هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥هستیم همه سرباز جان بر کف روح الله
تا آخر عمر خود سینه زنِ ثارالله
چون اهالی جبهه، ما گذشته از جانیم
با رهبر فرزانه، مانده ایم و می مانیم
#لبیک_یا_خامنه_ای
#رهسپاریم_باولایت_تاشهادت
........:
#خبر
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: درخواست دفع بلیات باران قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْ ظِلَّهُ عَلَیْنَا سَمُوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
سبب پیدایش کائنات جوی
سبب طبیعی در نزول باران و صعود او أولاً به جانب علو برخلاف میل طبیعی او و انعقاد سحاب و حصول باران و برف و تگرگ به حسب اسباب طبیعی آن است که أوّلاً به اذن قادر متعال چون شمس تابش برنماید از اثر حرارات حادثه از او بخار حاصل شود، که عبارت است از اجزاء رشیه مائیه که به واسطه حرارت خفّت پیدا نموده، و به تبع حرارت که مایل به علو است صعود نماید، و اغلب صعود و وقوع او در فصل بهار است ؛ که درجه حرارت شمس در حد اعتدال است، چه در زمستان کمتر است به واسطه غلبه برودت، و در تابستان کمتر است به جهت شدّت حرارت، که ابخره هنوز به محلّ انعقاد نرسیده تجفیفش نماید.
بالجمله، بعد از صعود چون به نقطه[ای] از هوا واصل شود که اثر انعکاس اشعّه شمسیه به آن نقطه نمی رسد، لهذا از غلبه برودت در آن نقطه اجزاء مائیه
منجمد شده که اسمش سحاب است بعد از انعقاد و نفاد حرارت مائیه که به قسر قاسر به علوّ رفته، به میل طبیعی خود به مرکز[ی] از منافذ سحاب معاودت نموده، کما قال تعالی: « فَتَرَی الْوَدْقَ یَخْرُجُ مِنْ خِلاَلِهِ [۱] »، بعد از خروج اجزاء رشیه مائیه از خلل و فرج سحاب اجزاء ماء به هم متصل شده به حال کرویت، که اقتضای طبیعت او است.
اگر در نزول برودت هوا قطرات آب را منجمد نکرده، هبوط کرد « باران » است، و اگر در حین انضمام و اجتماع اجزاء رشیه مائیه برودت او را منعقد نموده نازل شد اسمش « تگرگ » است، چنانکه اگر هنوز اجزاء ما[ء] در بین هوا به هم ملصق نشده برودت بر او غلبه نمود « برف » است.
کما این که سبب طبیعی رعد یا به واسطه اصطکاکات [۲] قطعات سحاب است به
هم، به واسطه ریاح شدید که صدا حادث میشود، یا به علّت اَبخره متصاعده است که چون مایل به علو است، و سحاب فوق او مانع از او است ؛ لهذا در حین غلبه اجزای سحاب را به عُنف خرق نماید از شدت خرق او ناری ظاهر شود که اسمش « برق » است و صدائی حادث گردد که اسمش « رعد » است، و این اسباب طبیعیه منافاتی ندارد در انتساب کلیه أمور بالحقیقه به صانع عالم که مسبّب الاسباب است.
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۳.
[۲]: ۲ - اصل: استکاکات.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شمشیر علی علیه السلام صفدی نیز گفته است: مورخان آورده اند، علی علیه السلام در روز جنگ با خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اقسام لام
صفدی گوید: کتابی از ابوالقاسم جرجانی دیدهام که اقسام لام را در سی و یک قسم تفصیل داده است و برای هر قسم شواهدی آورده است. باکی نیست که اقسام بدون ذکر مثال اینجا بیاید: لام تعریف، ملک، استحقاق، کی، جحود، ان، ابتداء، تعجب، وارد شده بر مقسم به، جواب قسم، مستغاث به، مستغاث من اجله، امر، مضمر، داخل شده بر نفی بین مضاف و مضاف الیه، وارد شده بر فعل مستقیل، ملازم قسم، ملازم ان مکسوره وقتی مخفف از مثقله باشد، عاقبت یا به تعبیر کوفیان لام صیرورت، تبیین، لولا، تکسیر، زائده در عندک و مثل آن، زائده در لعل، توضیح دهنده مفعول لاجله، تعقیب کننده حروف، به معنای الی، شرط و لامی که افعال را به دو مفعول وصل میکند.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357