eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: آداب حمام و... متن حديث و إذا أردت دخول الحمّام و أن لاتجد فى رأسك ما يؤذيك فابدأ عند دخول الحمّام بخمس حسوات ماء حارّ فإنّك تسلم بإذن الله تعالي من وجع الرأس و الشقيقة و قيل خمسة أكفّ ماء حارّ تصبّها علي رأسك عند دخول الحمّام. و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ تركيب الحمام علي تركيب الجسد للحمّام أربعة أبيات مثل أربع طبائع: البيت الأوّل: بارد يابس، و الثانى: بارد رطب، و الثالث: حارّ رطب، و الرابع: حارّ يابس. و منفعة الحمّام تؤدى إلي الاعتدال و ينقى الدرن و يلين العصب و العروق و يقوّى الأعضاء الكبار و يذيب الفضول و العفونات. و إذا أردت أن لايظهر فى بدنك بثرة و لاغيرها فابدأ عند دخول الحمّام بدهن بدنك بدهن البنفسج. و إذا أردت أن لايبثر و لايصيبك قروح و لاشقاق و لاسواد فاغسل بالماء البارد قبل أن تنور. و من أراد دخول الحمّام للنورة فليتجنّب الجماع قبل ذلك باثنتى عشرة ساعة و هو تمام يوم و ليطرح فى النورة شيئاً من الصبر و القاقيا و الحضض أو يجمع ذلك و يأخذ منه اليسير إذا كان مجتمعاً أو متفرقاً و لايلقى فى النورة من ذلك شيئاً حتّي تمات النورة بالماء الحارّ الّذى يطبخ فيه البابونج و المرزنجوش أو ورد البنفسج اليابس و إن جمع ذلك أخذ منه اليسير مجتمعاً أو متفرقاً قدر ما يشرب الماء رائحته. و ليكن زرنيخ النورة مثل ثلثها و يدلك الجسد بعد الخروج منها ما يقطع ريحها كورق الخوخ و ثجيره العصفر و الحناء و السعد و الورد. و من أراد أن يأمن النورة و يأمن إحراقها فليقلّل من تقليبها و ليبادر إذا عملت فى غسلها و أن يمسح البدن بشى ء من دهن ورد فإن أحرقت و العياذ بالله أخذ عدس مقشر فيسحق بخلّ و ماء ورد و يطلى علي الموضع الّذى أحرقته النورة فإنّه يبرأ بإذن الله و الّذى يمنع من تأثير النورة للبدن هو أن يدلّك عقيب النورة بخلّ عنب و دهن ورد دلكاً جيّداً. آداب حمام و... هر گاه خواستي حمّام بروي و در سر خود ناراحتي پيدا نكني، هنگام ورود به حمّام ابتدا پنج جرعه آب گرم بنوش، در اين صورت به خواست خداي تعالي، از سردرد و درد شقيقه در امان خواهي بود. بعضي گفته اند هنگام ورود به حمام پنج مشت آب گرم روي سر خود بريز. بدان اي اميرالمؤمنين كه حمّام هم تركيبي مانند تركيب بدن دارد، يعني همان طور كه بدن داراي چهار طبع است حمّام نيز داراي چهار خانه مي‌باشد: خانه اول: سرد و خشك است، خانه دوم: سرد و مرطوب، خانه سوم: گرم و مرطوب، و خانه چهارم: گرم و خشك. فايده حمّام اين است كه بدن را معتدل مي‌كند، چرك بدن را از بين مي‌برد، عصبها و رگها را نرم مي‌سازد، اعضاي بزرگ بدن را تقويت مي‌كند، و فضولات و عفونتها را مي‌زدايد. اگر مي‌خواهي بدنت جوش و دانه و غيره نزند هنگام ورود به حمام ابتدا بدنت را با روغن بنفشه چرب كن. و اگر مي‌خواهي (بعد از نوره كشيدن) بدنت مبتلا به زخم و تركيدگي و لكه‌هاي سياه نشود بيش از آن كه نوره بكشي خودت را با آب سرد بشوي. كسي كه مي‌خواهد براي نوره كشيدن به حمام برود بايد دوازده ساعت قبل، يعني يك روز تمام، از مقاربت خودداري ورزد، كمي صبر (زرد) يا قاقيا۱ و يا حفض۲ در نوره بريزد و يا مقدار كمي از مجموعه آنها را با نوره مخلوط كند، اينها را وقتي به نوره اضافه كنند كه نوره را با آب گرمي كه در آن بابونه و مرزنگوش يا گل بنفشه خشك جوشانده شده است، به عمل آورده باشند. مقدار كمي از مجموع اين سه قلم (بابونه و... ) يا از هر يك جداگانه در آب مي‌جوشانند به اندازه اي كه آب بوي اين گلها را بگيرد. مقدار زرنيخ نوره بايد به اندازه يك سوم مقدار نوره باشد، و براي از بين بردن بوي نوره مي‌توان از چيزهايي مانند برگ درخت هلو، تفاله گل كاجيره، حنا و (سعد و گل سرخ) به بدن ماليد. هر كس مي‌خواهد كه نوره بدنش را نسوزاند آن را زياد هم نزند، كمي بعد از استعمال نوره آن را بشويد، و اندكي روغن گل سرخ به بدنش بمالد، و چنانچه خداي نخواسته نوره بدنش را سوزاند مقداري عدس پوست كنده را بكوبد و (با سركه و گلاب مخلوط كند) و به جايي كه سوخته دست بمالد، به خواست خداوند بهبود مي‌يابد. براي از بين بردن اثر نوره بر بدن، بلافاصله پس از نوره كشيدن محل آن را با سركه انگور و روغن گل سرخ كاملا مالش دهد. منبع حديث ۱- عصاره برگ و ميوه درخت اقاقيا. ۲- صمغ صنوبر, تربانتين. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: عذاب زن‌های بی تقوا و بی بند و بار در قیامت ۱۴. صدوق رحمه الله به سند خود از حضرت جواد (علیه السلام) و ایشان از پدر بزرگوار خویش حضرت رضا (علیه السلام) روایت کند که حضرت توسط پدران بزرگوار خویش از امیرالمومنین (علیه السلام) نقل نمود که فرمود: من و فاطمه، نزد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) رفتیم، دیدم حضرت به شدت می‌گرید! عرض کردم: پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله، چه چیز شما را گریان نموده است؟ فرمود: یا علی! شبی که مرا به آسمان (معراج) بردند، زنانی از امت خودم را دیدم که گرفتار عذاب شدید بودند، از وضعیت آنان و عذاب دردناک ایشان گریستم. زنی را دیدم که به مو آویزان بود و مغز سر او می‌جوشید. زنی را دیدم که با زبان آویزان بود و آب جوشان در حلق او ریخته می‌شد. زنی را دیدم که به سینه هایش آویزان بود. زنی را دیدم که گوشت بدن خود را می‌خورد و آتش از زیر او شعله ور بود. زنی را دیدم که پاهایش را به دست هایش بسته و مارها و عقرب‌ها بر او حمله ور بودند. زنی را دیدم که کر و کور و لال در تابوتی آتشین قرار داشت و مغز سرش از بینی خارج می‌شد و بدنش از جذام و برص تکه تکه بود. زنی را دیدم که به دو پا آویزان بود در تنوری از آتش. و زنی را دیدم که با قیچی‌های آتشین گوشت بدنش را از قسمت جلو و عقب، قطع می‌کردند (یا خودش، گوشت بدن خود را می‌چید. ) زنی را دیدم که صورت و دست هایش آتش گرفته بود و او اندرون خود را می‌خورد. زنی را دیدم که سر او مانند سر خوک و بدنش، بدن الاغ و به هزار هزار نوع عذاب، دچار بود. زنی را دیدم که به صورت سگ بود و آتش از پشت او داخل و از دهانش خارج می‌شد و ملائکه با گرزهای آتشین بر سر و بدنش می‌زدند. حضرت فاطمه (علیهاالسلام) عرض کرد: ای حبیب من و روشنی چشم هایم! اعمال آن‌ها چه بود که خداوند، این عذاب را بر آن‌ها قرار داد؟ حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: اما آن زن که به مو آویزان بود، موی خود را از مردان نمی پوشاند. اما آن که به زبان آویزان بود، شوهر خود را اذیت می‌کرد. اما آن که به سینه‌ها آویزان بود، از تمکین به شوهر در بستر خودداری می‌کرد. اما آن که به دو پا آویزان بود، بدون اجازه شوهر از خانه خارج می‌شد. اما آن که گوشت بدن خود را می‌خورد، بدن خود را برای مردم زینت می‌کرد. اما آن که دو دستش به پاهایش بسته و مارها و عقرب‌ها بر او حمله ور بودند، زنی بود که درست شست و شو نمی کرد، لباس هایش کثیف و از جنابت و حیض، غسل نمی کرد و نظافت نداشت و به نماز اهمیت نمی داد. اما آن که کر و لال بود، زنی بود که از زنا فرزند می‌آورد و آن را به گردن شوهر می‌نهاد. اما آن که گوشت او را با قیچی‌ها می‌چیدند (یا خودش گوشت خود را با قیچی می‌چید)، زنی بود که خود را بر مردان عرضه می‌کرد. اما آن که صورت و بدنش آتش گرفته بود و اندرون خود را می‌خورد، زنی بود که برای زنا واسطه می‌شد. اما آن که به صورت سگ بود و آتش از پشت او داخل و از دهانش خارج می‌شد، زنی بود آواز خوان و نوحه گر و حسود. سپس حضرت فرمود: وای به حال زنی که شوهرش را خمشگین کند و خوشا به حال زنی که شوهرش از او راضی باشد. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️شبهه اول شما که ادعا دارید اسلام به زنان این‌همه اکرام و احترام گذاشته پس چرا به زنان گفته العقول و... قال امام علی علیه السلام مَعَاشِرَ النَّاسِ اِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الْاِیمَانِ...🤔❓ جواب دوم👇👇 👌حاج آقا قرائتی
🔆 رهبری فرمود غلط و انحراف است ، پس تمامش کنید ✍ با هزاران درد و تاسف باید گفت متن غلط و بی سند بالا در فضای مجازی و متاسفانه در بین انقلابی ها و مذهبی ها در حال دست به دست شدن هست !!!! ✅ آقایی که این متن را نوشتی چند نکته علمی و دوستانه به شما می گویم امیدوارم توجه کنید: 1️⃣ رهبری در سخنرانی 18 تیر سال 90 صریحا تطبیق گرایی علامات ظهور را غلط و انحراف دانست. 2️⃣ در انتهای این متن خودتان به کتاب ابن حماد سند دادید،معلوم است کار رجالی و حدیثی نکردید، وگرنه می دانستید این فرد یک اهل سنت است که حتی خود سنی ها هم او را پر خطا و اشتباه می دانند و کتابهایش پر از مطالب غلط و عجیب است! 3️⃣ بحث پادشاه اردن و یهودی بودن او هم هنوز اثبات نشده، بر فرض که اثبات شود،آیا این دلیلی بر سفیانی بودن اوست؟ 3⃣ نمی دانیم کی و کجا قرار است اینگونه مطلب مهدوی زدن تمام شود، آقا در همان سخنرانی فرمودند " در مهدویت کار علمی و تخصصی کنید و از کارهای سطحی و عوامانه بپرهیزید" اما نمیدانیم چرا برخی همچنان کار عوامانه دوست دارند. 4⃣ مگر سال 99 کلیپ " بهلول" را پخش نمی کردید که میگفت سال 1400 تمام جهان در دست امام زمان است؟ خب چه شد؟ نتیجه؟ ⁉️ مگر بارها تطبیقات غلط ندادید و به اشتباه خود پی نبردید؟ پس چرا دوباره تکرار همان غلط؟ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: تاثیر دعا بعد از بازجویی اولیه مرا در سالن مستطیل شکل بزرگی که شبیه سردخانه بود حبس کردند دو در آهنی در دو سو قرار داشت. در و دیوار سرد و سیمانی سالن همراه با سکوتی که فضا را گرفته بود ترس عجیبی را در جانم انداخت، نشستم، تکیه بر دیوار دادم. افکار شوم و وحشتناکی در سرم افتاده بود احساس می‌کردم هر لحظه یکی از آن درها باز می‌شود و چهره منحوس و خشن یکی از بازجوها برابرم ظاهر می‌شود. خستگی و کوفتگی راه و بی خوابی امانم را بریده بود اما تا پلک بر هم می‌گذاشتم ترس مثل پتکی بر سرم فرود می‌آمد، چشم باز می‌کردم و دوباره به در خیره می‌ماندم. به نماز و دعا نشستم اشک می‌ریختم و ائمه معصومین را صدا می‌زدم، حالم دگرگون شد و رویایی دیدم در سالن باز شد و به من گفتند: مولا علی (ع) به دیدنت آمده آن بزرگوار نگاهی به من انداخت و رفت. از خواب پریدم، اطمینان خاطر پیدا کرده بودم، دیگر آن افکار شوم و عجیب در سرم نبود، دیگر از در و دیوار سالن ترسی نداشتم و بقیه کارها را به خدا واگذار کردم. [۱] ---------- [۱]: راوی: خدیجه میرشکار- آزاده- کتاب «اسیر شماره ۳۳۹»، صفحه ۳۸ 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شهید حاج قاسم سلیمانی از منظر تحلیلگران ترکیه‌ای کمال قلیچدار اوغلوا رئیس حزب چپ گرای ترکیه: هدف قرار دادن بالاترین مقام نظامی و شخصیت تاثیرگذار در سیاست‌های منطقه، یعنی از بین رفتن دیپلماسی. .......: https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حمد موجب طاعت و مغفرت قوله علیه السلام: حَمْداً یَکُونُ وُصْلَةً إِلَی طَاعَتِهِ وَ عَفْوِهِ، وَ سَبَباً إِلَی رِضْوَانِهِ، وَ ذَرِیعَةً إِلَی مَغْفِرَتِهِ. الوصلة: ما یتوصّل به الی الشی ء لطاعة العبادة. و العبادة: الخضوع و التذّلل و الانقیاد الی المولی. العفوّ: التجاوز عن الذنب. الرضوان: الرضا، و هو ضدّ السخط، قال تعالی: « یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ [۱] »، یعنی: هدایت و ارشاد می‌نماید خدا به این قرآن کسی را که متابعت نماید رضای او را در اداء اوامر مفروضه و ترک نواهی طرق سلامتی دارین را. و ذریعه: به معنی وسیله و ما به التقرّب است. و مغفرت: اگرچه « غفر » به معنی ستر و غطاء است، یقال: غفر اللّه ذنبه، أی ستره و غطاه، ولی مغفرت حقیقةً به معنای معرفت است، چنان که معصوم در تأویل آیه شریفه: « قُل لِّلَّذِینَ آمَنُوا یَغْفِرُوا لِلَّذِینَ لا یَرْجُونَ أَیَّامَ اللَّهِ لِیَجْزِیَ قَوْمًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ [۲] » فرموده: أی « قل للذّین منّنا علیهم بمعرفتنا أن یعرّفوا الّذین لا یعلمون، فاذا عرّفوهم فقد غفروا لهم » [۳] . [۴] « لاَیَرْجُونَ أَیَّامَ اللّهِ »، أی وقایع اللّه لعباده من إیصال أجر الحسن لأهل الطاعة، و وصول العقوبة للعاصین. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه مائده، آیه ۱۶. [۲]: ۲ - سوره مبارکه جاثیه، آیه ۱۴. [۳]: ۳ - اصل: بمعرفتنا یغفروا أی یعرفوا و یعلموا الذین، به جای: بمعرفتنا... غفروا لهم. [۴]: ۴ - بحارالانوار، ج ۲، ص ۱۵ و ج ۹، ص ۲۳۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تناسب درخواست کسی به دیگری گفت: برای خواسته ی ناچیزی نزد تو آمده ام. در پاسخ گفت: برای برآورده شدن آن نزد مردکی برو. دیگری به کسی گفت: برای خواسته ناچیزی نزد تو آمده ام، در پاسخ وی گفت: بگذار تا بزرگ شود. صوفی از رویم پرسیدند صوفی کیست؟ گفت: کسی است که نه مالک چیزی می‌شود و نه خود مالک چیزی است. نیز گفته است: تصوف یعنی برتر ندانستن یکی از دو چیز. انقطاع از خلق سمنون محب می‌گوید: نخستین وصال عبد با حق این است که از خود بگذرد، و نخستین دوری عبد با حق این است که با خود باشد. کمک به ستمگر و ستمدیده در حدیث آمده است: برادرت را چه ظالم و چه مظلوم باشد یاری کن، گفتند: چگونه ظالم را یاری کنیم؟ فرمود: او را از ظلم باز دار. یاد مرگ گفته شده که بسیار چیزی را یاد کنید که لذتها را پایان می‌دهد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
31.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 30 💠 جلسه 0⃣3⃣ 🔰تعدد مراجع تقلید و رهبری 🔰آیا رهبری حتما باید از نظر فقهی از همه مراجع بالاتر باشد؟ 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است 👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید