#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل دوم: اهميت حجاب و پوشش در قرآن و سيره امامان معصوم (عليهم السلام) اشاره در اين بخش به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ آذر ۱۴۰۱
.......:
داستان شأن نزول آيه حجاب
در كتاب «كافى» به نقل از امام باقر (عليه السلام) آمده است: روزى جوانى از انصار، در يكى از كوچه هاى مدينه مى گذشت كه با زن جوانى روبه رو شد كه مقنعه خود را پشت گوشها قرار داده و گردن، گوشها و قرص صورت او به طور كامل آشكار بود. جوان چشم به زن جوان دوخت و چون از مقابل يكديگر گذشتند، به دنبالش حركت كرد، درحالى كه از همه چيز غافل شده بود و به زن خيره خيره نگاه مى كرد تا اينكه به كوچه اى وارد شد و از فرط غفلت، صورتش به استخوان يا شيشه اى كه در ديوار بود، برخورد كرد و خون جارى شد. وقتى آن زن از جلوى چشمش دور شد و ديگر او را نديد، مرد دريافت كه خون بسيارى بر سر و سينه اش
ريخته است. با خود گفت به خدا سوگند، نزد پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) مى روم و ماجرا را براى ايشان تعريف مى كنم. وقتى نزد پيامبر (صلى الله عليه و آله) رفت و چشم حضرت به او افتاد، پرسيد چه شده است؟ جوان ماجراى زن بدحجاب را براى ايشان نقل كرد. در اين هنگام جبرئيل، فرشته وحى، بر رسول خدا (صلى الله عليه و آله) نازل شد و آيات ٣٠ و ٣١ سوره نور را نازل كرد كه هم مردان را از نگاه به نامحرم بازداشت و هم به زنان دستور داد، زيبايى هاى خود را بپوشانند. [۱]
----------
[۱]: كافي، ج۵، ص۵٢١.
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲ آذر ۱۴۰۱
۲ آذر ۱۴۰۱
۲ آذر ۱۴۰۱
.......:
۷۹- خشتهای طلا
عیسی بن مریم علیه السلام دنبال حاجتی میرفت. سه نفر از یارانش همراه او بودند. سه خشت طلا دیدند که در وسط راه افتاده است. عیسی علیه السلام به اصحابش گفت:
- این طلاها مردم را میکشند؛ مبادا محبت آنها را به دل خود راه دهید. آن گاه از آنجا گذشته و به راه خود ادامه دادند.
یکی از آنان گفت: ای روح الله! کار ضروری برایم پیش آمده، اجازه بده که برگردم. او برگشت و دو نفر دیگر نیز مانند رفیقشان عذر و بهانه آوردند و برگشتند و هر سه در کنار خشتهای طلا گرد آمدند. تصمیم گرفتند طلاها را بین خودشان تقسیم نمایند. دو نفرشان به دیگری گفتند:
- اکنون گرسنه هستیم. تو برو بخر. پس از آنکه غذا خوردیم و حالمان بهتر شد، طلاها را تقسیم میکنیم. او هم رفت خوراکی خرید و در آن زهری ریخت تا آن دو رفیقش را بکشد و طلاها تنها برای او بماند.
آن دو نفر نیز با هم سازش کرده بودند که هنگامی که وی برگشت او را بکشند و سپس طلاها را تقسیم کنند.
وقتی که رفیقشان طعام را آورد، آن دو نفر برخاستند و او را کشتند.
سپس مشغول خوردن غذا شدند. به محض اینکه آن طعام آلوده را خوردند، مسموم شدند. حضرت عیسی علیه السلام هنگامی که برگشت دید، هر سه یارانش در کنار خشتهای طلا مرده اند.
با اذن پروردگار آنان را زنده کرد و فرمود:
- آیا نگفتم این طلاها انسان را میکشند؟ [۱]
----------
[۱]: بحار: ج ۱۴، ص ۲۸۰.
جلد ۲
📚داستانهای بحار الانوار
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲ آذر ۱۴۰۱
۲ آذر ۱۴۰۱
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اشکال ببقای روح و جواب آن (جوان متجدّدی از اهل تسنّن بنام«داودپوری»که در زاویه) (مجلس مستم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ آذر ۱۴۰۱
.......:
ظهور اهل ماده و طبیعت و مقابله ذیمقراطیس با سقراط حکیم
یعنی زمانی که ذیمقراطیس و اتباع او در مقابل سقراط و افلاطون و ارسطو و امثال آن حکمای الهی در یونان قیام نموده و قائل بمادّه و طبیعت شدند و منکر خدای با علم و اراده و قدرت و شعور گردیدند و گفتند بغیر از (ماتیر) یعنی مادّه و مادّیات که بیکی از حواسّ خمسه ادراک گردد چیز دیگر در عالم موجود نیست و جمیع تأثیرات لازمه ناشی از طبع موادّ است.
بهمین جهة مشهور گردیدند بطبیعی و مادّی (که خلاصه و جوهر اصلی آنها امروز بنام کمونیست در عالم جلوه گری مینمایند).
این نوع عقاید فاسده که از لوازم انکار وجود خالق با علم و اراده و قدرت و شعور است در میان آن فرقۀ کوتاه نظر ظاهر گردیده.
و علماء و فلاسفه الهی در هر دوره ای از ادوار جواب آنها را علما و منطقا داده اند
ولی چون نامی از اروپا و عقاید داروین و بخنر بردید ناچارم بشما آقایان متجددین برادرانه نصیحت نموده یادآور شوم که لازمۀ علم و عقل و منطق اینست که تحت تأثیر هر کلامی قرار نگیرید.
اگر فلسفۀ داروین (که فرضیّات است نه فلسفه) مطالعه نمودید لازم است نقد و انتقاداتی که بر کتاب و گفتار و عقاید آن نوشته شده است بخوانید آنگاه قضاوت عاقلانه نموده انتخاب احسن نمائید.
چون سلطه و سلطنت اروپائیها علما و عملا بر شماها زیاد شده لذا وقتی کتابی از داروین و بخنر یا امثال آنها بدستتان میآید در نظر شما با ابّهت و عظمت مینماید و خیال میکنید واقعا سراسر اروپا دارونیزم گردیده و این کتاب نمونه ای از عقاید تمام فلاسفۀ اروپا است و حال آنکه این طور نیست (تازه اگر هم باشد ارزش علمی ندارد).
:
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲ آذر ۱۴۰۱
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۶۱ #رهبری #استاد_شجاعی - دانشمند بودن من / - عالِم و عاقل بودن من / - کمالات معنو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ آذر ۱۴۰۱
انسان شناسی ۱۶۲.mp3
10.62M
#انسان_شناسی ۱۶۲
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
🔺اوج عشق خدا، در نمازهای طولانی نیست /
🔺در ریاضتهای عبادی نیست /
🔺حتی در شهادت نیست /
اوج عشق خدا، کجاست؟
دست من آیا، به آن خواهد رسید؟
۲ آذر ۱۴۰۱
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تصنیف : #غمگسار ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 پرده بردار ای حیات جان و جان افزای من غمگسار و همنشین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ آذر ۱۴۰۱
@shervamosigiirani-2 - کانال شعر و موسیقی اصیل ایرانی.mp3
1.1M
#پیشواز_جانان
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
گر یکی از عشق برآرد خروش
بر سر آتش نه غریبست جوش
پیرهنی گر بدرد ز اشتیاق
دامن عفوش به گنه بربپوش
بوی گل آورد نسیم صبا
بلبل بیدل ننشیند خموش
مطرب اگر پرده از این رهزند
بازنیایند حریفان به هوش
ساقی اگر باده از این خم دهد
خرقه صوفی ببرد می فروش
زهر بیاور که ز اجزای من
بانگ برآید به ارادت که نوش
از تو نپرسند درازای شب
آن کس داند که نخفتهست دوش
حیف بود مردن بی عاشقی
تا نفسی داری و نفسی بکوش
سر که نه در راه عزیزان رود
بار گرانست کشیدن به دوش
سعدی اگر خاک شود همچنان
ناله زاریدنش آید به گوش
هر که دلی دارد از انفاس او
میشنود تا به قیامت خروش
#سعدی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
۲ آذر ۱۴۰۱