.......:
اقوال علمای الهی اروپا
همین قسمی که فلسفۀ داروین طبیعی را میخوانید کتب فلاسفه الهی را هم که در دست عموم است بخوانید مانند کتابهای (کامیل فلاماریون) فرانسوی که از علمای ریاضی مشهور اروپا میباشد و سالها در معرفت النّفس غور نموده و کتابهای بسیاری در اثبات وحدانیّت حق تعالی و عظمت روح و بقای آن بعد از مرگ نوشته مانند (دیودان لاناتور) یعنی (خدا در طبیعت).
و مجلدات (مرگ و اسرار آن) که علمای ایرانی و مصری آنها را ترجمه بفارسی و عربی نموده اند.
در آن کتب مفصّلا در اطراف مرگ قلم فرسائی نموده و صریحا گوید مرگ حقیقی بمعنای فنا و نیستی وجود ندارد مرگ عبارت است از نقل و انتقال از عالمی بعالم دیگر فقط آدمی قالب عوض میکند از این بدن عنصری بیرون آمده بهیکل و صورت لطیف تری میرود چه آنکه روح (مایۀ حیات) ابدا فناء ندارد بلکه باقی و پایدار است.
و این معنی با تجربیات قطعی سالیان دراز بدست آمده که روح غیر از این بدن است و خود استقلال معنوی دارد پس از متلاشی شدن تن و بدن باقی مانده و جلوگیری مینماید انتهی.
و امثال این قبیل علماء و فلاسفه الهی مانند (بروکسون فرانسوی) فیلسوف معاصر و (ویکتور هوگو) شاعر دانشمند معروف فرانسه و (نرمال) محقق آلمانی و
(دکارت) فیلسوف شهیر فرانسوی و غیرهم که نقل اقوال تمامی آنها بلکه ذکر اسامی آنها مقتضی این مجلس نمی باشد بسیارند دانشمندان اروپا بوجود آنها افتخار مینمایند نه بوجود داروین و بخنر طبیعی مادّی.
اوّلا چنانچه آقایان جوانان روشن فکر تحت تأثیر غربیها قرار گرفته و ناچارید بگفتار آنها توجّه نمائید اقلاّ منحصرا کتابهای داروین انگلیسی و بخنر آلمانی را نخوانید بلکه بسایر کتب فلاسفه و دانشمندان اروپائی هم مراجعه نمائید.
ثانیا عقاید هر دو فرقه (الهی و طبیعی) را مورد توجه و دقت قرار دهید و نقد و انتقاداتی که بر آن کتابها نوشته شده بخوانید آنگاه انتخاب احسن نمائید.
چنانچه از روی انصاف و با دیدۀ علم و عقل و منطق کتب فریقین (الهی و طبیعی) را مطالعه نمائید بالقطع و الیقین تصدیق خواهید نمود که تن و بدن آدمی چون مخلوق از عناصر عالم خلق است فانی و متلاشی میگردد ولی روح که مخلوق عالم امر است زنده و پایدار و هرگز نمرده و نمی میرد و مخصوصا شهداء و کشته شدگان راه حق و حقیقت توحید که بحکم کتب آسمانی و تعالیم رحمانی علاوه بر جنبه روحانی از جهت جسمانی زنده و دارای گوش شنوا و چشم بینا میباشند.
چنانچه در زیارت حضرت سیّد الشهداء علیه الصّلاة و السّلام وارد است اشهد انک تسمع کلامی و ترد جوابی یعنی شهادت میدهم که تو کلام مرا میشنوی و جواب مرا میدهی.
آیا خطبۀ ۸۳ نهج البلاغه را نخوانده اید آنجائی که عترت طاهره رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را معرفی مینماید میفرماید أیها الناس خذوها من خاتم النبیین صلّی الله علیه و آله و سلم انه یموت من مات منا و لیس بمیت و یبلی من بلی منا و لیس ببال یعنی ای مردم این مطلب را از خاتم النبیّین بگیرید (یعنی فرمودۀ اوست) که از ما هر که بمیرد (در حقیقت مرده نیست و از ما هر که بظاهر بپوسد (در حقیقت) پوسیده نیست)
یعنی پیوسته در عالم انوار و ارواح زنده و پایداریم چنانچه ابن ابی الحدید و
میثمی و شیخ محمّد عبده مفتی معروف دیار مصر در شرح این کلمات گویند که اهل بیت پیغمبر مانند دیگران در حقیقت مرده نیستند.
پس اگر ما ظاهرا در مقابل قبور أئمۀ معصومین از عترت رسالت میایستیم مقابل قبور اموات نمی ایستیم و با مرده حرف نمی زنیم بلکه در مقابل احیاء و زندگان ایستاده ایم و با زندگان حرف میزنیم پس ما مرده پرست نیستیم بلکه خدا پرستیم چون خدا روح و جسم آنها را زنده نگاه میدارد.
آیا شما حضرت امیر المؤمنین علی بن أبی طالب و یا حضرت سید الشهداء أبا عبد اللّه الحسین علیهما السّلام و شهداء بدر و حنین و احد و کربلا را فدائیهای دین و جان بازان راه حق نمی دانید که در مقابل ظلم خانمان سوز قریش و بنی امیّه و یزید و یزیدیان (که منتها درجه فعّالیّتشان انکار حقایق دین و محو آثار آن بوده) قیام نمودند و جان خود را در راه دین مقدّس اسلام و کلمه طیّبه لا اله الا الله فدا نمودند.
همان طوری که قیام صحابه رسول اللّه و جانبازیهای شهداء بدر و احد و حنین سبب بر طرف شدن شرک و کفر و اعلاء کلمه لا اله الا اللّه گردید قیام و جان بازی حضرت ابا عبد اللّه الحسین علیه السّلام برای تقویت دین مقدس اسلام اثر بجائی بخشید.
اگر قیام آن حضرت نبود یزید عنید اساس دین را از میان برده و کفریّات باطن و عقاید فاسده خود را در جامعۀ مسلمین لباس عمل میپوشانید.
:
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۶۲ #استاد_شجاعی #استاد_پناهیان 🔺اوج عشق خدا، در نمازهای طولانی نیست / 🔺در ریاضتها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۶۳.mp3
11.75M
#انسان_شناسی ۱۶۳
#مقام_معظم_رهبری
#استاد_عالی
#استاد_شجاعی
✖️ نه اشتباهاتی که خودت مسبّب اصلی اونایی /
✖️ و نه بلاها و مصائبی که دیگران برات ایجاد میکنند /
✖️ و نه بلایا و مصائب طبیعی ...
هیچ کدوم به ضررت تموم نمیشن!
👈 فقــط در یک صورت هست که ؛
همهی آنچه بر تو میگذره بنفعت تموم میشه!
@shervamosigiirani-1 - دل آرا-حسام الدین سراج.mp3
745.1K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
اي درس عشقت هر شبم تا روز تکرار آمده
وي روز من بي روي تو همچون شب تار آمده
اي مه غلام روي تو گشته زحل هندوي تو
وي خور ز عکس روي تو چون ذره در کار آمده
اي در سرم سوداي تو جان و دلم شيداي تو
گردون به زير پاي تو چون خاک ره خوار آمده
جان بنده شد راي تورا روي دل آراي تو را
خاک کف پاي تو را چشمم به ديدار آمده
تا نرد عشقت باختم شش را ز يک نشناختم
چون جان و دل درباختم هستم به زنهار آمده
#عطار_نیشابوری
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥استادشجاعی که رزمنده زمان جنگ بود در عالم خواب نامه عملش را دید که نوشته بخاطر کوتاهی در... مستحق ج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹ارتباط با امام زمان چله گرفتن و ... نمی خواهد
📌 داستان تشرف پدر آیت الله سیستانی...
♦️♦️♦️♦️♦️
۲۳۹. فرهنگ مهدویت؛ فرهنگ اندیشه، روحیه، جوانه زدن، رویش، پویش، عشق، حرکت، طرح و عمل است. فصلنامه انتظار
۲۴۰. دکترین مهدویت؛ یعنی بلوغ انسان و درک اضطرار به یک منجی الهی و مصلح معصوم. فصلنامه انتظار
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيامها در سال ۱۳۷۹ پيام رهبر معظم انقلاب اسلامى به ملت شريف ايران، به مناسبت حلول سال ۱۳۷۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نداء الإمام السيد علي الحسيني الخامنئي إلى حجاج بيت اللَّه الحرام والمسلمين كافة بمناسبة موسم الحج ع
نداء الإمام السيد علي الحسيني الخامنئي إلي حجاج بيت اللَّه الحرام والمسلمين كافة بمناسبة موسم الحج عام ۱۴۲۱ ه بسم اللَّه الرحمن الرحيم الحمد للَّه رب العالمين والصلاة والسلام علي سيدنا محمد و آله الطاهرين. قال اللَّه الحكيم: (إن هذه أمتكم أمة واحدة و أنا ربكم فاعبدون) يعود مرة أخري موسم الحج، و يعود معه المشهد الاستعراضي العظيم المدهش المفعم بالحركة والنشاط في قاعدة الوحي والنبوة. أمواج بشرية هادرة من الشعوب الإسلامية تتحرك من كل حدب و صوب لتصب في البحر الكبير، و لتجسد تعايش الأمه الواحدة تحت لواء التوحيد. مشاعر مترابطة تجمع هذه الكتل البشرية تقصح عن آمال هذه الأمة الإسلامية العظيمة و آلامها و تطلعاتها و قدراتها. ساحة الحج تستضيف الآن أناساً من إيران و العراق، من فلسطين و لبنان، من شبه القارة و شمال أفريقيا، من تركيا و البوسنة، و من أرجاء آسيا و أروبا. هذه الأفئدة المشتاقة تستطيع أن تتحدث عما تحمله قلوب الأمة الإسلامية، و إنما الحج من أجل هذا التقارب و التباوب بين المسلمين في جميع أرجاء العالم. الرِباط المقدسِ الذي يشد كل هذه القلوب هو نفسه النداء الذيِ انطلق لأول مرة من هذه الأرض، و ملأ الخافقين طولاً و عرضاً و امتد علي كل مساحة التاريخ.. إنه نداء التوحيد والوحدة، توحيد اللَّه و وحدة الأمة. التوحيد: رفض ألوهية الطواغيت والمستكبرين و جبابرة الثروة والقوة. والوحدة مظهر عزة المسلمين و قدرتهم. الحج أصدق إنباء من كل خطاب مكتوب أو مسموع، يجدد كل عام هذا النداء الخالد عبر اجتماعه العظيم، و يبلغه إلي كل أرجاء العالم. كل مسلم في كل بقعة من
بقاع العالم يجب أن يستحضر في موسم الحج هذه الحقيقة، و هي أن عزة البلدان الإسلامية و تقدمها و نموها و نجاحها الشامل إنما يتحقق في ظل هذين العاملين: التوحيد بكل أبعاده الفردية والاجتماعية والسياسية، والوحدة بمفهومها الصحيح العملي المتناسب مع عالمنا المعاش. في تجمع الحج العظيم هذا العام يمكن الاستماع إلي ألوان الأحاديث الحلوة والمرة من الوافدين علي الأراضي المقدسة. كل حديث فيها يضيف مسؤولية علي عاتق الجميع، و مجموع تلك الائحاديث تصور المشهد الحالي لواقع الأمة الإلامية الكبري.. حديث الشعب العراقي الذي أرهقه و أزال بهجة حياته و فرض عليه الهوان والضعف الغازي بظلمه و تطاوله، و الحاكم بدكتاتوريته و سوء تدبيره. حديث الشعب الأفغاني الذي أحبط التعصبُ و ضيقُ الأفق أجرَ جهاده الطويل، و عرّض شعباً لعبث حفنة غافلة عنودة. حديث شعب البوسنة الذي تتعرض هويته للخطر و سيادته الوطينة للإبادة بفعل سياسة استئصال الإسلام التي تمارسها أمريكا و من لف لفها. حديث الشعب الفلسطيني الذي يرفع عالياً لواء العزة في انتفاضته المجيدة، و يبطل بدمه مفعول سيف القسوة والظلم الصهيوني. حديث شعب لبنان الذي سَخَر بمقاومته الباسلة من أسطورة عدم إمكان دحر الغاصبين المحتلين، و أنزل بهم هزائم مخزية. حديث شعوب آسيا الواسطي و شرق آسيا و أفريقيا و الأقليات المسلمة في أروبا و أمريكا، و كل منها يخبر عن آلام و أفراح و مصاعب و نجاحات. و أخيراً حديث شعب إيران الإسلام الذي يقدم بكل عز و افتخار للمشتاقين فصولاً من المقاومة و حرارة الإيمان و تجاربه اليومية في مواجهة المؤامرات و الأحقاد، و عزمه الراسخ في تحقيق المجتمع الإسلامي الأمثل. الأمة الإسلامية تقطع اليوم هذا الطريق اللاحب الطويل من
النجاحات والاخفاقات. الحكومات الإسلامية والشعوب الإسلامية تتحمل مسؤولية كبري تجاه هذا الواقع. العالم الإسلامي يمر بمرحلة حساسة من تاريخه، و بفهم طبيعة هذه المسؤولية و اتخاذ موقف ملتزم تجاهها يمكن تجاوز فصل من الضعف والنكد في كتاب تاريخ الإسلام، والانتقال إلي فصل آخر من فصول عزة العالم الإسلامي و عظمته و سطوع نجمه المادي والمعنوي. الغرب الذي يقف وراء تركيز عوامل الضعف والتخلف في البلاد الإسلامية، يعاني اليوم من عقد مستعصية كبري. فساد المادية و نظام سلطة رؤوس الأموال بكشف بالتدريج عن توغله إلي قواعد تلك الحضارة المادية، و يبرز رويداً رويداً تلك الأمراض المزمنة التي كانت مختفية تحت الوهج المبهر للتقدم الصناعي، و ينبئهم بقرب الأزمة. العالم الإسلامي يحس بهبوب نسيم الصحوة الإسلامية علي وجهه المرهق الملتهب. و يري مظاهر لك في كل بقاع العالم الإسلامي خاصة في إيران العزة والجهاد، و كذلك في فلسطين و لبنان. نور الأمل يملأ قلوب الشباب في كل مكان، و طلاسم تحكّم الغرب و إهانته و تحقيره قد انفظّت. و هذه الفرصة لم تتوفر مجاناً، بل بتضحية آلاف الأرواح الطاهرة علي هذا الطريق. و ما نستقبله من درب هو أيضاً صعب طويل، لكنه مفعم باليقين و خال من أي شك و ترديد. الشعب الفلسطيني أخذ علي عاتقه اليوم السهم الأكبر من مسؤولية شقّ هذا الطريق والسير عليه. و علي الجميع أن يعاضدوا هذا الشعب ا