eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۲-۲-۴-۱-۲- حفظ عفّت و پاکدامنی موضوع آن دو زن دیگر (حضرت مریم (س) و حضرت آسیه (س) ) هم مربوط به خانواده است... در مورد حضرت مریم هم همین جور است: «الَّتی أَحْصَنَتْ فَرْجَها» [۲] ؛ ناموس خود را حفظ کرد، عفّت خود را حفظ کرد. این نشان دهنده ی این است که در محیط زندگی حضرت مریم (سلام الله علیها) عواملی وجود داشته که می‌توانسته است تهدیدکننده ی عفّت و ناموس یک زن عفیف باشد و او توانسته مبارزه کند. [۳] باز خدای متعال دو زن را به عنوان نمونه ی مؤمنان ذکر می‌کند: «وَ ضَرَبَ الله مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَةَ فِرْعَوْنَ إذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی عِنْدَکَ بَیْتًا فِی الْجَنَّةِ وَ نَجِّنی مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِه» [۴] ؛ یکی زن فرعون و دیگری، حضرت مریم... حضرت مریم هم: «و مریم ابنت عمران التی احصنت فرجها فنفخنا فیها من روحنا»؛ دامن خود را پاک و پاکیزه نگه داشت؛ این‌ها ارزش‌های انسانی است. [۵] ۵-۱-۲- آسیه همسر فرعون ۱-۵-۱-۲- جایگاه و اهمیّت الگو ۱-۱-۵-۱-۲- نمونه و مثل قرآنی برای مؤمنان در قرآن کریم، زن فرعون نمونه ی ایمان شناخته شده است، برای مرد و زن در طول زمان تا آخر دنیا. [۱] خدای متعال در این جا، دو زن را به عنوان دو نمونه از انسان‌های برجسته و مؤمن - نه از زنان برجسته - ذکر می‌کند. یعنی در صحنه ی انسانیت و تکامل معنوی، خدای متعال وقتی می‌خواهد نمونه ی ممتازی بیان کند، سخن از پیامبران و مردان بزرگ و شخصیت‌های علمی و دینی نمی کند؛ بلکه سخن از دو زن به میان می‌آورد که یکی از آن دو زن، زن فرعون است. [۲] ۲-۵-۱-۲- ویژگی ها ---------- [۲]: . سوره ی تحریم، ۱۲. [۳]: . بیانات مقام معظم رهبری با بانوان نخبه درتاریخ ۱-۳-۱۳۹۰. [۴]: . سوره ی تحریم، آیه ی ۱۱. [۵]: . بیانات در دیدار مدّاحان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) ۱۷-۵-۱۳۸۳. [۱]: . بیانات در دیدار فرمانده و پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۹-۱۱-۱۳۸۸. [۲]: . بیانات در اجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵. ۱-۲-۵-۱-۲- انتخاب راه حق با حفظ روحیّه ی استقلال طلبی و تسلیم نشدن در برابر گمراهی‌های فرعون خدای متعال در این جا، دو زن را به عنوان دو نمونه از انسان‌های برجسته و مؤمن - نه از زنان برجسته - ذکر می‌کند. یعنی در صحنه ی انسانیت و تکامل معنوی، خدای متعال وقتی می‌خواهد نمونه ی ممتازی بیان کند، سخن از پیامبران و مردان بزرگ و شخصیت‌های علمی و دینی نمی کند؛ بلکه سخن از دو زن به میان می‌آورد که یکی از آن دو زن، زن فرعون است. «أذ قالت رب ابن لی عندک بیتاً فی الجنة»؛ زنی در مقام مبارزه با قدرت طاغوتی شوهرش، زنی با استقلال کامل که زیر بار شوهر متجاوز و قدرتمند و فرعون صفت و فرعون نام خود نمی رود. عظمت این زن، این جاست که شوهر نمی تواند راه گمراهی را بر او تحمیل کند؛ اگرچه آن شوهر، شخصی در حدّ فرعون با آن قدرت و با آن شخصیت باشد. میلیون‌ها مرد، زیر دست فرعون و محکوم اراده ی اویند؛ امّا همسر خود این مرد، در خانه محکوم اراده ی او نیست؛ آزاد است، به خدا ایمان می‌آورد، راه فرعون را ترک می‌گوید و راه خدا و راه حق را انتخاب می‌کند. لذا به عنوان یک موجود و یک انسان برجسته، نه فقط از میان زنان، بلکه از میان همه ی بنی نوع بشر انتخاب می‌شود. [۱] ۲-۲-۵-۱-۲- کنار نهادن تجمّلات و خواسته‌های دنیوی در عین برخورداری از رفاه و عزّت ظاهری در راه ایمان به خدا باز خدای متعال دو زن را به عنوان نمونه ی مؤمنان ذکر می‌کند: «وَ ضَرَبَ الله مَثَلًا لِلَّذینَ آمَنُوا امْرَأَةَ فِرْعَوْنَ إذْ قالَتْ رَبِّ ابْنِ لی عِنْدَکَ بَیْتًا فِی الْجَنَّةِ وَ نَجِّنی مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِه» [۲] ؛ یکی زن فرعون و دیگری، حضرت مریم: «و مریم ابنت عمران». آن زن اول، قصر فرعونی او را مجذوب نکرد؛ زن پرورش یافته در بساط فرعونی، کسی که زن فرعون است و لابد پدر و مادر و خاندانش هم از همین طواغیت بودند، در نهایت راحت و نعمت و رفاه و عزّت ظاهری بود و زندگی می‌کرد؛ امّا ایمان موسی دل او را بُرد و تصرّف کرد؛ به موسی ایمان آورد. وقتی ایمان آورد و راه را شناخت، همه ی آن راحت و رفاه را کنار گذاشت و دیگر آن قصر باعظمت در مقابل او جاذبه یی نداشت؛ گفت: «رَبِّ ابنِ لی عِندَکَ بَیتاً فی الجَنَّة»؛ من خانه ی بهشتی را ترجیح می‌دهم؛ زندگی دنیا ارزشی ندارد... این‌ها ارزش‌های انسانی است. [۳] ---------- [۱]: . بیانات در اجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵. [۲]: . سوره ی تحریم، آیه ی ۱۱. [۳]: . بیانات در دیدار مدّاحان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) ۱۷-۰۵-۱۳۸۳. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
15.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 با وجود نیاز فقرا، هزینه کردن برای زیارت چه توجیهی دارد؟ پاسخ استاد مطهری به اشکالی معروف در فضای مجازی
إبراهيم وَآتَاكُم مِّن كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ وَإِن تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا إِنَّ الْإِنسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ ﺧﺪﺍ ﻫﺮﭼﻪ ﻣﻌﻤﻮﻟﺎً ﻟﺎﺯم ﺩﺍﺭﻳﺪ، ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭﺗﺎﻥ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﻧﻌﻤﺖ‌ﻫﺎی ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺸﻤﺎﺭﻳﺪ، ﻧﻤﻲ‌ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﻳﻜﻲ‌ﻳﻜﻲ‌ﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﻤﺎﺭﻳﺪ! ﺑﺎﺍﻳﻦ‌ﺣﺎﻝ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻮﻋﺎً ﺧﻴﻠﻲ ﺑﺪﻛﺎﺭ ﻭ ﻧﺎﺷﻜﺮ ﺍﺳﺖ! (٣٤) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ِوَأَقِمِ الصَّلَاةَ ۖ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ ۗ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ - عنکبوت 46 و نماز را چنان که باید برپای دار. مسلّماً نماز (انسان را) از گناهان بزرگ و از کارهای ناپسند بازمی‌دارد، و قطعاً ذکر خدا و یاد الله (از هر چیز دیگری) والاتر و بزرگتر است، و خداوند می‌داند که شما چه کارهائی را انجام می‌دهید. 📺 ویدئویی زیبا و تاثیر گذار از شیخ خالد الراشد در رابطه با نماز و ارتباط نماز با زندگی
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: امانتداري و راستگويي متن حديث أداء الأمانة و الصدق ۱- الصدوق قال: حدّثنا أبى قال: حدّثنى أحمد بن علىّ التفليسى عن أحمد بن محمّد الهمدانى عن محمّد بن علىّ الهادى عن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام عن الإمام موسي بن جعفر عن الصادق جعفر بن محمّد عن الباقر محمّد بن علىّ عن سيّد العابدين علىّ بن الحسين عن سيّد شباب أهل الجنّة الحسين بن علىّ عن سيد الأوصياء علىّ بن أبى طالب عليهم السلام عن سيّد الأنبياء محمّد صلّي الله عليه و آله قال: لاتنظروا إلي كثرة صلاتهم و صومهم و كثرة الحجّ و المعروف و طنطنتهم بالليل و لكن انظروا إلي صدق الحديث و أداء الأمانة. ۲- المفيد بإسناده عن أبى الحسن الرضا عن آبائه عن أميرالمؤمنين عن رسول الله صلوات الله و سلامه عليهم أجمعين عن الله عزّوجلّ قال: آمركم بالورع و الاجتهاد و أداء الأمانة و صدق الحديث و طول السجود و الركوع و التهجّد بالليل و إطعام الطعام و إفشاء السلام. امانتداري و راستگويي ۱- صدوق گويد: پدرم براي ما نقل كرد كه احمد بن علي تفليسي از احمد بن جعفر همداني، از محمد بن علي هادي، از علي بن موسي الرضا، از امام موسي بن جعفر، از امام صادق جعفر بن محمد، از امام باقر محمد بن علي، از سيّد العابدين علي بن حسين، از سرور جوانان اهل بهشت حسين بن علي، از سيد اوصيا علي بن ابي طالب (ع) از سيّد انبياء محمد (ص) كه فرمود: به بسياري نماز و روزه و زيادي حجّ و احسان و زمزمه شان در شب منگريد بلكه به راستي سخن و امانت داريشان بنگريد۱. ۲- مفيد به اسناد خود از ابوالحسن الرضا از پدرانش از اميرالمؤمنين از رسول خدا- صلوات الله و سلامه عليهم اجمعين- از خداوند عزّوجلّ كه فرمود: شما را به ورع، اجتهاد، اداي امانت، راستي سخن، طولاني كردن سجده و ركوع، شب زنده داري، غذا دادن و بلند سلام كردن امر مي‌كنم۲. منبع حديث ۱- عيون اخبار الرضا ۲/ ۵۱. ۲- اختصاص ۲۵. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357