eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.1هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
برنامه هفتگی امر به معروف.jpg
949.3K
💫این برنامه هفتگی رو هم خودتون می تونید استفاده کنید و هم برای فرزندان تون چاپش کنید😍 کلی بهتون انگیزه میده و یک جورایی محاسبه نفس هم هست، همچنین می تونید عملکرد هفتگی خودتون رو ببینید و هر هفته بهتر از هفته قبل بشید. ✅هرشب قبل از خواب برید سراغ برنامه و در قسمت موضوع، خیلی خلاصه و تیتر وار و هایی که انجام دادید یادداشت کنید و یا حتی اگر کسی شما رو امر به معروف کرده یادداشت کنید. در قسمت نقاط ضعف و قوت باید شیوه برخورد خودتون رو بررسی کنید، مثلا اگر شیوه بهتری باید به کار می بردید یا در جایی که نیاز نبوده، مثلا عصبانی شُدید رو یادداشت کنید، یا اگر ایده جذابی داشتید یا رفتار خوبی داشتید که اثر بخش بوده یادداشت کنید. در قسمت آخر که تلاش برای احیای واجب هست برای خودتون یک امتیاز ویژه در نظر بگیرید اگر تونستید با کلام تون یا با فرستادن پیام و یا.... کسی رو از بی تفاوتی نجات بدید حتما یادداشت کنید👌👌 🍀ترجیحا برنامه تون رو در معرض دید نصب کنید چون اینکار خودش موجب میشه که هر روز اعضای خانواده تون یادشون بیفته که "دو واجب هستند که باید انجام بدیم و بسیار مهم هستند" و شاید اینطوری به اون ها هم انگیزه بدید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نظارت ها هــم به رئیـس جمهــور مربوط میشــه، هــم به مجلــس و شوراها مربــوط میشــه هــم به دستـگاه قضایی! ✖️حالا دیگــر اگر دولتــــی برخـلاف مصـالح ملّـت، جرئت میڪنه قـدمــی بردارھ❗️ ✅ شرطــش حضــور آگاهانہ یڪ یڪ از افراد امت در ادارھ جامعــه اسـت، بہ مـن چــه و بہ تـو چه در جامعــه اسلامــی نداریــم❗️ دخالــت نه، نظــارت آرے❗️ 🍀 🌺🍀
.......: فصل چهارم حد سرقت ماده ۲۰۱ حد سرقت به شرح زير است الف در مرتبه اول قطع چهار انگشت دست راست سارق از انتهاي آن به طوري كه انگشت شست و كف دست او باقي بماند. ب در مرتبه دوم قطع پاي چپ سارق از پايين برآمدگي به نحوي كه نصف قدم و مقداري از محل مسح او باقي بماند. ج در مرتبه سوم حبس ابد. د در مرتبه چهارم اعدام ولو سرقت در زندان باشد. تبصره ۱ سرقت‌هاي متعدد تا هنگامي كه حد جاري نشده حكم يك بار سرقت را دارد. تبصره ۲ معاون در سرقت موضوع ماده ۱۹۸ اين قانون به يك سال تا سه سال حبس محكوم مي‌شود. ماده ۲۰۲ هرگاه انگشتان دست سارق بريده شود و پس از اجراي اين حد، سرقت ديگري از او ثابت گردد كه سارق قبل از اجرا حد مرتكب شده است پاي چپ او بريده مي‌شود. ماده ۲۰۳ سرقتي كه فاقد شرايط اجراي حد باشد و موجب اخلال در نظم يا خوف شده يا بيم تجري مرتكب يا ديگران باشد اگرچه شاكي نداشته يا گذشت نموده باشد موجب حبس تعزيري از يك تا پنج سال خواهد بود. تبصره معاونت در سرقت موجب حبس از شش ماه تا سه سال مي‌باشد. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
@vekalats      .. ◾آیا میدانید ✋توافق های شفاهی برای تمدید قراردادهای کتبی اجاره معتبر نمیباشد؟ @vekalats            ◾به مدت چهار سال درخانه ای مستاجر هستم سال اول قرار داد کتبی داشته ایم و در سالهای بعد فقط شفاهی با همدیگر قرار میزاشتیم اواخر برج 8 خانه را فروخت و به من گفت که باید تخلیه کنم آیا موجر میتواند هر زمان که بخواهند مستاجر را تخلیه کند؟ @vekalats      .. ▫چون قرارداد اجاره کتبی شما با موجر مربوط به چهار سال پیش بوده و قرارداد های بعدی به صورت شفاهی بوده به آنها استناد کنید ملزم به تخلیه ملک هستید       💐سپاسگزارم💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@vekalats        .. ◾اگر یکی از همسایه ‌ها از پرداخت شارژ ساختمان خودداری کند                       ؟ ▫بر اساس ماده ده قانون تملک آپارتمان ‌ها و تبصره یک الحاقی به این ماده در صورت امتناع مالک استفاده كننده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک، از طریق مدیر هیئت مدیران به وسیله اظهارنامه با ذكر مبلغ بدهی و صورت ریز آن، هزینه ‌ها مطالبه میشود و هرگاه مالک استفاده‌كننده روز از تاریخ ابلاغ اظهار‌نامه سهم بدهی خود را نپرداخت یا هیات مدیران میتوانند به تشخیص خود و با توجه به امكانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم، برق، گاز و غیره خودداری كنند و در صورتی که مالک استفاده ‌كننده همچنان اقدام به تسویه حساب نکنند ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر هیات مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده صادر خواهد كرد @vekalats       .. ▫از طرف دیگر چنانچه ارائه خدمات مشترک موثر نباشد مستندا به تبصره یک ماده ده مکرر قانون مزبور، مدیر مدیران مجموعه میتوانند دادخواست خود را با عنوان مطالبه شارژ معوقه به مراجع قضایی             ارائه کنند        
.......: بامر پیغمبر تمام درهای خانه‌ها بمسجد بسته شد مگر در خانه علی (ع) داعی- امام احمد حنبل در ص ۱۷۵ جلد اول و ص ۲۶ جلد دوم و ص ۳۶۹ جلد چهارم مسند و امام ابو عبد الرّحمن نسائی در سنن و س ۱۳ و ۱۴ خصائص العلوی و حاکم نیشابوری در ص ۱۱۷ و ۱۲۵ جلد سیم مستدرک و سبط ابن جوزی در ص ۲۴ و ۲۵ تذکره با بیانات مشروحی اثبات این حدیث از طریق ترمذی و احمد می‌نمایند و ابن اثیر جزری در ص ۱۲ اسنی المطالب و ابن حجر مکّی در ص ۷۶ صواعق و ابن حجر عسقلانی در ص ۱۲ جلد ۷ فتح الباری و طبرانی در اوسط و خطیب بغداد در ص ۲۰۵ جلد ۷ تاریخ خود و ابن کثیر در ص ۳۴۲ جلد هفتم تاریخ خود و متقی هندی در ص ۴۰۸ جلد ششم کنز العمّال و هیثمی در ص ۱۱۵ جلد نهم مجمع الزوائد و محب الدّین طبری در ص ۱۹۲ جلد دوم ریاض ابن ابی الحدید در ص ۴۵۱ جلد دوم شرح نهج و حافظ ابو نعیم در فضائل الصحابة و ص ۱۵۳ جلد ۴ حلیة الاولیاء و جلال الدین سیوطی در ص ۱۱۶ تاریخ الخلفاء و جمع الجوامع و خصائص الکبری و ص ۱۸۱ جلد اول لئالی المصنوعة و خطیب خوارزمی در مناقب و حموینی در فرائد و ابن مغازلی در مناقب و مناوی مصری در کنوز الدقایق و سلیمان بلخی حنفی در ص ۸۷ ینابیع المودة باب ۱۷ را اختصاص بهمین معنی داده و شهاب الدین قسطلانی در ص ۸۱ جلد ششم ارشاد الساری و حلبی در ص ۳۷۴ جلد سوم سیرة الحلبیّه و محمّد بن طلحه شافعی در ص ۱۷ مطالب السئول بالاخره عموم اکابر علمای شما از کبار صحابه از قبیل خلیفه عمر بن الخطّاب و عبد اللّه بن عبّاس و عبد اللّه بن عمر و زید بن ارقم و براء بن عازب و ابو سعید خدری و ابو حازم اشجعی و سعد بن ابی وقّاص و جابر بن عبد اللّه انصاری و غیرهم بعبارات مختلفه از رسول أکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم آورده اند که امر فرمود تمام درهای مسجد را بستند مگر در خانه علی علیه السّلام را و مخصوصا بعض از أکابر علمای شما برای مزید بینائی فریب خوردگان أمویها و بکریون و غیره توضیحات کاملی داده اند مانند محمّد بن یوسف گنجی شافعی که باب ۵۰ کفایت الطالب را اختصاص بهمین موضوع داده و بعد از نقل احادیث مسند بیانی دارد باین عنوان که هذا حدیث عال آنگاه گوید چون عده ای از درهای منازل أصحاب بمسجد باز می‌شد و رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نهی نمود ورود و توقف در مساجد را در حال حیض و جنابت لذا أمر فرمود تمام درهای منازل را بمسجد مسدود نمودند الاّ در خانه علی علیه السّلام را باز گذارند باین عبارت که سدوا الابواب کلها إلاّ باب علی بن أبی طالب و أومأ بیده الی باب علی علیه السّلام. یعنی تمام درها را ببندید مگر در خانه علی را باز بگذارید و بدست مبارک اشاره نمود بدر خانه علی علیه السّلام پس از آن گوید این اباحه و ورود و توقف در مسجد در حال جنابت خصیصه ای بود برای علی علیه السّلام و لکن این عمل دلیل بر آن نمی باشد که هر جنب و حائضی می‌تواند در مساجد ورود و توقف نماید انما خص بذلک لعلم المصطفی بانه یتحری من النجاسة هو و زوجته فاطمة و اولاده صلوات الله علیهم و قد نطق القرآن بتطهیرهم فی قوله عز و جل انما یرید الله الخ. ما حصل معنی آنکه اختصاص دادن پیغمبر علی را باین معنی خصیصۀ عظمی برای آن بود که آن حضرت علم قطعی داشت که علی و فاطمه و اولادهای آنها متحرّی و دور از نجاست اند چنانچه آیه تطهیر تصریح باین معنی دارد که آن خاندان جلیل منزّه از جمیع ارجاس و نجاسات اند. با توضیح کاملی که این عالم شافعی داده جناب حافظ مقایسه کنند با خبری که نقل نمودند اگر دلیلی بر طهارت أبی بکر دارند گذشته از این همه اسناد معتبرۀ ما آن خبر را نقل نمایند. و حال آنکه بخاری و مسلم هم در صحیحین خود اشاره باین معنی نموده اند در باب آنکه جنب حق ورود و توقف در مسجد ندارد که رسول اکرم فرمود لا ینبغی لاحد ان یجنب فی المسجد الا انا و علی [۱] . این نوع از اخبار با اسناد معتبره ثابت می‌کند سدّ جمیع ابواب مگر باب علی علیه السّلام را زیرا اگر غیر از باب پیغمبر و علی باب دیگر باز می‌بود بایستی جایز باشد که غیر از آن دو بزرگوار (محمّد و علی علیهما السّلام) هم در حال جنابت ورود در مسجد نمایند و حال آنکه آن حضرت صریحا می‌فرماید لا ینبغی لاحد ان یجنب فی المسجد الاّ انا و علی. پس این اخبار برهان قاطع است (که بخاری و مسلم هم نقل نموده اند) بر رد اخباری که امویها و بکریون و دیگران نقل نموده اند که فتح باب برای دیگران بوده است. و بالقطع و الیقین مسلّم است که فتح باب در مسجد از خصائص علی علیه السّلام بوده است اجازه بدهید برای خاتمۀ عرایضم در این باب حدیثی از خلیفۀ ثانی عمر بن الخطّاب بعرضتان برسانم که حاکم در ص ۱۲۵ جلد سیم مستدرک و سلیمان بلخی حنفی ضمن باب ۵۶ ص ۲۱۰ ینابیع الموده نقلا از ذخایر العقبی امام الحرم از مسند امام احمد بن حنبل و خطیب خوارزمی در ص ۲۶۱ مناقب و ابن الحجر در ص ۷۶ صواعق و سیوطی در تاریخ الخلفاء و ابن اثیر جزری در اسنی المطالب