25.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایت بسیار جذاب تشرف به دین اسلام🔸خانم یاسمیناگارسینامارگونی ۲۶ساله مسیحی ساکن برزیل که در حرم امام رضا(ع) شیعه شدند و نام خودرابه #فاطمه تغیردادند.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥دو رکن اساسی برای ولایت پذیری و ولایت مداری #استاد_کلباسی #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چرا آقامون امام زمان(عج) هفته ای دوبار نامه اعمال مارو نگاه میکنه??
🎙 استاد پناهیان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج✨
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیا هنگام شنیدن نام قائم، واجب است قیام کنیم و علت این امر چیست؟ و علت اینکه هنگام شنیدن نام امام دست بر سر می گذاریم چیست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔸قبلا راجع به این زمینه صحبت کردیم، استاد خدامراد سلیمیان از اساتید مرکز تخصصی مهدویت اصلا راجع به این مقاله ای نوشتند که این آقایان استناد می کنند امام رضا (ع) که اسم قائم را شنید بلند شد.. اما سند اصلی این روایت را شما بروید نگاه بکنید کتاب کمال الدین شیخ صدوق هست، جلد دوم، باب احادیث امام رضا،
👈🏻در آنجا اصل روایت این است که دعبل شعری راجع به امام زمان می خواند، امام رضا (ع) گریه می کند «ثُمَّ رَفَعَ رَأسه» سپس سرش را امام بلند می کند، یعنی سر امام پایین است سرش را بلند می کند. اصلا شعر هم قائم نوشته نیست اسم امام زمان (عج) است (متنش را حفظ بودم یادم رفت، کسی که خواهد آمد و ظهور می کند و بدی ها را از بین می برد و خلاصه از این چیزها) امام رضا (ع) گریه می کند و سپس سرش را بالا می کند و با دعبل حرف می زند.
❌هیچ جا لفظ قائم و اینکه امام بلند بشود و دست روی سر بگذارد اصلا در اصل روایت نیست! به مرور زمان یک عده روایت را بد ترجمه کردند و این ترجمه بد در جامعه ما آمد و الا هیچ جا نوشته نیست شما اسم قائم را شنیدید بلند بشوید. یک چیز عرفی است واجب شرعی هم نیست.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
ایستادن و شنیدن قائم.pdf
256K
تحلیل روایی "ایستادن هنگام شنیدن #لقب_قائم (عج)"
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شهرنشینی و قید و بندها مدتی است که به خاطر شرایط زندگی مجبور شده ای از گردان تسویه حساب بگیری و در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فرصت به دست میآید. یک بار دیگر فرار از دنیا. رفتن به سرزمین موعود. رهایی از قیدهای دنیوی. فرصتی برای همنشینی با خوبان امت مصطفی (ص) فرصتی برای حضور در دانشگاه جبهه. این دفعه بهتر قدر میدانی. چون مدتی در امواج بلا گرفتار اوهام پوچ و بی محتوی شده بودی. شیطان باز هم میآید. وسوسه میکند. دست بردار نیست. تو را احساساتی میخواند. تو را از زندگی جا مانده مینامد. مسخره ات میکند. ولی تو باید مانند گذشته محکم باشی. حتی این دفعه قوی تر. از تکه تکه شدن و شهادت نترسی. از اسارت هم نترسی. مجروح شدن هم عالمی دارد. تو هم که قبلا زخم برداشته ای.
برگه ی اعزام مجدد از پایگاه میگیری و راه میافتی. این دفعه تنها و بدون آن هیاهوی اعزام دسته جمعی. خیلی ساده خود را به منطقه میرسانی. گردانی منتظر تو است. به گرمی استقبال میکنند. نیروهای جدید
تو را نمی شناسند، ولی به تو خوش آمد میگویند. قدیمیها پیرامونت جمع میشوند و گفتگو میکنند. تو از یک عملیات جا مانده ای. آن هم عملیات بزرگ. در شهر هم که بودی با صدای مارش عملیات گریه کردی. اما حالا باید آماری از شهیدان گردان را تحمل کنی. چند تن از دوستان خوب تو شهید شده اند. باز هم معاون گردان و مسئول گروهان سه. ناراحت و غمگین اولین غروب جبهه را درک میکنی و در آخرین ساعتهای روز چشم به افق میدوزی. برای خود زمزمه میکنی و قطرههای اشک را روی پیراهن بسیجی ات میچکانی.
[صفحه ۱۷۵]
الحمدلله، دوباره جبهه، باز هم گردان و بچههای مخلص بسیجی. واقعا سجده ی شکر میخواهد. خیلی زود جای تو مشخص میشود. معاون گروهان دو. همراه با یکی از نیروهای قدیمی و با حال. کار شروع میشود و از فردا در صبحگاه حاضر میشوی. میدوی. نرمش میکنی. راهپیمایی میروی. و خیلی زود. گردان را تا اردوگاه همراهی میکنی.
احساس خوبی داری. فکر میکنی جای خود را پیدا کرده ای. گویی در این مدت که در جبهه نبودی، سرگردان بوده ای. یک نماز جماعت اینجا به صد نماز در شهر میارزد. میدانی چه کسی هستی و چه میخواهی بکنی. هدف مشخص است و برای هر روز برنامه داری. در موقع مناسب هم روزنامه یا کتاب مطالعه میکنی. به دیگران احترام میگذاری و دیگران برای تو احترام قائل اند. همه به یکدیگر سلام میکنند و هیچ کینه ای عمیق نیست و بیش از چند ساعت به طول نمی انجامد. اختلاف نظر و سلیقه هست ولی خودخواهی و تعصب وجود ندارد. حرف منطقی خریدار دارد و همه تابع فرمانده اند.
تمام واحدهای لشکر در حال
آماده شدن هستند. انبار مهمات تکمیل و امکانات تدارکاتی مهیاست. بوی عملیات میآید. متأسفانه سطور اول نامهها را احتمال عملیات تشکیل میدهد. نیروهایی که به طور کامل توجیه نیستند از روی ناآگاهی اقدام به نوشتن مطالبی میکنند که درج آنها صحیح نیست. تذکرات لازم در جمع گروهان و گردان داده میشود و بچهها ملزم به رعایت اصول حفاظتی میشوند. مدتی است که نیروهای اطلاعات و عملیات از اردوگاه خارج و به منطقه عملیاتی که نامشخص است رفته اند. چند روزی است که فرماندهان گردان برای توجیه به منطقه میروند و مقدمات عملیات فراهم میشود. آموزشها و تمرینها شدت بیشتری یافته و مجبوریم وقت بیشتری را در طی شبانه روز با نیروها کار کنیم.
همه چیز بوی عملیات میدهد. گردانها یکی یکی جاکن شده و میروند. تقریبا هیچ کس نمی داند به کجا میرود. حتی رانندههای کامیون و اتوبوس هم
[صفحه ۱۷۶]
به خوبی توجیه شده اند. میروند و بر میگردند. در مقابل سؤالهای مکرر که در مورد محل و مکان نیروها است، پاسخهای مناسب داده میشود. نیمی از واحدها و گردانها رفته اند. اردوگاه خلوت شده. بعضی از بچههای گردان بهانه میگیرند.
- حتما ما باید برویم پدافند و برای عملیات انتخاب نشده ایم.
- خسته شدیم، خدا کنه زود تبریم منطقه و از دست رزم شبانه و راهپیماییها راحت بشیم.
امروز فرمانده گردان، مسئول سه گروهان و معاونانش را جمع کرد و چگونگی عملیات را به طور کلی و بدون ذکر زمان و یا محل آن توضیح داد. لحن مسئول گروهان خیلی سنگین است. از سیاق کلام میفهمد که هر چه میشنوی، حق نداری در جای دیگر مطرح کنی. حاجی، به نتیجه ی این عملیات خیلی
امیدوار است و چند بار تکرار میکند که با یاری فاطمه زهرا (س)، ضربه اساسی دیگری به عراق خواهیم زد. این دفعه نیز حاجی تمام سخنان خود را با استعانت از خداوند تبارک و تعالی و یاری امیرمؤمنان ادامه میدهد. او همه چیز را از خدا میخواهد و شکست و پیروزی ظاهری را در ید قدرت خداوند میداند. بچهها را دعوت به خلوص و جلب رضای خدا میکند و در پایان، سخنانش را با چند دعا تمام میکند.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تجرید تجرید، سرعت بازگشت به وطن اصلی و اتصال به عالم عقلی است، و این همان فرمایش حضرت علیه السلام ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
کوری دل
وقتی ابن عباس نابینا شده بود، معاویه به او گفت: چه شده که شما بنی هاشم به کوری دچار میشوید؟ ابن عباس گفت: همانند شما که چشم دلتان کور شده است.
مفلس
گروهی، بدهکار خود را نزد والی بردند و ادعا کردند هزار دینار به ما بدهکار است. بدهکار گفت: راست گویند: مهلت خواستم زمین و شتر و گله هایم را بفروشم و طلب آنها را بپردازم.
طلبکاران گفتند: دروغ میگوید، این چیزی ندارد. بدهکار گفت: ای قاضی اقرار آنها را به مفلس بودنم شنیدید، پس از من چه میخواهند؟ والی دستور آزادی وی را صادر کرد.
مردی در بغداد بدهی زیادی داشت و مفلس شده بود. قاضی فرمان داد که کسی به او قرض ندهد، و هرکه قرض دهد باید صبر کند و از او مطالبه قرضش نکند و نیز دستور داد بر قاطری سوارش کنند و او را بین مردم بگردانند تا مردم از معامله با او پرهیز کنند. او را در شهر گرداندند و به در خانه اش آوردند. وقتی از قاطر پیاده شد، صاحب قاطر گفت: اجرت قاطرم را بده، بدهکار گفت: ای احمق! از صبح تاکنون برای چه مرا در شهر گرداندی؟!
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۱۹- نماز، از دیدگاه عقل و وجدان پرتوی از اسرار نماز » نماز، از دیدگاه عقل و وجدان یکی از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۲۰- چند سؤال و جواب
پرتوی از اسرار نماز » چند سؤال و جواب
سؤال: مگر خداوند به تشکر ما نیاز دارد؟
جواب: هرگز! قدردانی از یک لطف، ارزشی برای ماست و نشانه انصاف ماست، نه اینکه نشان نیاز خدا به نماز ما باشد، اگر معلّمی به شاگردش گفت: از زحمات من قدردانی کنید و خوب درس بخوانید، شاگرد نباید خیال کند که خوب درس خواندن او و قدردانی، مورد نیاز معلّم است، بلکه کمال شاگرد را میرساند.
سؤال: اگر بناست از نعمتهای الهی تشکر کنیم، چرا حتماً نماز بخوانیم؟
جواب: وقتی اصل لزوم تشکر را قبول کردیم، چگونگی آن باید طبق دستور باشد. وقتی مراجعه بیماری به پزشک، ضروری تشخیص داده شد، چگونگی مصرف دارو، تابع دستور پزشک است. برای اینکه در تشکرها سردرگم نشویم و یاوه نگوییم، باید طبق خواسته خدا سپاس انجام دهیم. یک خلبان، همینکه پرواز را پذیرفت، در هر کجای دنیا که خواست؛ با برج مراقبت تماس بگیرد، باید به زبان انگلیسی سخن بگوید. پس نحوه تشکر را باید از
دستور الهی و اولیاء خدا فرا بگیریم.
سؤال: تشکر در برابر نعمتها درست، ولی آنکه در میان ناگواریها زندگی میکند، او چرا باید تشکر کند؟
جواب: اولاً: بیشتر ناراحتیها به دست خود ما فراهم میآید، مثلاً با رعایت نکردن بهداشت، مریض میشویم، و با درس نخواندن و تنبلی، دچار رکود در زندگی میگردیم، در انتخاب دوست، دقت نمی کنیم، گرفتار میشویم و...
ثانیاً: ناگواریها هم خوب است، چرا که انسان را به تلاش وامی دارد و استعدادها را شکوفا میسازد.
ثالثاً: تلخیها را باید در کنار شیرینیها حساب کرد و بلاها را در کنار نعمتهای بیشمار دید.
رابعاً: گاهی سختیها وبلاها، باعث کمال روح وصیقل خوردن جان و سبب ترّقی معنوی میشود ودلها از غیرخدا بریده، به او متوّجه میشود.
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
CQACAgQAAx0CSmRjDAACSlViqX_stv5YAQIMbh3wUeuH3885dwAC6wsAAudn8FAdXln-HOESFyQE.mp3
2.73M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
یـع امکنـه و احیـاز است؛ و خصوصاً نماز که اذن خاص حضور است و میعاد مخصوص ملاقات و مراوده بـا حـضرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل دوم در بعضى از آداب و اسرار تکبیرات اذان و اقامه است
بدان که چون اذان اعلام حضور قواى ظاهره و باطنه نفس است در محضر ربوبیـت بـراى ثنـاى
ذات مقدس به حسب جمیع اسماء و صفات و شئون و آیات زیرا که نماز، چنانچه اشـاره بـه آن
شد، ثناى جامع است و مورد این ثناء ذات مقدس است به حسب جلوه به اسم اعظم کـه مقـام
احدیت جمع اسماء است در حضرت واحدیت، و مقام تجلّى به جمع و تفریق و ظهـور و بطـون
است در حضرات اعیان و اسماء عینیه، پس، سالک در اول امر متوجه بـه کبریـاى ذات مقـدس
شود به حسب این شأن جامع؛ پس، اعلان عظمت و کبریاى آن را کند اولًا به قـواى ملکوتیـه و
ملکیه مملکت خود؛ و ثانیاً به ملائکۀ اللَّه موکّله به ملکوت قـواى منتـشره در مملکـت نفـس؛ و
ثالثاً به موجودات عوالم غیب و شهادت؛ و رابعاً به ملائکۀ اللَّه موکّله به ملکوت سموات و ارضین .
پس، به حسب چهار تکبیر، کبریاى اسم اعظم را به جمیع سکنه عوالم غیب و شهادت مملکـت
داخلى و خارجى اعلان کند؛ و این خود، اعلان عجز خود از قیام به ثنـاى ذات مقـدس اسـت و
اعلام قصور خود از اقامه ن ماز است؛ و ایـن خـود از امـور شـامله سـلوك و آداب محیطـه ثنـا و
عبادت است که در تمام احوالِ نماز نصب العین سالک باید باشد . و از این جهت در اذان و اقامه
مکرر ذکر شود و در نماز دائماً تکرار شود؛ در انتقال از هر حالى به حال دیگر اعاده آن شود کـه
در قلب سالک قصور ذاتىِ خود و عظمت و کبریاى ذات مقدس تمکین پیدا کند .
و از این جا ادب آن نیز معلوم شود که باید سالک در هر تکبیرى قلب و قـواى خـود را متـذکر
کند به عجز خود و کبریاى حق . و به وجه دیگر ممکن است که این تکبیرات اولیه اذان هر یک
اشاره به مقامى باشد : پس اول، اشاره باشد به تکبیر از توصیف ذاتاً . و دوم، به تکبیـر از توصـیف
وصفاً. و سوم، به تکبیر از توصیف اسماً . و چهارم، تکبیر از توصیف فعلًا . پس گـویى کـه سـالک
گوید: اللَّه اکبر از توصیف ذات یا تجلیات ذاتیه و از توصیف صفات و اسماء و افعـال یـا تجلّیـات
به حسب آنها .
و فى حدیث طوی لٍ عن امیر المؤمنین علیه السلام انَّه قال : و الوجه الآخَـرُ اللَّـه اکبرُ فیـه نَفْـى
کَیفیته؛ کَانَّه یقولُ (اى المؤَذّنُ ): اللَّه اجلُّ منْ ان یدرِك الْواصفُونَ قَدر صفَته الَّذى هـو موصـوف
بِه؛ و انّما یصفُه الْواصفونَ صفَ تَه على قَدرِهم لا قَد عظَمتهو جلاله . تَعـالى اللَّـه عـنْ ان یـدرِك
الْواصفونَ صفَتَه علُواً کبیراً(193 ...(
الحدیث و از آداب مهمه تکبیرات آن است که سالک مجاهده نماید و با ریاضات قلبیـه قلـب را
محلّ کبریاى حق جلّ جلاله قرار دهـد؛ و کبـر شـأن و عظمـت و سـلطان و جـلال را بـه ذات
مقدس حقّ جلّ و علا منحصر کند و سـلب کبریـا از دیگـر موجـودات نمایـد؛ و اگـر در دل از
کبریاى احدى اثرى باشد که آن را پرتو کبریاى حق نبیند و نداند، قلبش مریض و معلل اسـت
و مورد تصرف شیطان است؛ و چه بسا باشد که تصرّفات شیطا نیه سبب شود که غیرِ حـق را در
قلب سلطانِ کبریا از حق بیشتر شود و قلب او را اکبر از حق شناسد، و در این صورت انسان در
زمره منافقان محسوب گردد . و علامت این مرض مهلک آن است کـه انـسان رضـاى مخلـوق را
مقدم بر رضاى حق دارد و براى خوشنودى مخلوق خالق را به سخط آورد .
و فى الحدیث، قال الصادقُ علیه السلام : اذا کَبرْت ،فَاستَصغرْ ما بینَ السماوات الْعلا و الثَّرى دونَ
کبرِیائه؛ فَانَّ اللَّه اذا اطَّلَع على قَلْبِ الْعبد و هو یکَبرُ وفى قَلْبِه عارِضعنْ حقیقۀِ تَکْبیرِه ،قالَ یا
کاذب ،ا تَخْدعنى؟ و عزَّتى وجلالى لَاحرِمنَّک حلاوةَ ذکْرى و لَاحجبنَّـک عـنْ قُربـى و الْمـسارةِ
( بِمناجاتى 194 .(
مىفرماید: چون تکبیر گفتى، کوچک شمار در محضر کبریاى آن ذات مقدس از عرش تا فـرش
را؛ زیرا که خداوند تبارك و تعالى اگر بندهاى را ببیند که تکبیر گوید ولى در قلبش علتى است
از حقیقت تکبیر، یعنى آنچه به زبان آورده قلب موافقت نکند، فرماید : اى دروغگو، با من خدعـه
مىکنى؟ به عزت و جلالم قسم است که از شیرینى ذکر خود تو را محـروم مـى کـنم و از قـرب
خود تو را محجوب نمایم و از سرور به مناجات خویش تو را محتجب کنم .
اى عزیز، این که قلوب بیچاره ما از حلاوت ذکر حق تعالى محروم است و لذّت مناجات آن ذات
مقدس در ذائقه روح ما وارد نشده و از وصول به قـرب درگـاه محتجـب و از تجلیـات جمـال و
جلال محرومیم، براى آن است که قلوب ما معلّل و مریض است و توجه به دنیا و اخلاد به ارض
و احتجاب به حجب مظلمه طبیعت ما را از معرفت کبریاى حق و انوار جمال و جلال محجـوب
نموده. تا نظر ما به موجودات نظر ابلیسى استقلالى است، از شراب وصل نخـواهیم چـشید و بـه
لذت مناجات نائل نخواهیم شد . تا در عالم وجود عزّت و کبریا و عظمـت و جـلال بـ راى کـسى
مىبینیم و در حجاب بتهاى تعینات
خلقیه هستیم، سلطان کبریاى حقّ جلّ جلاله در قلـب مـا
تجلّى نکند .
پس، از آداب تکبیر آن است که سالکواقف در صورت آن نشود و به لفظ تنهـا و لقلقـه لـسان
اکتفا نکند؛ بلکه در اول امر، به قوت برهان و نـور علـوم الهیه قلـب را از کبریـاى حـقّ و قـصر
عظمت و جلال به ذات مقدس جلّت عظمته و به فقر و ذلّت و مـسکنت کافّـه سـکنه امکـانى و
قاطبه موجودات جسمانى و روحانى با خبر کند؛ و پس از آن، به قوت ریاضت و کثرت مـراودت
و انس تام قلب را زنده به این لطیفه الهیه نماید و سعادت و حیات عقلى روحا نى بخشد. و چون
فقر و ذلّت ممکن و عظمت و کبریاى حق جلّت قدرته نصب العین سالک شد و تفکّر و تذکّر به
حد نصاب رسید و قلب را انس و سکونت حاصل شد، در همه موجودات آثار کبریا و جلال حـق
را به عین بصیرت مشاهده کند و علل و امراض قلبیه علاج شود؛ پس، لذت مناجـات و حـلا وت
ذکر اللَّه را دریابد و قلب مقرّ سلطان کبریاى حق جلّ جلاله شود، و در ظاهر و بـاطن مملکـت
آثار کبریا ظاهر گردد و قلب و لسان و سرّ و علن با هم موافق شوند؛ پس، تمـام قـواى بـاطن
ظاهر و ملک و ملکوت تکبیر گویند و یکى از حجـب غلیظـه مرتفـع شـود، و یـک مرحلـه بـه
حقیقت نماز که معراج قرب است نزدیک شود .
و اشاره به بعض از آنچه ذکر شد نموده در حدیثى که از علل منقـول اسـت از حـضرت صـادق
سلام اللَّه علیه در حدیث طویلى که در آن حدیثْ وصف معراج را فرموده :
قال: انْزَلَ اللَّه الْعزیزُ الْجبار علَیه محملًا منْ نُورٍ، فیه اربعونَ نَوعا مـنْ انْـواعِ النُّـوِر کانَـت محدقَـۀً
حولَ الْعرْشِ؛ عرْشُه تَبارك و تَعالى تَغْشى ابصار الّناظرین . اما واحد منْها فَاصفَرُ؛ فَمنْ اجلِ ذلـک
اصفَرَّتالصفْرَةُ . و واحد منْها احمرُ؛ فَمنْ اجل ذلک احمرَّ ت الْحمرَةُ . الى انْ قالَ : فَجلَس فیـه ثُـم
عرَج بِه الَى السماء الدنْیا . فَنَفَرت الْملائکَۀُ الى اطراف السماء؛ الى انْ قالَ : فَجلَس فیه ثُم عرَج بِـه
الى السماء؛ ثُم خَرَّت سجداً، فَقالْت : سبوح قُدوس ربنا و رب الْملائکۀِ و الرُّوحِ؛ ما اشْبه هذَا النُّـور
بِنُورِ ربنا فَقال جِبرَئیلُ : اللَّه اکْبـرُ، اللَّـه اکْبـرُ . فَـسکَت الْملائکـۀُ، و فُتحـت الـسماء ،و اجتَمعـت
الْملائکۀُ؛ ثُم جاءت و سلَّمت علَیه صلَّى اللَّه علیه و آله و آله افواجاً ... ( الحدیث 195 .(
و در این حدیث شریف اسرارى بزرگ است که دست آمال ما از آن کوتـاه اسـت . و آنچـه ذکـر
کردنى است اکنون از مقصد ما خارج است، مثل سرّ تنزل محمل از نور، و سرّ کثرت انوار، و سرّ
کثرت نوعیه، و سرّ عدد اربعین، و سرّ تنزیل خدا آن را ، و سرّ احاطه آنها حول عرش، و حقیقت
عرش در این مقام، و سرّ اصفرار صفره و احمرار حمره به واسطه آنهـا، و سـرّ نفـور فرشـتگان، و
سجده کردن آنها و تسبیح و تقدیس آنها، و تشبیه کردن آنها آن را به نور پروردگـار، الـى غیـر
ذلک که بیان در اطراف هر یک طولانى است . و آنچه تن اسب بـا ایـن مقـام دارد و شـهادت بـر
مطلب ما مى دهد، آن است که ملائکۀ اللَّه به واسطه تکبیر جبرئیل ساکت و مطمـئن شـدند، و
اجتماع بر گرد شمع جمع ولى مطلق کردند؛ و به واسطه تکبیر فتح آسمان اول گردیـد و یکـى
از حجب، که بین راه عروج الى اللَّه بود، خرق گردید . و باید د انست که این حجـب کـه در اذان
خرق و رفع شود غیر از حجبى است که در تکبیرات افتتاحیه است؛ و شاید پس از این اشاره به
این معنى بیاید ان شاء اللَّه .
و شاید این که در اقامه دو تکبیر وارد است، براى آن است که سالک قـواى خـود را در محـضر
اقامه نموده و از کثرت تا اندازه اى رو به وحدت رفته تکبیر ذات و اسـماء و یـا اسـماء و صـفات
کند؛ و شاید در تکبیرِ ذات و اسماء تکبیرِ صفات و افعال منطوى باشد
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ نرگس و نماز
🔸پوشاندن اعضا در نماز
❇️ مدارس ابتدایی
🆔 محتوای دینی مدارس کشور
🔆 ایران درحال احیای امپراطوری بزرگ در جهان
📰 اعتراف رسانه های انگلیسی زبان به قدرت هلال شیعی: هلال شیعی اصطلاحی است که قدرت گرفتن شیعه در خاورمیانه را مطرح میکند؛ بر اساس این دیدگاه جمهوری اسلامی میتواند با اعمال نفوذ طبیعی در میان شیعیان عراق تحولات ژئوپولتیک خاورمیانه را هدایت و موازنه قدرت را به نفع شیعیان و علیه منافع آمریکا و اسرائیل تغییر دهد
✍ جوئیش نیوز سیندیکت نوشت، چین، روسیه و ایران در گذشته امپراتوری های بزرگی بودند و اکنون هم حاکمان آنها تصمیم گرفته اند بار دیگر امپراتوری های بزرگی تشکیل دهند
✍ آوی دیختر،رئیس سابق دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی (شاباک): که ایران به دنبال احیای امپراطوری باستانی خود است و ۲۵ هزار نیروی مردمی شیعه حاضر در سوریه از ایران فرمانبرداری می کنند
✍ نتانیاهو،نخست وزیر سابق اسرائیل: ایران درحال احیای امپراطوری اش است؛ ایران به دنبال یک پل زمینی از تهران تا طرطوس در حاشیه مدیترانه است؛ در یمن حضور دارد؛ و میخواهد اینجا امپراطوری خود را گسترش بدهد
✍ جمعیت شیعیان نسبت به کشورها:
ایران: ۹۰٪، آذربایجان: ۷۵٪، عراق: ۷۰٪، لبنان: ۵۵٪، یمن: ۴۰٪، سوریه: ۲۰٪
☫ نگرانی رسانه های بین المللی از تبدیل ایران به امپراطوری بزرگ
✍ نیویورک پست: امپراتوری پارس زنده شد و این امپرتوری احیاشده دنیا را خواهد لرزاند...
✍ روزنامه آمریکایی واشینگتن پست نوشت : ایرانیان دوباره در حال احیا کردن امپراتوری باستانی خود هستند
✍ روزنامه روسیه ای روسیاالیوم:، به نظر میرسد تمدن کهن و وسیع ایران دوباره احیا میشود با این تفاوت که تمدن جدید یک تمدن آریایی نیست، بلکه رنگ و بوی اسلامی دارد...
✍ ماوراءالخبر،چاپ مراکش در این باره گفت: ایرانی ها برای ورود به خاک همسایگانشان از هیچ کس اجازه نمی گیرند ... آن ها همه جا هستند و هیچ جا نیستند .. جهان عرب به گوش باشید. صدای پوتین های سپاهیان ایران به گوش می رسد!
✍ تایمز درباره عمق استراتژیک ایران در منطقه گفت: دستور از تهران صادر می شود و بی چون و چرا در بغداد و بیروت و دمشق و دوشنبه و کابل و خارطوم و اسلام آباد و غزه و صنعا و ... اجرا می شود!
✍ نایب رئیس پارلمان بحرین: ایران به دنبال احیای امپراتوری پارس است
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
#نشر_مجدد
🔆 متن شبهه:
دلیل اینکه عموم مردم علی ع را نخواستند چه بود؟
آیا ممکن است چند هزار نفر که در غدیر بودند همگی دست از علی ع بردارند ؟ آیا برای این مطلب شواهد قرآنی هست؟
🔆 پاسخ شبهه:
1️⃣ چه شاهد قرآنی از این بالاتر که حضرت موسی برادر خود حضرت هارون را به عنوان جانشین خود در میان بنی اسرائیل منصوب داشت و خود به میعاد گاه خداوند برای گرفتن احکام تورات از طریق وحی رفت چنان که قرآن چنین می گوید:
« ما به موسی سی شب وعده گذاشتیم سپس آن را با ده شب دیگر تکمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پرودگارش با او چهل شب شد و «موسی به برادرش هارون گفت جانشین من در میان قوم من باش... » اعراف 142
اما بنی اسراییل خلافت و جانشینی هارون را نادیده گرفتند و به وصیت موسی عمل نکردند و راه کفر و شرک و بت پرستی و گوساله پرستی را در غیاب موسی در پیش گرفتند چنان که قرآن نقل می کند:
« قوم موسی بعد از ( رفتن ) او ( به میعاد گاه خداوند) از زیور آلات خود گوساله ای ساختند ...هنگامی که موسی خشمگین و اندوهناک به سوی قوم خود بازگشت گفت پس از من بد جانشینانی برایم بودید ( و آیین مرا ضایع کردید ) ...( هارون گفت ) فرزند مادرم این گروه مرا در فشار گذاشتند و نزدیک بود مرا به قتل برسانند...» اعراف 148 تا 151
آیا پشت کردن بنی اسراییل به خلافت و وصایت هارون دلیلی بر بطلان خلافت او می باشد؟
2️⃣ پشت کردن صحابه به امام علی مورد پیش بینی پیامبر گرامی قرار گرفته بود چنان که علمای اهل سنت نقل می کنند که پیامبر گرامی خطاب به حضرت علی فرمود: « کینه هایی مردم نسبت به تو در دل دارند که هنگامی آن را آشکار خواهند کرد که من از دنیا رفته باشم»
📚المعجم الکبیر ج11 ص73
📚مسند ابی یعلی ج1 ص426
📚تاریخ مدینه دمشق ج42 ص322
3️⃣ وفرمود:
« پس از من مردم با حیله گری با تو رفتار می کنند»
📚المستدرک علی الصحیحین ج3 ص 150
4️⃣ البته چنان نبود که تمام صحابه غدیر و مساله ولایت و خلافت حضرت علی را فراموش کنند بلکه عده ای از آنان تن به خلافت ابوبکر نداده و در برابر او اعتراض و احتجاج به ولایت حضرت علی می کردند.
5️⃣ علامه مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار بابی را اختصاص داده است به احتجاجات صحابه بر خلافت وامامت امیر مومنان در برابر غاصبان خلافت
📚بحار الانوار،ج29 ص79 باب 8
6️⃣ از ابی بن کعب نقل می کند زمانی که ابوبکر داشت خطبه می خواند بلند شد وچنین احتجاج کرد:
«آیا نمی دانید که پیامبر علی را برای ما چنین معرفی کرد
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه یعنی علیا ومن کنت نبیه فهذا امیره"
"هرکس من مولای او هستم علی مولای اوست وهرکس من پیامبر او هستم علی امیر اوست"
📚همان مدرک،ص83
7️⃣ اسامه بن زید دربرابر ابوبکر چنین استدلال کرد: «تو سخن پیامبر در مورد علی در روز غدیر را چه زود فراموش کردی»
📚همان مدرک،ص92
8️⃣ در کتب اهل سنت هم سخن از مخالفت صحابه با خلافت ابوبکر آمده است؛
۱- بخاري در صحيح خود از زبان عمر بن خطاب نقل می کند که تمام انصار و نيز علی بن ابی طالب ، زبير بن عوام و تمام طرفداران آنها با خلافت ابوبکر مخالف بودند: «تمامي انصار با ما مخالفت كردند و در سقيفه بنی ساعده جمع شدند، و نيز علی و زبير و كسانی كه همراه آنها بودند، با ما مخالفت كردند»
📚صحیح بخاری،ج8 ص26
۲- و طبری و ابن اثير در تاريخ شان نقل کردهاند که تمام انصار و يا بعضی از آنها گفتند که ما تنها با علی بن ابی طالب بيعت ميکنيم: « فقالت الا نصار او بعض الانصار: لا نبايع الا علیا»
📚الكامل ج 2، ص 325
📚تاريخ الطبري ج 2 ص
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است.
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
#نشر_مجدد
🔆 متن شبهه :
آیا در قرآن، در مورد ولايت امير المومنين علیه السلام چیزی آمده است؟
🔆 پاسخ شبهه :
✅ در قرآن مجيد آيات فراواني است که با استفاده از احاديثي که از پيامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در شأن نزول آنها وارد شده است، امامت امام علي (علیه السلام) را اثبات مي نمايند:
1⃣ آيه تبليغ: «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک. . . [1]» که طبق روايات معتبر از اهل سنت در جريان غدير خم نازل شده است و در اين روز تاريخي پيامبر(صلی الله علیه و اله) با اعلام ولايت و جانشيني حضرت علي(علیه السلام) رسالت خود را تکميل فرمود.
2⃣ آيه ولايت: «انما وليکم الله و رسوله و الذين امنوا الذين يقيمون الصلاة. . . [2]» که ولايت حضرت علي (علیه السلام)[3] در کنار ولايت خدا و رسول(صلی الله علیه و آله) قرار داده شده است.
3⃣ آيه اولي الامر: يا ايها الذين امنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم. . . [4]» که اطاعت از اولي الامر را به نحو مطلق واجب کرده است، و از اين الزام مطلق بدست مي آيد که امام بايد معصوم باشد لذا غير از حضرت علي(علیه السلام) که از عصمت برخوردار نيست، نمي تواند امام باشد. علاوه رواياتي که از کتب اهل سنت در ذيل اين آيه به معرفي حضرت علي(علیه السلام) به عنوان امام و جانشين پيامبر پرداخته است، بيش ار اندازه است.
4⃣ آيه صادقين: يا ايها الذين امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقين. . . [5]» که مي فرمايد: اي اهل ايمان، تقوا داشته و با صادقين باشيد و در روايات بيان شده است که: منظور از صادقين حضرت علي(علیه السلام) و اهل بيت پيامبر(صلی الله علیه و آله) مي باشند.
پی نوشت:
[1]. مائده، 67-
[2]. مائده، 55-
[3] چون طبق روايات معتبر آنکه در رکوع انگشترش را به سائل داد حضرت علي (ع) بوده است.
[4]. نساء، 59
[5]. توبه،
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.