eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.1هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: دليل ديگرى كه به اهميت طرح اين موضوع، به عنوان موضوعى پژوهشى مى افزايد، اين است كه چون ماهيت سفر زيارتى، دينى، و از آموزه هاى دينى است، بايد در اين سفر بيش از موقعيت هاى ديگر به حجاب توجه داشت. همچنين، از آنجا كه بيشتر اين سفرها در خارج از كشور است و زائران ايرانى، نمايندگان جمهورى اسلامى و مكتب تشيع به شمار مى روند، اگر حجاب و پوشش اسلامى را رعايت نكنند، آبروى مكتب اسلام و نظام جمهورى اسلامى خدشه دار خواهد شد. امام صادق (عليه السلام) خطاب به پيروانشان مى فرمايد: «كُونُوا لَنا زَيْناً وَلاتكُونُوا عَلَيْنا شَيْناً» [۱] ؛ «مايه زينت و زيبايى ما باشيد، نه مايه ننگ و عار ما». حضرت در اين سخن سفارش مى كنند كه پيروانشان كارى نكنند كه آبروى آنها نزد پيروان ديگر مذاهب برود. ازاين رو كوشيده ايم موضوع حجاب را از جنبه هاى گوناگون، به ويژه در سفرهاى خارجى و داخلى، بررسى كنيم. سعى شده است مطالب كتاب نيز به شيوه داستانى، نقل روايت و بيان خاطرات تلخ و شيرين باشد تا مطالعه آن خسته كننده نباشد. ---------- [۱]: وسائل الشيعه، محمد بن الحسن الحر العاملي، ج١٢، ص٧. حجاب از دو ديدگاه افراط و تفريط در جامعه امروز ما، برداشت هاى گوناگونى درباره حجاب وجود دارد كه برخى از آنها با اسلام سازگار نيست. از ميان آنها مى توان به دو برداشت و باور افراطى و تفريطى درباره حجاب اشاره كرد. در ديدگاه افراطى، به حجاب، جايگاهى فراتر از حد خود داده شده است و تمام فضايل معنوى زن در حجاب او خلاصه مى شود؛ چنان كه اگر خانمى به پوشش ظاهرى خود اهميت دهد، به تمام فضيلت هاى زن مسلمان رسيده، ولى اگر حجابش كامل نباشد، هيچ فضيلتى به دست نياورده است. اين برداشت افراطگونه، دو نتيجه نادرست در پى دارد: نخست اينكه زنان مسلمان را از كسب فضايل ديگر غافل مى كند؛ زيرا دچار نوعى خودبزرگ بينى كاذب مى شوند و عجب و غرور آنها را از رسيدن به ديگر كمالات باز مى دارد؛ دوم اينكه براى ديگر زنان كه به حجاب اهميت چندانى نمى دهند، هيچ ارزش و احترامى قائل نمى شوند. بلكه آنها را افرادى لاابالى، بى فرهنگ و دور از معنويت و دين مى دانند. توضيح اين مطلب كه اين دو نتيجه، چه پيامدهاى مخربى درپى دارد، در اين نوشتار نمى گنجد. با توجه به آنچه گفته شد، حجاب همه فضيلت هاى يك زن مسلمان نيست و بسيارى از زنان، ويژگى هاى شخصيتى و اخلاقى پسنديده اى، مانند خوش خلقى، سخاوت مندى، ايثارگرى، انسان دوستى، حيا و ده‌ها صفت نيكو و انسانى دارند، ولى به دليل نداشتن اطلاعات كافى يا عادت كردن به نوعى پوشش، حجاب كاملى ندارند. آن گاه كه خداوند در قرآن، درباره ويژگى هاى زنان مسلمان سخن مى گويد، بر اخلاق نيك تأكيد بسيارى مى كند. در سوره احزاب آيه ٣۵، براى زنان، صفات و ويژگى هايى مانند مردان بيان شده كه به ترتيب، عبارت اند از: تسليم بودن در برابر حق، ايمان قلبى به خداوند، اهل عبادت بودن، راستگويى، صبور بودن، خداترسى و خشوع، مسكين نوازى، روزه دارى، دورى از شهوات حرام و بسيار به ياد خدا بودن. آن گاه آمده است: «خداوند براى چنين افرادى، آمرزش و پاداشى بزرگ ذخيره كرده است». (احزاب: ٣۵) تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
ج27 هنر زن بودن 14-4-94.mp3
32.84M
✅ *سلسله لوازم جلسات _ هنر زن بودن _ جلسه بیست و هفتم 🎙 مدرس: استاد محمد جعفر غفرانی
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۶۴- دشمنی با خاندان علی علیه السلام هشام کلبی از پدرش نقل کرده که می‌گفت: من مدتی را در میان بنی اود که قبیله ای از بنی سعد هستند، زندگی نمودم. آنان به زن و فرزند خود دشنام دادن به علی علیه السلام را می‌آموختند. روزی مردی از آنها که از طایفه عبدالله بن ادریس بود نزد حجاج بن یوسف آمد و سخنی گفت که حجاج خیلی عصبانی شد و با تندی او را جواب داد. مرد گفت: - حجاج! با من چنین تندی نکن. زیرا هر فضیلتی که قریش و قبیله بنی ثقیف از آن برخوردار باشد، در ما نیز شبیه آن هست. حجاج: شما چه فضیلتی دارید؟ مرد: در میان ما کسی نیست که زبان به بدگویی عثمان بگشاید و هرگز در قبیله ما سخن بدی به او گفته نشده است. حجاج: درست است، این یک فضیلت است. مرد: در میان ما هرگز خارجی دیده نشده است. حجاج: این هم فضیلت دیگری است. مرد: در جنگ همراه با علی بن ابی طالب علیه السلام فقط یک نفر از ما شرکت کرد و همین کار سبب شد وی از چشم ما بیفتد و گوشه گیر شود و نزد ما هیچ گونه ارزش و ارجی نداشته باشد. حجاج: این هم فضیلتی است. مرد: میان ما رسم است هرکس بخواهد زن بگیرد اول از زوجه خود سؤال می‌کند آیا علی علیه السلام را دوست دارد و از او به خوبی یاد می‌کند؟ اگر گفت آری! با او ازدواج نمی کند. حجاج: درست است. این هم نوعی فضیلت است. مرد: هیچ پسری در قبیله ما به نام علی، حسن و حسین یافت نمی شود و هرگز دختری را به اسم فاطمه نامگذاری نکرده ایم. حجاج: این هم فضیلتی است. مرد: وقتی حسین به جانب عراق آمد، زنی از قبیله ما نذر کرد اگر او کشته شود، ده شتر قربانی کند. وقتی که کشته شد به نذر خود عمل نمود. حجاج: مورد قبول است. مرد: مردی از قبیله ما را دعوت به بیزاری و لعن علی علیه السلام نمودند. او گفت که من از گفته‌های شما بیشتر انجام می‌دهم: نه تنها از علی بلکه از حسن و حسین نیز بیزارم و آنان را هم لعن می‌کنم. حجاج: درست است. این هم فضیلت دیگری است. مرد: خلیفه مسلمانان - عبدالملک - ما را بسیار احترام می‌کرد، بطوری که درباره ما می‌گفت شما یاوران وفادار من هستید. حجاج: درست است، این هم امتیاز دیگری است. مرد: در کوفه جذابیت و ملاحتی به اندازه جذابیت و ملاحت قبیله بنی اود وجود ندارد. حجاج در این وقت خندید و آتش غضب او فرو نشست. هشام کلبی نیز از قول پدرش نقل می‌کند که خداوند به خاطر کارهای زشت قبیله بنی اود نعمت ملاحت و جذابیت را از آنان گرفت. [۱] ---------- [۱]: بحار: ج ۴، ص ۱۲۰ جلد ۲ 📚داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: (مجلس مناظره) دولت منزل جناب آقای میرزا یعقوب علی خان قزلباش [۱] که از رجال مهم پیشاور و میزبان داعی بودند چون وسعت کامل داشت بعلاوه برای پذیرائی جمعیّت بسیار همه نوع وسائل موجود بود مخصوص مجلس مناظره قرار داده شد که تمام ده شب مجلس در آنجا برقرار و از آن همه جمعیت با کمال صمیمیت پذیرائی شایان نمودند. ---------- [۱]: ۱) قزلباش عبارت از دو کلمه می‌باشد (قزل) بمعنی سرخ (باش) بمعنای سر است یعنی سرخ سر و آنها فوج خاصه صفویه بودند که به همراهی نادر شاه افشار فتح افغانستان نمودند و در موقع حرکت نادر جمعی از آنها را در آنجا گذارد و فی الحقیقة در آنجا متوطن شدند و نژاد آنها بسیار معروف گردید در زمان امارت امیر عبد الرحمن خان و امیر حبیب اللّه خان در اثر ظلمهای بسیار و کشتارهای دسته جمعی که از شیعیان نمودند خاندان محترم قزلباش فرارا بهندوستان رفتند و در آن سامان از آنها پذیرائی کامل نمودند تا الی الحال جمعیت کثیری از آنها در تمام بلاد هند مخصوصا در پنجاب موجود می‌باشند بسیار مردان قوی و شیعیان با ایمان و غیور و با حرارتی هستند. (جلسۀ اول) (لیله جمعه ۲۳ رجب ۱۳۴۵) اشاره «آقای حافظ [۲] محمد رشید و شیخ عبد السّلام و سید عبد الحیّ و عدّه ای دیگر» «از علما و بزرگان آنها از طبقات مختلفه در ساعت اول شب وارد شدند زیاده از حد» «با آنها گرم گرفته و با روی خوش و خندان از واردین محترم پذیرائی نمودیم گرچه» «آنها خیلی گرفته و ملول بودند ولی چون داعی نظر خصوصی و تعصّب و عناد جاهلانه» «نداشتم بوظیفۀ اخلاقی خود عمل می‌نمودم در حضور جمع کثیری از محترمین فریقین» « (شیعه و سنّی) مذاکرات شروع شد طرف صحبت رسما جناب حافظ محمد رشید» «بودند گاهی هم دیگران با اجازه وارد صحبت می‌شدند و در جرائد از داعی بنام» « (قبله کعبه) که از القاب مهمّه مرسومۀ روحانیت در هندوستان است تعبیر نموده» «ولی در این صفحات یاد داشت این کلمه را تغییر داده از خود بداعی و از جناب حافظ» «محمد رشید بحافظ تعبیر می‌کنیم». ---------- [۲]: ۲) از برای معنای حافظ در اصطلاح اهل حدیث اطلاقاتی است از جمله حافظ کسی را گویند که احاطه علمی بر صد هزار حدیث متنا و اسنادا داشته باشد و دیگر حافظ کسی را گویند که حافظ کتاب خدا و سنة رسول باشد بهمین جهت بسیاری از علماء شیعه و سنی را حافظ می‌خوانند و بهمین اطلاق معروف می‌باشند. حافظ- قبله صاحب از زمان تشریف فرمائی شما بپیشاور و بیانات منبری شما مجالس بحث و گفتگو و اختلاف بسیار شده چون بر ما لازم است که برای رفع اختلاف قیام نمائیم اینست که طی طریق نموده برای رفع شبهات بپیشاور آمده و امروز را در امام باره کاملا مستمع کلمات و بیانات شما بودیم سحر بیانات شما را بیش از آنچه شنیده بودیم دیدیم امشب هم بفیض ملاقات نائل آمدیم چنانچه میل داشته باشید وارد صحبت شویم و قدری با شما صحبت اساسی نمائیم. داعی- با کمال میل برای اصغای کلمات و فرمایشاتتان حاضرم ولی بیک شرط که آقایان لطفا دیدۀ تعصّب و عادت را بسته و با نظر انصاف و علم و منطق مانند دو برادر برای حلّ شبهات صحبت کنیم مجادلات و تعصّبات قومی را بکنار بگذاریم. حافظ- فرمایش شما بسیار بجا است بنده هم یک شرط دارم امید است که مورد قبول واقع شود که در مکالمات فیما بین از دلائل قرآنیه تجاوز ننمائیم. داعی- این تقاضای شما مورد قبول عقلاء و علماء نمی باشد یعنی علما و عقلا مردود است برای آنکه قرآن مجید کتاب مقدّسی است موجز و مجمل و مختصر که معانی عالیه آن محتاج ببیان مبیّن است و ما ناچاریم در اطراف کلّیّات قرآن مجید باخبار و احادیث معتبره استشهاد نمائیم. حافظ- صحیح است فرمایشی است متین ولی در مواقع لزوم تقاضا دارم باخبار و احادیث مجمع علیه استشهاد نمائیم و از کلمات و مسموعات عوام اجتناب نمائیم و نیز برای آنکه ملعبۀ دیگران واقع نشویم از تندی و عصبانیت خودداری نمائیم. داعی- اطاعت می‌شود بسیار کلام بجائی فرمودید از اهل علم و دانش مخصوصا مثل داعی که افتخار سیادت و انتساب برسول اللّه را دارم سزاوار نیست که بر خلاف سیره و سنّت جدّ بزرگوارم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که واجد تمامی حسن اخلاق و مخاطب بآیۀ شریفه و انک لعلی خلق عظیم [۱] بوده و بر خلاف دستور قرآن مجید عمل نمائیم که می‌فرماید: ادع الی سبیل ربک بالحکمة و الموعظة الحسنة و جادلهم بالتی هی أحسن [۲] حافظ- ببخشید چون انتساب خود را برسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم ضمن گفتارتان بیان نمودید و همین طور هم معلوم و مشهور است ممکن است تقاضای بنده را بپذیرید برای مزید بینائی ما شجرۀ نسب خود را بیان فرمائید که بدانیم نسب شما از چه طریق به پیغمبر منتهی می‌شود. ---------- [۱]: ۱) بدرستی که تو صاحب خلق عظیم می‌باشی. [۲]: ۲) (ای رسول ما) خلق را بحکمت برهان و موعظۀ نیکو براه خدا دعوت نما و مجادله کن با آنها با بهترین طریق بنحو احسن-آیه ۱۲۶ سوره ۱۶
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا