.......:
آتش نیروی مقدس را گرم سازند. نیروهای سپاه اسلام در میان شیارها و تپهها خود را برای شروع عملیات آماده میکنند. کارهای نظامی کم و بیش ادامه دارد و حتی هنگام برف و بوران، ستونهای نظامی از این سو به آن سو میروند. هوا خیلی سرد شده. هر روز هم سردتر میشود.
بچهها هم خود را آماده میکنند. زیارت عاشورا ترک نمی شود. رازهای شبانه برپاست. صدای تلاوت قرآن
گوشها را نوازش میدهد. در این هوای سرد، اکثر بچهها همیشه با وضو هستند. خاضعانه میخوابند و خاشعانه زندگی میکنند. اما همه منتظرند. منتظر عروج، منتظر فرج.
عراقیها هم گرفتار سرما و یخبندان شده اند. شاید احتمال هیچ گونه حمله ای را نمی دهند. حتی ممکن است اخبار خبرچینها و جاسوسان را باور نکنند. ولی به هر حال دشمن است و نباید او را ضعیف شمرد. در دستورات اسلامی آمده است که دشمن را باید قوی دانست تا براساس این تفکر، خود را همیشه قوی تر از او آماده کنی. امام هم این هوشیاری را همیشه به فرماندهان ارشد داده است و به همین منظور فرمودند، اگر این جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد، ما تا آخر ایستاده ایم. پس شاید دشمن کمی آن طرفتر منتظر عملیات ما در این سوز سرما باشد و ما باید آماده تر از او به میدان برویم. اگر نمی توانیم از خودرو و ماشین استفاده کنیم، امکان استفاده از اسب و قاطر و الاغ وجود دارد و به همین دلیل قرار است بسیاری از امور ترابری را این حیوانات انجام دهند.
وضعیت عملیات و ترتیب نیروها کاملا مشخص شده و قرارگاه مربوطه تمام کارها را انجام داده است. حالا وقت حمله شده. اطلاعات لازم توسط نیروهای فداکار و شجاع اطلاعات و عملیات به دست آمده است و مسائل لازم به نیروها گفته میشود. توجیهات لازم صورت میگیرد و فرماندهان گروهان و مسئولان دسته، برای شناسایی و توجیه وارد منطقه عملیاتی میشوند.
برای آخرین بار، نیروها اجتماع میکنند و فرمانده گروهان مشغول صحبت میشود:
[صفحه ۱۸۴]
«... همانطوری که ملاحظه میکنید، شرایط عملیات خاصی است. کار کمی دشوار است و با وجود برف
و باران و گل و شل باید توان زیادی برای دستیابی به اهداف به کار ببندیم. به هر حال فرماندهان عزیز سپاه و ارتش تصمیم گرفته اند در این منطقه عملیات کنند و این منطقه از نقطه نظرهایی، خیلی خوب و آماده است. با انجام این عملیات، بخشهای مهم و استراتژیکی از خاک عراق به تصرف ما در میآید و میتوانیم جای پای خوبی برای عملیات سرنوشت ساز آتی به دست بیاوریم. الحمدلله آمادگی کامل برای عملیات را به دست آورده اید و در شرایط آب و هوایی مختلف آموزش دیده اید. تعداد زیادی از شما عزیزان هم اعزام مجددید و با فراز و نشیب جنگ آشنا. ولی همان طوری که میبینید، این عملیات از ویژگیهای خاصی برخوردار است و ما مجبوریم در میان برف و بوران به دشمن حمله کنیم و بعد مثل تمام عملیاتهای دیگر، جواب پاتکها را هم بدهیم تا منطقه تثبیت شود. بنابراین همه ی ما به خداوند توکل میکنیم و آماده ی پذیرش سختیهای فراوانی هستیم. تدارکات و ترابری در منطقه خیلی مشکل است و باید با آنها ساخت تا ان شاء الله و به خواست خدا، عملیات به طور کامل انجام شود.
عزیزان من، خدا را در نظر داشته باشید و برای برپایی عدالت بر روی زمین نبرد کنید تا ان شاء الله پس از ظهور آقا امام زمان (عج) بتوانیم جزو سربازان آن حضرت باشیم. البته فیض شهادت یک نعمت خدایی است که ان شاء الله نصیب هر کس شد، دیگران را هم فراموش نکند... »
سخنان حاجی، قلبها را آرام میکند. چهره ی نورانی و پر صلابتش، آدم را به کوچه پس کوچههای مدینه میبرد. معلوم نیست
چرا حاجی این قدر به فاطمه زهرا (س) علاقه دارد در تمام حرفها و سخنانش، یادی از او میکند. حاجی هم خدایی شده و شاید نور شهادت را بتوان در پیشانیش مشاهده کرد. در انتها یکی از مداحان گردان چند خط ذکر مصیبت میخواند و همه گریه میکنند.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: نکوهش دانش دنیایی ای کرده به علم مجازی خوی نشنیده ز علم حقیقی بوی سرگرم به حکمت یونانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دانش نافع معاد
ای مانده ز مقصد اصلی دور
آکنده دماغ از باد غرور
در علم رسوم گرو مانده
نشکسته ز پای خود این کنده
تا چند زنی ز ریاضی لاف
تا کی افتی به هزار گزاف
ز دوائر عشر و دقائق وی
هرگز نبری به حقائق پی
وز جبر و مقابله و خطائین
جبر نقصت نشود فی البین
در روز پسین که رسد موعود
نرسد ز عراق و رهاوی سود
زائل نکند ز تو مغبونی
نه شکل عروس و نه مأمونی
در قبر به وقت سؤال و جواب
نفعی ندهد بتو اسطرلاب
زان ره نبری بدر مقصود
فلسش قلب است و فرس نابود
از علم رسوم چه میجویی
وندر طلبش تا کی پویی
علمی بطلب که ترا فانی
سازد ز علائق جسمانی
علمی بطلب که به دل نور است
سینه ز تجلی آن طور است
علمی که از آن چو شوی محظوظ
گردد دل تو لوح المحفوظ
علمی بطلب که کتابی نیست
یعنی ذوقی است و خطابی نیست
علمی که نسازدت از دونی
محتاج به آلت قانونی
علمی بطلب که نماید راه
وز سر ازل کندت آگاه
علمی بطلب که جدالی نیست
حالیست تمام و مقالی نیست
علمی که مجادله را سبب است
نورش ز چراغ ابولهب است
علمی بطلب که گزافی نیست
اجماعی است و خلافی نیست
علمی که دهد به تو جان نو
علم عشق است ز من بشنو
عشق است کلید خزائن جود
ساری در همه ذرات وجود
غافل تو نشسته به محنت و رنج
وندر بغل تو کلید گنج
جز حلقه ی عشق مکن در گوش
از عشق بگو در عشق بکوش
علم رسمی همه خذلان است
در عشق آویز که علم آنست
آن علم ز تفرقه برهاند
آن علم تو را ز تو بستاند
آن علم ترا ببرد به رهی
کز شرک خفی و جلی برهی
آن علم ز چون و چرا خالیست
سر چشمه ی آن علی عالیست
ساقی قدحی ز شراب الست
که نه خستش پا نه فشردش دست
در ده به بهایی دل خسته
آن دل بقیود جهان بسته
تا کنده ی حرص ز پا شکند
وین تخته کلاه ز سر فکند
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》 - مقدمه #تعلیم_و_تربیت ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5766900554533976060.mp3
15.16M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》
- پرورش جسم
- تغذیه
- حرکت
- خواب و استراحت
#تعلیم_و_تربیت ۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ما دو نوع تربيت داريم: ا- تربيت بيروني 2- تربيت دروني بچه هاي ما بايد از درون، خودشان را كن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان ها بايد به خاطر عزت نفس درونيشان، خلاف نكنند. من اگر خلاف نمي كنم به اين دليل است كه براي خودم احترام قائل هستم. اگر از چراغ قرمز عبور كنم ولو اين كه پليس هم حضور نداشته باشد، به خود من توهين شده است و من تحقير مي شوم چون قانون شكسته مي شود. اين عزت نفس است و به عامل بيروني ربطي ندارد بلكه وابسته به يك عامل دروني است.
روش هاي تربيتي كه بعدا خواهيم گفت همگي تربيت دروني هستند. هنجارهاي تربيتي امروزي در تربيت بيروني وجود دارند و روش هاي صحيح و فرهنگ سازي در تربيت دروني هستند. هنجارها را به جاي فرهنگ نگذاريم و به دنبال فرهنگ تعليم و تربيت در جامعه مان باشيم. در تربيت دروني كودك قدرتمند مي شود. قدرت معنوي است اما در تربيت بيروني كودك زورمند مي شود. و ما بچه را طوري تربيت مي كنيم كه زورمند بار بيايند. قدرت از درون مي آيد و زور عامل بيروني است مثل: پول، زيبايي، قدرت جسمي، مقام و .........
اين ها همه عوامل بيروني و زورمداري است. در حالي كه قدرت دروني است مثل: صبر، بخشش و ....... بچه هاي ما از درون بايد شرطي شوند. تشويق و تنبيه بايد از درون باشد و قدرت را از درون خودشان بايد پيدا كنند و درون متصل به بالا است. هماهنگي جسم و روح و هماهنگي ماديت و معنويت، الگوي كودكي است كه ما به آن فكر مي كنيم و تلاش مي كنيم كه بچه هاي ما در اين مسير رشد كنند.
#تربیت {قسمت16}
[مباحث کودک متعادل ]