eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.8هزار عکس
36.4هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرواریدهای بی نشان - ناصر کاوه.pdf
23.42M
انتشار رایگان pdf کتاب تمام رنگی، «»، ، «کتاب شهدای زنان» پرافتخار کشورم، جمهوری اسلامی، که به دست و... به شهادت رسیدند... این کتاب را بخوانید و برای اینکه در ثواب آن شریک باشید، آنرا منتشر کنید.... ارادتمند
.......: ورود به نور با بهره از ولایت بالجمله، پس ولا و محبت نفس خارج می‌نماید کفّار را از نور روحانیه و ایمان فطری، المشار الیه فی قوله صلوات اللّه علیه: « کلّ مولود یولد علی الفطرة » [۱]، أی فطرة الإسلام إلی ظلمات صفات النفسانیة الشهویة البهیمیة و السبعیة الغضبیة، إلی أن کدر الأرواح، و أظلمت بهذه الظلمات، و تخلّق بأخلاق النفوس الأرضیة، کما أنّ بولایة اللّه و تربیته و تدبیره أخرج النفوس المستعدّة عن ظلمات الطبیعة الی أنوار القدسیة و أخلاق الملکیة، حتی تنوّرت بنور الإیمان و المعارف، و علت الی عالم القدس و أعلی علیّین، مع کونها سفلیة أرضیة، کما قال تعالی: « لَقَدْ خَلَقْنَا الاْءِنسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ [۲] » بحسب روحه الذی هو من عالم النور، « ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ [۳] » بإفساد الاستعداد بالکفر و متابعة الهوی و الطاغوت، « إِلاَّ الَّذِینَ آمَنُوا [۴] ». نزع روح و نفیس زیرا که انسان چون مرکّب است از عالم امر و عالم خلق، لهذا از برای او دو جزء است، یکی روحانی نورانی علوی من عالم الأمر و الملکوت الأعلی، و دیگری ظلمانی سفلی از عالم خلق و هو جسد [۵] الطبیعی ؛ و از برای هر یک از دو جزء شوق و میل مفرط است به عالم خود، کما قیل: میل جان اندر ترقّی و شرف میل تن در کسب [۶] اسباب و علف [۷] و قصد الروح الی عالمه، و هو جوار ربّ العالمین و مجاورة المقرّبین. و میل النفس و هواها الی عالمها، و هو أسفل السافلین. و بین نفس و روح مادام العمر تغالب و تقاوم ؛ است ؛ زیرا که هر یک اراده دارد که مسخّر نموده صاحب خود را، و مطیع نماید در تحصیل حوائج. و از برای هر یک اولیائی است، پس ولیِّ روحْ، خدا و جنود و احزاب او، ملائکه است، از مباشرین معارف و اخلاق حسنه و قوای روحانیه. و ولیِّ نفس، طاغوت و جنود او جهالات و صفات ذمیمه و قوای نفسانیه است. و مجادله و مدافعه ثابت است بین آنها در فضای قلب انسانی تا آن که مملکت قلب مفتوح شود از برای هر یک از آن دو، پس حکم و غلبه مر اوراست، کما فی الخبر: « إن غلب عقله علی شهوته فهو أعلی من الملائکة، و إن غلبت شهوته علی عقله فهو أدنی من البهایم » [۱] . کما قیل: از دو قوم آسوده از جنگ و حراب این بشر با دو مخالف در عذاب [۲] پس اگر غلبه برای حزب اللّه بود به علاماتی که تعرفها ارباب العقول، أ نّه خلق للجنة، فسابق القضاء و التقدیر. پس می‌باشد خدا متولّی امر او [و] مخرجه من الظلمات التی هی دواعی النفسانیة بحسب فطرة النفس الی نور العرفان و فعل الخیر. و اگر بود غلبه برای حزب شیطان معلوم أ نّه للنار، و یسّر له أسباب المعصیة لحکمة الهیة و مصلحة قدریة. پس می‌باشد شیطان و جنود او، اولیاء و متولّی امر او، و مخرجوه من النور الذی کان له بحسب الفطرة الی ظلمات الدنیاویة من الشهوات و اللذات التی یرغبهم الطاغوت فیها، و کلّ ذلک غیر خارجة عن قضاء اللّه و قدره، کما قال تعالی: « فَمَن یُرِدِ اللَّهُ أَن یَهْدِیَهُ یَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلاْءِسْلامِ وَ مَن یُرِدْ أَن یُضِلَّهُ یَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَیِّقًا حَرَجًا [۳] ». ---------- [۱]: ۱ - الکافی، ج ۲، ص ۱۲ ؛ بحارالأنوار، ج ۳۹، ص ۳۲۸ ؛ عدّة الداعی، ص ۳۲۳. [۲]: ۲ - سوره مبارکه تین، آیه ۴. [۳]: ۳ - همان، آیه ۵. [۴]: ۴ - همان، آیه ۶. [۵]: ۵ - کذا. [۶]: ۶ - مصدر: + و. [۷]: ۷ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۷۸۷، « منجذب شدن جان نیز... ». [۱]: ۱ - بسنجید: مشکاة الانوار، ص ۴۳۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۹۹. [۲]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۹۱۱، « در تفسیر این حدیث مصطفی... ». [۳]: ۳ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۲۵. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: دیدن جن إِنَّهُ یَرٰاکُمْ هُوَ وَ قَبِیلُهُ، مِنْ حَیْثُ لاٰ تَرَوْنَهُمْ، کشاف در تفسیر آیه می‌گوید: این آیه نشان می‌دهد که جن به چشم دیده نمی شود، و برای انسان آشکار نمی شود وی اختیار ندارد که خود را ظاهر کند، و کسی که ادعای دیدن آنها کند، بی اساس است. ولی فخر رازی می‌گوید: آیه هیچ دلالتی بر دیده نشدن جن ندارد، و حرف زمخشری بی اساس است چرا که بسیاری از مردم، جن را دیده اند و رسول خدا و اولیاء او با جن ملاقات کرده اند. کلام بیضاوی نیز مثل فخر رازی است. او نیز می‌گوید جن قابل دیدن است. حکمت افلاطون افلاطون شاگردان خود را به سه دسته تقسیم کرده بود. اشراقیها، رواقیها و مشائیها. اشراقیها: آن دسته از شاگردان او بودند که لوح عقل آنها از نقش هستی خالی و پرتوهای نور حکمت از لوح نفس افلاطون بدون واسطه شدن عبارت، بر آنها می‌درخشید و آنان از اشارتهای استاد بهره مند می‌شدند. رواقیها: آن دسته از شاگردان او هستند که در رواق خانه افلاطون می‌نشستند و فنون حکمت را از عبارات و اشارات او می‌گرفتند. مشائیها: آن دسته از شاگردان بودند که در رکاب او حرکت می‌کردند و حکمت را در طول راه از او می‌گرفتند و ارسطو از این دسته است. البته برخی گفته اند مشائیها کسانی هستند که در رکاب ارسطو حرکت می‌کردند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
29.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 31 💠 جلسه 1️⃣3️⃣ 🔰پاسخ به شبهات ولایت فقیه ⬅️ شبهه وجود روایات نهی از قیام های قبل ظهور 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است 👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید