هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: طبايع مختلف بدن متن حديث و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ قوي النفس تابعة لمزاجات الأبدان و مزا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
علاج دزدي
متن حديث
و لو أصيب اللصّ أوّل ما يسرق فعوقب، لم يعد، لكانت عقوبته أسهل و لكن يرزق الإمهال و العافية فيعاود ثمّ يعاود حتّي يؤخذ علي أعظم السرقات فيقطع و يعظم التنكيل به و ما أودته عاقبة طمعه.
علاج دزدي اگر دزد در همان بار اولي كه دزدي ميكند مجازات شود ديگر دزدي را تكرار نخواهد كرد و كيفرش آسانتر خواهد بود، اما به او مهلت داده ميشود
و كاري به كارش نمي گيرند و در نتيجه دزدي را تكرار ميكند تا جايي كه به بزرگترين سرقتها دست ميزند و آنگاه دستگيرش ميكنند و دستش را ميبرند و اين مجازات بزرگ را متحمّل ميشود، و اين عاقبت طمع اوست.
.......:
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای شنیدنی نامه رزمنده مدافع حرم به امام رضا(ع) .....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 3⃣1⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 3⃣1⃣ ❌در این شبهه م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎤💭🎤💭🎤💭🎤
✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت
⬅️قسمت 4⃣1⃣از 2⃣3⃣
💭شبهه ی شماره 4⃣1⃣
✍در این شبهه به نقل از کتاب ″بحارالانوار.. ⚠️(جالب اینجاست اکثر این اسناد از کتاب بحار هست. علامه مجلسی در کتاب بحار فقط احادیث📚 قوی را که نیاورده، بعضی احادیث ضعیف را هم آورده به هر حال می خواست نقل حدیث انجام بدهد. و هیچ کدام از شیعیان نگفتند که کتاب بحار معتبرترین کتاب شیعه است).⚠️
🗣می گوید در کتاب ″بحار، ج52، ص348″ آمده مهدی شیعیان، پیغمبر خدا از یاران اوست. یعنی پیغمبر از لشکریان امام هست. یعنی امام زمان (عج) فرمانده پیغمبر هست. بعد می گوید امام مهدی اهل سنت، پیغمبر از یاران او نیست، بلکه خود حضرت مهدی هم از سنت پیغمبر تبعیت می کند.🤔
✅جواب شبهه 👇👇
⚠️این آقایان وهابی خیال کردند که هر چیزی در کتب حدیثی📚 شیعه آمد دیگر مورد اعتقاد شیعه هست و انگار هر چیزی در بحار نوشته📕 اعتقاد شیعه دقیقا همان هست. دیگر نمی فهمند که امور اعتقادی باید مستند به روایات متواتر باشد.
👌و طبق نظر بعضی از بزرگان
خبر واحد هر چقدر 👈از نظر سند هم صحیح باشد در اصول و امور اعتقادی قابل استناد نیست👉 و این روایت هم نه تنها خبر واحد است، بلکه سندش هم ضعیف هست.
⚠️چون در سند این روایت فردی
به نام ″ابن بطائنی″ وجود دارد که تمام علمای علم رجال او را ❌تضعیف کردند و هیچ سند دیگری هم برای روایت وجود ندارد.🚫 یعنی خود ما هم این روایت را قبول نداریم.
🎤استاد احسان عبادی
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت_علیه_مهدویت 14
خان انگلیسی.pdf
3.39M
🔰 قطعا هرچه به دهه فجر نزدیک تر می شویم ، حجم اغراق ها و دروغ ها درباره حکومت پهلوی و خدمات آنها بیشتر هم می شود.
👌 اینجا وظیفه ماست که بتوانیم علمی و مستند و استدلالی خباثت ها و ذلت های پهلوی را به جوانان عزیز نشان دهیم و واقعیت را برای آنها بگوییم.
✅ از مستندترین کتابها درباره رضاخان ، کتاب " تاریخ بیست ساله ایران " است که تالیف حسین مکی از نمایندگان مجلس دوران پهلوی می باشد که واقعا مستند و بر اساس گزارش های رسمی این کتاب را نوشته است.
👈 چون این کتاب هشت جلدی است و هر جلد حدود 500 صفحه ، قطعا برای بسیاری عزیزان خواندن آن سخت است، ما قبلا این کتاب را برای اولین بار در کشور تدریس کردیم که متن کامل پیاده شده همه اصوات دوره در این فایل pdf موجود است، حتما بخوانید تا بتوانید مستند از #ذلتهای_پهلوی بگویید.
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار سلیمانی از دمشق تا لحظه شهادت
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: امتنان بر عباد در رسیدن ثمرات قوله علیه السلام: وَ امْنُنْ عَلَی عِبَادِکَ بِإِینَاعِ الثّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
احیای شهرها
قوله علیه السلام: وَ أَحْیِ بِلاَدَکَ بِبُلُوغِ الزَّهَرَةِ.
البلد: الارض کلّها، عامراً کان أو غیر عامر. کما قال تعالی: « الْبَلَدُ الطَّیِّبُ
یَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ [۱] ». و البلدة: القریة معموراً.
و الزهرة [۱]: [۲] إمّا بمعنی الزینة والبهجة، کما فی القرآن: « زَهْرَةَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا [۳] »، أی زینتها.
[۲]: و إمّا بمعنی النور و الإشراق. و کلاهما یناسب المقام ؛ لأنّ کمال الارض و زینتها بالنباتات بسبب نزول الأمطار علیها، کما قال تعالی: « إِنَّمَا مَثَلُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا کَمَآءٍ أَنزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَآءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَبَاتُ الاْءَرْضِ مِمَّا یَأْکُلُ النَّاسُ وَ الاْءَنْعَامُ حَتَّی إِذَا أَخَذَتِ الاْءَرْضُ زُخْرُفَهَا وَ ازَّیَّنَتْ [۴] » إلی آخره.
کما أنّ حیاتها أوّلاً ببلوغ وصول أنوار الکواکب، لا سیّما نور الشمس علیها التی هی خلیفة اللّه و ربّ الأدنی فی عالم العنصریات، کما نشاهد حین دخول الشمس فی برج الحمل و هو قریب بنقطة الإعتدال، کیف یظهر آثار النشوء [۵] و النماء فی جمیع الموالید الثلاثة من تکمیل المعدنیات و تولید الفلزات، و حصول أجسام سبعة متطرقة و جواهرات صافیه در جوف آنها، و ظهور و بروز نمود در قاطبه نباتات و حیوانات کلّها، بتقدیر العزیز العلیم [۶] و صانع قدیم.
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۵۸.
[۲]: ۲ - زهره، در دعای شریف به معنی « شکوفه » است که امام علیه السلام درخواست بالغ شدن شکوفه، یعنی به میوه رسیدن آن را کرده اند. لذا تفسیر شارح حکیم درین مقام غیر استوار است.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه طه، آیه ۱۳۱.
[۴]: ۴ - سوره مبارکه یونس، آیه ۲۴.
[۵]: ۵ - اصل: النشوو.
[۶]: ۶ - اقتباس از کریمه انعام، آیه ۹۶.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ناشکری بنده ای نزد مالک خود میزیست. مالک از برگ خرما تغذیه میکرد و بنده را خوراک پست می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تشبیه
تشبیه به اعتبار مشبه و مشبه به، بر چهار قسم تقسیم میشود.
۱- ملفوف: تشبیهی است که پس از آمدن مشبه به، چند مشبه به وسیله عطف بیاید، مانند سخن امرءالقیس: کان قلوب الطیر رطبا و یابسا...
۲- مفروق: تشبیهی است که چند مشبه و مشبه به پی در پی بیایند، مانند:
النشر مسک والوجوه دنانیر
و اطراف الاکف عنم
یعنی بوی دهانش چون مشک، صورتش چون زر سرخ و دستهایش چون میوه درخت عنم است.
۳- تسویه: تشبیهی است که مشبه متعدد و مشبه به یکی باشد، مانند: صدغ الجیب و حالی کلاهما کاللیالی.
یعنی اطراف پیشانی درست و حال من چون شبهای من است...
۴- جمع: تشبیهی است که مشبه به متعدد باشد و مشبه یکی باشد، مانند: تشبیه دندان معشوق به پنج چیز در شعر حریری:
یفتر عن لؤلؤ رطب و عن برد
و عن اقاح و عن طلع و عن حبب
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اللّه اکبر، شعار برتری و اعتلای مکتب و عقیده ماست. نماز، با «اللّه اکبر» شروع میشود و با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۳۷- سوره حمد
پرتوی از اسرار نماز » سوره حمد
در هر نمازی، خواندن سوره حمد، ضروری است. سوره ای که مشتمل بر حمد خداوند بر نعمتهای اوست. و بیان اوصاف پروردگار، و حاکمیّت او در روز قیامت، و هدایت طلبی از اوست، برای گام زدن در «راه راست». اینک به بیان نکاتی پیرامون فرازهای این سوره میپردازیم:
«بِسْمِ اللَّه الْرَّحْمَنِ الْرَّحِیمِ»
با نام و یاری خدای بخشنده و مهربان، شروع میکنیم:
خدایی که لطفش به همه است، مهرش همگانی و همیشگی است. دیگران، یا لطفی ندارند، یا همیشه ندارند، یا به همه ندارند، یا هدفشان مهربانی نیست. ولی خداوند، حتی آفریدنش بر اساس لطف و مهربانی است: «إِلَّا مَن رَّحِمَ رَبُّکَ وَلِذَلِکَ خَلَقَهُمْ» (۲۹۳) اگر برخی مشمول رحمت پروردگار نمی شوند، بستگی به خودشان دارد.
اگر آب دریا به توپی نفوذ نکرد، دریا تقصیری ندارد، توپ، دربسته است.
اگر نور خورشید، از دیورای عبور نکرد، بخاطر عدم قابلیّت دیوار است نه نور.
رحمت الهی گسترده است، ولی گاهی کسانی با کار و فکر باطل خود، رحمت را به روی خود میبندند.
بسم الله در اوّل هر کار، رمز عشق به خدا و توکّل بر او و استمداد از او و بسم الله، چنگ زدن و اعتصام، به نام الهام بخش خداوند، و گریز از وسوسههای شیطان است.
بسم الله، در رأس تمام کتابهای آسمانی بوده، (۲۹۴) و پیامبران نیز، شروع کارشان به نام اللّه بوده است. (۲۹۵) این کار، انسان را در پناه و حفاظت خدا قرار میدهد و آن که به خدا
پناهنده شود، به راه مستقیم، رهنمون میشود: «وَمَنْ یَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِیَ إِلَی صِرَطٍ مُّسْتَقِیمٍ» (۲۹۶)
بسم الله، نشان بندگی خدا و وابستگی به اوست، یعنی اینکه: خدایا، تو را فراموش نکرده ام، در هر کارم با نام تو آغاز میکنم، خود را بیمه میسازم و به کمک تو شیطان را فراری میدهم.
امام صادق علیه السلام فرمود: بسم الله، تاج سوره هاست. (۲۹۷) و نشانه امان و رحمت است. و در اوّل سوره برائت که بسم الله نیامده، چون برائت و بیزاری از کفّار است و این نباید همراه با رحمت باشد. (۲۹۸) در حدیث است که هر کار را، حتی نوشتن یک بیعت شعر را با بسم الله انجام دهید، و اینکه: هر کاری با یاد خدا نباشد، به اتمام نمی رسد. (۲۹۹)
«اَلْحَمْدُ ِللَّهِ رَبِّ الْعَلَمِینَ»
حمد و ستایش، مخصوص خداوندی است که همه جهانیان را پرورش میدهد. برای پرورش جسم، نظام آفرینش و حرکت زمین و خورشید و هوا و گیاه و دریا و نعمتهای مادی را قرار داده است.
و برای پرورش روح، انبیاء و کتابهای آسمانی و حوادث عبرت آموز تلخ و شیرین و... را قرار داده است.
برای هدایت بشر، دین و قوانین استوار و مبتنی بر فطرت و متکّی به عقل فرستاده، زمین را خالی از حجّت قرار نداده و نعمتهای بیشمار آشکار و نهانش را، بی دریغ و منّت، در اختیار انسان گذاشته است. اگر ذرّه ای دگرگونی و بی نظمی در سیر نظام هستی بروز کند، همه چیز به هم میریزد.
نظام استوار ومتقن خلقت، در کوهها وگیاهان واتم وکهکشان وآب وخاک وفصول سال وشب وروز، ودستگاههای بدن وغرائز گوناگون و هدایتهای مختلف، همه مظاهر ربوبیّت او برای عالمیان است.
هر یک از اجزاء بدن و اعضای پیکر ما، چنان دقت و پیچیدگی و نظم شگفتی دارد که بهت آور است. کیفیّت چشم وگوش وقلب و دستگاه تنفس ورگها واعصاب و حوّاس پنجگانه و... چنان است که تدبیر عجیب الهی را نشان میدهد.
افسوس که انسان، بجای شکر، کفران میکند.
«وَکَانَ الْإِنْسَنُ کَفُوراً» (۳۰۰)
و به جای قرب به خدا، اعراض مینماید.
«إِذَآ أَنْعَمْنَا عَلَی الْإِنْسَنِ أَعْرَضَ» (۳۰۱)
و به جای عشق و پرستش خدا، سرسختی و دشمنی میکند.
«فَإِذَا هُوَ خَصِیمٌ مُّبِینٌ» (۳۰۲)
افسوس که به جای کرنش و خضوع، مغرورانه قد علم میکند.
«یَأَیُّهَا الْإِنسَنُ مَا غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَرِیمِ» (۳۰۳)
و همینکه احساس بی نیازی کرد، سر به طغیان میگذارد.
«إِنَّ الْإِنسَنَ لَیَطْغَی، أَن رَّءَاهُ اسْتَغْنَی » (۳۰۴)
و نعمتهای الهی را، نتیجه تلاش خود میپندارد.
«إِنَّمَآ أُوتِیتُهُ عَلَی عِلْم» (۳۰۵)
و بانگهای بیدار باش را به گوش جان نمی شنود.
«وَإِذَا ذُکِّرُواْ لَا یَذْکُرُونَ» (۳۰۶)
این انسان ناسپاس، از همه افراد، بخاطر کمترین نیکی، سپاسگزاری میکند، امّا خدارا که «ولی نعمت» اصلی است، از یاد میبرد. افسوس که انسان، راه گم کرده و چراغ فکر و فطرت را خاموش کرده، چشم و دل خود را بسته و به این و آن دل میبندد و به جای خدا، به قدرتهای انسانی و شیطانی تکیه میکند.
جمله «الحمدللّه ربّ العالمین»، غفلتها را از بین میبرد، نعمتها را به یاد میآورد و ما را متوجّه و متذّکر ربوبیّت الهی میکند.
خدا، ربّ عالمین است. پروردگار تمام هستی، تمام مخلوقات، و همه چیز: «وَهُوَ رَبُّ کُلِّ شَیْ ء» (۳۰۷)
ربّ همه چیز است، نه آنگونه که در جاهلیّت م
یپنداشتند و برای هر چیزی، یک «ربّ النوع» میشناختند. خدا، همه موجودات و حیوانات و پدیدهها را تحت پرورش دارد، مالک و مدیر و مدبّر همه است، هم میآفریند، هم اداره و تربیت میکند.
«اَلرَّحْمنِ الرَّحِیمِ»
سایه رحمت عام او، بر سر همه گسترده است، حتی رحمتش، بیش و پیش از غضب اوست: «سَبِقَتْ رَحمتُهُ غَضَبَه».
برای خلافکاران، راه «توبه» قرار داده است، و متعهّد شده توبه را تا دم مرگ هم بپذیرد و توبه کنندگان را دوست میدارد: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْتَوَّبِینَ» (۳۰۸) و رحمت و بخشایش را بر خود، الزامی ساخته است: «کَتَبَ رَبُّکُمْ عَلَی نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ» (۳۰۹) و همه را امیدوار ساخته و به رحمت خویش فراخوانده است: «لَاتَقْنَطُواْ مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ
جَمِیعاً» (۳۱۰)
از مظاهر رحمت الهی، اینست که حتی بدیها را به خوبی تبدیل میکند: «یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَتٍ» (۳۱۱)
حتی تلخیها، بلاها وسختیها هم، بگونه ای رحمت است، تا انسان را از غفلت بیدار کند، به تکاپو وادار سازد. تحمّل مشکلات نیز برای اولیاء خدا شیرین است. چون در برابر تلخی ها، پاداش میبرند.....
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #نماز_رسانه| پشت سر کی نماز میخونی؟
▫️ استاد عالی