.......:
ظفركش اولين شهيد جمع ما شد. به دنبال شهادت ظفركش، يكي از بچهها با آرپي جي، نفربر عراقي را زد و سپس يكي ديگر با آرپي جي ايفاي پر از مهمات را هدف گرفت. جنگ تمام عيار بين ما و دشمن در جريان بود. ما براي شكستن محاصره ميجنگيديم و آنها براي به دام انداختن ما.
با اصابت تيري كريم ظاهري هم افتاد و ورمزياري سينه خيز خودش را كشيد طرف پيكر نيمه جان كريم. سرش را گذاشت روي زانويش. كريم فرمانده يكي از گروهانهاي ورمزياري بود.
مدت زيادي دوشادوش هم جنگيده بودند و اينك كريم داشت از دست ميرفت. صداي حزن انگيز ورمزياري در ميان هق هق گريه هايش شنيده ميشد؛ كريم! آقا كريم نرو، كريم منو تنها نذار. قرار نبود تنهايي بري... اشك از چشمان ورمزياري سرازير شده بود، صورتش را گذاشت روي صورت كريم و لحظاتي در همان
حال ماند. وقتي سرش را از صورت كريم برداشت كه ديگر روح كريم به آسمان پرواز كرده و داغ رفتنش، بر دلهايمان سنگين شده بود.
فشار دشمن بيشتر شده بود و حلقه محاصره تنگتر. آن قدر گلولههاي تانكها به جاده خورده بود كه جاده هم سطح زمين شده بود و ديگر هيچ جان پناهي نداشتيم. دشمن ما را براحتي ميديد، فاصله مان با پل هم زياد بود و اميدي به كمك نبود. ورمزياري به خاكريزي كه درصد متري مان بود اشاره كرد و گفت: اگه برسيم اون خاكريز، ميتونيم از پس شان برآييم.
نيروها را دو گروه كرد و بصورت آتش حركت از مخمصه گريختيم و رفتيم پشت خاكريز. اينجا وضعيت نسبت به قبل بهتر بود؛ ولي تيرهاي مستقيم تانك فرصت سر بلند كردن نمي داد.
پشت خاكريز، چند تا از بچهها نيز شهيد شدند. با تعدادي اندك هنوز مقاومت ميكرديم. تعداد آنهايي كه سالم بودند انگشت شمار بودند ورمزياري، مهدوي، مهري، بنده و يكي دو نفر ديگر. امكان سرپا ايستادن نبود و سينه خيز جابجا ميشديم و اگر در اين حال كسي زخمي هم ميشد امكان كمك كردن نبود. تانكها نزديكتر ميشدند. گه گاه گفته آقا مهدي باكري توي بي سيم را به همديگر يادآوري ميكرديم؛ حسين وار جنگيدن و حسين وار شهيد شدن. با اين يادآوري روحيه ميگرفتيم.
تانكهاي دشمن ميزدند و پيش ميآمدند. مهدي شهيد شد و حاج آقا مهدوي هم به شدت زخمي. تيرهايمان ته كشيده بود. چيزي در بساط نداشتيم. به غربت بچهها افسوس ميخوردم. تير ديگري به مهدوي خورد و اوضاعش وخيم تر شد. ورمزياري
درست در نوك درگيريها بود و نزديكترين نقطه به دشمن. يكي از تيرهاي دشمن اين بار هدفم گرفت و نشست در پيكر خسته ام.
فقط ورمزياري بود كه همچنان آتش ميريخت بر سر دشمن. شجاعت و شهامتش به حيرتم واداشته بود كه يك لحظه ديدم تيري خورد به سرش. ورمزياري افتاد. ولي هنوز زنده بود. نگاهم با نگاه ورمزياري كه گره خورد با اشاره به من فهماند كه نقشه عملياتي توي جيبم است بردار خاكش كن، نبايد به دست عراقيها بيفتد.
قدرت حركت نداشتم و چنين كاري هم از من برنمي آمد. دشمن رسيده بود بالاي سر بچهها و تير خلاص ميزد. عمامه مهدوي تا آخر سرش بود و هنوز هم عمامه غرق به خون را بر سر داشت. تانكها رسيده بودند نزديكيام و جنازههاي تعدادي از بچهها زير شني تانكها له شده بودند. مهدوي و ورمزياري هنوز رمقي در پيكر داشتند و هر دو ذكر ميگفتند: يا زهرا (س)، يا مهدي ادركني و يك لحظه هر دو با هم گفتند: «السلام عليك يا اباعبدالله... » و ديگر هيچ صدايي نيامد. ديگر هيچ تيري از طرف ما به سوي دشمن شليك نمي شد. فقط چند تا مجروح بوديم. دشمن به غير از زخميها كه حال حرف زدن نداشتند بقيه را با تير خلاص زدند. با خود ميگفتم؛ كاش يكي به آقا مهدي ميگفت كه نيروهايت به سفارش تو، حسين وار جنگيدند و حسين وار شهيد شدند؛ ولي اين امكان ديگر براي ما نبود. سربازان عراقي ما را به اسارت ميبردند و مقاومت در پل طلاييه خاتمه يافته بود.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #خداحافظ_سالار قسمت 2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part03_خداحافظ سالار.mp3
19.26M
📗کتاب صوتی
#خداحافظ_سالار
قسمت 3⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: رزق معلوم مقسوم برای هر موجود قوله علیه السلام: وَ جَعَلَ لِکُلِّ رُوحٍ مِنْهُمْ قُوتاً مَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عدم جواز افراط و تفریط در کسب
چنان که حق تعالی در کلام مجید هر یک از دو طرف افراط و تفریط در کسب و اهمال را نهی فرموده، جائی که فرماید: « وَ لا تَجْعَلْ یَدَکَ مَغْلُولَةً إِلَی عُنُقِکَ [۳] » بأن تمنع بالکلیة عن الکسب و التصرف فی أمور المعاشیة، کالذی قیّدیده
بالسلاسل الی عنقه، « فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَّحْسُورًا [۴] » یعنی: دست خود را به کلّی از تصرف امور مربوطه معاشیه بازداشته، و بنشینی ملوماً، أی یلومک الناس علی تعطیل وجودک ؛ محسوراً، أی ذاحسرة لما فی أیدی الناس أو منقطعاً عن النفقة أو ذی فقر و فاقة لعدم الکسب.
----------
[۳]: ۳ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۲۹.
[۴]: ۱ - همان.
« وَ لا تَبْسُطْهَا کُلَّ الْبَسْطِ [۱] »، یعنی: و نیز نباید در طرف افراط باشی، مثل کسی که استولی علیه الحرص و الشحّ فی الکسب و تحصیل المعاش، بحیث لایبقی لنفسک راحة، کالذی بسط یده دائماً فی التصرّف و العمل ؛ زیرا که کوشش و حرص تو در کسب و اهتمام تو در طلب و تهیه روزی موجب زیادی او بر آنچه در ازل برای تو تهیه و تقدیر شده نمی شود، کما قیل:
قسمت خود میبرند منعم و درویش روزی خود میخورند پشه و عنقا [۲]
سرّ توسعه در رزق
لذا قال تعالی عقیب ذلک: « إِنَّ رَبَّکَ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشَآءُ وَ یَقْدِرُ إِنَّهُ کَانَ بِعِبَادِهِ خَبِیرًا بَصِیرًا [۳] »، یعنی: سعه رزق و ضیق معیشت از خداست ؛ زیرا که او به عباد خود خبیر، یعنی عالم بر استعداد و مصالح باطنی عباد است، چنان که بصیر، اعنی عارف به ظاهر لیاقت و قدر مایحتاج و گنجایش آنها است، کما فی القدسی: « و إنّ من عبادی من لایصلحه الاّ الفقر [و لو صرفته إلی غیر ذلک لهلک] و إنّ من عبادی من لایصلحه الا الغنی لو صرفته الی غیر ذلک لهلک » [۴]، کما قیل در این مقاسمه اش بود نیز مصلحتی که مسکنت به گدا، سلطنت به سلطان داد،
چنان که مشاهد است که زیادتی مال که وسیله رزق است در بعضی اسباب فساد و طغیان و مورث هلاکت او است، کما قیل:
مال و دولت [۱] ناکسی کارد بدست طالب رسوائی خویش آمده است [۲]
پس معلوم است که زیاده و نقصان از کثرت کسب و تلاش نیست، بلکه از باب ملاحظه در غایت مصالح مربوط به ربّ الارباب و مسبّب الاسباب است و آن را که سعه و زیادتی رزق عنایت نموده، نقصان کننده برای او این است ؛ و آن را که کم عطا فرموده زیاد نماینده ای برای او نیست، که ما حصل مفاد فقره دعا است، چنان که در کلیه امور خیر و شرّ که مربوط و مستند به حقّ است، یعنی جالب نفع و دافع ضرّی جز او نیست، فرماید: « وَ إِن یَمْسَسْکَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلاَ کَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَ إِن یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلا رَآدَّ لِفَضْلِهِ یُصِیبُ بِهِ مَن یَشَآءُ « [۳] » وَ یَصْرِفُهُ عَنْ مَنْ یَشآءُ ». [۴]
----------
[۱]: ۲ - همان.
[۲]: ۳ - غزلیات، سعدی، ش ۱، مطلع: «اول دفتر به نام ایزد دانا... ».
[۳]: ۴ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۳۰.
[۴]: ۵ - جواهر السنیة، ص ۱۲۱ (با تقدم و تأخر در فقره ان من عبادی من لا یصلحه الاّ الغنی... الا الفقر).
[۱]: ۱ - مصدر: منصب.
[۲]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، ج ۴، ص ۹۰۷، « بیان آن که حصول علم و مال و جاه... ».
[۳]: ۳ - سوره مبارکه یونس، آیه ۱۰۷.
[۴]: ۴ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۳.
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دنیای جاودان حکیمی گوید: چیزی ارزنده تر از زندگی نیست و زیانی برتر وجود ندارد که آن چیز گر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ابن خلکان و ابوحنیفه
ابن خلکان در وفیات الاعیان گوید: حماد عجرد انسانی پست فطرت و متهم به کفر بود.
بین او و بین یکی از پیشوایان دین رفاقتی بود، وقتی رابطه آنان قطع شد، آن پیشوای دینی از او بدگویی میکرد. خبر این بدگوییها که به گوش حماد رسید وی نیز برای او نوشت اگر شما مرا بدگویی میکنید باکی ندارم چون روزهایی با هم به کارهای ناپسند و شرب خمر سر میکردیم و مست و لا یعقل بودیم. ابن خلکان گوید آن پیشوای دینی ابوحنیفه بوده است.
مداوا
تاریخ الحکماء مینویسد: شیخ موفق الدین بغدادی گفت: استادم به بیماری ذات الجنب مبتلا بود و به همان علت از دنیا رفت. گفتم: چرا خود را مداوا نمی کنی؟ گفت: کبوتری که بر درخت آشیانه کرده نمی توانم از لانه اش جدا کنم، این تلخی ثمره درختی است که خود کاشته ام.
لا اذود الطیر عن شجر
قد بلوت المر من ثمره
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 19 💠 جلسه 9️⃣1️⃣ ( ویژگی های حکومت اسلامی و شروع بحث پیشین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
41.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 20
💠 جلسه 0⃣2⃣ ( ادامه بحث پیشینه تاریخی ولایت فقیه )
👈 اشاره صریح علمای قدیم به ولایت فقیه
👈آیا آیت الله بروجردی مخالف ولایت فقیه بود؟
🎤 #استاد_احسان_عبادی
🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است
👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اقدام برگزيدگان اصحاب پس از غصب خلافت، دوازده تن از اصحاب برگزيدۀ پيغمبر خدا به نام هاى سل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اقدام ابوسفيان و عباس
همان گونه كه گفته شد، ابوسفيان به هنگام رحلت پيغمبر در مدينه نبود. [۲] در بازگشت از سفر بود كه از رحلت آن حضرت و خلافت ابوبكر آگاه شد. پرسيد: عكس العمل على و عباس مظلوم (نزديك ترين كسان پيغمبر) چه بود؟ گفتند: خانه نشين شده اند. ابوسفيان در حالى كه پيش مى آمد، مى گفت: به خدا قسم گرد و غبارى در هوا مى بينم كه به غير خون، چيزى آن را فرو ننشاند. سپس گفت: اى فرزندان عبدمناف! (جد بنى هاشم و بنى اميه) ابوبكر را به رهبرى و امر شما چه كار؟ على و عباس آن دو مظلوم خوار گشته كجا هستند؟
ابوسفيان اشعارى نيز به اين مضمون در كوچه هاى مدينه مى خواند: اى فرزندان هاشم! راه طمع حكومت بر مردم را مخصوصاً بر دو قبيلۀ تيم بن مره و عدى (قبايل ابوبكر و عمر) ببنديد. اين حكومت از ميان شما برخاسته است و سرانجام بايد به شما بازگردد و كسى جز ابوالحسن على لياقت زمامدارى ندارد. سپس همراه با عباس عموى پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) نزد على (عليه السّلام) آمد و به آن حضرت پيشنهاد بيعت كرد. ابوسفيان اظهار داشت: من مدينه را از سوار و پياده پر خواهم كرد تا از حق شما حمايت كنند.
اميرالمؤمنين (عليه السّلام) ضمن ردّ درخواست آنان در پاسخ، پس از سخنان پنددهنده اى فرمود: «... اگر من از حق خود سخن برانم، مى گويند براى به دست آوردن خلافت حرص مى ورزد، و اگر ساكت بمانم، مى گويند از شمشير مخالفان در هراس است. هيهات، پس از آن همه شجاعتها و آن شمشير زدنها كه در راه اسلام داشتم و گردنكشان را خاضع كردم، مى گويند از شمشير فلان و بهمان ترسيد. به خدا سوگند، چنان شيفتۀ مرگ هستم كه نوزاد به سينۀ مادرش تا آن حد شيفته نيست؛ اما شما نمى دانيد، من دانشى در سينه دارم كه اگر بر زبان آورم، لرزه بر اندامتان خواهد افتاد». در قسمتى ديگر از سخنان خود به آنها فرمود: «اگر چهل مرد با اراده داشتم، قيام مى كردم و حق خود را از اين مردم مطالبه مى كردم». [۳]
بايد ديد ابوسفيان با چه انگيزه هايى اين گونه در احقاق حق على (عليه السّلام) سخن مى گفت و آن حضرت نيز كه به در خانۀ مردم و اصحاب جنگ بدر مى رفت و از آنان استمداد مى كرد، چرا به ابوسفيان جواب رد داد؟
----------
[۲]: . در برخى منابع، نقلها حاكى از حضور ابوسفيان در مدينه به هنگام رحلت پيغمبر اكرم (صلّى الله عليه وآله) است.
[۳]: . نگاه كنيد به: تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۲۵ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۴۴ و تاريخ طبرى، ج ۳، ص ۲۰۹ و ارشاد مفيد، ج ۱، ص ۱۸۰ و نيز به سخنان اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در خطبۀ ۵ نهج البلاغة.
آنچه مسلّم است ابوسفيان تا پاى جانش در ميان نبود، به پيغمبر ايمان نياورد و بنا بر نظرى حتى تا پايان عمر در باطن مسلمان نشده بود؛ از اين رو در دفاع از على (عليه السّلام) انگيزۀ دينى و الهى نداشته است. در حقيقت ابوسفيان كه به هنگام غصب خلافت در مدينه نبود تا از نمد خلافت براى خود و فرزندانش كلاهى در نظر گيرد، روى خصلت هاى جاهلى و اشرافى قريشى عار داشت كه زير بار خلافت ابوبكر از تيرۀ پستى برود. على (عليه السّلام) و بنى هاشم هرچند كه سابقۀ دشمنى با آنها داشتند، به واقع نزديك ترين تيرۀ قريشى به بنى اميه به حساب مى آمدند؛ و حكومت بنى هاشم براى آنها نيز افتخار ايجاد مى كرد. با اين تعبير در مى يابيم انگيزۀ مخالفت ابو سفيان با ابو بكر و حمايت او از على (عليه السّلام) از سويى تعصّب قبيلگى است؛ زيرا چند نسل منصبها و افتخارات قريش در فرزندان عبدمناف يعنى بنى هاشم و بنى اميه بوده است؛ حال با خلافت ابوبكر، مهم ترين و ارزشمندترين افتخارات (خلافت) از كف آنها به در مى رود. از سوى ديگر ابوسفيان و اولادش كه حتى در دوران به اصطلاح اسلام آوردن خود، درصدد نابودى دين پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) و محو نام مقدّس او بودند، با سخن
حق دفاع از على (عليه السّلام)، مى خواست تفرقه و دو دستگى و در نهايت جنگى خونين را ميان مسلمانان پديد آورد تا پس از تحليل رفتن آن ها، او به اهداف و آمال خويش دست يابد.
اميرالمؤمنين (عليه السّلام) با علم بر اين نكات بود كه حاضر به قول حمايت او نشد. پاسخ آن حضرت كه «اگر چهل مرد با اراده داشتم... » در واقع كنايه اى است به ابوسفيان كه تو از آنان نيستى. ابوسفيان با اين كه از على (عليه السّلام) نااميد شد، با ابوبكر بيعت نكرد تا اين كه به پيشنهاد عمر، ابوبكر با دادن اموالى او را از خود خشنود ساخت و بيعت كرد. به نقلى ديگر ابوسفيان تا ابلاغ فرماندهى سپاهى را كه به سوى شام مى رفت، به نام فرزندش «يزيد» نگرفت، بيعت نكرد. [۱]
----------
[۱]: . براى اطلاع بيش تر نگاه كنيد به مبحث عالمانه «قيام ابوسفيان عليه حكومت ابوبكر» در كتاب عبدالله بن سبا، ج ۱، ص ۱۴۸.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اینزنهاهستنکهمیتونن تا ۳نسلبعدخودشونروتغییربدن‼️
پشت پرده آشوبهای این روزها.....
📋''سند2030درگانـــــــــــدو"
🔵 مژدگانی گرفتن اشرف از شاه به خاطر زلزله طبس
💠 آقای آلبرتو بلیچی خبرنگار ایتالیایی در کتاب خود قسمتی ازفایل صورتی را آورده که مکالمه تلفنی شاه و خواهرش اشرف بعد از زلزله طبس میباشد:
اشرف_اعلیحضرت؟
شاه_بله
اشرف_داداش من برای شما یک خبر خوب دارم، یک مژده
شاه_چیه این خبر؟ چی شده؟
اشرف_(باهیجان) زلزله اومده، طبس با خاک یکسان شده.
شاه_(با تعجب) این که مژده نداره!
اشرف_چرا مژده نداره داداش؟ کشتار انقدر زیاده که هم مذهبیها و هم کمونیستها چه بخواهند چه نخواهند باید به آنها برسند.
شاه_(کمی خوشحال) مگر چقدر کشته شدند؟
اشرف_خیلی، خیلی زیاد، داداش تو خوشحال نیستی؟
شاه_نه، گمان نمیکنم با خبر این زلزله شورش متوقف بشه، ولی تو راست میگی زلزله همه رو مشغول میکنه ما میتونیم فوری دست به کار بشیم.
اشرف_(با خوشحالی) دیدی گفتم داداش، دیدی گفتم خدا با ماست، خدا مارو دوست داره
شاه_خبر کی به تو رسیده؟
اشرف_ همین الان، مژده هم دادم، شما هم باید به من مژده بدید
📚منبع:کتاب زندگی و عیاشیهای اشرف/نوشته آلبرتو بلیچی(خبرنگار ایتالیایی) /ترجمه دکتر م.الهام/ صفحه 37و38
🔵 مافیایی به نام اشرف پهلوی
#شما_یادتون_نمیاد_ولی...
💠 در زمان #شاه خانواده سلطنتی از شناخته شده ترین افراد بین المللی بودن تا جایی که ارتشبد حسین فردوست نوشته: #اشرف_پهلوی خواهر شاه قاچاقچی بین المللی و عضو مافیای آمریکاست. او هرجا که میرفت در یک چمدان #هروئین حمل میکرد وکسی هم جرات بازرسی نداشت.
📚 منبع:خاطرات فردوست/نوشته ارتشبد حسین فردوست/ جلد1/صفحه237
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا 3 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه #زیارت_عاشورا 🎤 حجت الاسلام و المس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_438389842.MP3
4.84M
💠 سلسله جلسات #جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا ۴
✳️ شرح معرفتی و کوتاه #زیارت_عاشورا
🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوسک یاقوت کبود نادرترین سوسک جهان اهل ایران ماست!
رنگ لاجوردی این سوسک که در کلِ سیارهی زمین تنها در ارتفاعات بالای ۲۶۰۰ متر کوهستانهای زاگرس غربی یافت میشود ، حقیقتا اعجابآور است!
دانستنیها🤓
بهش میگن سوسک بوکسر!
طول خودش به 2 تا 4 سانت میرسه و کار مورد علاقهاش اینه که درختای نخل رو سوراخ کنه!
سوراخی که اینجا میکنه ممکنه تا یک متر عمق داشته باشه و نخل رو بعد یک مدت ضعیف میکنه
ایشون یکی از بدترین آفتهای نخلستانهای خرما و نارگیل حساب میشه
راستی این عکس هم جایزهی بهترین عکس سال حشرات رو ازآن خودش کرده. هیچی دیگه، الله اکبر از این همه شکوه و جلال :)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این قورباغهماهی پشمالو (hairy frogfish) رکورد سریعترین گاز زدن رو به خودش اختصاص داده.
اول با مکیدن یه جور خلأ درست میکنه و بعد ظرف کمتر از ۲۰۰ میکروثانیه یا یک ششهزارم ثانیه طعمه رو میقاپه. این کار اونقدر سریعه که حتی با دوربین اسلوموشن هم نمیشه جزئیاتش رو فهمید