eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: غوغای عجیبی است، بدنهایی که تا چند ساعت پیش صحیح و سالم بوده اند، حالا با زخم فراوان روی تختها افتاده اند. خون زیادی از بدن خارج شده، و استخوانها شکسته و مفاصل جدا شده اما چاره ای جز تحمل دردها نیست. باید تحمل کرد. برای خدا. این یک انتخاب است. این را هم باید از جانب [صفحه ۲۶۰] خدا دانست این تیرها و ترکشها مأموریت داشته اند. مجروح شدن هم لیاقت می‌خواهد. خون دادن برای رضای خدا، افتخار دارد. مجروحان راضی به رضای خدایند و آن را با جان پذیرفته اند و برای آن ارزش قایل اند. گاهی اوقات درد آن چنان، پنجه هایش را در جان فرو می‌کند که ناله‌ها غیر ارادی است. مجروح درد دارد و باید او را درک کرد. نمی توان او را به خاطر آه و ناله اش سرزنش کرد. زخم می‌سوزد، درد می‌کند، تیر می‌کشد. حالا تو هم مجروح شده ای. لیاقت یافته ای و خدا تو را برای خون دادن برگزیده. خدا تو را اینگونه امتحان کرده. این امتحان ادامه دارد. تا خوب شدن زخمها. آن که دست یا پایش قطع شده باید زندگی جدیدی را شروع کند. به گونه ای دیگر با خدا حرف بزند. ارزش خود را از بین نبرد. از بالا به وضعیت خود نگاه کند. خود را انتخاب شده بداند و برای این انتخاب خداوند متعال را شاکر باش. اتفاقی است که افتاده. اگر به همه چیز از دید خوبی بنگری، همه چیز برای تو زیبا و خوب می‌شود. باید از معادله‌های مادی خارج شوی و جهان بینی خود را عمیق تر نمایی. نگو بهتر بود که شهید می‌شد. به تو ربطی ندارد. خود را در اختیار خدا گذاشتی و او تو را این گونه خواست. شاید گناهان تو ذوب شود. شاید هم درجات تو بالا رود. در هر حال خدا با تو معامله کرده و حتما در مقابل این دردها و سختیها به تو پاداش خواهد داد. پس خود را آماده کن. اگر چه مجبوری مدتی از جنگ و دفاع مقدس جدا باشی ولی این نیز فصلی زیبا از حفظ ارزشها و آرمانهای زیبای انقلاب و اسلام و امام خواهد بود. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
12.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨شهداء شرمنده ایم😔 به یاد شهدای کربلا ۴
.......: مولوی این طبیبان بدن دانشورند بر سقام تو ز تو واقف ترند هم ز نبضت هم ز جسمت هم ز رنگ صد مرض بینند در تو بیدرنگ پس طبیبان الهی در جهان چون ندانند از تو بی گفت زبان آن طبیبان بدن بیرونی اند که بدان اشیا بعلت ره برند وین طبیبان چونکه نامت بشنوند تا بقعر تاروپودت در روند در وضو هر عضو را وردی جدا آمده است اندر خبر بهر دعا چونکه استنشاق بینی می‌کنی بوی جنت خواهی از رب غنی تا تو را آن بو کشد سوی جنان بوی گل باشد دلیل گلستان چونکه استنجا کنی ورد سخن این بود یارب ازینم پاک کن دست من اینجا رسید این را بشست دستم اندر شستن جانست سست از حوادث تو بشو آن مست را کز حدث من خود بشستم دست را آن یکی در وقت استنجا بگفت که مرا با بوی جنت ساز جفت گفت شیخی خوب ورد آورده یی لیک سوراخ دعا گم کرده ای ورد بینی این بود ای ذوفنون ورد بینی را تو آوردی بکون ریح جنت را ز بینی یافت حر ریح جنت کی درآید از دبر گویم زد به تیرم بعد چندین انتظار گرچه دیر آمد خوش آمد تیر یار شد دلم آسوده چون تیرم زدی ای سرت گردم چرا دیرم زدی شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: استقبال از نماز برای ورود به عبادت سازنده نماز، به یکسری مقدمه‌های جسمی و روحی، از نظر پاآی و نظافت در جسم و لباس و روح و آمادگ یهای دیگر نیاز است آه به آنها اشاره می‌شود. مقدّمات نماز مقصود از مقدّمات، چیزهایی است آه انجام یا تهیّه آنها قبل از نماز، لازم است، این مقدّمات، اموری است آه به آنها م یپردازیم: طهارت نمازگزار، باید برای انجام این عبادت، آسب طهارت آند، گاهی با وضو یا غسل، و در شرایطی هم لا »: تیمّم م یآند. وضو جزء ایمان است و به تعبیر امام باقرعلیه السلام نماز بدون وضو، نماز نیست « آلید ایمان » [۱] و در برخی روایات، از وضو به عنوان « صَلاة اِلاّ بِطَهُورٍ تعبیر شده است. [۲] « نصف ایمان » و امام رضا علیه السلام بیان جالبی درباره وضو دارد و می‌فرماید: وضو، یک ادب در برابر خداست تا « لاِنْ یَکُونَ الْعَبْدُ طاهِراً اِذا قامَ بَیْنَ یَدَیِ الْجَبّارِ عِنْدَ مُناجاتِهِ » -١ بنده، هنگام نماز، وقتی در برابر خداوند می‌ایستد پاک باشد. از آلودگی‌ها وپلیدی، پاآیزه باشد. « نَقّیِاً مِنْ الادْناسِ وَالنّجاسَةِ » -٢ به علاوه، در وضو، از بین رفتن آسالت و طرد « مَعَ ما فیهِ مِنْ ذِهابِ الکَسَلِ وَ طَرْدِ الْنُّعاسِ » -٣ خواب آلودگی (و ایجاد نشاط) است. [۳] و دل و روح را آماده) « وَ تَزْآِیَةِ الْفُؤادِ لِلْقیِامِ بِیْنَ یَدَیِ الجَبّار » -٤ ایستادن در برابر پروردگار می‌سازد. امام در این حدیث شریف، به همه ابعاد جسمی و روحی وضو، یعنی نظافت و پاکی و آمادگی روح و کسب نشاط عبادت و پدید آوردن زمینه معنوی عبادت اشاره فرموده است. مرحوم فیض کاشانی می‌گوید: یکباره برخاستن از مادیّت و کوچ به معنویت مشکل است، ولی وضو گرفتن، انسان را کم کم آماده می‌سازد. (۲۰۵) ---------- [۱]: وسائل الشیعه، ج ١، ص ٢٥٦ [۲]: محجّةالبیضاء، ج ١، ص ٢٨١ [۳]: وسائل الشیعه، ج ١، ص ٢٥٧ وضو در هر حال نورانیّت و صفای باطنی که در سایه وضو پدید می‌آید، بسیار ارزشمند است. از این رو، در روایات، تأکید شده که انسان همواره با وضو باشد، وضو به نور تشبیه شده (۲۰۶) و خوابیدن با وضو همچون احیاء و شب زنده داری به حساب آمده است. (۲۰۷) برای دعا، تلاوت قرآن، زیارت و بسیاری از کارهای نیک و عبادی، سفارش به داشتن وضو شده است. (۲۰۸) بدون وضو، دست زدن به آیات قرآن و نام‌های خدا و پیامبر و ائمه علیهم السلام ممنوع است. (۲۰۹) حتی اگر نام خدا به صورت‌های مختلف و آرم نهادها و مؤسسات درآید، (مثل آرم جمهوری اسلامی) همین حکم را دارد. وضو، بمنزله اجازه ورود به حضور پروردگار است و برای قسمت‌های مختلف آن هم دعاهای خاصّی در کتب بیان شده است. مسائل وضو بسیار است که در این مجموعه نمی گنجد. ولی ناگفته نماند که مصرف آب در وضو، اگر به حدّ اسراف برسد حرام است. رسولخدا صلی الله علیه وآله فرموده است: «اَلْوُضوءُ مُدٌّ وَالْغُسْلُ صاعٌ وَ سَیَأتی اَقْوامٌ یَستقِلّونَ ذلِک فَاُولِئکَ علی خِلافِ سُنَّتی» (۲۱۰) برای وضو ده سیر آب و برای غسل، سه کیلو آب کافی است. ولی افرادی در آینده می‌آیند که این مقدار را کم می‌شمارند و آب زیاد مصرف خواهند کرد که آنها بر خلاف راه من می‌روند. طهارت برای نماز، مراحلی دارد: ۱- طهارت ظاهر از نجاسات و آلودگی ها. ۲- طهارت اعضا از گناهان و جرائم. ۳- طهارت روح از مفاسد اخلاقی. (۲۱۱) آنگونه که در دعاها می‌خوانیم: «الهی طَهّر قلبی من الشرک» خدایا دلم را از شرک، پاک ساز. وقتی در نماز، لازم باشد که لباس و بدن از آلودگی‌ها پاک باشد، آیا لازم تر آن نیست که دل و جان، از کبر و ریا و حسد و کینه هم پاک باشد؟ و آیا دوگانگی ظاهر از باطن، نوعی نفاق نیست؟ از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357