1_1129851778.mp3
1.63M
⭕️ سوال
❓آیا افراد بی نماز و مشروب خور در زیارت و مجلس امام حسین علیه السلام بخشیده می شوند؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
📎 #اعتقادات
📎 #امام_حسین علیهالسلام
📎 #محرم
📎 #شکوه_حسینی
✍علت #سبک_شمردن نماز:
🔰برخي (نماز اول وقت را ترک می کنند
چون) نگرانند که مشتری خود را از دست داده و درآمد و رزقشان کم مي شود
🔰بعضی نگرانند که مبادا دوستان خود را از دست بدهند
🔰بعضی (دعوت به نماز نمی کنند چون) نگرانند که به سخنان و حرفشان بی اعتنایی شود.
😔 جای تأسف است که افراد #سیگاری در هر شرایطی سیگارشان را همراه دارند، ولی برخي افراد نمازگزار همین که جایشان تغيير كرد، به راحتی نماز را کنار می ¬گذارند و می گویند: در آن فضا نماز خواندن زشت بود!
📚شیوه های دعوت به نماز؛ استاد قرائتی؛ ص 21 و 22
#کوتاهی_نماز
#اول_وقت
291K
#پرسش_پاسخ
📿 چرا ما شیعیان نماز ظهر و عصر را با هم میخوانیم؟
📿 آیا خلاف سنت رسول الله عمل می کنیم؟ پاسخ آیت الله بهجت را بشنوید
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
وتیین از حجاب کثرت اله فىِ السماءو الهفىِ الْارضِ بیرون آمدند به واسطه این شهادت؛ و از نفور و تفرق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل چهارم در بعض آداب شهادت به رسالت است و در آن اشاره به شهادت به ولایت است
بدان که طى این سفر روحان ى و معراج ایمانى را با این پاى شکـسته و عنـانِ گسـسته و چـشم
کور و قلب بى نور نتوان نمود : ومنْ لَم یجعلِ اللَّه لَهنُوراً فَما لَهمنْ نُور (202 .(پـس، در سـلوك
این طریق روحانى و عروج این معراج عرفانى تمسک به مقام روحانیت هادیان طـرق معرفـت و
انوار راه هدایت، که واصلان الى اللَّه و عاکفان على اللَّه اند، حتم و لازم است؛ و اگر کسى با قـدم
انانیت خود بى تمسک به ولایت آنان بخواهد ایـن راه را طـى کنـد، سـلوك او الـى الـشّیطان و
الهاویۀ است . و به بیان علمى، چنانچه در ربط حادث بـه قـدیم و متغیـر بـه ثابـت، محتـاج بـه
واسطه و رابطه اى است که وجهه ثبات و تغیر و قدم و حدوث داشته باشد کـه اگـر آن واسـطه
نباشد فیض قدیمِ ثابت عبور به متغیرِ حادث در سنّت الهیه نکند رابطه کونیـه وجودیـه حاصـل
نشود- و در رابط بین این دو، انظارِ علمىِ ارباب علوم برهانى مختلف است، چنانچه ذوق عرفانى
را اقتضاى دیگرى است که تفصیل آن از عهده این اوراق خارج اسـت، و در ذوق عرفـانى رابـطْ
فیض مقدس و وجود منبسط است که مقـام برزخیـت کبـرى و وسـطیت عظمـى را دارد و آن
بعینه مقام روحانیت و ولایت رسول ختمى که متّحد با مقام ولایت مطلقه علویه است مى باشـد
و تفصیل آن در رس اله مصباح الهدایۀ (203 (نویسنده داده شده - همین طور، در رابطه روحانیـه
عروجیه، که عکس رابطه کونیه نزولیه است و بعبارة اخرى قـبض وجـود و رجـوع الـى مـا بـدء
است، محتاج به واسطه است که بدون آن واسطه صورت نگیرد، و ارتباط قلوب ناقـصه مقیـده
ارواح نازله محدوده به تا م فوق التّمام و مطلق مـن جمیـع الجهـات بـى واسـطه هـاى روحـانى و
رابطههاى غیبى تحقق پیدا نکند .
و اگر کسى گمان کند که حق تعالى با هر موجودى قیوم و به هر یـک از اکـوان محـیط اسـت
بـىواسـطه وسـایط، چنانچـه اشـاره بـه آن شـده در آیـه شـریفه مـا مـنْ دابـۀٍ الّـا هـوآخـذٌ
بِناصیتَها(204 ،(اختلاط بین مقامات و اشتباه بین اعتبارات نموده و مقام کثرت مراتبِ وجود را
با فناى تعینات به هم خلط نموده . و این بحث را بدین رساله چندان ارتباطى نیست و این قـدر
نیز از طغیان قلم واقع شد .
بالجمله، تمسک به اولیاء نعم که خودراه عروج به مع ارج را یافته و سـیر الـى اللَّـه را بـه اتمـام
رساندهاند از لوازم سیر الى اللَّه است؛ چنانچه در احادیث شریفه به آن بـسیار اشـاره شـده و در
وسائل بابى منعقد فرموده در بطلان عبادت بدون ولایت ائمه و اعتقـاد امامـت آنـان . و از کـافى
شریف حدیث نموده به سند خود از محمد بن مسلم که گفت : شنیدم حضرت باقر العلوم علیـه
السلام مى فرمود: بدان اى محمد، همانا امامـان جـور و اتبـاع آنهـا از دیـن خداونـد معزولنـد و
گمراهند و گمراه کنند؛ پس، اعمالى که مى کنند مثل خاکسترى است کـه در روز طوفـانى بـاد
سخت به او وزد و او را متفرق کند(205 .(
و در روای ت دیگر است که حضرت باقر علیه السلام فرمود : اگر کسى شبها را به عبادت قیام کند
و روزها را روزه بگیرد و تمام مالش را تصدق دهد و در تمام عمـرْ حـج بـه جـا آورد و نـشناسد
ولایت ولى اللَّه را تا موالات او کند جمیع اعمالش به دلالت او باشد، براى او پیش خداوند ثوابى
ن ( یست و نیست او از اهل ایمان 206 .(
و شیخ صدوق به سند خود از ابو حمزه ثمالى حدیث کند که گفت : حضرت علـى بـن الحـسین
علیهما السلام به ما فرمود : کدام یک از بقعه ها افضل است؟ گفتیم : خداونـد و رسـول او و پـسر
رسول او بهتر مى دانند. فرمود: افضل بقعه ها براى ما، بین رک ن و مقام است . اگر کسى عمر کند
چندان که نوح عمر کرد در قومش هزار سال، الّا پنجاه سال روزه بگیرد روز را و شبها به عبادت
بایستد در آن مکان، پس از آن ملاقات کند خدا را بـى ولایـت مـا، نفـع نرسـاند او را چیـزى از
( آن 2
و اخبار در این باب بیش از این است که در این مختصر بگنجد .
و اما آداب شهادت به رسالت آن است که شهادت به رسالت از حق را به قلب برساند و عظمـت
مقام رسالت؛ خصوصاً رسالت ختمیه را که تمام دائره وجـود از عـوالم غیـب و شـهود تکوینـاً و
تشریعاً وجوداً و هدایتاً ریزه خوار خوان نعمت آن سرور هستند؛ و آن بزرگوار و اسطه فیض حق و
رابطه بین حق و خلق است . و اگر مقام روحانیت و ولایت مطلقه او نبـود، احـدى از موجـودات
لایق استفاده از مقام غیب احدى نبود و فیض حق عبور به موجودى از موجودات نمى کرد و نور
هدایت در هیچ یک از عوالم ظاهر و باطن نمى تابید. و آن سرور نورى است که در آیـ ه نـور وارد
( است که اللَّه نور السموات و الارض 208 .(
و چون عظمت مشرّع دین و رسول رب العالمین در قلـب انـسان وارد شـد، اهمیـت و عظمـت
احکام و سنن او در قلب وارد شود؛ و چون قلب عظمت آن را ادراك کرد، سـایر
قـواى ملکیـه و
ملکوتیه خاضع آن شود و شریعت مقدسه در جمیع مملکت انسانى نافذ گـرد . و علامـت صـدق
شهادت آن است که در جمیع قواى غیبیه و ظاهره آثار آن ظاهر گـردد و تخلـف از آن نکننـد؛
چنانچه اشاره به آن در سابق شده است .
و از آنچه تا کنون ذکر شد ارتباط شهادت به رسالت به اذان و اقامه و نماز معلوم گردید؛ چه که
سالک در این طریق روحانى محتاج به تمسک به آن وجود مقدس است تا به وسـیله مـصاحبت
و دستگیرى او این عروج روحانى را بنماید .
و وجه دیگر آنکه در این شهادت اعلان به قواى ملکیه و ملکوتیه اسـت کـه نمـاز، کـه حقیقـت
معراج مؤمنین و سرچشمه معارف اصحاب عرفان و ارباب ایقان است ، نتیجه کشف تام محمدى
صلّى اللَّه علیه و آله است که خود به سلوك روحـانى و جـذبات الهیـه و جـذوات رحمانیـه بـه
( وصول به مقام قاب قوسین او أَدنى 209 (کشف حقیقت آن را به تبع تجلّیات ذاتیه و اسمائیه و
صفاتیه و الهامات انسیه در حضرت غیب احدى فرموده . و فى الحق یقۀ ایـن سـوغات و ره آوردى
است که از این سفر معنوى روحانى براى امت خود، که خیر امـم اسـت، آورده و آنهـا را قـرین
منّت و مستغرق نعمت فرموده . و چون این عقیدت در قلـب مـستقرّ شـد و بـه تکـرار مـتمکّن
گردید، البته سالک عظمت مقام و بزرگى محل را ادراك مى کند و با قدم خوف و رجاء طى این
مرحله را مى نماید. و امید است ان شاء اللَّه اگر به مقـدار مقـدور قیـام بـه امـر کنـد، آن سـرور
دستگیرى از او بنماید و او را به مقام قرب احدى که مقصد اصلى و مقصود فطرى است برساند .
و در علوم الهیه به ثبوت پیوسته که معاد همه موجودات به توسط انسان کام ل تحقق پیدا کند :
( کَما بداکُم تَعودون 210 ) (بِکُم فَتَح اللَّه و بِکُم یخْتم و ایاب الْخَلقِ
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت 🔹 چند دقیقه با #حکومت اسلامی ⬅️ قسمت پانزدهم... استاد #رحیم_پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شاهکار ملی کانادا
تجاوز گروهی تیم ملی کانادا به یک زن!
شاهد نتایج آزادی به شیوه غرب و چشم و دل سیری آنها هستید!!!!
#خارج_بدون_روتوش
39.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇺🇸💠 گوانتانامو، نماد حقوق بشر غربی
📛 مخوفترین زندان دنیا را بهتر بشناسید.
🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر