي كند. امروز دشمن اسلام يعني سردمداران استكبار وصهيونيسم، تفرقه افكني ميان مسلمين و غوغاگري در عرصه ي تبليغات را برضدّ هركشور ودولت وجمعيّتي كه ازبيداري اسلامي وحاكميت قرآن دم زند وداعيه ي عزّت مسلمين را داشته باشد، مهمترين كار خود ميداند. زيرااگر بتواند بخشهاي فعّال و پرتحرك از امت اسلامي را از ديگربخشهاي اين امت جداكند، مطمئن خواهد شد كه دربرابرخودپيكر عظيم و يكپارچه ي امت رانخواهد ديد، ونقشههاي خباثت آلودش در باره ي امت اسلامي را بي دردسر پيش خواهد برد. اينروزها مردم دنيا، شاهد حجم انبوه و متراكم وسطح وسيع تبليغات بوقهاي استكباري برضدجمهوري اسلامي ايرانند. اين همان سياست است كه البته به فضل الهي تاامروز ناكام مانده ولي باهمه ي توان استكبار، دنبال ميشود. مهمترين انگيزه ي دشمني با ايران اسلامي از دوران حيات امام راحل قدس سره تاكنون، آن است كه دراين كشور، همه ي سياستها با معيارهاي اسلامي، محك زده شده و انتخاب يا مردود ميشود. همه ي موضعگيريهاي سياسي براساس دستورات اسلام، شكل ميگيرد. سازش دولتها با صهيونيسم مردوداعلام ميشود، چون اين به معني آوارگي هميشگي ملت فلسطين واشغال هميشگي كشور فلسطين بوسيله ي دشمن است. ازملتهاي فلسطين و بوسني وتاجيك وافغان و كشمير و چچن وآذربايجان و الجزائر وديگر ملتهاي مظلوم مسلمان حمايت ميكند، چون قرآن صريحاً حمايت ازمستضعفان را لازم شمرده است: «ومالكم لاتقاتلون في سبيل اللَّه والمستضعفين من الرّجال و النّساءوالولدان الذين يقولون ربّنا اخرجنامن هذه القريةالظّالم اهلها واجعل لنا من لّدنك وليّاً واجعل لنا من لّدنك نصيراً» (۸) باسلطه ي امريكا ونفوذ و دخالت آن دركشورهاي اسلامي
و همه ي كشورهاي مظلوم مخالفت ميكند، چون قرآن فرموده است: «.. لاتتّخذواعدوّي و عدوّكم أولياء تلقون إليهم بالمودّة» (۹)
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بخش اول: کلیّات مباحث زن و خانواده اشاره بخش اول کلیّات مباحث زن و خانواده فصل اوّل: ضرو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱-۱-۵- کوتاهی جوامع اسلامی نسبت به نظر اسلام در مورد زن؛
خواهران عزیز و دختران من! اعتقادم این است که اگر در بخشی از جامعه ی اسلامی - چه در ایران و چه در بعضی کشورهای دیگر - نسبت به زن مسلمان، کوتاهیهایی صورت میگیرد، قدری تقصیر مردان و قدری هم تقصیر خودِ بانوان
است؛ چون آن کسی که باید شأن اسلامی زن را بشناسد و از آن دفاع کند، در درجه ی اوّل خودِ بانوان هستند. باید بدانند که خدا و قرآن و اسلام، درباره ی آنها چه قضاوتی دارد، از آنها چه میخواهد، مسؤولیت آنها را چه چیزی معیّن میکند و از آن چه که اسلام فرموده و خواسته، دفاع کنند و بخواهند. اگر نخواهند، کسانی که به هیچ ارزشی پایبند نیستند، به خود اجازه خواهند داد که به زن ستم کنند. [۱]
۱-۱-۶- بانوان؛ تشکیل دهنده ی نیمی از جمعیت ما؛ با حسّاس ترین، ظریف ترین، ماندگار ترین و مؤثّر ترین نقشها در حرکت تاریخ انسان
روز زن، یعنی نگاه درست و مبتنی بر منطق به زنان، که نیمی از جمعیت بشر را تشکیل میدهند؛ آن هم نیمی که اگر نگاه کاوشگر انسان بخواهد نقش آن را با نقشهای دیگر مقایسه کند، خواهد دید که نقش این نیم، حسّاس ترین، ظریف ترین، ماندگارترین و مؤثرّترین نقشها در حرکت تاریخ انسان و در سیر بشریت به سوی کمال است. [۲]
----------
[۱]: . همان.
[۲]: . بیانات در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۰۵-۰۵-۱۳۸۴.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
💢 آیا علاوه بر ظلم، پذیرش ظلم (انظلام) هم در اسلام حرام است؟
🔹ایمان در مبارزه با ظلم در دو جبهه مؤثر است؛ یکی در جبهه مظلوم و دیگر در جبهه ظالم.
🔸در جبهه مظلوم، ایمان همیشه یک تشویق و یک محرک بسیار قوی و مطمئن برای مبارزه مظلوم با ظالم است. ایمان میگوید قبول کردن ظلم و به اصطلاح «انظلام»، همان قدر مورد مؤاخذه خداست که خود ظلم مورد مؤاخذه خداست. ایمان میگوید انظلام جایز نیست. ایمان، مظلوم را تشویق میکند که از خود دفاع کند.
🔹ولی ایمان، در جبهه ظالم هم به عنوان یک عامل معنوی و روحی نقش بسیار مؤثری دارد؛ یعنی بسیاری از افراد بشر به این دلیل که ایمان دارند ظالم نیستند. البته نمیخواهیم بگوییم صد درصد اینچنین است و همین قدر که ایمان در جامعه پیدا شد ظالمی پیدا نمیشود. اگر ظالم پیدا نمیشد، دیگر ایمان، مظلوم را به مبارزه با ظالم تشویق نمیکرد.
📙 استاد مطهری، گریز از ایمان و گریز از عمل، ص۶۴
. 🌱
#آیھراهنما
بِسْمِ اللُّهُِ الْرَّحْمنِ الْرَحِیم
«وَعَسَی اَنْ تُحِبُّواْ شَیْئًـا وَ هُوَ شَرٌ لَکُمْ»
بقره ۲۱۶
•┈—┈✿┈—┈•
وبسا چیزی را دوست می دارید و آن برای شما بد است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 قاری استاد محمد رفعت
📖 تلاوت سوره مبارکه فرقان
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ليل متن حديث سورة الليل (۹۲) الحميرى عن البزنطى، قال: سمعت الرضا عليه السلام يقول: فى تفس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مؤمنون
متن حديث
سورة المؤمنون (۲۳) الصدوق قال: حدّثنى محمّد بن عمر الجعابى قال: حدّثنا أبو محمّد الحسن بن عبدالله الرازى، قال: حدّثنى سيّدى علىّ بن موسي الرضا عليه السلام عن أبيه عن آبائه عن علىّ عليه السلام فى قوله عزّوجلّ (أولئك هم الوارثون*الّذين يرثون الفردوس هم فيها خالدون) فى نزلت.
سوره مؤمنون (۲۳) صدوق از محمد بن عمر جعابي، از ابومحمد حسن بن عبدالله رازي روايت كرده است كه گفت: سرورم علي بن موسي الرضا (ع) از پدر بزرگوارش از پدران گراميش، از علي (ع) برايم حديث كرد كه آن حضرت فرمود: آيه (اينان همان وارثانند، همانان كه پرديس را به ارث ميبرند و در آن جاويدانند) ۱ درباره من نازل شده اشت ۲.
منبع حديث
۱- مؤمنون / ۱۰-۱۱. ۲- عيون اخبار الرضا ۲/ ۶۵.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان شنیدنی دختر لبنانی در بین الحرمین که جواز زیارت امام رضا علیه السلام گرفت! به همراه زیرنویس🌹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ چرا آقامون امام زمان(عج) هفته ای دوبار نامه اعمال مارو نگاه میکنه?? 🎙 استاد پناهیان #اللهم_عجل_ل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
CQACAgQAAx0CSmRjDAACS71iv2D6YuAORHx0tEQQyklPIsTZWQACnAYAAhwXcFCaugMaNZEiJSkE.mp3
3.17M
🔰علوم در عصر ظهور
✅ آنچه که از روایات بر میآید آن است که به برکت وجود حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) امکانات و تجهیزات و پیشرفتهای بشری که مربوط به امور صنعتی و کشاورزی و بهداشتی و غیره میباشند نه تنها باقی میمانند بلکه از آنها استفاده بهینه کرده و گسترش هم مییابد.
💢 امکانات پیشرفته در حکومت جهانی:
1️⃣ وقتی حضرت ظهور میفرمایند چگونه بر دشمنانی که دارای پیشرفتهترین امکانات نظامی و غیره میباشند پیروز میشوند که ما این بحث را به نام (ظهور و امکانات پیشرفته) مینامیم.
2️⃣ پس از تشکیل حکومت و از بین رفتن ظالمین چگونه با این امکانات رفتار میکنند که ما آن را تحت عنوان (حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) و امکانات پیشرفته) از آن یاد میکنیم.
👈 وقتی که حضرت ظهور کردند و با ظالمین جنگیدند و زمین را از وجودِ ناپاک آنان پاک کردند و حکومتی بر مبنای عدل تشکیل دادند دیگر در جهان جنگی وجود ندارد و تجاوز هم از بین خواهد رفت و همه دنیا را صلح و امنیّت فرا میگیرد لذا آن دسته از تجهیزاتی که مربوط به امور نظامی میباشد خود به خود از صفحه کنار میرود؛ چرا که احتیاجی به آنها نیست و اسلام دین صلح و آرامش است.
👈 امّا دسته دیگر از امکانات و پیشرفتها و تجهیزات بشری که مربوط به امور صنعتی و کشاورزی و بهداشتی و غیره میباشند نه تنها باقی میمانند و بیش از آنها استفاده بهینه میکنند بلکه آنچه که از روایات بر میآید آنست که به برکت وجود حضرتش این گونه امکانات گسترش هم مییابد.
#مهدویت
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فرصت به دست میآید. یک بار دیگر فرار از دنیا. رفتن به سرزمین موعود. رهایی از قیدهای دنیوی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
هیجان پنهان در تمام نیروها دیده میشود و چهره ی اکثر بچهها حاوی علامت سؤال بزرگی از عملیات آینده است. بچهها همه منتظر حرکت اند.
این شدت انتظار هنگامی ظهور میکند که به نیروها گفته میشود چادرها را جمع کنید، در کوتاهترین زمان ممکن، همه ی کارها صورت میگیرد و وسایل، بار کامیونها میشود.
هنوز هیچ کس نمی داند چه خبر است! کجا میروند؟ چه مدت در راه هستند؟ عملیات کجاست؟ و...
این بی خبری بر هیجان کار افزوده است و باز هم بازار شایعات داغ شده.
[صفحه ۱۷۷]
عده ای سعی میکنند احتمالات و شایعات خود را به یک منبع موثق در ستاد و یا قرارگاه منتسب و حداقل خود را به نحوی راضی کنند. اما بیشتر بچهها میدانند، خیلی از این حرفها صحت ندارد و باید منتظر آینده باشند. در همین مدت که وسایل را بار کامیون کرده و در انتظار آمدن اتوبوس هستند، خود را با این قبیل سخنان سرگرم میکنند تا رنج انتظار را کمتر حس کنند.
بوی اسپند و پخش سرودهای حماسی از بلندگوی دستی تبلیغات همراه با حرکت اتوبوسها یعنی رفتن به سوی میعادگاه. باید وارد سرزمین «منی» شد و اسماعیلها را قربانی کرد.
باید از سرزمین «مشعر» سنگریزه جمع آوری کرد و بر شیطانهای مطرود زد. یک بار دیگر باید نیتها را از صافی گذراند و آخرین نخالهها را از آن جدا کرد. اگر کسی موفق به این کار نشود، قافیه را باخته است. باید خوب با خود اندیشید. هدف را در نظر گرفت و فقط با خدا معامله کرد. در این بازار آشفته نباید کالای با ارزش وقت و جان را به هر مشتری فروخت. باید شیطانها و مال خرها را شناخت و این کالای با ارزش را با قیمت مناسب به خریدار واقعی واگذار کرد. خداوند تبارک و تعالی خریدار این کالا است. خودش داده، خودش هم میخرد. با قیمت بالا. با احترام. تو را برای خودش میخواهد. خودش در این معامله حضور مییابد. خودش قبض روح میکند. بالا میبرد. با افتخار. تو هم قدر بدان. فقط با خدا معامله کن. از همین لحظه. یک ساعت دیگر دیر است! البته تو از ابتدا و از مدتها پیش این معامله را شروع کرده ای و از تمام رفاه دنیوی چشم پوشیده ای و به جبهه آمده ای. ولی باید لحظه به لحظه نیت خود را پاکتر سازی. ایمان خود را قوی تر کنی. دل به خدا ببندی و جان را در طبق اخلاص بگذاری.
مقدمات عملیات معمولا شبیه به یکدیگر است و پس از استقرار در نزدیکترین محل نسبت به منطقه عملیاتی، چند روز بعد، کار شروع میشود. این دفعه نیز در سرمای زمستان وارد منطقه ای سردسیر و کوهستانی میشوی و مشخص است که عملیات باید در هوایی سرد و یخزده صورت گیرد.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 راننده تاکسی اهل باکو میگوید شهید #قاسم_سلیمانی شهید ما هم هست چون برای کمک به برادران خود در عراق شهید شد
🔺این تصویر واقعی از مردم جمهوری آذربایجان است.
#سردار_دلها
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: کوری دل وقتی ابن عباس نابینا شده بود، معاویه به او گفت: چه شده که شما بنی هاشم به کوری دچا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم
سپاس خاص خدا بر نعمتهای بیکرانش و درود بر شریف ترین اولیاء و رسولانش. و بعد از این شکسته بسته چند است در بحر جنب که در میان عرب مشهور و معروف است و در مابین شعراء عجم غیر مألوف. بخاطر فاتر، افقر فقرای خدا، باب اللّٰه بهاءالدین محمد عاملی رسیده نسیمی از نفحات جنون بر صفحههای حقایق مشحون او وزیده. رجاء واثق است که اهل استعداد (خدایش آنان را از شر دشمنان نگه دارد) دامن عفو بر آن پوشند، و در اصلاح معایب آن بکوشند (اجر آنان با خدا و قوتی غیر خدا نیست). [۱]
ای مرکز دائره ی امکان
وی زبده ی عالم کون و مکان
تو شاه جواهر ناسوتی
خورشید مظاهر لاهوتی
تا کی ز علائق جسمانی
در چاه طبیعت تن مانی
صد مَلِک ز بهر تو چشم براه
ای یوسف مصر برآ از چاه
----------
[۱]: ۱) - این پاراگراف در متن کشکول به زبان فارسی نگاشته شده و عیناً منتقل شده است.
تا والی مصر وجود شوی
سلطان سریر شهود شوی
در روز الست بلی گفتی
و امروز به بستر لا خفتی
ز معارف عالم عقلی دور
به زخارف عالم حس مغرور
از موطن اصلی نیاری یاد
پیوسته به لهو و لعب دلشاد
نه اشک روان نه رخ زردی
اللّٰه اللّٰه تو چه بی دردی
یکدم به خود آ و ببین چه کسی
به چه بسته دلی به که همنفسی
زین خواب گران بردار سری
می پرس ز عالم دل خبری
زین رنج عظیم خلاصی جو
دستی به دعا بردار و بگو
یارب یارب به کریمی تو
به صفات کمال رحیمی تو
یارب به نبی و وصی و بتول
یارب یارب به دو سبط رسول
یارب به عبادت زین عباد
به زهادت باقر علم رشاد
یارب یارب به حق صادق
به حق موسی به حق ناطق
یارب یارب به رضا شه دین
آن ثامن ضامن اهل یقین
یارب به تقی و مقاماتش
یارب به نقی و کراماتش
یارب به حسن شه بحر و بر
به هدایت مهدی دین پرور
کاین بنده ی مجرم عاصی را
وین غرقه ی بحر معاصی را
از قید علائق جسمانی
وز بند وساوس شیطانی
لطفی بنما و خلاصش کن
و از اهل کرامت خاصش کن
یارب یارب که بهایی را
این بیهده گرد هوایی را
که به لهو و لعب شده عمرش صرف
ناخوانده ز لوح وفا یک حرف
زین غم برهان که گرفتار است
در دست هوا و هوس زار است
در شغل زخارف دنیای دون
مانده به هزار امل مفتون
رحمی بنما به دل زارش
بگشا به کرم گره از کارش
از پیش مران ز در احسان
به سعادت ساحت قرب رسان
وارسته ز دنیی دونش کن
سر حلقه اهل جنونش کن
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.036.mp3
4.47M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.037.mp3
2.88M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.038.mp3
3.25M