eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: پيام به مناسبت روز آزادگان پيام به مناسبت روز آزادگان بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم سالهاي مجاهدت خاموش و دشوار آزادگان عزيز ما در اسارتگاههاي عراق از جمله ي مقاطع فراموش نشدني، تاريخ پر شكوه ما است. لحظه، لحظه ي آن روزها و شبهاي فراموش نشدني، سرشار از درس و خاطره و افتخار است. ملت ما از گنجينه ي پر بار خواهد توانست همچون ذخيره اي فرهنگي براي تقويت ايمان و مقاومت و اميد براي نسلهاي آينده بهره گيرد. شهيدان مظلومي كه در آن دوران پر مرارت جان باختند در شمار سرافرازترين شهداي دوران جنگ تحميلي قرار دارند. و ياد گرامي عالم مجاهد بزرگوار مرحوم حجةالاسلام آقاي سيد علي اكبر ابوترابي، كه اردوگاههاي اسارت را به مدرسه ي بزرگي از تقوا و آگاهي و استقامت تبديل كرده بود همواره در چشم ملت ايران گرامي و پايدار است. آزادگان عزيز مي‌توانند با زنده نگه داشتن آن ذخائر معنوي و آن خاطره‌هاي پر شكوه، رسالت ديني و انقلابي خود را همچنان حفظ كنند. توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت مي‌كنم. سيد علي خامنه اي - ۲۴/۰۵/۱۳۸۱ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۱۵- تمهیدات نظام برای حمایت از اساتید مسلمان با توجّه به تهاجم فرهنگی در دانشگاهها و استبداد و انحصار بعضی از اعضای هیئتهای علمی و طرد و فشار به اساتید مسلمان، نظام برای حمایت از اساتید مسلمان و عدم اخراج آنان چه تمهیدی را پیش بینی میکند؟ البتّه من اینهایی را که خواندم و شما برادر یا خواهر عزیزم نوشتید، تصدیق نمیکنم؛ خواندن من دلیل تصدیق نیست، نقل قول شماست؛ چون من خبر ندارم چنین چیزی وجود داشته باشد. البتّه اگر واقعاً اینجوری باشد که در محیط دانشگاهی، فضا بر استاد مسلمان تنگ باشد، خب این چیز بدی است - این چیز خوبی نیست - ولی من بعید میدانم اینجوری باشد. امیدواریم چنین چیزی نباشد. ۱۶- نگاه مقام معظّم رهبری به همبستگی گروهها لطفاً نظرتان را درباره ی همبستگی بین گروههای مختلف بفرمائید. من معتقد به همبستگی ام. من معتقد به روابط حسنه ام؛ روابط حسنه ای که به معنای عدول از دانسته‌های صحیح و یقینی نیست. من معتقدم بین گروههای دانشجویی - با هر سلیقه ای که هستند - باید روابط حسنه برقرار باشد. شما نگاه کنید؛ کشورهای دنیا، گروههای مختلف اجتماعی و سیاسی در عالم، با وجود اختلافات فراوانشان، می‌نشینند دور یک میز حرف میزنند، مذاکره میکنند، بالاخره به یک جایی میرسند؛ معنی ندارد که در محیط دانشگاه اسلامی، افرادی که به اصول واحدی معتقدند - اسلام را قبول دارند، امام را قبول دارند، انقلاب را قبول دارند، ارزشها را قبول دارند - امّا سلائق مختلفی دارند، اینها با همدیگر کنار نیایند؛ من این را نمیتوانم بفهمم و قبول کنم. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 روز شرافت 🔶 این روز، روز زن است؛ یعنی، روز تولد این حضرت روز زن است. زهد و تقوا و همه چیزهایی که داشته است و عفافی که او داشته است و همه چیز، شما باید اگر پذیرا شدید، آنها را تبعیت کنید و اگر تبعیت نکردید، بدانید که شما داخل در روز زن نیستید، هر کس نپذیرفت، این در روز زن وارد نشده است و در این شرافت وارد نشده است. 📆 ۱۱ اسفند ۶۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹وَلِلَّهِ غَيْبُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَإِلَيْهِ يُرْجَعُ الْأَمْرُ كُلُّهُ فَاعْبُدْهُ وَتَوَكَّلْ عَلَيْهِ ۚ وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ؛ 🔸و (آگاهی از) غیب (و اسرار نهان) آسمانها و زمین، تنها از آن خداست؛ و همه کارها به سوی او بازمی‌گردد! پس او را پرستش کن! و بر او توکّل نما! و پروردگارت از کارهایی که می‌کنید، هرگز غافل نیست! 📚 سوره ، آیه ‍123
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: در مورد نزديكي كردن متن حديث و لاتقرب النساء فى أوّل الليل لاشتاء و لاصيفاً و ذلك أنّ المعدة و العروق تكون ممتلئة و هو غير محمود يتخوّف منه القولنج و الفالج و اللقوة و النقرس و الحصاة و التقطير و الفتق و ضعف البصر و الدماغ. فإذا أريد ذلك فليكن فى آخر الليل فإنّه أصحّ للبدن و أرجي للولد و أذكي للعقل فى الولد الّذى يقضي بينهما و لاتجامع امرأة حتّي تلاعبها و تغمز ثدييها فإنّك إن فعلت اجتمع ماؤها و ماؤك فكان منها الحمل و اشتهت منك مثل الّذى تشتهيه منها و ظهر ذلك فى عينيها و لاتجامعها إلّا و هى طاهرة فإذا فعلت ذلك كان أروح لبدنك و أصحّ لك بإذن الله. در مورد نزديكي كردن در اول شب، چه زمستان و چه تابستان، مقاربت مكن، چون در اين وقت معده و رگها پر هستند و با اين وضع مقاربت كردن درست نيست، زيرا بيم ابتلا به قولنج، فلج، لقوه، نقرس، سنگ مثانه، تقطير بول، فتق و ضعف بينايي و مغز مي‌رود. اگر خواستي عمل مقاربت را انجام دهي در آخر شب انجام بده، زيرا براي سلامت بدن مفيدتر است و به درست شدن فرزند اميد بيشتري مي‌رود، و فرزندي كه به دنيا مي‌آيد باهوش تر است، پيش از عمل جماع با زن مقدمتا با او بازي كن و پستانهايش را بمال، زيرا اين كارها باعث جمع شدن آب او و آب تو مي‌شود و به توليد فرزند مي‌انجامد و هر دو آمادگي پيدا مي‌كنيد (و نشانه‌هاي آمادگي زن در چشمهايش نمودار مي‌گردد). با زنان مقاربت مكن مگر اين كه پاك باشند، زيرا اگر در حال پاكي آنان مقاربت كني (به خواست خداوند مايه آسودگي و سلامت بيشتر بدن تو مي‌شود). امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 8⃣ و9⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 8⃣ و 9⃣ 📋در این شبهه می گویند مهدی شیعیان قرآن را نسخ می کند و احکام جدید می‌آورد، اما مهدی اهل سنت همان مطابق قرآن و سنت پیغمبر (ص) است و مهدی شیعیان برای مردم رنج و محنت می‌آورد اما مهدی اهل سنت رحمت و نعمت برای مردم می‌آورد..😕 ✅ جواب شبهه 👇👇 ☝️نکته ای که اینجا به این آقایان وهابی باید بگوییم اینکه امام صادق (ع) صراحتا می گوید 👈مهدی ما سیره و روشش چون روش پیغمبر خواهد بود و اسلام را از نو حاکم می گرداند.👉 (روایت در کتاب بحار، ج52، ص353) دوباره می گوید حکومت اسلام را می آورد. این جمله همان جمله ای است که شیعه درباره ی امام مهدی به آن اعتقاد دارد و غیر از این ما هیچ اعتقاد دیگری نداریم. ⚠️امام زمان پیرو و روشش همان روش پیغمبر و قرآن است.⚠️ پس اینکه امام زمان قرآن را نسخ می‌کند و احکام جدید می آورد، حرف مفت و تهمت چرندی است که این وهابی ها به امام زمان (عج) می‌زنند.❌ 🔰اما اینکه برخی روایت ها می‌ گویند امام زمـان امر جدید می آورد به این معنا است که 👈شیوه ی حکومتش در چارچوب احکام اسلام شیوه ی متفاوت و متناسب با زمان حال است، اما چارچوب همان چارچوب اسلام است.👉 ⚠️این هم که امام زمان (عج) کتاب جدید می‌آورد گفتیم منظور کتابی است که 📕دست امام زمان است که از زمان امام ‌علی (ع) به ایشان رسیده که ″تفسیر واقعی آیات قرآن″ داخلش هست، نه اینکه آیات فرق بکند. 👈این هم که می گویند امام زمان شیعیان امام رنج و سختی است و امام سنی ها امام مهربان.. روایات فراوان شیعه می گوید امام پدری ست مهربان💞، برادری دلسوز و الی ماشاالله ما روایاتی راجع به رحمت امام زمان داریم و خنده دار است 😅که اینها چطور چنین شبهاتی را علیه شیعه مطرح می کنند. 🎤استاد احسان عبادی 8و9 🎤💭🎤💭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 1 ⬅️ سابقه " علیرضا اکبری " نشان می دهد که او به محرمانه ترین اسناد کشور دسترسی داشت و قطعا از طریق جلساتی که با مسئولین رده بالا داشت و از طریق جلب اعتماد آنها ، مطالب محرمانه تری هم نصیبش می شد. 👈 سابقه انقلابی و 70 ماه جبهه ( حدود 6 سال !!!) و پست های مهم و کلیدی او ، طعمه خوبی برای تور پهن کردن انگلیس خبیث شد. چرا ⁉️⁉️ 👌 چون آن هایی که در ظاهر انقلابی و مذهبی هستند و سابقه خوشی دارند ، کمتر مورد اتهام و شک قرار می گیرند و اگر هم بخواهند دستگیر شوند ، روند آن طولانی خواهد بود چون بسیاری از افراد رده بالای نظام به آنها اعتماد پیدا کرده اند و قانع کردن آنها سخت است و پیچیده تر و تا آن موقع بسیاری از اخبار محرمانه به بیرون درز پیدا خواهد کرد. ✅ درس عبرت مهم این ماجرا اینجاست که هرقدر یک فردی مذهبی تر و انقلابی تر باشد ، قطعا باید محافظتش از خود بیشتر باشد چون بیشتر از بقیه در کمین گاه شیطان است. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یکی از ویژگی‌های ممتاز حاج قاسم سلیمانی بلند همت بودن ایشان است...🎙استاد علیرضا پناهیان
.......: خلقت جن و آن که در آیه مبارکه فرماید: « وَ خَلَقَ الْجَآنَّ مِنْ مَارِجٍ مِنْ نَارٍ [۲] »، مقصود ابتدای خلقت جان حیوانی و روح بخاری است، که اوّلاً جان بر او اطلاق نموده لاستتاره عن العیون، و مارجٍ فرموده چون المرج: الخلط، یعنی آن روح بخاری [که] مخلوط است از عناصر اربعه به غلبه جزء ناری و حرارت غریزی بر سایر اجزاء عناصر. چه حصول آن جان حیوانی و روح بخاری اجزاء غریبه او عناصر است که ترکیب شده اغذیه نباتیه، چون حبوبات و فواکه و حیوانیه، چون گوشت و فروعات او از شیر و روغن حاصل شود. و آن غذا در معده بعد از کیلوس و کیموس تصفیه شده اخلاط اربعه شود، و خون از کبد به قلب صنوبری توجّه نماید و در قلب که معدن و منبع حرارت است از حرارت مفرط او خون بخار گردیده و به واسطه خفّت حرارت از اسافل بدن به اعلی، یعنی به سوی دماغ که ابرد اعضا است صعود نماید بعد از تبرید و تعدیل و قلّت حرارت و غلبه مائیت که بالطبیعه مایل به اسفل است به توسّط عروق و شرائین تنزّل نموده، و در محلّ هر یک از قوی عین آنها شود، یعنی آن روح در مقام بصر، بصر است، و در سامعه سمع، فی کلّ بحسبه. بالجمله، چون در هیکل انسانی جزء ترابی و مائی غلبه دارد فرموده: « خَلَقْنَا الاْءِنسَانَ مِن سُلاَلَةٍ مِّن طِینٍ [۳] »، یعنی: از خلاصه و تصفیه گردیده شده از طین، و ---------- [۲]: ۱ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۱۵. [۳]: ۲ - سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۲. در جان حیوانی چنانکه ذکر شد چون جزء ناری غلبه دارد فرموده: « وَ خَلَقَ الْجَآنَّ مِنْ مَارِجٍ مِنْ نَارٍ [۱] »، یقال: مرجت الشی ء بالشی ء، إذا خلطت أحدهما بالآخر [۲] . باری، چنان که نوع بشر که صاحب دو جنبه روحی و جسدی ملکی و حیوانی است، از برای او در طرف ترقّیات روحانی صعودی و درجات و مقاماتی است، که در هر مقامی اسمی بر او اطلاق می‌شود، از مرتبه رسالت و نبوّت و ولایت و عالم و عارف و مؤمن و مسلم ؛ همچنین در طرف تنزّلات درکاتی است که در هر مقامی اسمی بر او اطلاق شده، یعنی به اعتبار تمرّد او از حدود الهیّه شیطان است کما قال تعالی: « وَ قُل رَّبِّ أَعُوذُ بِکَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّیَاطِینِ * وَ أَعُوذُ بِکَ رَبِّ أَن یَحْضُرُونِ [۳] »، که مراد پناه بردن به خدا است از بدگوئی و عیب جوئی متمرّدین از کفّار و منافقین، و پناه بردن از حضور آنها است در محضر پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم برای سخریه و استهزاء. و به اعتبار غلبه شهوت و غضب و افراط آنها در قتل و غارت و اطاعت نفس و هوا، « دیو » بر او اطلاق شده، کما قیل: « تو مر دیو را مردم بدشناس ». و به اعتباری بر او اسم « اجنه » و « غول » اطلاق می‌شود، کما فی المجمع: « الغول بالضم، واحد الغیلان، و هو جنس من الجنّ و الشیاطین و هم سحرتهم ». ---------- [۱]: ۳ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۱۵. [۲]: ۴ - تفسیر غریب القرآن، ص ۱۶۰. [۳]: ۱ - سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۹۷. و قول علی علیه السلام فی التمر [۵]: « فإنّه زاد إخوانکم الجنّ » [۶]، دلالت دارد: أوّلاً: علی أ نّهم متحدون معنا فی النوع، و بعضهم إخواننا فی الدین. و ثانیاً: علی أ نّهم یأکلون الطعام و الشراب، کما أنّ فی قوله تعالی: « قَالَ عِفْرِیتٌ مِنَ الْجِنِّ أَ نَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَن تَقُومَ مِن مَقَامِکَ [۱] »، قیل: إنّ القائل بهذا الکلام لسلیمان بن داود بشر مرتاض من الرهبان یجلس علی التراب، یقال له « عفریت »، لأنّ العفر هو التراب و کان من أجل ریاضات النفس و تحمّل الشداید و المکاره، و قلّة الأکل و النوم قادرة علی اتیان افعال عجیبة و خوارق العادات. [۵]: ۳ - در مصادر آمده: «لا تستنجوا بالروث و العظام، فانّه زاد إخوانکم من الجنّ ». [۶]: ۴ - بسنجید: المعجم الکبیر، ج ۱۰، ص ۷۷ ؛ کنزالعمال، ج ۹، ص ۳۵۴ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۰، ص ۳۲۲ با اختلاف در نقل به روایت از رسول اکرم صلی الله علیه و آله. [۱]: ۵ - سوره مبارکه نمل، آیه ۳۹. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: چشم تیزبین فخر رازی در آغاز کتاب «سرالمکتوم» گوید: ثابت بن قرة در باب سرمه (کحل) می‌نویسد حکیمی گفته: سرمه ای است که چنان چشم را تقویت بخشد که دور را مانند نزدیک ببیند چنانچه در برابر اوست. گفته شده یکی از اهالی بابل همان سرمه را به چشم زد و گفت هم ستارگان ثابت و سیار را در جای خودشان دیده است و وقتی به اجسام حجیم نگاه می‌کرد، پشت آنها را می‌دید. وی می‌گوید: من و قسطابن لوقا، این سرمه را امتحان کردیم و وارد اطاقی شدیم، او کتابی را در دست داشت و برای ما خواند. ما سطر اول تا آخر آن را به خوبی می‌دیدیم چنانچه کتاب در دست ما باشد. همچنین کاغذی را دست گرفتم با اینکه بین ما دیواری فاصله بود هر آنچه او می‌نوشت ما می‌نوشتیم و هرچه ما می‌نوشتیم او می‌نوشت چنانچه به نوشته نگاه می‌کند. می گویند ذرقاء الیمامه، سواره ای را در مسیر سه روز می‌دید و نوع پرنده را در آسمان دور تشخیص می‌داد. گفته اند وی تعداد ماهیانی که در دام صیاد بودند شمرد و گفت شصت و شش تا هستند و همان تعداد بود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357