eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: فضیلت امت مرحومه در امهال بر عذاب قوله علیه السلام: فَلَوْ لَمْ نَعْتَدِدْ مِنْ فَضْلِهِ إِلَّا بِهَا لَقَدْ حَسُنَ بَلاَوءُهُ عِنْدَنَا، وَ جَلَّ إِحْسَانُهُ إِلَیْنَا وَ جَسُمَ فَضْلُهُ عَلَیْنَا. عتید: به معنی حاضر و مهیّا است. دو لفظ فضل در فقره دعا اگر به معنای واحد باشد تکرار لازم آید ؛ لهذا اول به معنای احسان است، و ثانی به معنی زیاده. « بلا » به معنی اختبار است. و « جلّ » به معنی علوّ، و بمعنی العموم یقال: مطر مجلل، التی تعمّ الأرض بمائه الجسیم بمعنی العظیم. بالجمله، مفاد فقره دعا آن که: از فضل و احسان خدا به این امت مرحومه که آنها را به اضافه عبادی فضیلت بر جمیع امم ماضیه داد. « فلو لم نعتدد » یعنی: پس اگر چنانچه ما از روی خطا و نسیان و اسراف بر نفس حاضر و مهیّا نشویم کما هو حقّه بر اداء اوامر واجبه در طاعات و اجتناب منهیّات إلاّ بها، یعنی مگر فقط به همین توبه، باز هم مع ذلک « لقد حسن بلائه عندنا »: یعنی: اختبار و ابتلاء او به ما بلا و اختبار حسن است، أعنی به ادنی عقوبتی متنبّه و خبر می‌نماید، نه آن که چون امم ماضیه که در ترک اوامر و ارتکاب نواهی آنها را مبتلا نماید به ابتلاءات سوء، چون استیلاء عدو بر آنها به قتل و غارت و اسارت و خرابی معابد و اِحراق کتب سماوی آنها، چون ابتلای بنی اسرائیل و غلبه بخت النصر و آتش زدن و منهدم نمودن بیت المقدس و احراق تورات در دفعه اول، و مرتبه ثانی در مجازات عصیان و تمرّد آنها غلبه قحط و غلا و طاعون و وبا. ولی در این امت مرحومه « أبلاه اللّه بلاء حسناً » [۱] یعنی: اختبار حسن است، چون مرض و فقر و شیب که کفّاره گناهان است، کما ورد: « و لاتبتلنا إلا بالتی هی أحسن » [۱]، أی لاتختبرنا إلاّ بوجه الحسن. و لذا قال المعصوم: « و أجلّ إحسانه إلینا » یعنی: عالی و عامّ است در عموم احوال عطوفت خدا به ما امت مرحومه، « و جسم [۲] فضله علینا » یعنی: و عظیم است زیادتی رأفت و تعالی بر ما، چنان که در کلام مجید نوید مرحمت کرده حیث قال: « یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَی أَنفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِن رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا [۳] »، یعنی: ای عبادی که اسراف و افراط و جهالت ورزید بر نفوس خود به این که تجاوز نمودید از حدود الهیه مأیوس مباشید از رحمت عامه خدا، که خدا غفران و ستر می‌نماید ذنوب و اثرات مفاسد و تجاوزات شما را جمیعاً، لذا داعی علیه السلام در فقره دعاء می‌فرماید: رفع تکالیف مشکل از امت اسلام فَمَا هَکَذَا کَانَتْ سُنَّتُهُ فِی التَّوْبَةِ لِمَنْ کَانَ قَبْلَنَا، لَقَدْ وَضَعَ عَنَّا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ. یعنی: پس این طوری که به این امّت مرحومه رعایت نموده نبوده سنت و سیره و طریقه حق تعالی در توبه امم ماضیه که قبل از ما بودند ؛ چه شرط قبول توبه آنها موقوف بر قتل انفس بود، کما قال تعالی: « فَتُوبُوآا إِلَی بَارِئِکُمْ فَاقْتُلُوآا أَنفُسَکُمْ [۴] »، لهذا از خصایص پیغمبر صلی الله علیه و آله خبر می‌دهد « یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الاْءَغْلاَلَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ [۵] »، یعنی: پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم به قوانین و احکام سهله سَمحه از امت خود إصر و ثقل اعمال شاقّه و تکالیف صعبه که به منزله قیودات و اغلال و سلاسل بر آنها بود از آنها موضوع و مطروح می‌نماید، که من جمله از آن تکالیف شاقّه قطع موضع نجاست از ثوب و احراق غنایم و حرمت اخذ اسیر و فدیه او و صوم ثلاثة اشهر و غیر ذلک بود. لذا معصوم در این فقره دعا متذکّر است: « وضع عنا ما لا طاقة لنا به » چنان که حق تعالی از باب عنایت ازلیه که به این امت دارد آنها را به این دعا تلقین می‌نماید که: « رَبَّنَا لا تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِینَآ أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَ لا تَحْمِلْ عَلَیْنَآ إِصْرًا کَمَا حَمَلْتَهُ عَلَی الَّذِینَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَ لا تُحَمِّلْنَا مَا لا طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَ اعْفُ عَنَّا وَ اغْفِرْ لَنَا وَ ارْحَمْنَآ [۱] » الی آخره ؛ چه نسیان ترک اوامر و ارتکاب نواهی است غفلت من غیر عمد، و خطا مرتکب شدن عصیان است متعمداً. ---------- [۱]: ۱ - شرح نهج البلاغه، ج ۸، ص ۲۶۸. [۱]: ۲ - بسنجید: بحارالانوار، ج ۹۴، ص ۲۳۳: « و لا تبتلنی ». [۲]: ۳ - متن: و جسیم. [۳]: ۴ - سوره مبارکه زمر، آیه ۵۳. [۴]: ۵ - سوره مبارکه بقره، آیه ۵۴. [۵]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۵۷. [۱]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۸۶. ربّنا، ای مالک و مربی و مدبّرِ ما، تحمیل مکن بر ما تکالیف شاقّه فوق طاقت ما چنان که تحمیل کردی بر اممی که سابق بر ما بودند، کما این که به یک تمرّد بنی اسرائیل از دخول بیت المقدس، بأن « قَالُواْ یا مُوسَی إِنَّ فِیهَا قَوْماً جَبَّارِینَ [۲] »، « إِنَّا لَنْ نَّدْخُلَهَآ أَبَداً مَّا دَامُوا فِیهَا [۳] »، خدای تعالی به مجازات این عصیان آنها را به عقوبت: « فَ
إِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَیْهِمْ أَرْبَعِینَ سَنَةً یَتِیهُونَ فِی الاْءَرْضِ [۴] »، أی یتحیرون و یترددون، مبتلا نمود. ---------- [۲]: ۳ - سوره مبارکه مائده، آیه ۲۲. [۳]: ۴ - همان، آیه ۲۴. [۴]: ۵ - همان، آیه ۲۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: سوره یس سعید بن یسار گفته است: به امام صادق علیه السلام گفتم: غلام شما سلیم می‌گوید: از قرآن جز سوره یس را نمی داند، همان را بخواند یا بقیه را فراگیرد، فرمود: همان را بخواند مانعی ندارد. ایمنی از عذاب قبر امام صادق علیه السلام فرمودند: خواندن سوره ملک مانع عذاب قبر است و من پس از عشا همانطور که نشسته‌ام آن را می‌خوانم. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 باسلام ایام فاطمیه تا کی هست ؟؟ من تلاشم اینه درست زندگی کنم یعنی بیشتر وقتا می شینم میگم‌مثلا امروز این رفتار یا گناه رو داشتم تلاش می کنم جبران کنم یکیش کنترل خشم هست که من زیاد دارم ولی به لطف خدا خیلی کم شده و خیلی گناهای دیگه که کلا حذف شده یا الان که طول ساعات شب زیاده سعی می کنم نماز قضا دارم جبران کنم و تا جوان هستم همه رو جبران کنم وارامش خوبی دارم فقط بعضی وقتا خواب های آشفته می بینم‌ حتی شاید دیدن چهره ی که ترس دارم و حس می کنم شیطان هست واین افکارم رو بهم می ریزه و باعث ترسم میشه آیا این ترس از ضعف ایمانم هست؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم در ابتدا باید گفت، این که توفیق دارید و گناهان را ترک کرده اید، جای شکر دارد و باید خداوند را شکر کنید. اما پاسخ سؤال ها: 1- تا شهادت حضرت زهرا را ایام فاطمیه می گویند. 2- خواب وحشتناک دیدن، دلیل بر ضعف ایمان نیست. چنین خواب هایی دلائل متفاوت یمانند خوراک، افکار روزانه و ... می تواند داشته باشد. شب ها قبل از خواب 5 مرنبه آیت الکرسی بخوانید.
سؤال👇 سلام درود ایا با غسل جمعه میشود نماز واجب خواند یا خیر سجده زیارت عاشورا باید به سمت قبله باشد؟؟ سجده ایه های واجب چطورباید به سمت قبله باشد مقلد ایت الله مکارم پاسخ👇 سلام علیکم 1- اشکالی ندارد. 2و3- خیز، نیازی نیست.
سؤال👇 سلام من تصمیم گرفتم هرماه مقداری از پولی که به دستم می اید (از 50 الی 500) یک سکه بخرم و کنار بگذارم تا برای روز مبادا (ازدواج بچم ) خرج کنم ایا میتوانم همان موقع که سکه خریدم خمس ان را بدهم؟ مثلا اگر 500تومن سکه خریدم 100تومن را به عنوان خمس کنار بگذارم و بدون اینکه به دفتر مرجع تقلیدم مراجعه کنم 50تومن ان را به سید فقیر و 50 تومن دیگر را در کار خیر (کتاب خریدن و هدیه دادن، روضه و.. ) بپردازم؟ پاسخ👇 سلام علیکم 1- پرداخت خمس در همان لحظه اشکالی ندارد اما اگر در زمان فروش ترقی قیمت داشته باشد، مبلغ اضافه خمس دارد. 2- در سهم امام باید به دفتر مرجع یا نماینده ایشان تحویل بدهید. اما د رسهم سادات با اجازه مرجع یا نماینده ایشان می توانید مقداری از آن را به سید فقیری که خودتان می شناسید، پرداخت کنید.
سؤال👇 سلام بنده یک فروشگاه دارم و یک شاگردی میگیرم که ایشان قبلا در شرکتی کار میکرده و بیکار شده است و در حال حاضر بیمه بیکاری دریافت می کند اگر در مراجعه بازرس بیمه ، کارگر بخاطر هزینه های سنگین زندگی که گریبانش را گرفته فردی را که بازنشسته است بجای خود به بیمه معرفی کند تا بیمه بیکاریش قطع نشود و صاحب فروشگاه هم علی القاعده لازم باشد حضور ایشان را به عنوان نیروی جدید کتمان کند تا بیمه بیکاری قطع نشود ( بیمه بیکاری بصورت خودکار دو ماه دیگر تمام میشود ) آیا کارفرما مجاز است بدلیل ازدست ندادن نیرویش رفتار ایشان را نزد تامین اجتماعی تایید کند و جوری حرف بزند که بیمه بیکاری ایشان قطع نشود لطفا طبق نظر ایت الله جوادی آملی پاسخ دهید پاسخ👇 سلام علیکم از نظر اخلاقی دروغ گفتن گناه کبیره است و اگر انسان به هر دلیلی غیر از مواردی که شرع مشخص کرده ، دروغ بگوید گناهکار است. از نظر شرعی این امر بستگی به قوانین دارد، اگر قوانین اجازه چنین کاری را نمی دهد، جایز نیست.
سؤال👇 سلام علیکم خاک باغچه ای که خیس بوده و گربه روش مدفوع کرده اگر مدفوع برداریم بعد با اب شلنگ روش بگیریم پاک میشه؟ پاسخ👇 سلام علیکم بعد از برداشتن عین نجاست، محل نجاست و به هر جا که نجاست سرایت کرده، با آب کُر (آب شیلنگ) شسته شود، پاک می شود.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
برنامه هفتگی امر به معروف.jpg
949.3K
💫این برنامه هفتگی رو هم خودتون می تونید استفاده کنید و هم برای فرزندان تون چاپش کنید😍 کلی بهتون انگیزه میده و یک جورایی محاسبه نفس هم هست، همچنین می تونید عملکرد هفتگی خودتون رو ببینید و هر هفته بهتر از هفته قبل بشید. ✅هرشب قبل از خواب برید سراغ برنامه و در قسمت موضوع، خیلی خلاصه و تیتر وار و هایی که انجام دادید یادداشت کنید و یا حتی اگر کسی شما رو امر به معروف کرده یادداشت کنید. در قسمت نقاط ضعف و قوت باید شیوه برخورد خودتون رو بررسی کنید، مثلا اگر شیوه بهتری باید به کار می بردید یا در جایی که نیاز نبوده، مثلا عصبانی شُدید رو یادداشت کنید، یا اگر ایده جذابی داشتید یا رفتار خوبی داشتید که اثر بخش بوده یادداشت کنید. در قسمت آخر که تلاش برای احیای واجب هست برای خودتون یک امتیاز ویژه در نظر بگیرید اگر تونستید با کلام تون یا با فرستادن پیام و یا.... کسی رو از بی تفاوتی نجات بدید حتما یادداشت کنید👌👌 🍀ترجیحا برنامه تون رو در معرض دید نصب کنید چون اینکار خودش موجب میشه که هر روز اعضای خانواده تون یادشون بیفته که "دو واجب هستند که باید انجام بدیم و بسیار مهم هستند" و شاید اینطوری به اون ها هم انگیزه بدید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نظارت ها هــم به رئیـس جمهــور مربوط میشــه، هــم به مجلــس و شوراها مربــوط میشــه هــم به دستـگاه قضایی! ✖️حالا دیگــر اگر دولتــــی برخـلاف مصـالح ملّـت، جرئت میڪنه قـدمــی بردارھ❗️ ✅ شرطــش حضــور آگاهانہ یڪ یڪ از افراد امت در ادارھ جامعــه اسـت، بہ مـن چــه و بہ تـو چه در جامعــه اسلامــی نداریــم❗️ دخالــت نه، نظــارت آرے❗️ 🍀 🌺🍀
.......: فصل چهارم حد سرقت ماده ۲۰۱ حد سرقت به شرح زير است الف در مرتبه اول قطع چهار انگشت دست راست سارق از انتهاي آن به طوري كه انگشت شست و كف دست او باقي بماند. ب در مرتبه دوم قطع پاي چپ سارق از پايين برآمدگي به نحوي كه نصف قدم و مقداري از محل مسح او باقي بماند. ج در مرتبه سوم حبس ابد. د در مرتبه چهارم اعدام ولو سرقت در زندان باشد. تبصره ۱ سرقت‌هاي متعدد تا هنگامي كه حد جاري نشده حكم يك بار سرقت را دارد. تبصره ۲ معاون در سرقت موضوع ماده ۱۹۸ اين قانون به يك سال تا سه سال حبس محكوم مي‌شود. ماده ۲۰۲ هرگاه انگشتان دست سارق بريده شود و پس از اجراي اين حد، سرقت ديگري از او ثابت گردد كه سارق قبل از اجرا حد مرتكب شده است پاي چپ او بريده مي‌شود. ماده ۲۰۳ سرقتي كه فاقد شرايط اجراي حد باشد و موجب اخلال در نظم يا خوف شده يا بيم تجري مرتكب يا ديگران باشد اگرچه شاكي نداشته يا گذشت نموده باشد موجب حبس تعزيري از يك تا پنج سال خواهد بود. تبصره معاونت در سرقت موجب حبس از شش ماه تا سه سال مي‌باشد. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
@vekalats      .. ◾آیا میدانید ✋توافق های شفاهی برای تمدید قراردادهای کتبی اجاره معتبر نمیباشد؟ @vekalats            ◾به مدت چهار سال درخانه ای مستاجر هستم سال اول قرار داد کتبی داشته ایم و در سالهای بعد فقط شفاهی با همدیگر قرار میزاشتیم اواخر برج 8 خانه را فروخت و به من گفت که باید تخلیه کنم آیا موجر میتواند هر زمان که بخواهند مستاجر را تخلیه کند؟ @vekalats      .. ▫چون قرارداد اجاره کتبی شما با موجر مربوط به چهار سال پیش بوده و قرارداد های بعدی به صورت شفاهی بوده به آنها استناد کنید ملزم به تخلیه ملک هستید       💐سپاسگزارم💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@vekalats        .. ◾اگر یکی از همسایه ‌ها از پرداخت شارژ ساختمان خودداری کند                       ؟ ▫بر اساس ماده ده قانون تملک آپارتمان ‌ها و تبصره یک الحاقی به این ماده در صورت امتناع مالک استفاده كننده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک، از طریق مدیر هیئت مدیران به وسیله اظهارنامه با ذكر مبلغ بدهی و صورت ریز آن، هزینه ‌ها مطالبه میشود و هرگاه مالک استفاده‌كننده روز از تاریخ ابلاغ اظهار‌نامه سهم بدهی خود را نپرداخت یا هیات مدیران میتوانند به تشخیص خود و با توجه به امكانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم، برق، گاز و غیره خودداری كنند و در صورتی که مالک استفاده ‌كننده همچنان اقدام به تسویه حساب نکنند ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر هیات مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده صادر خواهد كرد @vekalats       .. ▫از طرف دیگر چنانچه ارائه خدمات مشترک موثر نباشد مستندا به تبصره یک ماده ده مکرر قانون مزبور، مدیر مدیران مجموعه میتوانند دادخواست خود را با عنوان مطالبه شارژ معوقه به مراجع قضایی             ارائه کنند        
.......: بامر پیغمبر تمام درهای خانه‌ها بمسجد بسته شد مگر در خانه علی (ع) داعی- امام احمد حنبل در ص ۱۷۵ جلد اول و ص ۲۶ جلد دوم و ص ۳۶۹ جلد چهارم مسند و امام ابو عبد الرّحمن نسائی در سنن و س ۱۳ و ۱۴ خصائص العلوی و حاکم نیشابوری در ص ۱۱۷ و ۱۲۵ جلد سیم مستدرک و سبط ابن جوزی در ص ۲۴ و ۲۵ تذکره با بیانات مشروحی اثبات این حدیث از طریق ترمذی و احمد می‌نمایند و ابن اثیر جزری در ص ۱۲ اسنی المطالب و ابن حجر مکّی در ص ۷۶ صواعق و ابن حجر عسقلانی در ص ۱۲ جلد ۷ فتح الباری و طبرانی در اوسط و خطیب بغداد در ص ۲۰۵ جلد ۷ تاریخ خود و ابن کثیر در ص ۳۴۲ جلد هفتم تاریخ خود و متقی هندی در ص ۴۰۸ جلد ششم کنز العمّال و هیثمی در ص ۱۱۵ جلد نهم مجمع الزوائد و محب الدّین طبری در ص ۱۹۲ جلد دوم ریاض ابن ابی الحدید در ص ۴۵۱ جلد دوم شرح نهج و حافظ ابو نعیم در فضائل الصحابة و ص ۱۵۳ جلد ۴ حلیة الاولیاء و جلال الدین سیوطی در ص ۱۱۶ تاریخ الخلفاء و جمع الجوامع و خصائص الکبری و ص ۱۸۱ جلد اول لئالی المصنوعة و خطیب خوارزمی در مناقب و حموینی در فرائد و ابن مغازلی در مناقب و مناوی مصری در کنوز الدقایق و سلیمان بلخی حنفی در ص ۸۷ ینابیع المودة باب ۱۷ را اختصاص بهمین معنی داده و شهاب الدین قسطلانی در ص ۸۱ جلد ششم ارشاد الساری و حلبی در ص ۳۷۴ جلد سوم سیرة الحلبیّه و محمّد بن طلحه شافعی در ص ۱۷ مطالب السئول بالاخره عموم اکابر علمای شما از کبار صحابه از قبیل خلیفه عمر بن الخطّاب و عبد اللّه بن عبّاس و عبد اللّه بن عمر و زید بن ارقم و براء بن عازب و ابو سعید خدری و ابو حازم اشجعی و سعد بن ابی وقّاص و جابر بن عبد اللّه انصاری و غیرهم بعبارات مختلفه از رسول أکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم آورده اند که امر فرمود تمام درهای مسجد را بستند مگر در خانه علی علیه السّلام را و مخصوصا بعض از أکابر علمای شما برای مزید بینائی فریب خوردگان أمویها و بکریون و غیره توضیحات کاملی داده اند مانند محمّد بن یوسف گنجی شافعی که باب ۵۰ کفایت الطالب را اختصاص بهمین موضوع داده و بعد از نقل احادیث مسند بیانی دارد باین عنوان که هذا حدیث عال آنگاه گوید چون عده ای از درهای منازل أصحاب بمسجد باز می‌شد و رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نهی نمود ورود و توقف در مساجد را در حال حیض و جنابت لذا أمر فرمود تمام درهای منازل را بمسجد مسدود نمودند الاّ در خانه علی علیه السّلام را باز گذارند باین عبارت که سدوا الابواب کلها إلاّ باب علی بن أبی طالب و أومأ بیده الی باب علی علیه السّلام. یعنی تمام درها را ببندید مگر در خانه علی را باز بگذارید و بدست مبارک اشاره نمود بدر خانه علی علیه السّلام پس از آن گوید این اباحه و ورود و توقف در مسجد در حال جنابت خصیصه ای بود برای علی علیه السّلام و لکن این عمل دلیل بر آن نمی باشد که هر جنب و حائضی می‌تواند در مساجد ورود و توقف نماید انما خص بذلک لعلم المصطفی بانه یتحری من النجاسة هو و زوجته فاطمة و اولاده صلوات الله علیهم و قد نطق القرآن بتطهیرهم فی قوله عز و جل انما یرید الله الخ. ما حصل معنی آنکه اختصاص دادن پیغمبر علی را باین معنی خصیصۀ عظمی برای آن بود که آن حضرت علم قطعی داشت که علی و فاطمه و اولادهای آنها متحرّی و دور از نجاست اند چنانچه آیه تطهیر تصریح باین معنی دارد که آن خاندان جلیل منزّه از جمیع ارجاس و نجاسات اند. با توضیح کاملی که این عالم شافعی داده جناب حافظ مقایسه کنند با خبری که نقل نمودند اگر دلیلی بر طهارت أبی بکر دارند گذشته از این همه اسناد معتبرۀ ما آن خبر را نقل نمایند. و حال آنکه بخاری و مسلم هم در صحیحین خود اشاره باین معنی نموده اند در باب آنکه جنب حق ورود و توقف در مسجد ندارد که رسول اکرم فرمود لا ینبغی لاحد ان یجنب فی المسجد الا انا و علی [۱] . این نوع از اخبار با اسناد معتبره ثابت می‌کند سدّ جمیع ابواب مگر باب علی علیه السّلام را زیرا اگر غیر از باب پیغمبر و علی باب دیگر باز می‌بود بایستی جایز باشد که غیر از آن دو بزرگوار (محمّد و علی علیهما السّلام) هم در حال جنابت ورود در مسجد نمایند و حال آنکه آن حضرت صریحا می‌فرماید لا ینبغی لاحد ان یجنب فی المسجد الاّ انا و علی. پس این اخبار برهان قاطع است (که بخاری و مسلم هم نقل نموده اند) بر رد اخباری که امویها و بکریون و دیگران نقل نموده اند که فتح باب برای دیگران بوده است. و بالقطع و الیقین مسلّم است که فتح باب در مسجد از خصائص علی علیه السّلام بوده است اجازه بدهید برای خاتمۀ عرایضم در این باب حدیثی از خلیفۀ ثانی عمر بن الخطّاب بعرضتان برسانم که حاکم در ص ۱۲۵ جلد سیم مستدرک و سلیمان بلخی حنفی ضمن باب ۵۶ ص ۲۱۰ ینابیع الموده نقلا از ذخایر العقبی امام الحرم از مسند امام احمد بن حنبل و خطیب خوارزمی در ص ۲۶۱ مناقب و ابن الحجر در ص ۷۶ صواعق و سیوطی در تاریخ الخلفاء و ابن اثیر جزری در اسنی المطالب
و دیگران نقل نموده اند بمختصر کم و زیاد در الفاظ که خلیفه گفت لقد اوتی (علی) ابن أبی طالب ثلاث خصال لان تکون لی واحدة منهنّ احبّ الیّ من حمر النعم زوّجه النبیّ صلّی اللّه علیه و سلّم بنته و سدّ الابواب الاّ بابه، و سکناه المسجد مع رسول اللّه یحلّ له فیه ما یحلّ له، و اعطاه الرایة یوم خیبر [۱] . گمان می‌کنم حلّ معما برای آقای نواب و برادران عزیزم شد و راه عذری باقی نماند جناب حافظ هم کاملا روشن شدند. ---------- [۱]: ۱) سزاوار نیست برای احدی که جنب شود در مسجد مگر من و علی. [۱]: ۱) هرآینه بتحقیق عطا شد بعلی بن ابی طالب سه خصلت که اگر یکی از آنها برای من بود بهتر بود برای من از حیوانات سرخ مو. ۱-تزویج نمود پیغمبر باو دختر خود را ۲-و تمام درهای (مسجد را) بست مگر در (خانه) او را و آرام گرفت با پیغمبر در مسجد حلال بود در مسجد برای او چیزی که حلال بود بر پیغمبر. ۳-و عطا نمود باو پرچم (اسلام) را در روز خیبر. خوبست برگردیم بگفتار اولیه و بقیۀ بیانات سید شهاب الدین که در آخر تحقیقات خود گوید و من تتبع احواله فی الفضائل المخصوصة و تفحّص احواله فی الشمائل المنصوصة یعلم انه کرّم اللّه تعالی وجهه بلغ الغایة فی اقتفاء آثار سیدنا المصطفی و اتی النهایة فی اقتباس انواره حیث لم یجد فیه غیره مقتضی-انتهی [۲] . این نمونه ای از بیانات و اعتراف علماء خودتان بود راجع بمقامات عالیه و فضایل مخصوصۀ مولانا و مولی الموحدین امیر المؤمنین علی علیه السّلام تا آقایان بدانند که داعی هیچ گاه غلو ننموده و ادعای بی مغز نمی نمایم بلکه جامعۀ شیعیان من السلف الی الخلف بی دلیل و برهان بیانی نمی نمایند تمام دلائل و براهین ما همانست که مبدء و اساسش نزد شماها و در کتب معتبرۀ خودتان می‌باشد. ولی متأسفم که وقتی نزد عوام و مردم بی خبر می‌نشینید روی عادت تبعا للاسلاف برای حفظ مقامتان تنها قاضی رفته رطب و یابسها بهم بافته تهمتها می‌زنید و امر را بر آنها مشتبه می‌نمائید. پس از این مقدماتی که ذکر شد ثابت گردید که علی علیه السّلام در جمیع جهات نظیر و شریک رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوده کما آنکه هارون نسبت بحضرت موسی علیهما السّلام بوده فلذا چون موسی هارون را در میان تمام بنی اسرائیل اولی و الیق باین مقام و افضل از همه دید از پروردگار متعال درخواست نمود که او را شریک امر من قرار بده که وزیر من باشد. همین قسم هم خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم چون در میان تمام امت از علی قابل و لایق تر احدی را برای این مقام ندید که افضل از همه امت باشد لذا از خداوند متعال در خواست نمود همان قسمی که هارون را وزیر و شریک موسی قرار دادی علی را وزیر و شریک من قرار بده. نواب- قبله صاحب آیا در این باب اخباری هم رسیده. داعی- بلی علاوه بر اجماع شیعیان در کتب معتبرۀ خودتان هم اخبار بسیاری در این موضوع وارد است. نواب- چنانکه ممکن است از آن اخبار برای ما قرائت فرمائید خیلی ممنون خواهیم شد. داعی- دعاگو حاضرم چنانچه آقایان میل داشته باشد (اشاره بعلماء آنها). حافظ- مانعی ندارد چون نقل حدیث و همچنین استماع آن عبادت است. ---------- [۲]: ۲) اگر کسی تتبع و تفحص در احوال آن حضرت بنماید می‌بیند که در بسیاری از فضائل مخصوصه و شمائل منصوصه شباهت تام با رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله دارد که غیر از او احدی افتخار این خصائص را ندارد. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۷۹.mp3
11.39M
۱۷۹ آنچه می‌آموزید: فقط شما را بسمت کشف مسیر درست و تشخیصِ آن از مسیر نادرست راهنمایی می‌کند، اما هرگز شما را به مقصد درست نمی‌رساند! مرکبِ هر انسان برای رسیدن به مقصد نهایی‌اش چیست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - ساز و آواز بیات اصفهان - اساتید:، شجریان و پایور .mp3
2.11M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 پیش از اینت بیش از این اندیشه عشاق بود مهرورزی تو با ما شهره آفاق بود یاد باد آن صحبت شب‌ها که با نوشین لبان بحث سر عشق و ذکر حلقه عشاق بود از دم صبح ازل تا آخر شام ابد دوستی و مهر بر یک عهد و یک میثاق بود سایه معشوق اگر افتاد بر عاشق چه شد ما به او محتاج بودیم او به ما مشتاق بود حسن مه رویان مجلس گر چه دل می‌برد و دین بحث ما در لطف طبع و خوبی اخلاق بود بر در شاهم گدایی نکته‌ای در کار کرد گفت بر هر خوان که بنشستم خدا رزاق بود رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر دامن ساقی سیمین ساق بود شعر حافظ در زمان آدم اندر باغ خلد دفتر نسرین و گل را زینت اوراق بود 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺