eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: عذاب زن‌های بی تقوا و بی بند و بار در قیامت ۱۴. صدوق رحمه الله به سند خود از حضرت جواد (علیه السلام) و ایشان از پدر بزرگوار خویش حضرت رضا (علیه السلام) روایت کند که حضرت توسط پدران بزرگوار خویش از امیرالمومنین (علیه السلام) نقل نمود که فرمود: من و فاطمه، نزد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) رفتیم، دیدم حضرت به شدت می‌گرید! عرض کردم: پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله، چه چیز شما را گریان نموده است؟ فرمود: یا علی! شبی که مرا به آسمان (معراج) بردند، زنانی از امت خودم را دیدم که گرفتار عذاب شدید بودند، از وضعیت آنان و عذاب دردناک ایشان گریستم. زنی را دیدم که به مو آویزان بود و مغز سر او می‌جوشید. زنی را دیدم که با زبان آویزان بود و آب جوشان در حلق او ریخته می‌شد. زنی را دیدم که به سینه هایش آویزان بود. زنی را دیدم که گوشت بدن خود را می‌خورد و آتش از زیر او شعله ور بود. زنی را دیدم که پاهایش را به دست هایش بسته و مارها و عقرب‌ها بر او حمله ور بودند. زنی را دیدم که کر و کور و لال در تابوتی آتشین قرار داشت و مغز سرش از بینی خارج می‌شد و بدنش از جذام و برص تکه تکه بود. زنی را دیدم که به دو پا آویزان بود در تنوری از آتش. و زنی را دیدم که با قیچی‌های آتشین گوشت بدنش را از قسمت جلو و عقب، قطع می‌کردند (یا خودش، گوشت بدن خود را می‌چید. ) زنی را دیدم که صورت و دست هایش آتش گرفته بود و او اندرون خود را می‌خورد. زنی را دیدم که سر او مانند سر خوک و بدنش، بدن الاغ و به هزار هزار نوع عذاب، دچار بود. زنی را دیدم که به صورت سگ بود و آتش از پشت او داخل و از دهانش خارج می‌شد و ملائکه با گرزهای آتشین بر سر و بدنش می‌زدند. حضرت فاطمه (علیهاالسلام) عرض کرد: ای حبیب من و روشنی چشم هایم! اعمال آن‌ها چه بود که خداوند، این عذاب را بر آن‌ها قرار داد؟ حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: اما آن زن که به مو آویزان بود، موی خود را از مردان نمی پوشاند. اما آن که به زبان آویزان بود، شوهر خود را اذیت می‌کرد. اما آن که به سینه‌ها آویزان بود، از تمکین به شوهر در بستر خودداری می‌کرد. اما آن که به دو پا آویزان بود، بدون اجازه شوهر از خانه خارج می‌شد. اما آن که گوشت بدن خود را می‌خورد، بدن خود را برای مردم زینت می‌کرد. اما آن که دو دستش به پاهایش بسته و مارها و عقرب‌ها بر او حمله ور بودند، زنی بود که درست شست و شو نمی کرد، لباس هایش کثیف و از جنابت و حیض، غسل نمی کرد و نظافت نداشت و به نماز اهمیت نمی داد. اما آن که کر و لال بود، زنی بود که از زنا فرزند می‌آورد و آن را به گردن شوهر می‌نهاد. اما آن که گوشت او را با قیچی‌ها می‌چیدند (یا خودش گوشت خود را با قیچی می‌چید)، زنی بود که خود را بر مردان عرضه می‌کرد. اما آن که صورت و بدنش آتش گرفته بود و اندرون خود را می‌خورد، زنی بود که برای زنا واسطه می‌شد. اما آن که به صورت سگ بود و آتش از پشت او داخل و از دهانش خارج می‌شد، زنی بود آواز خوان و نوحه گر و حسود. سپس حضرت فرمود: وای به حال زنی که شوهرش را خمشگین کند و خوشا به حال زنی که شوهرش از او راضی باشد. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️شبهه اول شما که ادعا دارید اسلام به زنان این‌همه اکرام و احترام گذاشته پس چرا به زنان گفته العقول و... قال امام علی علیه السلام مَعَاشِرَ النَّاسِ اِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الْاِیمَانِ...🤔❓ جواب دوم👇👇 👌حاج آقا قرائتی
🔆 رهبری فرمود غلط و انحراف است ، پس تمامش کنید ✍ با هزاران درد و تاسف باید گفت متن غلط و بی سند بالا در فضای مجازی و متاسفانه در بین انقلابی ها و مذهبی ها در حال دست به دست شدن هست !!!! ✅ آقایی که این متن را نوشتی چند نکته علمی و دوستانه به شما می گویم امیدوارم توجه کنید: 1️⃣ رهبری در سخنرانی 18 تیر سال 90 صریحا تطبیق گرایی علامات ظهور را غلط و انحراف دانست. 2️⃣ در انتهای این متن خودتان به کتاب ابن حماد سند دادید،معلوم است کار رجالی و حدیثی نکردید، وگرنه می دانستید این فرد یک اهل سنت است که حتی خود سنی ها هم او را پر خطا و اشتباه می دانند و کتابهایش پر از مطالب غلط و عجیب است! 3️⃣ بحث پادشاه اردن و یهودی بودن او هم هنوز اثبات نشده، بر فرض که اثبات شود،آیا این دلیلی بر سفیانی بودن اوست؟ 3⃣ نمی دانیم کی و کجا قرار است اینگونه مطلب مهدوی زدن تمام شود، آقا در همان سخنرانی فرمودند " در مهدویت کار علمی و تخصصی کنید و از کارهای سطحی و عوامانه بپرهیزید" اما نمیدانیم چرا برخی همچنان کار عوامانه دوست دارند. 4⃣ مگر سال 99 کلیپ " بهلول" را پخش نمی کردید که میگفت سال 1400 تمام جهان در دست امام زمان است؟ خب چه شد؟ نتیجه؟ ⁉️ مگر بارها تطبیقات غلط ندادید و به اشتباه خود پی نبردید؟ پس چرا دوباره تکرار همان غلط؟ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: تاثیر دعا بعد از بازجویی اولیه مرا در سالن مستطیل شکل بزرگی که شبیه سردخانه بود حبس کردند دو در آهنی در دو سو قرار داشت. در و دیوار سرد و سیمانی سالن همراه با سکوتی که فضا را گرفته بود ترس عجیبی را در جانم انداخت، نشستم، تکیه بر دیوار دادم. افکار شوم و وحشتناکی در سرم افتاده بود احساس می‌کردم هر لحظه یکی از آن درها باز می‌شود و چهره منحوس و خشن یکی از بازجوها برابرم ظاهر می‌شود. خستگی و کوفتگی راه و بی خوابی امانم را بریده بود اما تا پلک بر هم می‌گذاشتم ترس مثل پتکی بر سرم فرود می‌آمد، چشم باز می‌کردم و دوباره به در خیره می‌ماندم. به نماز و دعا نشستم اشک می‌ریختم و ائمه معصومین را صدا می‌زدم، حالم دگرگون شد و رویایی دیدم در سالن باز شد و به من گفتند: مولا علی (ع) به دیدنت آمده آن بزرگوار نگاهی به من انداخت و رفت. از خواب پریدم، اطمینان خاطر پیدا کرده بودم، دیگر آن افکار شوم و عجیب در سرم نبود، دیگر از در و دیوار سالن ترسی نداشتم و بقیه کارها را به خدا واگذار کردم. [۱] ---------- [۱]: راوی: خدیجه میرشکار- آزاده- کتاب «اسیر شماره ۳۳۹»، صفحه ۳۸ 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شهید حاج قاسم سلیمانی از منظر تحلیلگران ترکیه‌ای کمال قلیچدار اوغلوا رئیس حزب چپ گرای ترکیه: هدف قرار دادن بالاترین مقام نظامی و شخصیت تاثیرگذار در سیاست‌های منطقه، یعنی از بین رفتن دیپلماسی. .......: https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حمد موجب طاعت و مغفرت قوله علیه السلام: حَمْداً یَکُونُ وُصْلَةً إِلَی طَاعَتِهِ وَ عَفْوِهِ، وَ سَبَباً إِلَی رِضْوَانِهِ، وَ ذَرِیعَةً إِلَی مَغْفِرَتِهِ. الوصلة: ما یتوصّل به الی الشی ء لطاعة العبادة. و العبادة: الخضوع و التذّلل و الانقیاد الی المولی. العفوّ: التجاوز عن الذنب. الرضوان: الرضا، و هو ضدّ السخط، قال تعالی: « یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ [۱] »، یعنی: هدایت و ارشاد می‌نماید خدا به این قرآن کسی را که متابعت نماید رضای او را در اداء اوامر مفروضه و ترک نواهی طرق سلامتی دارین را. و ذریعه: به معنی وسیله و ما به التقرّب است. و مغفرت: اگرچه « غفر » به معنی ستر و غطاء است، یقال: غفر اللّه ذنبه، أی ستره و غطاه، ولی مغفرت حقیقةً به معنای معرفت است، چنان که معصوم در تأویل آیه شریفه: « قُل لِّلَّذِینَ آمَنُوا یَغْفِرُوا لِلَّذِینَ لا یَرْجُونَ أَیَّامَ اللَّهِ لِیَجْزِیَ قَوْمًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ [۲] » فرموده: أی « قل للذّین منّنا علیهم بمعرفتنا أن یعرّفوا الّذین لا یعلمون، فاذا عرّفوهم فقد غفروا لهم » [۳] . [۴] « لاَیَرْجُونَ أَیَّامَ اللّهِ »، أی وقایع اللّه لعباده من إیصال أجر الحسن لأهل الطاعة، و وصول العقوبة للعاصین. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه مائده، آیه ۱۶. [۲]: ۲ - سوره مبارکه جاثیه، آیه ۱۴. [۳]: ۳ - اصل: بمعرفتنا یغفروا أی یعرفوا و یعلموا الذین، به جای: بمعرفتنا... غفروا لهم. [۴]: ۴ - بحارالانوار، ج ۲، ص ۱۵ و ج ۹، ص ۲۳۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تناسب درخواست کسی به دیگری گفت: برای خواسته ی ناچیزی نزد تو آمده ام. در پاسخ گفت: برای برآورده شدن آن نزد مردکی برو. دیگری به کسی گفت: برای خواسته ناچیزی نزد تو آمده ام، در پاسخ وی گفت: بگذار تا بزرگ شود. صوفی از رویم پرسیدند صوفی کیست؟ گفت: کسی است که نه مالک چیزی می‌شود و نه خود مالک چیزی است. نیز گفته است: تصوف یعنی برتر ندانستن یکی از دو چیز. انقطاع از خلق سمنون محب می‌گوید: نخستین وصال عبد با حق این است که از خود بگذرد، و نخستین دوری عبد با حق این است که با خود باشد. کمک به ستمگر و ستمدیده در حدیث آمده است: برادرت را چه ظالم و چه مظلوم باشد یاری کن، گفتند: چگونه ظالم را یاری کنیم؟ فرمود: او را از ظلم باز دار. یاد مرگ گفته شده که بسیار چیزی را یاد کنید که لذتها را پایان می‌دهد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
31.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 30 💠 جلسه 0⃣3⃣ 🔰تعدد مراجع تقلید و رهبری 🔰آیا رهبری حتما باید از نظر فقهی از همه مراجع بالاتر باشد؟ 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است 👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
.......: امور سياسى و اجتماعى در زمان عمر، مانند دورۀ ابوبكر، على (عليه السّلام) را در امور سياسى و اجتماعى دخالت نمى دادند، مگر در مواردى كه خليفۀ خود صلاح مى ديد از فكر و درايت و دانش آن حضرت كمك بگيرد. با اين حال در موارد متعدّدى به رأى على (عليه السّلام) عمل نمى كرد. امور قضايى در منابع شيعه و سنى موارد متعدّد از قضاوت هاى شگفت انگيز اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در دوران خلافت عمر نقل شده كه همگى حكايت از عظمت شخصيت و علم و تدبير آن حضرت دارد. به گفتۀ مورّخان سنى، عمر بدون مشورت على (عليه السّلام) كارى انجام نمى داد، زيرا به خردمندى و ديندارى و دقت نظر او اعتقاد داشت. البته اين تعبير فقط در امور قضايى (كه عمر يا به خطا و غلط حكم داده بود، و يا در اخذ تصميم و حكم سرگردان مى شد) و نيز در امور نظامى صحيح است. عمر با علم به درياى بى پايان دانش على (عليه السّلام) در امور قضايى، خود به سراغ آن حضرت مى فرستاد تا او را از سرگردانى بيرون آورد. از اين روست كه به صراحت اعلام داشت «با حضور على (عليه السّلام) در مسجد، هيچ كس حق رأى و فتوى ندارد». اميرالمؤمنين (عليه السّلام) چنان در امور قضايى به فرياد عمر رسيده است كه به تحقيق علامۀ امينى بيش از ۷۰ مورد در منابع سنى آمده كه عمر گفته است: «لولا عليّ لهلك عمر»؛ اگر على نبود، عمر (در امر دين) به هلاكت مى رسيد. همچنين در منابع سنى آمده كه عمر مى گفت: «أعوذ بالله من معظلة ليس لها أبوالحسن»؛ پناه مى برم به خدا از اين كه معضل و مشكلى پيش آيد و على (عليه السّلام) براى رفع آن نباشد. همچنين گفته است: «اللّهمّ لاتبقني لمعظلةٍ ليس لها ابن أبي طالب»؛ خدايا در امور مشكل و پيچيده كه فرزند ابوطالب نباشد، مرا زنده مگذار. اين جمله نيز از اوست، هنگامى كه از عمق سخنان معنوى ولى به ظاهر كفرآميز يكى از بزرگان اصحاب پيغمبر به خشم آمده و چون معناى آن را نفهميده بود، فكر مى كرد او به كفر گراييده است و پس از آن كه اميرالمؤمنين (عليه السّلام) او را متوجّه عمق سخن صحابى كرد، عمر گفت: «كاد يهلك ابن الخطاب لولا علي بن أبي طالب»؛ اگر على بن ابى طالب (عليه السّلام) نبود، نزديك بود پسر خطاب هلاك شود. [۱] قضاوت هاى على (عليه السّلام) در عهد عمر بسيار، و مشهورند و اين مختصر گنجايش نقل آن‌ها را ندارد. ---------- [۱]: . نگاه كنيد به: ارشاد مفيد، ج ۱، ص ۱۹۳ تا ۲۰۲ و نيز زندگانى اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، ص ۲۵۸ تا ۲۷۳ به نقل از منابع معتبر سنى مانند سنن كبرى، ذخائر العقبى، تفسير نيشابورى، تفسير فخر رازى، مناقب خوارزمى، كنز العمّال، إحقاق الحق، اربعين ابن ابى الفوارس، كفايه حافظ كنجى، و فصول المهمه. همچنين از منابع معتبر شيعى مانند ارشاد مفيد، مناقب ابن شهر آشوب و الغدير علامۀ امينى. نيز نگاه كنيد به: على كيست، ص ۱۰۵ تا ۱۱۲ همچنين در مورد اعتراف عمر بن خطاب به «أقضى» بودن على (عليه السّلام) نسبت به ساير اصحاب نگاه كنيد به: امام اميرالمؤمنين (عليه السّلام) از ديدگاه خلفا، ص ۱۴۲ و پيرامون تعابير مختلفى كه عمر بن خطاب در مورد مشكل گشايى هاى حضرت امير (عليه السّلام) براى او در مسائل مختلف بر زبان آورده است، به همين كتاب ص ۱۲۰ تا ۱۳۲ نگاه كنيد كه ۴۰ تعبير در تجليل از آن حضرت به نقل از منابع مهم سنى گرد آمده است. نيز در مورد نياز دستگاه خلافت عمر بن خطاب به اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و تجليل او از آن حضرت نگاه كنيد به: زندگى دوازده امام ج ۱، ص ۳۵۶ تا ۳۶۲. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: 🔥 از زبان ؛ یکی از بزرگترین مورخین ایرانی 👤 (متوفای ۳۲۵ هجری) وزیر فرهیخته‌ی دربار می‌گوید: «و مغان را يكى پيغمبر است. او را گويند كه اين دين او نهاد ايشان را، و دعوى كرد كه من پيغمبرم و ايشان را صواب نمود، و كتابى آورد كه آن را زند و اَستا خوانند، و خواهر و مادر را به زنى كردن او آورد و می خوردن را. 📖تاریخ بلعمی، تهران: انتشارات سروش، ۱۳۷۸. ج ۱ ص 469 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ اعتقاد خرافی ها به 🔥🔥به گفته ی زرتشتی های امروز، دلیل مردگانشان و خوراک شدن آنها، این بوده که زمین آلوده نشود. 👈چه بسا یک دلیلش این بوده اما عبارتی از اوستا نشان می دهد که اعتقادی خرافی نیز در کار بوده است. 👈 معتقد بودند همین که مردی مرد، دیو مرگ به او حمله می کند. با دو راه این دیو فرار می کند: یکی با نگاه کردن سگ به مرده و دیگر اینکه پرنده ی بر فراز مرده پرواز کند یا جنازه را بخورد 📚هاشم رضی،وندیداد، ج۱،چاپ اول وندیداد ص ۷۴۱__وندیداد ص ۷۴۲
.......: در اين قرارداد، منابع نفتي خاورميانه رسماً ميان انگلستان و فرانسه تقسيم شد و ايالات متحده هيچ سهمي از اين قرارداد نبرد. جاي تأمل است كه بررسي نقش تنش انگليس آمريكا و ديپلماسي اين دو كشور در شكل دادن به سرنوشت خاورميانه پس از جنگ جهاني اول، عموماً مورد غفلت واقع شده است. سرچشمه اين تنش، بدگماني آمريكا نسبت به عملكرد انگلستان بود. آمريكا تصور مي‌كرد انگلستان به دنبال انحصار منابع نفتي منطقه بوده و درصدد محروم كردن اين كشور از منابع نفتي عراق و ايران است. پس از اين، در ماه‌هاي مه ۱۹۲۰ تا فوريه ۱۹۲۱، فعاليت‌هاي ديپلماتيك و تبادل نامه ميان دولت آمريكا و انگلستان و همچنين تعامل شركت‌هاي نفتي اين دو كشور افزايش يافت. با فرا رسيدن فوريه ۱۹۲۱، طرح كلي يك «تفاهم نامه نفتي» آمريكايي- انگليسي پي ريزي شد و تنش‌ها به شدت كاهش يافت. اين تفاهم نامه نفتي در مه ۱۹۲۱ نهايي شد. به دنبال اين تفاهم، انگلستان «درهاي» عراق را به روي شركت‌هاي نفتي آمريكايي گشود و «فرصتي برابر» براي آنها فراهم آورد. در مقابل، ايالات متحده سلطه بي قيد و شرط انگلستان را بر ايران و منابع نفتي اين كشور، به رسميت شناخت. [۱] اگرچه قرارداد آگوست ۱۹۰۷ انگلستان روسيه بسيار مورد توجه مورخان قرار گرفته، اما اهميت قرارداد نفتي ۱۹۲۱ انگلستان آمريكا در تعيين سرنوشت ايران (و عراق)، همچنان ناشناخته باقي مانده است. بلافاصله پس از كشف نفت در «منطقه بي طرف» ايران در سال ۱۹۰۸، قرارداد ۱۹۰۷ انگليس روسيه به حالت تعليق درآمد و در سال ۱۹۱۴ عملاً بي اثر بود و به همين دليل در مارس ۱۹۱۵ «اصلاح» گرديد. [۲] در مقابل، تفاهم نامه انگليس آمريكا نقش تعيين كننده اي در شكل دادن به سرنوشت ايران بازي كرد. آمريكا در مقابل كودتاي سوم اسفند ۱۲۹۹ هيچ واكنشي نشان نداد. بي تفاوتي آمريكا در اين مورد، تضاد شديدي با واكنش اين كشور در مقابل معاهده ۱۹۱۹ انگليس ايران داشت كه البته با توجه به تفاهم نفتي مذكور قابل درك است. همان گونه كه اشاره شد، انگلستان علاوه بر تأسيس پادشاهي‌هاي جديد در كشورهاي عرب، پادشاهي جديدي نيز در ايران بنا كرد. انگليسي‌ها با سرنگون كردن قاجارها كه در دهه ۱۷۸۰ به قدرت رسيدند، خاندان پهلوي (۱۹۲۵- ۱۹۷۹) را به پادشاهي رساندند. همان طور كه در اين كتاب تشريح شده است، مهندسي سلطنتي انگلستان در ايران، تابع تاكتيك رضايت دولت آمريكا بود. وضع موجود تا زمان درگيري نظامي آمريكا در خاورميانه در جنگ جهاني دوم و پس از آن، ثابت بود. اين وضعيت در «تشخيص» ۱۰ مارس ۱۹۴۲ رييس جمهور [آمريكا] چنين تشريح شده است: «آقاي استتينيوس* عزيز! به منظور عملي ساختن اختياري كه ذيل فرمان اجرايي شماره ۸۹۲۶ در تاريخ ۲۸ اكتبر ۱۹۴۱، به شما به عنوان متولي وام و اجاره، تنفيذ شده است و به منظور قادر ساختن شما براي سازمان دادن كمك‌هاي وام و اجاره به دولت ايران، بدين وسيله اعلام مي‌دارم كه دفاع از دولت ايران براي صيانت از ايالات متحده، حياتي محسوب مي‌شود، ارادتمند شما، فرانكلين دي روزولت. » [۱] خانواده پهلوي كه از سوي آمريكا حمايت مي‌شد، عميقاً نامحبوب بود. ادامه حكومت اين خاندان، دائماً به حمايت و دخالت خارجي نياز داشت. مثال بارز اين حمايت، در كودتاي ۱۳۳۲ ديده مي‌شود. كودتاي ۱۳۳۲ به پشتيباني آمريكا و انگليس صورت گرفت و دومين شاه پهلوي را مجدداً بر مسند قدرت نشاند. زوال اتحاد شوروي، رژيم پهلوي را محكوم به فنا كرد. با آشكار شدن علائم زوال روسيه در دهه ۱۹۷۰، فاصله گرفتن دولت كارتر از خاندان پهلوي آغاز شد. رژيم پهلوي با محروم شدن از حمايت‌هاي آمريكا، به سرعت سرنگون گرديد. اين بار هم مانند شهريور ۱۳۲۰، اركان ارتش، پليس و ژاندارمري ايران از هم گسست. ---------- [۱]: Mohamad Gholi Majd, Oil and the Kiling of the American Consul in Tehran، صص ۹۸-۵۹ [۲]: Majd, Persia in World War I، صص ۳۰-۱۱ [۱]: نامه فرانكلين دي روزولت به استتينيوس، ۱۳۳/۲۰/۸۹۱، مورخ ۱۰ مارس ۱۹۴۲. 📚از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357
📌 یک روز رضاشاهی 👑 ✅زندگی شخصی رضاشاه به روایت ارتشبد فردوست دوست و یار صمیمی محمدرضاشاه "رضاخان ساعت ۱۲ نهار می خورد, ساعت ۶ بعد از ظهر یک جوجه کباب با یک گیلاس کنیاک می خورد و ساعت ۸ شام میخورد. شب ها بالای سرش یک لیوان شراب قرمز و یک لیوان شراب سفید بود ، که هرگاه خوابش نمی برد مصرف میکرد. شراب را یک نفر متخصص در سعدآباد تهیه می کرد و پنج سال بعد مصرف می شد... غذایش پلو و خورش , با یک وجب روغن , و کباب بود. همیشه باید از قاشقش روغن بچکد! خودش زمانی به محمدرضا گفته بود که من برنج را اینطور دوست دارم که وقتی می خواهم قاشق را به دهانم فرو کنم از آن روغن بچکد! این نیز عادت دوران قزاقی اش بود. شام او نیز همین برنج و خورش بسیار چرب بود، ولی مختصر تر از نهار. رضاخان تریاک می کشید و همیشه این برنامه را با دقت انجام می داد!" 📚منبع : کتاب ظهور و سقوط سلطنت پهلوی ، صفحه ۷۱