eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: آشنای ایران. آیا می‌شود یک بار دیگر کشورم را ببینم؟! مادر کجایی؟ پدر کجایی؟ یاد دوستان شهید بخیر. جبهه کجایی؟ خاکریز، تانک، آرپی جی، صبحگاه، اردوگاه، رزم شبانه، خمپاره، انفجار، نیروهای گردان، تدارکات، پوتین...؟ امروز قرار است از نتیجه عمل جراحی، آگاه شوند به همین علت تو را از اتاق خارج می‌کنند و به طبقات پایین بیمارستان می‌برند. در آنجا یک عراقی مجروح هم دیده می‌شود که احتمالا درجه دار و یا از نیروهای مخصوص است. با اینکه یک پایش قطع شده، بدجوری به تو نگاه می‌کند... باز هم تکنولوژی، باز هم پیشرفت تجهیزات پزشکی. تو می‌توانی مسیر روده‌های خود را در صفحه ی یک مونیتور یا تلویزیون مشاهده کنی. همه چیز طبیعی است. عمل جراحی با موفقیت کامل صورت گرفته. دکتر رادیولوژی اجازه مرخص شدن تو را از بیمارستان صادر می‌کند. چند ساعت بعد پروفسور شرایبر برای آخرین بار تو را ویزیت می‌کند. هنوز می‌خندد. با آن ریشهای سفید و با مزه اش. دوست داشتنی است. او هم اجازه می‌دهد فردا، بیمارستان را ترک کنی و بروی. پرستارها اظهار خوشحالی می‌کنند و از اینکه سلامت خود را دوباره به دست آورده ای، شادمان اند. اما قبل از خروج از بیمارستان یک دکتر می‌آید. ورزشهای مناسب و مفید را توضیح می‌دهد و در پایان با چند امضاء مقدمات خروج تو فراهم می‌شود. خسرو لباس می‌آورد. از همه خداحافظی می‌کنی. با ادب و خوشرویی تمام. از همه تشکر می‌کنی. با مترو به خوابگاه دانشجویی خسرو و محسن می‌روی. آنها خیلی خوشحال اند ولی تو خود را مزاحم می‌بینی. یک اتاق ۲ ضربدر در ۲، برای دو نفر، یک تخت و یک رختخواب، یک کمد و یک میز و دو صندلی، یک اجاق گاز کوچک و ظرف و ظروف لازم در گوشه ی اتاق. [صفحه ۲۹۳] با وجودی که پول زیادی ندارند ولی در چند روز اول از فروشگاه ترکها که ذبح اسلامی دارند مرغ تهیه می‌کنند و پوست آن را جدا کرده و در آب می‌اندازند تا کاملا پخته شود. هر مرغ پنج مارک، گران است. ولی این دوستان دریغ نمی کنند. تو باید تقویت شوی. دکتر گفته حداقل ۱۵ روز در کشور آلمان بمانی تا چنانچه مشکلی برای تو پیش آمد، همان جا مداوا شوی. ولی تحمیل این خرج گران به این دو دانشجوی مسلمان، غیر قابل تحمل است. نمی توانی خود را راضی کنی. مقداری مارک همراه خود داری. آنها را بدون هیچ گونه تعارفی به آنها می‌دهی. ولی ناراحت می‌شوند. خیلی شدید. خسرو در یک کارخانه آب معدنی پر کنی، کار می‌کند و چند روز پیش دستش در زیر تعداد زیادی جعبه نوشابه مانده و حسابی زخمی شده، ولی روحیه او هم مثل روحیه بچه بسیجیهای جنگ است. می‌گوید و می‌خندد. حضور تو را به فال نیک گرفته و از خدا تشکر می‌کند. شبها، ساعات زیادی را صرف شنیدن حوادث جنگ می‌کند. البته خودش در جنگهای نامنظم شهید چمران حضور داشته و در عملیات طریق القدس و ثامن الائمه شرکت کرده، به همین دلیل خیلی مشتاق شنیدن خاطره‌های جنگ است. گاهی اوقات اشک در چشمانش جمع می‌شود و سؤال می‌کند: «... فکر می‌کنی، درس خواندن ما در این مقطع درست باشه؟!... » ولی محسن علاقه چندانی به جنگ ندارد. آن را یک فاجعه و کابوس می‌داند و از خون می‌ترسد! ولی در انجام مستحبات تلاش می‌کند و تقریبا همیشه با وضو است. دیدن مسجد شهید بهشتی در هامبورگ خاطره ی جالبی برای تو خواهد بود. در کنار دریاچه ی آلستر و در کنار یک خیابان پهن، مسجدی زیبا و مدرن با مردمانی آشنا و صمیمی. تاجرهای فرش که سالها در آلمان زندگی می‌کنند. برپا دارندگان نماز در دیار بی نمازی. خانمهای محجبه و پوشیده. چند آلمانی که مسلمان شده اند. رابطه ی دوستانه و عارفانه. غالبا عاشق امام و ایران و انقلاب. [صفحه ۲۹۴] کودکانشان فارسی صحبت می‌کنند و آلمانی هم می‌دانند. اینها هم از جنگ و عملیات فاو می‌پرسند. مجروحان را دوست دارند و جنگ را در چهره ی تو جستجو می‌کنند. یک سیاهپوست آمریکایی هم اینجا مسلمان شده. با ارشادهای روحانی مسجد، حاج آقا مقدم، کسی که به سه زبان خطبه ی نماز جمعه را می‌خواند. جوان و با نشاط، مسلط و عالم، همه او را دوست دارند، او هم همه را دوست دارد. وجود یک روحانی خوب در سرزمین کفر، نعمت بزرگی است محور اجتماع بزرگی شده و مشکل مردم را بر طرف می‌کند و حتی در بین آلمانی‌های غیر مسلمان هم قضاوت می‌کند. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل۶.mp3
12.57M
💠 کــتاب صـوتـی- «خــدای خـوب ابــراهیــــــم» 🔴 حــاوی صدوهفتـــادو هشـــت خــاطــره دربــاره ویــژه گـــیهای قـــرآنــی شـــهیـــد ابـــراهـــیــم هـــادی قـــسمـــت : 6
بچه محل امام رضا: وثوق الحکماء در تراجم در تراجم مختلف به اشارت از وی نام برده شده که در ذیل به اهمّ آنها اشاره می‌گردد. ۱- علاّمه متتّبع شیخ آقا بزرگ تهرانی در کتابهای خود در چندین موضع به وی اشاره کرده است: الذریعة ج ۱۳ / ۲۵۷، ش ۹۴۵: ۷ ؛ شرح دعاء العدیلة، للمیزا ابراهیم الحکیم المتوفی فی حدود سنة ۱۳۵۸ ه، ابن المیرزا محمدعلی الخراسانی السبزواری، الملقّب بوثوق الحکماء، ألّفه أوان رجوعه من الحجّ... ». الذریعة ج ۱۳ / ۲۶۸، ش ۹۹۰: «شرح دیوان گلشن راز، للمیرزا ابراهیم الحکیم الخراسانی السبزواری صاحب شرح دعاء العدیلة و له شرح الصحیفة السجادیة کما یأتی». الذریعة ج ۱۳ / ۳۴۵، ش ۱۲۸۱: «شرح الصحیفة للمیرزا ابراهیم بن محمد علی السبزواری المعاصر، الملقّب بوثوق الحکماء، المتوفی سنة ۱۳۵۸ ه و هو شرح فارسی عرفانی... ». نقباء البشر ج ۱ / ۲۰: «هو الشیخ المیرزا ابراهیم بن المیرزا محمد علی وثوق الحکماء الخراسانی السبزواری، فاضل جلیل له شرح دعاء کمیل [۱] المطبوع، ألفّه بعد رجوعه من الحج ۱۳۱۸». ۲- گنجینه دانشمندان رازی ج ۵ / ۳۰۵: «حجة الاسلام آقا شیخ ابراهیم سبزواری از علماء و حکماء مقیم مشهد بود - و در خدمت حکیم سبزواری استفاده نموده و جماعتی مانند مرحوم میرزا شیخ ابوالحسن میرزا معروف به شیخ الرئیس قاجار از او استفاده کرده اند». طرفه آن است که همو در ذیل معرّفی آثار حاج شیخ محمّد، ملقب به ولی اللّه اسراری و نقل زندگی خود نوشت او، به اثر مهمّی از وی در این راستا چنین اشاره کرده است: «شرح حال مرحوم حاج میرزا محمد ابراهیم وثوق الحکماء مؤلّف شرح دعای عدیله و شرح گلشن راز شبستری است» [۲] . متأسّفانه، تلاش نگارنده برای یافتن این اثر تاکنون نتیجه نبخشیده است. [۳] نکته: در میان شاگردان حکیم سبزواری نام استادی به نام «میرزا ابراهیم سبزواری» ---------- [۱]: ۱- کذا، این عبارت تصحیف شرح دعاء عدیله است. [۲]: ۲- گنجینه دانشمندان، ج ۵، ص ۳۱۳. [۳]: ۳- جهت شرح احوال صاحب ترجمه نیز بنگرید: مستدرکات اعیان الشیعة، ج ۷، ص ۳۳۵ ؛ فهرس التراث، ج ۲، ص ۳۴۱ ؛ موسوعة مؤلّفی الامامیة، ج ۱، ص ۳۹۹ ؛ فهرست خان بابا مشار، ج ۳، صص ۳۲۲۹، ۳۲۳۰، ۳۲۳۹، ۳۲۴۸ ؛ فهرست مؤلفین کتب چاپی فارسی، ج ۱، صص ۶۴ - ۶۵ ؛ فهرست کتابخانه آستان قدس رضوی، ج ۴، ص ۳۲۳ (چ ۱۳۲۵) ؛ فهرست کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، ج ۴، ص ۱۱۶ و ج ۱۱، ص ۲۳۵۳ ؛ تاریخ حکماء و عرفای متأخرین صدر المتألهین، ص ۱۲۴ (چ ۱۳۵۹) ؛ ضمیمه تاریخ علمای خراسان، ص ۲۷۴. مشهور به شریعتمدار سبزواری (۱۳۱۶ ه. ق) به چشم می‌خورد [۱] که وی از شاگردان شیخ انصاری و صاحب جواهر می‌باشد که نباید با صاحب ترجمه ما اشتباه گردد. ---------- [۱]: ۱- بنگرید: تاریخ علمای خراسان، ص ۱۳۱. شرح دعاء عدیله آغاز: «حمد مختص به محمودی است که در پرده هر حامد نوای او است و عالم شحی از بحر عطای او است». انجام: «لهذا افسوس و فرح شما بی فائده است، چنان که مفهوم کلام علی علیه السلام به ابن عباس که مردم افسوس بر فوت امری مخورند که ممکن نیست درک او برای آنها، و مسرور می‌شوند بر امری که محال است فوت او از آنها، پس مع ذلک فلا تمرحن لأوزارها و الا تصجرنّ لأوصابها». در پایان این شرح آمده است: «قد تمّت هذه النسخة الشریفة، أعنی شرح دعاء العدیله علی ید أقلّ الخلیقة، بل لا شی ء و الحقیقة، حاجی میرزا محمد ابراهیم خلف مرحوم مغفور مبرور، خلد آشیان، جنّت مکان، میرزا محمد علی طاب اللّه ثراه، و جعل الجنة مثواه. امیدوارم از مطالعه کنندگان این شرح که فی الواقع جرح است [۲]، وجود [۳] محدود به تقدّر این عبد اثیم را از نظر محو نموده، و ملهم کلّ علوم را مقصود و ملحوظ خود نمایند، و آنچه سهو و خطا و نسیان که لازمه انسان است در او ملاحظه و مشاهده می‌نمایند به قلم محو حکّ، و اغماض نمایند، واللّه یقول الحقّ و هو یهدی السبیل. هنگام مراجعت از سفر بیت اللّه صورت اتمام پذیرفت، فی لیلة احدی عشر من شهر رمضان المبارک ۱۳۱۸. در آغاز شرح آمده است: «و بعد می‌نویسد مهجور جانی والعبد الفانی، محمد ابراهیم خراسانی که در اوقات انزوا در مدرسه فصیحیه در کنج اطاق نفس خبیث خسیس را قهراً و جبراً واداشته با قلّت منام و همنشینی انام و عدم اشتغال بال به هوای موهوم... چنان به خاطر فاتر این داعی خاطر نمود که شاید به همت اولیای مطلق و انفاس طیبه طاهره دعاء الموسوم بالعدیلة المنسوب الی أمیر البررة و قاتل الکفرة علی علیه السلام را به قدر فهم اظهار و ابراز بعضی از معانی مخفیه او نمایم به لفظ فارسی که اقرب به فهم اغلب عموم الناس است... ». این شرح به اهتمام حاج شیخ احمد کتابفروش شیرازی و به خط احمد بن محمد الهزار جریبی در سال ۱۳۲۹ ه. ق یعنی یازده سال پس از نگارش آن، به چاپ رسیده است. ---------- [۲]: ۲ - کذا. [۳]: ۳ - کذا. 📚✍شرح بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm135
.......: کیفیت دعا همچنین امام به نقل از پیامبر فرمود: بگو خدایا مرا هدایت کن و استوار نما، اللهم اهدنی و سددنی، وقتی این دعا را بر زبان جاری ساختی، مراد تو از هدایت، هدایت در مسیر و منظور تو از سداد، تیری باشد که به هدف اصابت می‌کند. یکی از بزرگان ذیل این حدیث گفته است: آنچه این حدیث به ما می‌فهماند این است که دعا کننده باید معانی دعا را به خاطر بسپارد و با توجه قصد خود را هرچه هست اعم از لازم و غیر لازم به طور کامل بیان کند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357