eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.7هزار عکس
34.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمان الرحیم یک نماز خوب بخونیم ؟ بعضی از افراد هستن که راه رو دارن اشتباه میرن و به گفته قران این افران زیان کار ترین افراد هستند یعنی اون دسته افرادی که به فرع چسبیدن و اصل رو ول کردن ببینین رفقا خیلیا هستن که صدقه میدن ،یتیم رو نوازش میکنن ،مسجد میسازه ،جهازیه میده اما اصل دین رو زیاد اهمیت نمیده ⚠️ به گمان خودشون همه اعمالشون قبول هست درحالی که همه اعمال تباه هست اینجور افراد خیلی زیان کارن چون تو این دنیا خیلی دارن جون میکنن تا بهشتی بشن ⛔️اما غافل از اینکه دارن فقط جون میکنند بی ثمر میدونی چی میخوام بگم ؟؟؟ میخوام بگم ستون دین ما نماز هست این ستون اگه نباشه ساختمانی به اسم دین وجود نداره ⛔️شما کافیه تو دنیا فقط بچسبین به نماز "خوب "خواندن دیگه همه چی حله لازم نیست اینهمه سختی بکشی تا برسی به حوض کوثر فقط نماز حالا سوال پیش میاد که ما خیلیا میشناسیم که نماز میخونن اما شرابم میخورن اما زنا هم میکنن اما دزدی هم میکنند اما چشم چران هم هستند اما ولایت هم قبول ندارن بعله من و همه شماها در اطرافمون خیلی از این نمازخونها هستند اما منظور ما از نماز نماز "خوب هست " رفقا ما تو این ۱۶گامی که برداشتیم خیلی احادیث و ایاتی رو درباره سبک شمردن نماز گفتیم شاید برا عزیزان جدیدالورد سوال بشه که "سبک شمردن یعنی چی اصلا ؟" ببینین عزیزان سبک شمردن مخصوص تند تند نمازخوندن نمیشه سبک شمردن یعنی درواقع ارزش چیزی رو پایین اوردن که یکی از مصداق هاش تند تند خواندن است اما در واقع سبک شمردن یعنی از عمد نماز رو به تاخیر انداختن ⛔️ در حدیثی از پیامبر داریم که فاصله کفر تا ایمان نیست مگر با ترک نماز به عمد فرع رو.ول کن جناب بچسب به اصل لازم نیست تا بوغ شب مجلس عزاداری باشی که نماز صبحت قضا بشه پیامبر (ص):شفاعت من به کسی که نماز را سبک بشمارد نمیرسد پیامبر (ص):شفاعت من به کسی که نماز را سبک بشمارد نمیرسد هدف ما از بحث نماز که هرهفته میزاریم این بوده که مصداق های سبک شمردن نماز رو بر شماریم و از نمازهامون حذفش کنیم خدارو شکر تاالان نتیجه خوبی گرفتیم ✅ اعضای جدیدالورود یک هفته داخل کانال بمونن مطمئنا استقبال میکنند چون ذات انسان دنبال لذت هست ،این مطالب و راهکارها شمارو به لذت واقعی نزدیک میکنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️❗️ 📽 کلیپی تکان دهنده😯 در مورد بیدار شدن برای نماز صبح❗️❗️ 👌 حتما ببینید
💢چرا هر رکعت نماز دو سجده دارد؟ ✍از امام على(ع) از فلسفه سجده اول سؤال شد، حضرت فرمود: ✅سجده اول به اين معنا است که خدايا اصل ما از خاک است. و معناى سر برداشتن از سجده اين است که خدايا ما را از خاک خارج کردى.و معناى سجده دوم، اين است که خدايا دو باره ما را به خاک برمى گردانى. و سربرداشتن از سجده دوم به معناى اين است که خدايا يک بار ديگر در قيامت از خاک بيرونمان خواهى آورد... 📚علل‌الشرايع،شيخ‌صدوق،ج۱،ص۲۶۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ✍ آیا فرشتگان اختیار دارند، اگر دارند فرقشان با انسان چیست؟ ملائِكَةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لا یَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ ما یُؤْمَرُونَ (۶ تحریم) فرشتگانى كه هرگز خدا را در آنچه دستورشان مى‌دهد نافرمانى ننموده بلكه هر چه مى‌گوید عمل مى‌كنند. دقت در آیه بالا دو نکته را روشن می کند: ۱- فرشتگان دارای اراده و اختیار هستند. چون اگر این گونه نبودند، معنا نداشت به آن ها امر شود. و امر به موجودی تعلق می گیرد که اختیار داشته باشد. همچنان که اگر اختیار نداشتند، سخن از معصیت درباره آن ها نیز بی معنا می شد. ۲- اراده آن ها بر خلاف نوع انسان، هرگز به گناه تعلق نمی گیرد. و همیشه مطابق دستور خدا عمل می کنند. شاید راز اینکه فرشتگان گناه نمی کنند، در این باشد که آن ها دعوتی به سوی گناه ندارند که آن را پاسخ بگویند: رُوِیَ عَنِ الصَّادِقِ ع أَنَّهُ قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى رَكَّبَ الْعَقْلَ فِی الْمَلَائِكَةِ بِدُونِ الشَّهْوَةِ وَ رَكَّبَ الشَّهْوَةَ فِی الْبَهَائِمِ بِدُونِ الْعَقْلِ وَ رَكَّبَهُمَا جَمِیعاً فِی بَنِی آدَمَ ( مشكاة الأنوار فی غرر الأخبار ص ۲۵۱ ) امام صادق (ع) می فرمایند: خداوند متعال عقل بدون شهوت را در فرشتگان قرار داد، و شهوت بدون عقل را در حیوانات، و عقل و شهوت را در انسان. برای جواب مساله از نظر فلسفی نیز باید دقت کنیم که هر چقدر وجود به تجرد نزدیک تر باشد، از عقل و اراده بالاتری برخوردار است. و طبق فلسفه، فرشتگان مجرد محض هستند. در حالی که انسان اگر چه مجرد است اما در مقام فعل، وابسته به ماده شده و در نتیجه، اراده و اختیار فرشته با اولویت اثبات می شود. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠✨💠✨ ✳️حجت الاسلام 💠مرحوم جعفر مجتهدی، می گفت من به هر جا رسیدم با اشک و توسل به سیدالشهدا(ع) رسیدم. 💠 عرفان های کاذب و بدلی که مثل قارچ سبز شده و فکر می کنند با چهار شعر عرفانی خواندن و نوای نی شنیدن به قرب خدا نزدیک می شوند هرگز چنین نیست و این موارد قرب نمی آورد. 💠«زیارت جامعه کبیره» بالاترین متن امام شناسی است، این زیارت در تقویت ولایت اهل بیت(ع) در وجود ما نقش دارد. 💠پدر علامه مجلسی، کتابی به نام «روضةالمتقین» دارد که در آن کتاب نوشته است: «در حرم امیرالمومنین(ع) بودم و زیارت جامعه کبیره را به صدای بلند می خواندم، یک مرتبه امام زمان(عج) را دیدم. 💠حضرت(ع) رو کرد به من و فرمود: «بیا جلوتر»، من دو قدم رفتم جلو و انگار پاهایم سنگین شد، حضرت(ع) فرمود: «بیا جلوتر» و سپس فرمود: بنشین. 💠 من دو زانو نشستم حضرت(عج) فرمود: «راحت بنشین». وقتی نشستم سوال کردند: «این چیست در دستت؟» پاسخ دادم و ایشان پاسخ دادند: «چه خوب زیارتی است این زیارت.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ ⁉️خداوند در سوره بقره (آية الكرسي) مي‌فرمايد: در دين هيچ اجباري نيست و هيچ كس مجبور نيست كه اسلام را بپذيرد پس چرا امر به معروف و نهي از منكر واجب است؟ ✅پاسخ: «لا اكراه» در اصل پذيرش دين است نه در پذيرش احكام آن، لذا فرموده است: «لا اكراه فى الدين» و الا معنى ندارد كه كسى يك سيستم حقوقى يا اعتقادى را بپذيرد و يا عضو يك حزب يا سازمان شود ولى به مقررات آن پايبند نباشد. توضيح آن كه شناخت معناى دقيق «لا اكراه فى الدين»، منوط به نگرشى جامع به آيات قرآن و مجموعه معارف آن است. مسلم است كه در اسلام، احكام اجبارى فراوانى وجود دارد؛ مانند «حدود» و قوانين اجتماعى. اين محدوده نيز، مشتمل بر احكام اكراهى فراوانى است. مسلما كسانى كه حد بر آنان جارى مى شود، راضى به آن نيستند و... . ازاينرو بايد در فهم ابتدايى از جمله «لا اكراه فى الدين» تجديد نظر كرد. معناى ظاهرى اين آيه آن است كه اصل پذيرش دين، قابل اكراه و اجبار نيست؛ يعنى، نمىتوان كسى را به زور به پذيرش آيينی وادار نمود و يا عقيدهاى را از او سلب كرد. بنابراين «عقيده» قابل تحميل نيست؛ ولى اين محدوده غير از محدوده احكام است. توضيح اين كه: كليه نظامهاى فكرى، براى خود نظامى اجتماعى را نيز طراحى مى كنند. در نظامهاى اجتماعى، اكراه و اجبار از ابزارهاى پيشبينى شده در كليه نظامها است؛ يعنى، در هر نظامى در مقوله هاى اجتماعى و حقوقى آن، جبر قانونى وجود دارد و بدون آن، جامعه قابل اداره و كنترل نيست. نظامهاى قضايى و نيروهاى انتظامى در همه نظامها، امرى مقبول و معقول هستند. بنابراين بايستى محدوده عقيده را از محدوده عمل و حقوق جدا كرد. در حيطه «عقيده» اجبار راهى ندارد؛ ولى در حيطه عمل، آنچه كه به نظم عمومي جامعه (Public order) مربوط مي‌شود رفتارهاي اجتماعي تحت نظارت و كنترل در آمده و احيانا با آن برخورد مي‌شود. چنان كه در تمامي جوامع قوانين و مقرراتي وضع مي‌شود و همگان ملزم به رعايت آن مي‌باشند. با اين تفاوت كه در برخي جوامع، تنها به رفاه عمومي و آسايش جسمي افراد جامعه توجه دارند و هر چه كه اختلال در آسايش بدني باشد، خلاف قانون شمرده مي‌شود ولي در جامعه اسلامي افزون بر آسايش بدني به حفظ ارزش‌هاي معنوي نيز توجه شده است و آنچه تأثير سويي بر معنويت افراد جامعه دارد، خلاف قانون شمرده مي‌شود. از جمله اموري كه پي‌آمدهاي ناخوشايندي در زندگي اجتماعي افراد دارد منكرات است. به همين جهت شارع مقدس، براي دور نگه داشتن جامعه از پي‌آمدهاي سوء آنها امر به معروف و نهي از منكر را در سطح جامعه واجب كرده است. با مروري به شرايط و آداب امر به معروف و نهي از منكر روشن مي‌شود كه نهي از منكر در منكرات آشكار واجب است و آمر به معروف و ناهي از منكر، حق تجسس و تفتيش و دخالت در زندگي افراد را ندارد. خواست اسلام آن است كه ظاهر جامعه از هر گناهي پيراسته باشد، اما داوري درباره درون انسان و يا كارهاي ناشايستي كه برخي مرتكب مي‌شوند ولي آنها را نهان مي‌دارند با خداست. بنا بر آنچه گفته شد، افزون بر اين كه در پذيرش شريعت اسلام اجباري نيست، پس از پذيرش آن نيز كسي حق تفتيش عقايد و تجسس در امور شخصي افراد را ندارد اما در صورتي كه رفتار شخص در اجتماع با قوانين اجتماعي اسلام ناهماهنگ باشد همانند همه نظام‌هاي جهان، اسلام حق برخورد را با او براي خود با شيوه‌هاي گوناگون محفوظ مي‌دارد. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این هفته ادامه میدیم ادامه مبحث جلسه قبل رو (دلایل عقلی حجاب به اتمام رسید رسیدیم به چهارمین دلیل از دلایل روانشناختی حجاب 🔻دلیل چهارم، دسترسی علمی به مراتب بالا. از روان شناسان وقتی سوال می کنیم می گویند رشد علمی با پوشش کامل که چادر مشکی باشد ارتباط مستقیم دارد. یعنی در فضای علمی وقتی مخترعی می تواند به اختراع بپردازد که فکرش آزاد باشد. البته این بحثها تنها مخصوص حجاب نیست. غضب هم این گونه است. اگر کسی در محیطی عصبانی باشد یا شهوت در وجودش آمده باشد فکرش به همان اندازه کار نمی کند و نمی تواند به فعالیت علمی بپردازد 🔻دلیل پنجم ،  پوشش کامل مانع خیلی از تخلفات قانونی است. اکنون در دادگاه ها بسیاری از پرونده هایی که هست ریشه و منشاش بد حجابی و بی حجابی است. خیلی طلاق ها، دعوا ها، خشونت ها، روابط نامشروع و…. بشرط حیات ادامه بحث دلایل روانشناختی حجاب چهارشنبه ی آینده ان شاءالله آن قدر من داستان در این قضیه دارم و چون نمی خواهم وقتتان را بگیرم، نمی توانم بازگو کنم. چادر مشکی جلوی بسیاری از شکایت ها و بسیاری از تخلفات را می گیرد.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
برای با حجاب کردن دخترامون چه کار باید بکنیم؟
کتابی که هر دختر پلنگی باید بخواند !!!.pdf
2.04M
نون داغتو نشون گشنه نده! کتابی که هردختر پلنگی باید بخواند ... ((زبان حال یک پسر به همه دخترا وخانم های بدحجاب))
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃❤️🍃 ماکه روے حجاب اینقدر مقیدیم بخاطر این است☝️ که حفظ حجاب به زن کمک میکند👌 تا بتواند به آن رتبه معنوے عالے خود برسد👌 و دچار آن لغزش هاے بسیار لغزنده اے که سر راهش قرار داده اند نشود❤️. مقـــام‌معظم‌رهبــــرے❤️ https://eitaa.com/zandahlm1357
فانی_زلف_عفاف_رشته_دامان_زینب_است_221216071417.mp3
4.06M
❤️ زلف عفاف رشته دامان زینب است 🎹 علی فانی 💠 #حضرت_زینب #صلوات #حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
هرشب انس با قران ..... https://eitaa.com/zandahlm1357
0041 baghareh 111-113.mp3
5.34M
#لالایی_خدا 41 #سوره_بقره آیات 111-113 #محسن_عباسی_ولدی با تشکر از گروه "نسیم قدر" که زحمت اجرای تیتراژ این برنامه رو کشیدن.
#رمان_علمدار_عشق #نویسنده_پریسا_ش بامــــاهمـــراه باشــید🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
بسم رب العشق # قسمت دهم - 😍علمــــدار عشــــــق 😍# رفتیم فردوگاه امام خمینی تهران ساعت پروازمون اعلام شد چمدون ها🎒🎒🎒 تحویل دادیم و سوار ✈️ هواپیما شدیم هواپیما داشت از باند فرودگاه بلند🛫 🛫 میشود بعداز ۲ ساعت رسیدیم شیراز رفتیم هتل 🏩 بعداز چندساعت استراحت تایم ناهار بلندشدیم رفتیم قسمت رستوران هتل وای چقدر گشنم بود مامان: نرگس جان دخترم ما نمازمون قبل از ناهار خوردیم شما هم برو بخون حاضرشو بریم حرم زیارت -چشم مامان جون مامان : پس منو آقاجونت میریم لابی منتظر تو میمونیم - باشه عزیزجون گاهی ما به مامان عزیزجون میگفتیم رفتم تو اتاق اول وضو گرفتم نمازم 🙌 خوندم بعد حاضرشدم تیپ سرمه ای زدم کلا آخرسر در چمدون 🎒 باز کردم چادرم برداشتم و سرم کردم از اتاق خارج شدم رفتم سمت لابی آقاجون با دیدنم گفت : ماشاالله نرگس سادات چقدر خانم شدی باچادر خیلی خجالت کشیدم رو به آقاجون گفتم - آقاجون شما پدری دعاکنید عاشقش بشم هرچه سریعتر آقاجون : ان شاالله بابا با آقاجون و عزیزجون رفتیم شاه چراغ زیارت من دوتا نذر کردم اینکه تا دو سال دیگه عاشق چادربشم و عاشقانه ازش استفاده کنم دومی: همون فیزیک کوانتوم دانشگاه امام قزوین قبول بشم . عزیزجون یه دسته اسکناس 💴 درآورد از داخل کیفش👜 انداخت تو ضریح 🕌 برای نماز مغرب و عشا هم ما موندیم حرم بعد نمازچون پنجشنبه بود دعای کمیل خونده شد بعداز نماز و دعا رفتیم هتل تقریبا جزو آخرین نفراتی بودیم که برای شام میرفتیم بعداز شام به اصرارمن رفتیم یه پیاده روی🚶🚶 یک ساعته طرفای ساعت ۱۲ شب 🕛بود که برگشتیم هتل صبح بعداز نماز و صبحونه قرارشد بریم حافظیه 🏛و سعدیه تو حافظیه 🏛 به اصرار عزیزجون یه فال حافظ خریدیم شعرش یادم نیست اما تعبیرش خیلی خوب یادمه درهای موفقیت و سعادت و خوشبختی به رویت گشوده شده است قدم به راهی میذاری که تمامش برای تو عشق و علاقه است - حافظ عشق و علاقه 😍😍 دوهفته شیراز بودیم تمام جاهای دیدنی شیراز دیدیم آقاجون طوری من از شیراز برگردون که برابر بشه با اعلام نتایج کنکور نویسنده بانــــــــــــو ......ش بامــــاهمـــراه باشــید🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
تبريك به تمامي معلمان گروه https://eitaa.com/zandahlm1357