eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۲۸ 📝 محور بحث: 💠 قسمت یازدهم ⚜ به دو مورد از توصیه هایی که باید در ارتباط کلامی رعایت می شود اشاره کردیم. سومین توصیه: 3⃣ عوامل حواس پرتی را دور کنید. مانند تلفن و تلویزیون که باید خاموش شود و حتی بچه ها گاهی سبب مزاحمت اند، یعنی جایی که آرامش در فضا و بین یکدیگر حاکم باشد تا تمام حواسش به صحبت همسرش باشد. هوش IQ هشت نوع دارد و یک نوع آن هوش درون فردی(حس ششم) است که خانم ها این هوششان بالا است و دلیل آن جزء‌نگر بودن آن هاست و خانم‌ها سریع متوجه می شود که حواس مرد جای دیگری سیر می کند؛ و همین سبب سرد شدن زن از صحبت کردن می شود. 4⃣ هروقت همسر نیاز به بیان مشکلات داشت وقتتان را برای او خالی کنید. هر وقت احساس کردید که خانم ناراحت است به او بگویید:«خانم چرا ناراحتی؟» و اول خانم ناز می‌کند و نمی‌گوید ولی اگر می‌خواهید که آن روز از زندگی لذت ببرید تا وقتی که خانم حرفش را نزده نباید خانم را رها کرد. 🔻 ولی خانم‌ها هر وقت که دیدند شوهرشان ناراحت است به او کاری نداشته باشند و او را در تنهایی خود بگذارند چون همین پاپیچ شدن و پیگیری دچار تشدید شدن اعصبانیت مرد می‌شود، خود مرد بعد از مدتی حرف اش و دلیل ناراحتی را بیان می‌کند. 🔸 در ارتباط کلامی به مهارت ها نیاز داریم تا بتوانیم ارتباطی مناسبی داشته باشیم. 🔹 بعضی کارشناسان معتقد اند که در خانواده هر مشکلی وجود دارد به دلیل زبان است و خیلی از جنگ و دعوا هایی که در خانواده ایجاد می شود به خاطر نابلدی در ارتباط کلامی است. 🔮با ما همراه باشید.
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ⚜ تأملی در مفهوم مشکلات اقتصادی به عنوان یکی از موانع فرزندآوری! ✍️آیا مشکلات اقتصادی می تواند دلیل موجهی برای جلوگیری از فرزندآوری باشد؟
26.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😁😁 فاییده های قهر... ⭕کجا ها قهر خوبه🤔 حتماااااااا این کلیپ ببین 💥دیدن این کلیپ واجب است ┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
.......: دلائل بر کفر و ارتداد یزید داعی- دلائل بر کفر و ارتداد یزید بسیار واضح و آشکار است چنانچه در کلمات خود پیوسته نظما و نثرا کفریات باطنی را ظاهر می‌ساخت مخصوصا در اشعار خمریّه اش دلائل واضحی بدست است که گفته: شمیسة کرم برجها قعر دنّها فمشرقها الساقی و مغربها فمی فان حرمت یوما علی دین احمد فخذها علی دین المسیح بن مریم خلاصۀ معنی آنکه گوید شراب انگور از مشرق دست ساقی طالع می‌گردد و در مغرب دهان من غروب می‌نماید و اگر شراب در دین محمّد صلّی اللّه علیه و آله حرام است بگیر او را بر دین مسیح بن مریم یعنی پیروی از دین مسیح بنما و نیز گوید: اقول لصحب ضمت الکاس شملهم و داعی صبابات الهوی یترنم خذوا بنصیب من نعیم و لذة فکل و ان طال المدی یتصرم در این اشعار می‌رساند که هرچه هست همین دنیا است غیر از این عالم عالمی نیست پس باید دست از لذّت و نعیم این عالم بر نداشت اینها اشعاری است که در دیوان او ثبت است و ابو الفرج ابن جوزی در کتاب الرّد علی المتعصّب العنید شهادت باو داده و از جمله اشعاری که دلالت بر کفر و زندقه و الحاد او دارد اشعاری است که سبط ابن جوزی در تذکره و جدّش ابو الفرج مفصّلا نقل نموده اند که در مطلع آن گوید: علیّة هاتی ناولینی و ترنمی حدیثک انی لا احب التناجیا بمعشوقۀ خود خطاب نموده گوید نزدیک بیا خانم عزیزم آگاه ساز مرا علنی از مطالب درونی خود من دوست ندارم که آهسته سخن برانی (تا آنجا که گوید): فان الذی حدثت عن یوم بعثنا احادیث زور تترک القلب ساهیا یعنی آن کسی که بداستان قیامت تخویف می‌کند گزارشاتی بدروغ است که قلب را از آهنگهای ساز و آواز دور می‌نماید. چنانچه ابراهیم بن اسحاق معروف به (دیک الجن) که از اجلۀ فقهاء و علماء و فضلاء و ادباء شیعه بوده در حضور خلیفه هارون الرّشید عبّاسی تمام آن اشعار را قرائت نموده هارون بی اختیار یزید را لعن کرده و گفت زندیق کاملا انکار صانع و حشر و نشر را نموده است. از جمله اشعاری که دلالت بر کفر و الحاد او می‌کند آنست که در موقع ترنّم و عیش می‌گفت: یا معشر الندمان قوموا و اسمعوا صوت الاغانی و اشربوا کاس مدام و اترکوا ذکر المعانی شغلتنی نغمة العیدا ن عن صوت الاذان و تعوضت عن الحور عجوزا فی الدنان ما حصل معنی آنکه به ندماء و هم پیاله‌های خود گوید برخیزید و بساز و آواز گوش دهید و از شراب ناب استفاده کنید و ترک کنید خرافات دینی را زیرا ساز مرا بخود جلب نموده از صدای اذان تعویض و مصالحه می‌کنم بهشت و حور العین را به پیره زنهای خواننده. و در کتب مقاتل همه جا نقل است و حتی سبط ابن جوزی در ص ۱۴۸ تذکره آورده که چون اهل بیت رسالت را بشام آوردند یزید پلید بر منظرۀ قصر خود که مشرف بر محلّه جیرون [۱] بود قرار گرفته این دو بیت را انشاد کرد کفر خود را ثابت نمود. لما بدت تلک الحمول و اشرقت تلک الشموس علی ربا جیرون نعب الغراب فقلت نح أو لا تنح فلقد قضیت من النبی دیونی خلاصۀ معنی آنکه محملهای اسرای آل محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم ظاهر شد کلاغی صدا کرد (که در عرب آن صدا را بفال بد می‌گرفتند) گفتم ای کلاغ بخوانی یا نخوانی من وام خود را از پیغمبر گرفتم. کنایه از اینکه اعمام و أقاربم را در بدر و احد و حنین کشتند منهم تلافی نموده فرزندانش را کشتم و از جمله أدلّه بر کفر یزید آنست که وقتی مجلس جشن برای شهادت پسر پیغمبر برپا نمود باشعار کفرآمیز عبد اللّه بن الزبعری تمثل جست که حتّی سبط ابن جوزی و ابو ریحان بیرونی و دیگران نوشته اند آرزوی وجود و حیات کسانی را نمود از اجداد خودش که همه مشرک و کافر محض بودند و بامر خدا و پیغمبر در جنگ بدر کبری کشته شدند ظاهرا شعر دوم و پنجم از خود یزید است که در حضور عموم حاضرین از مسلمانان و یهود و نصاری گفت. ---------- [۱]: ۱) یاقوت حموی در معجم البلدان گوید جیرون سقفی مستطیل است بر ستونها بنا کرده شده نزدیک دروازه دمشق و برگرد آن شهری است که یکی از جبابره در زمان قدیم قلعه ای در آنجا ساخته و بعدها صابئین آنجا عمارت کردند و در داخل آن معبدی برای مشتری ساختند و آنجا تفرجگاه عمومی بوده است. لیت اشیاخی ببدر شهدوا جزع الخزرج من وقع الاسل لأهلوا و استحلوا فرحا ثم قالوا یا یزید لا تشل قد قتلنا القرم من ساداتهم و عدلناه ببدر فاعتدل لعبت هاشم بالملک فلا خبر جاء و لا وحی نزل لست من خندف [۱] ان لم انتقم من بنی احمد ما کان فعل قد اخذنا من علیّ ثارنا ---------- [۱]: ۱) خندف یکی از اجداد یزید بوده است. و قتلنا الفارس اللیث البطل [۲] و بعض از علماء خودتان مانند أبو الفرج و شیخ عبد اللّه بن محمّد بن عامر شبراوی دفعی در ص ۱۸ کتاب الاتحاف بحبّ الاشراف و خطیب خوارزمی در جلد دوم مقتل الحسین و دیگران می‌نویسند یزید ملعون در موقع چوب زدن بر لب و دندانهای آن حضرت این اشعار را می‌خواند. ---------- [۲]: ۲) ای کاش پیران و گذشتگان قبیله من که در ب
در کشته شدند می‌دیدند زاری کردن قبیله خزرج را از زدن نیزه (در جنگ احد) از شادی فریاد می‌زدند و می‌گفتند ای یزید دستت شل مباد که مهتران و بزرگان آنها را کشتیم و این عمل را بجای بدر کردیم که سر بسر شد بنی هاشم با سلطنت بازی کردند نه خبری از آسمان آمد و نه وحی نازل شد. من از دودمان خندف نیستم اگر انتقام از فرزندان پیغمبر نگیرم ما خون خود را از علی گرفتیم بکشتن فرزند بزرگ او. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357