4_5996577169092903347.pdf
981.7K
📗کتاب
« #عملیات_رمضان »
✅کاری از مرکز مطالعات و تحقیقات سپاه
۱۰۶ صفحه
✅ بمناسبت ایام عملیات رمضان در سال ۱۳۶۱ ، جبهه جنوب
🇮🇷کانال کتاب فیلم دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یه سرود زیبای دیگه با دهه هشتادی ها؛ این بار برای حاج قاسم
#حاج_قاسم #جان_فدا
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حمد موجب شهادت « و نصیر به فی نظم الشهداء »، یعنی: حمدی که رجوع نمائیم به واسطه آن حمد در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تفسیر ولیّ
قوله علیه السلام: إِنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیدٌ.
الولایة: الحکومة، والسلطنة، و التمکّن فی التصرّف. و من أسمائه تعالی: الولی، هو المالک للأشیاء المتولّی أمرها، المتصرّف فیها بالتدبیر، والقائم بها الولایة الربوبیة والمختاریة.
قال تعالی: « هُنَالِکَ الْوَلایَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَیْرٌ ثَوَابًا وَ خَیْرٌ عُقْبًا [۷] » یعنی:
ربوبیت و حکومت و سلطنت حقه دون مجاز خاصّ حق است.
« هو خیر » یعنی: او است مختار مطلق از حیث ثواب و اجر نیک دادن، و او است مختار در عقوبت کردن به مقتضی استحقاق. و چون ولایت امارت و سلطنت است لهذا این معنی را مجازاً در عباد استعمال فرموده، حیث قال: « وَ کَذَلِکَ نُوَلِّی بَعْضَ الظَّالِمِینَ بَعْضًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ [۱] »، یعنی: ما حکومت داده و مسلّط مینمائیم بعضی از ظلمه را بر بعضی دیگر به قتل نفوس و غارت اموال و هلاکت زرع و نسل آنها، بر حسب مجازات و اقتضای اعمال مکتسبه شان، چنان که در موضع دیگر از احکام مجید عین همین مطلب را به طور دیگر خبر میدهد: « أَ نَّآ أَرْسَلْنَا الشَّیَاطِینَ عَلَی الْکَافِرِینَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا [۲] »، مقصود از شیاطین جهال از
متمرّدین اِنس اند.
یعنی ما فرستاده و مسلّط نموده ایم متمرّدین از ظلمه و شیاطین انس، اعوان و جنود شیاطین باطنیه مطیع نفس اماره و تابع هوی را به قهر و غلبه بر کافرین و جاحدین اوامر و نواهی الهیه، که « تَؤُزُّهُمْ أَزّاً »: أی تهیّجوهم، تضطربوهم اضطراباً بأنواع العقوبات و الصدمات، لذا قیل: «من منع عن ماله حقوق اللّه من الزکاة و حقوق الفقراء من الصدقات یبعث اللّه علیه سلطاناً أو شیطاناً، فیأخذ ما یجب علیه عنفاً فی غیر طاعة اللّه »، کما قیل: « چه سائل از او به زاری طلب کند چیزی بده، وگرنه ستمگر به زور بستاند ».
و « ولیٌّ حمید » در فقره دعا که از اسماء اللّه است، فعیل به معنای مفعول است، أی أ نّه تعالی محبوب فی قلوب أولیائه، و فی حکومته [۳]، و ولایته محمود علی کلّ حال. یا آن که « ولی » در فقره دعا، فعیل به معنای فاعل است، أی إنّه الذی یکون
أولی بالغیر و أحقّ بتدبیره.
و نیز «ولی» به معنای محبّ و متبوع مطاع است، کما قال تعالی: « اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ [۱] » أی إنّه یحبّ الذین آمنوا و معینهم فی قبول الهدایة، و مکمّل قلوبهم بکمال العرفان، المعبّر عنه بالإیمان بأن یخرجهم من الظلمات الخلقة الی نور الهدایة، از باب آن که هر فردی از افراد ناس به حسب اصل طینت و اوّل خلقت از ظلماتند از قبیل جسمانیت و طبیعت و حیوانیت، که اوّلاً بر آنها مستولی است.
و مقتضای ذات آن مرتبه بروز و ظهور افعالی است که موجب طرد و بُعد انسان است از رحمت، و مهجوری او است از جنّت، و هبوط او است در ظلمت اسفل السافلین عالم طبیعت به غلبه ظلمات اوصاف نفسانیه، چون شهوت و غضب و وهم که: « ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ [۲] »، و درکات بعضها تحت بعض، قبل از آن که مسخّر نماید آن اخلاق و اوصاف را قلب به آن که استعمال نماید آنها را « فیما
خلقت لأجله ».
و اگر نبود اثر محبّت و تدبیر خدا بر انسان به تنویر قلوبشان و تربیته لهم بالنصر و المعونة لَما آمنوا و کانوا من الکافرین.
----------
[۷]: ۵ - سوره مبارکه کهف، آیه ۴۴.
[۱]: ۶ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۲۹.
[۲]: ۷ - سوره مبارکه مریم، آیه ۸۳.
[۳]: ۱ - اصل: حکومة.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۷.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۰.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عارف و ثروتمند عارفی به ثروتمندی گفت: طلب دنیای تو چگونه است، ثروتمند گفت: بسیار. عارف پر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پارسایی سلمان
وقتی سلمان فارسی در بستر احتضار بود، اندوهگین به نظر میآمد، علت اندوه او را پرسیدند. گفت: تأسفم از دنیا نیست. ولی رسول خدا از ما تعهد گرفت که باید وسایل زندگی شما به اندازه ای باشد که سواره ای برای سفر خود تهیه میکند غصه ی من این است که با این همه چیزی که کنار من است، بر خلاف تعهد عمل کرده باشم. آنچه در خانه سلمان بود شمشیر، پشتی از لیف خرما، و کاسه ای چوبین بود.
بلال حبشی
بلال وقتی از حبشه آمد و حضور پیامبر رسید، این شعر را انشاد کرد: در سرزمین ما هر وقت از رفتار نیک میگفتند، رفتار تو را مَثَل میآوردند.
اره بره کنگره
کری کری مندره
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: خطاهاي آنان را ناديده بگيريم وَ إِنْ جَهِلَتْ غَفَرَ لَهَا! قَالَ أَبُوعَبْدِ اللَّهِ (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
به همسرمان در كارهاي منزل كمك كنيم
مستدرك الوسائل/۱۳/۴۸/ باب استحباب العمل في البيت: يا عَلِيُّ! مَنْ لَمْ يَأْنَفْ مِنْ خِدْمَةِ الْعِيَالِ دَخَلَ الْجَنَّةَ بِغَيْرِ حِسَابٍ! يا عَلِيُّ! خِدْمَةُ الْعِيَالِ كَفَّارَةٌ لِلْكَبَائِرِ وَ يُطْفِئُ غَضَبَ الرَّبِّ وَ مُهُورُ حُورِ الْعِينِ وَ يَزِيدُ فِي الْحَسَنَاتِ وَ الدَّرَجَاتِ! يا عَلِيُّ! لايَخْدُمُ الْعِيَالَ إِلَّا صَدِّيقٌ أَوْ شَهِيدٌ أَوْ رَجُلٌ يُرِيدُ اللَّهُ بِهِ خَيْرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ!
طلاق و جدايي از خانمها آخرين راه حل است
مستدرك الوسائل/۱۴/۲۵۰/ باب استحباب إكرام الزوجه و ترك...: وَ عَنْهُ (ص) قَالَ: مَا زَالَ جَبْرَئِيلُ يُوصِينِي فِي أَمْرِ النِّسَاءِ حَتَّي ظَنَنْتُ أَنَّهُ سَيَحْرُمُ طَلَاقُهُنَّ!
بحارالأنوار/۱۰۰/۲۵۳/ باب أحوال الرجال و النساء و...: قَالَ النَّبِيُّ (ص): مَا زَالَ جَبْرَئِيلُ يُوصِينِي بِالْمَرْأَةِ حَتَّي ظَنَنْتُ أَنَّهُ لايَنْبَغِي طَلَاقُهَا إِلَّا مِنْ فَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ!
زن در انديشه ها
ناپلئون: اگر زن نبود نوابغ جهان را كه پرورش ميداد!
ناپلئون: اگر ميخواهيد اندازه تمدن و پيشرفت ملتي را بدانيد به زنان آن ملت بنگريد!
توجه به شخصيت واقعي زنان مطمئن ترين روش براي توسعه امنيت اجتماعي در جوامع است!
امرسون: تمدن نتيجه نفوذ زنان پارساست!
شكسپير: چيزي كه در زن قلب مرا تسخير ميكند مهرباني اوست نه روي زيبايش، من زني را بيشتر دوست دارم كه مهربان تر باشد!
ولتر: زيبايي زن (شكل) فقط چشم را لذت ميبخشد اما شمايل او روح را نوازش ميكند!
جرجي زيدان: خوشگلي زن آرايه اي است ناپايدار، ولي حسن اخلاق او نعمتي است هميشگي!
در جوامع امروز كه فعاليت زن و مرد مشترك و مثل هم شده است و خانمها دوش به دوش مردان فعاليت ميكنند، لطافت زندگي رنگ باخته است!
تنها به هر اندازه كه زن آرام، مطيع، با عصمت و با عفت است به همان اندازه قدرت فرمانروايي او شديدتر و استوارتر است!
بخشي از شكاف موجود در نهاد خانواده متاثر از آسيب پذيري خانم هاست
پيامبر خدا (ص): خداوند (تبارك و تعالي) به زنان مهربان تر از مردان است!
عنه (ص): إنّ اللَّهَ (تباركَ و تعالي) علَي الإناثِ أرأفُ مِنهُ علَي الذُّكورِ!
و ما مِن رجُلٍ يُدخِلُ فَرحَةً علَي امرأةٍ بَينَهُ و بَينَها حُرمَةٌ إلّا فَرَّحَهُ اللَّهُ تعالي يَومَ القِيامَةِ!
هيچ مردي نيست كه زني از محرمهاي خود را خوشحال سازد مگر اين كه خداوند متعال در روز قيامت او را شاد گرداند!
#دانستنیهای خانواده سبز
✍مهدی واعظ موسوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 #حجت_الاسلام_تراشیون 📚 موضوع: #هنر_بهتر_زیستن ( تلاش در جهت بهبود روا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1400-10-15(tarashion).mp3
12.76M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا
👤 #حجت_الاسلام_تراشیون
📚 موضوع: #هنر_بهتر_زیستن
( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده )
🔹 قسمت چهل و یکم
#خانواده
#مهارتهای_زندگی
30.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸سیاست_زندگی
کلاس #قوانین_آرامش_درخانواده
جلسه یازدهم
🌹ارسال فایل بخاطر مهربانی به دیگران مجاز است
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
✖️ من شوهرم و دوست ندارم!
✖️ من زنم و دوست ندارم!
💥 نمیتونم بهش محبت کنم! مگه زوره؟
منبع : ارتباط موفق
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#خانواده_آسمانی ۵۸ #استاد_شجاعی #استاد_میرباقری چرا بعضی، محبت اهل بیت علیهمالسلام، و توسل را شرک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5821303517997959902.mp3
12.61M
#خانواده_آسمانی ۵۹
#استاد_حسین_انصاریان
#استاد_شجاعی
⁉️چرا بعضیا هم خیلی عبادت میکنند،
هم کارهای خیر زیادی انجام میدهند،
هم زیاد اهل زیارت و هیئت و روضهاند؛
✘امــــا نتوانستند ارتباط قلبی با اهل بیت علیهمالسلام برقرار کنند!
#من_و_خانواده_آسمانی
#قرب_به_اهل_بیت علیهمالسلام
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💥 #فیلم_آموزشی #جلسه_ششم آموزش حرف "ف" #مفردات #مقدماتی_نستعلیق #آموزش_خوشنویسی_با_خودکار _____
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠تحریر حرف "ن"
در حرکت اول به اندازه یک نقطه روی خط زاویه دار و کمی قوس دار شروع میشود و تا یک نقطه زیر خط ادامه دارد
در حرکت دوم با زاویه ی بیشتر به سمت چپ، ارتفاع یک نقطه پس از حرکت اول در زیر خط، گودی در قسمت چپ و ادامه رو به بالا و کمی به داخل تحریر می شود
🔺نکته: انتها به اندازه نیم نقطه کوتاهتر از ابتدا قرار می گیرد
#مفردات
#مقدماتی_نسخ
#آموزش_خوشنویسی_با_خودکار
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#بهائیت #فرقه_شناسی #فرقه 📜 احکام فرقه بهائیت 📄 روزه 🔖 وجوب روزه براي بهائيان در اسفند ماه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝📝📝
#فرقه_شناسی
#بهائیت
#بابیت
☠ بهائیت، فرقه ای است که در اواسط دو قرن پیش ، از بطن بابیت، زاده شد. بابیت، محصول اندیشههای ساختار شکن و البته بسیار بیبنیادِ جواني از علاقهمندان نحله نوبنياد شيخيه بود که او را علي محمد باب ميخواندند.
او در شب پنجم جمادي الاولي 1260قمري در شيراز در مقابل چشمان بهتزده يكي از شاگردان كاظم رشتي به نام ملا حسين بشرويهاي، مدعي امري شد كه هم زندگي دنيوي و حيات اخروي خود را به تباهي كشيد و هم جمعيتي از مردم مظلوم ايران را كه فريفته او شدند به نكبت كلمات دروغين و سخنان سراسر واهي خود گرفتار كرد.
او ابتدا خود را باب ( رکن رابع ) #امام_زمان عج خواند و بعد با ادعاي قائميت و مهدویت ، خود را مهدي موعود معرفي كرده، سپس با نگارش کتاب «بیان» که شریعتنامه وي بود، خود را از انبيا دانست و پس از كوتاه زمانی، نعرة «انا ربكم الاعلي» زد.
9 سال پس از اين تاريخ و دو سال پس از آنکه باب به جوخه اعدام سپرده شد، رندی از يارانش به نام ميرزا حسينعلي مازندراني نوري مطرح شد كه خود را بهاءالله ناميده بود. وي آن گاه که در زندان تهران به جرم مشارکت در ترور ناصرالدينشاه زنداني بود، از لا به لاي كلمات مفهوم و نامفهوم باب عباراتي يافته، سپس به مرور با حذف برادر خویش ميرزا يحيي نوري كه سمت جانشيني باب را داشت خود را همان موعودي خواند كه باب، وعده آمدن او را پس از دو هزار و يكسال يا هزار و پانصد و يازده سال پس از ظهور باب داده بود.
او هيچكدام از نشانههاي آن موعود را نداشت؛ امّا به كوشش استعمارگران، دروغش مانند آيينی حقیقی به باور جمعي گمراه سادهلوح نشست و بهائیت در پس آيینِ نیمبندِ بابیه خلق شد تا اربابانش به مرادشان - که از بابیه داشتند و نرسیده بودند - دست یابند. و البته به گواهي مدارك و اسناد تاريخي، كمكهاي بيدريغ و البته هدفدار روسها و انگليسیها به باب و بهاء، سهم اصلي را در ترويج اين تفكرات پوشالي ايفا كرد.
با آنكه بهائیان، هر اثری را که طریقت شبه دینی آنها را به نقد و چالش بکشد، ردیه مینامند و گوینده آن را به بیدانشی، ناشکیبايی و بهائی ستیزی و... متهم میکنند؛ باید دانست : تاریخ این فرقه ضاله ، مملو از تاریکی و وابستگی است . آموزههایش سراسر سفسطه و مغالطه آشکار است. آموزههايی التقاتی از اندیشهها و ادیان حق و باطل که ادعای حقیقت گویی دارد اما گوشها را کر و چشمها را کور میخواهد . از تساوی حقوق زن و مرد میگوید اما آثار بازمانده از بنیانگذارش ثابت میکند که او هرگز به این ادعا اعتقادی نداشته است . از وحدت عالم انسانی میگوید اما در پس این شعار ، تنها به منافع خود میاندیشد.
مروری بر تاریخ فرقه نشان میدهد که وي هرگز در پي ایجاد این وحدت، حتی میان پیروان خویش نبوده است و همواره میانشان ، نزاع، در گیری و انشعاب برقرار بوده و هست.
احکام و حدودش، تقلیدی از احکام و حدود ادیان قبل است که از ارزش حقوقی آنها کاسته و به گونهای باور ناپذير، متضاد و نارسا است.
بنا داریم این دو فرقه را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم
⬇️⬇️⬇️