هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
8.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سردار سلیمانی از دمشق تا لحظه شهادت
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: امتنان بر عباد در رسیدن ثمرات قوله علیه السلام: وَ امْنُنْ عَلَی عِبَادِکَ بِإِینَاعِ الثّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
احیای شهرها
قوله علیه السلام: وَ أَحْیِ بِلاَدَکَ بِبُلُوغِ الزَّهَرَةِ.
البلد: الارض کلّها، عامراً کان أو غیر عامر. کما قال تعالی: « الْبَلَدُ الطَّیِّبُ
یَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ [۱] ». و البلدة: القریة معموراً.
و الزهرة [۱]: [۲] إمّا بمعنی الزینة والبهجة، کما فی القرآن: « زَهْرَةَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا [۳] »، أی زینتها.
[۲]: و إمّا بمعنی النور و الإشراق. و کلاهما یناسب المقام ؛ لأنّ کمال الارض و زینتها بالنباتات بسبب نزول الأمطار علیها، کما قال تعالی: « إِنَّمَا مَثَلُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا کَمَآءٍ أَنزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَآءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَبَاتُ الاْءَرْضِ مِمَّا یَأْکُلُ النَّاسُ وَ الاْءَنْعَامُ حَتَّی إِذَا أَخَذَتِ الاْءَرْضُ زُخْرُفَهَا وَ ازَّیَّنَتْ [۴] » إلی آخره.
کما أنّ حیاتها أوّلاً ببلوغ وصول أنوار الکواکب، لا سیّما نور الشمس علیها التی هی خلیفة اللّه و ربّ الأدنی فی عالم العنصریات، کما نشاهد حین دخول الشمس فی برج الحمل و هو قریب بنقطة الإعتدال، کیف یظهر آثار النشوء [۵] و النماء فی جمیع الموالید الثلاثة من تکمیل المعدنیات و تولید الفلزات، و حصول أجسام سبعة متطرقة و جواهرات صافیه در جوف آنها، و ظهور و بروز نمود در قاطبه نباتات و حیوانات کلّها، بتقدیر العزیز العلیم [۶] و صانع قدیم.
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۵۸.
[۲]: ۲ - زهره، در دعای شریف به معنی « شکوفه » است که امام علیه السلام درخواست بالغ شدن شکوفه، یعنی به میوه رسیدن آن را کرده اند. لذا تفسیر شارح حکیم درین مقام غیر استوار است.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه طه، آیه ۱۳۱.
[۴]: ۴ - سوره مبارکه یونس، آیه ۲۴.
[۵]: ۵ - اصل: النشوو.
[۶]: ۶ - اقتباس از کریمه انعام، آیه ۹۶.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ناشکری بنده ای نزد مالک خود میزیست. مالک از برگ خرما تغذیه میکرد و بنده را خوراک پست می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تشبیه
تشبیه به اعتبار مشبه و مشبه به، بر چهار قسم تقسیم میشود.
۱- ملفوف: تشبیهی است که پس از آمدن مشبه به، چند مشبه به وسیله عطف بیاید، مانند سخن امرءالقیس: کان قلوب الطیر رطبا و یابسا...
۲- مفروق: تشبیهی است که چند مشبه و مشبه به پی در پی بیایند، مانند:
النشر مسک والوجوه دنانیر
و اطراف الاکف عنم
یعنی بوی دهانش چون مشک، صورتش چون زر سرخ و دستهایش چون میوه درخت عنم است.
۳- تسویه: تشبیهی است که مشبه متعدد و مشبه به یکی باشد، مانند: صدغ الجیب و حالی کلاهما کاللیالی.
یعنی اطراف پیشانی درست و حال من چون شبهای من است...
۴- جمع: تشبیهی است که مشبه به متعدد باشد و مشبه یکی باشد، مانند: تشبیه دندان معشوق به پنج چیز در شعر حریری:
یفتر عن لؤلؤ رطب و عن برد
و عن اقاح و عن طلع و عن حبب
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اللّه اکبر، شعار برتری و اعتلای مکتب و عقیده ماست. نماز، با «اللّه اکبر» شروع میشود و با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا