💠✨💠✨
#گزارش_منبر
✳️حجت الاسلام #عالی
#توسل_به_اهلبیت
💠مرحوم جعفر مجتهدی، می گفت من به هر جا رسیدم با اشک و توسل به سیدالشهدا(ع) رسیدم.
💠 عرفان های کاذب و بدلی که مثل قارچ سبز شده و فکر می کنند با چهار شعر عرفانی خواندن و نوای نی شنیدن به قرب خدا نزدیک می شوند هرگز چنین نیست و این موارد قرب نمی آورد.
💠«زیارت جامعه کبیره» بالاترین متن امام شناسی است، این زیارت در تقویت ولایت اهل بیت(ع) در وجود ما نقش دارد.
💠پدر علامه مجلسی، کتابی به نام «روضةالمتقین» دارد که در آن کتاب نوشته است: «در حرم امیرالمومنین(ع) بودم و زیارت جامعه کبیره را به صدای بلند می خواندم، یک مرتبه امام زمان(عج) را دیدم.
💠حضرت(ع) رو کرد به من و فرمود: «بیا جلوتر»، من دو قدم رفتم جلو و انگار پاهایم سنگین شد، حضرت(ع) فرمود: «بیا جلوتر» و سپس فرمود: بنشین.
💠 من دو زانو نشستم حضرت(عج) فرمود: «راحت بنشین». وقتی نشستم سوال کردند: «این چیست در دستت؟» پاسخ دادم و ایشان پاسخ دادند: «چه خوب زیارتی است این زیارت.»
#پرسش_و_پاسخ
#سوال ۶
⁉️خداوند در سوره بقره (آية الكرسي) ميفرمايد: در دين هيچ اجباري نيست و هيچ كس مجبور نيست كه اسلام را بپذيرد پس چرا امر به معروف و نهي از منكر واجب است؟
✅پاسخ:
«لا اكراه» در اصل پذيرش دين است نه در پذيرش احكام آن، لذا فرموده است: «لا اكراه فى الدين» و الا معنى ندارد كه كسى يك سيستم حقوقى يا اعتقادى را بپذيرد و يا عضو يك حزب يا سازمان شود ولى به مقررات آن پايبند نباشد.
توضيح آن كه شناخت معناى دقيق «لا اكراه فى الدين»، منوط به نگرشى جامع به آيات قرآن و مجموعه معارف آن است. مسلم است كه در اسلام، احكام اجبارى فراوانى وجود دارد؛ مانند «حدود» و قوانين اجتماعى. اين محدوده نيز، مشتمل بر احكام اكراهى فراوانى است. مسلما كسانى كه حد بر آنان جارى مى شود، راضى به آن نيستند و... . ازاينرو بايد در فهم ابتدايى از جمله «لا اكراه فى الدين» تجديد نظر كرد.
معناى ظاهرى اين آيه آن است كه اصل پذيرش دين، قابل اكراه و اجبار نيست؛ يعنى، نمىتوان كسى را به زور به پذيرش آيينی وادار نمود و يا عقيدهاى را از او سلب كرد. بنابراين «عقيده» قابل تحميل نيست؛ ولى اين محدوده غير از محدوده احكام است.
توضيح اين كه: كليه نظامهاى فكرى، براى خود نظامى اجتماعى را نيز طراحى مى كنند. در نظامهاى اجتماعى، اكراه و اجبار از ابزارهاى پيشبينى شده در كليه نظامها است؛ يعنى، در هر نظامى در مقوله هاى اجتماعى و حقوقى آن، جبر قانونى وجود دارد و بدون آن، جامعه قابل اداره و كنترل نيست. نظامهاى قضايى و نيروهاى انتظامى در همه نظامها، امرى مقبول و معقول هستند. بنابراين بايستى محدوده عقيده را از محدوده عمل و حقوق جدا كرد. در حيطه «عقيده» اجبار راهى ندارد؛ ولى در حيطه عمل، آنچه كه به نظم عمومي جامعه (Public order) مربوط ميشود رفتارهاي اجتماعي تحت نظارت و كنترل در آمده و احيانا با آن برخورد ميشود. چنان كه در تمامي جوامع قوانين و مقرراتي وضع ميشود و همگان ملزم به رعايت آن ميباشند. با اين تفاوت كه در برخي جوامع، تنها به رفاه عمومي و آسايش جسمي افراد جامعه توجه دارند و هر چه كه اختلال در آسايش بدني باشد، خلاف قانون شمرده ميشود ولي در جامعه اسلامي افزون بر آسايش بدني به حفظ ارزشهاي معنوي نيز توجه شده است و آنچه تأثير سويي بر معنويت افراد جامعه دارد، خلاف قانون شمرده ميشود.
از جمله اموري كه پيآمدهاي ناخوشايندي در زندگي اجتماعي افراد دارد منكرات است. به همين جهت شارع مقدس، براي دور نگه داشتن جامعه از پيآمدهاي سوء آنها امر به معروف و نهي از منكر را در سطح جامعه واجب كرده است.
با مروري به شرايط و آداب امر به معروف و نهي از منكر روشن ميشود كه نهي از منكر در منكرات آشكار واجب است و آمر به معروف و ناهي از منكر، حق تجسس و تفتيش و دخالت در زندگي افراد را ندارد. خواست اسلام آن است كه ظاهر جامعه از هر گناهي پيراسته باشد، اما داوري درباره درون انسان و يا كارهاي ناشايستي كه برخي مرتكب ميشوند ولي آنها را نهان ميدارند با خداست.
بنا بر آنچه گفته شد، افزون بر اين كه در پذيرش شريعت اسلام اجباري نيست، پس از پذيرش آن نيز كسي حق تفتيش عقايد و تجسس در امور شخصي افراد را ندارد اما در صورتي كه رفتار شخص در اجتماع با قوانين اجتماعي اسلام ناهماهنگ باشد همانند همه نظامهاي جهان، اسلام حق برخورد را با او براي خود با شيوههاي گوناگون محفوظ ميدارد.
https://eitaa.com/zandahlm1357
این هفته ادامه میدیم ادامه مبحث جلسه قبل رو (دلایل عقلی حجاب به اتمام رسید رسیدیم به چهارمین دلیل از دلایل روانشناختی حجاب
🔻دلیل چهارم، دسترسی علمی به مراتب بالا.
از روان شناسان وقتی سوال می کنیم می گویند رشد علمی با پوشش کامل که چادر مشکی باشد ارتباط مستقیم دارد. یعنی در فضای علمی وقتی مخترعی می تواند به اختراع بپردازد که فکرش آزاد باشد.
البته این بحثها تنها مخصوص حجاب نیست. غضب هم این گونه است. اگر کسی در محیطی عصبانی باشد یا شهوت در وجودش آمده باشد فکرش به همان اندازه کار نمی کند و نمی تواند به فعالیت علمی بپردازد
🔻دلیل پنجم ، پوشش کامل مانع خیلی از تخلفات قانونی است.
اکنون در دادگاه ها بسیاری از پرونده هایی که هست ریشه و منشاش بد حجابی و بی حجابی است. خیلی طلاق ها، دعوا ها، خشونت ها، روابط نامشروع و….
بشرط حیات ادامه بحث دلایل روانشناختی حجاب چهارشنبه ی آینده ان شاءالله
آن قدر من داستان در این قضیه دارم و چون نمی خواهم وقتتان را بگیرم، نمی توانم بازگو کنم. چادر مشکی جلوی بسیاری از شکایت ها و بسیاری از تخلفات را می گیرد.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
برای با حجاب کردن دخترامون چه کار باید بکنیم؟
#استاد_رفیعی
کتابی که هر دختر پلنگی باید بخواند !!!.pdf
حجم:
2.04M
نون داغتو نشون گشنه نده!
کتابی که هردختر پلنگی باید بخواند ... ((زبان حال یک پسر به همه دخترا وخانم های بدحجاب))
فانی_زلف_عفاف_رشته_دامان_زینب_است_221216071417.mp3
زمان:
حجم:
4.06M
❤️ زلف عفاف رشته دامان زینب است
🎹 علی فانی
💠 #حضرت_زینب #صلوات #حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357