eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام إِنَّ‌ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ‌ رَغْبَةً‌ فَتِلْكَ‌ عِبَادَةُ‌ التُّجَّارِ، وَ إِنَّ‌ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ‌ رَهْبَةً‌ فَتِلْكَ‌ عِبَادَةُ‌ الْعَبِيدِ، وَ إِنَّ‌ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ‌ شُكْراً فَتِلْكَ‌ عِبَادَةُ‌ الْأَحْرَارِ. امام عليه السلام فرمود: گروهى خدا را از روى رغبت و ميل (به بهشت) پرستش كردند، اين عبادت تاجران است و عدّه‌اى از روى ترس او را پرستيدند و اين عبادت بردگان است و جمعى ديگر خدا را براى شكر نعمت‌ها (و اين‌كه شايستۀ عبادت است) پرستيدند. اين عبادت آزادگان است.
شرح و تفسير عبادت آزادگان و احرار امام عليه السلام در اين كلام نورانى انگيزه‌هاى عبادت عابدان را با ذكر سلسلۀ مراتب آنها بيان كرده، مى‌فرمايد:«گروهى خدا را از روى رغبت و ميل (به بهشت) و پرستش كردند، اين عبادت تاجران است و عدّه‌اى از روى ترس او را پرستيدند و اين عبادت بردگان است و جمعى ديگر خدا را براى شكر نعمت‌ها (و اين‌كه شايستۀ عبادت است) پرستيدند. اين عبادت آزادگان است»؛ (إِنَّ‌ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ‌ رَغْبَةً‌ فَتِلْكَ‌ عِبَادَةُ‌ التُّجَّارِ، وَ إِنَّ‌ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ‌ رَهْبَةً‌ فَتِلْكَ‌ عِبَادَةُ‌ الْعَبِيدِ، وَ إِنَّ‌ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ‌ شُكْراً فَتِلْكَ‌ عِبَادَةُ‌ الْأَحْرَارِ) . امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه انگيزه‌هاى عبادت را به صورت بسيار لطيف، زيبا و دقيق بيان فرموده و مردم را به سه گروه تقسيم مى‌كند. گروه اوّل كسانى هستند كه شوق بهشت و عشق به حور و قصور و مواهب ديگر بهشتى آنها را به سوى عبادت پروردگار دعوت مى‌كند، گرچه عبادت اينها بر خلاف آنچه بعضى از ناآگاهان پنداشته‌اند صحيح است؛ ولى به يقين در حد اعلا نيست، زيرا كارشان شبيه تاجرانى است كه سرمايه‌اى را به بازار مى‌برند تا چيز بهتر و بيشتر به دست آورند. گروه دوم كسانى هستند كه ترس از آتش دوزخ و عذاب‌هاى جانكاه آن، ايشان را وادار به اطاعت و عبادت پروردگار مى‌كند. گرچه عبادت اين گروه - همان گونه كه خواهد آمد - نيز صحيح است؛ ولى در حد اعلى نيست، زيرا كار آنها شبيه غلامانى است كه از ترس تازيانۀ مولا انجام وظيفه مى‌كنند. اما گروه سوم كسانى هستند كه سطح فكر و معرفت و اخلاصشان برتر از اين است كه عشق به نعمت‌هاى بهشتى و وحشت از عذاب‌هاى دوزخى آنها را به عبادت پروردگار وادارد، بلكه محبت پروردگار و شكر نعمت‌هاى او و عشق به قرب حق آنها را به عبادت جذب مى‌كند. اين برترين انگيزۀ عبادت است و اين عبادت آزادگان است؛ آزادگان از عشق به جنت و ترس از نار. شبيه اين معنا به صورت ديگرى - طبق روايتى كه مرحوم علامۀ مجلسى در بحار الانوار آورده از آن حضرت نقل شده مى‌فرمايد: «مَا عَبَدْتُكَ‌ خَوْفاً مِنْ‌ نَارِكَ‌ وَ لَا طَمَعاً فِي جَنَّتِكَ‌ لَكِنْ‌ وَجَدْتُكَ‌ أَهْلاً لِلْعِبَادَةِ‌ فَعَبَدْتُك ؛(خداوندا!) من تو را از ترس دوزخت پرستش نكردم و نه به جهت طمع در بهشت تو؛ ولى تو را شايستۀ عبادت ديدم و پرستيدم». ١ در حديث ديگرى از آن حضرت اين تقسيم‌هاى سه‌گانه به تعبير ديگرى نقل شده و در آخر آن آمده است: «لَكِنِّي أَعْبُدُهُ‌ حُبّاً لَهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ فَتِلْكَ‌ عِبَادَةُ‌ الْكِرَامِ‌ وَ هُوَ الْأَمْنُ‌ لِقَوْلِهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ وَ هُمْ‌ مِنْ‌ فَزَعٍ‌ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ‌ ؛ولى من او را به جهت عشق به آن ذات پاك مى‌پرستم و اين عبادت بزرگواران است كه سبب آرامش و امنيت در روز جزاست، زيرا خداى متعال مى‌فرمايد: آنها از وحشت آن روز در امانند». ٢ نكته: انگيزه‌هاى عبادت شك نيست كه عبادت نياز به قصد قربت دارد؛ يعنى بايد انگيزه‌هاى آن الهى باشد و خلوص از هرگونه ريا و قصد غير خدا نيز لازم است. فقها فرموده‌اند: اگر كسى وضو مى‌گيرد به نيت اطاعت فرمان خدا و هم براى اين‌كه به وسيلۀ آب خنك بدن او خنك شود، وضوى او خالى از اشكال نيست چرا كه انگيزۀ مشتركى بين قصد قربت و قصد برودت آب داشته است. البته اگر قصد اصلى قربت است كه در هر حال وضو براى نماز مى‌گرفت؛ ولى قصدهاى تبعى هم در كار باشد، ضررى نمى‌زند. در اينجا سؤال پيش مى‌آيد كه آيا به جا آوردن عبادات براى رسيدن به پاداش بهشت و نعمت‌هاى آن و حور و قصور جنت با قصد قربت سازگار است‌؟ همچنين انجام آن براى ترس از آتش دوزخ و عذاب‌هاى آن واقعاً خالصانه است‌؟ در زمينۀ آثار دنيوى و مواهب مادى، خواندن نماز باران براى رفع خشكسالى يا انجام دادن نماز شب براى وسعت روزى و امثال آن نيز قابل پرسش است كه چگونه اين‌گونه نيات با قصد قربت سازگار است. پاسخ همۀ اين پرسش‌ها يك چيز است و آن اين‌كه آنچه را انسان از خدا بخواهد عين قربت است و به تعبير ديگر، پاداش‌هاى بهشتى و نجات از عذاب دوزخ يا پاداش‌هاى مادى دنيوى از قبيل داعى بر داعى يعنى انگيزه‌اى است براى قصد قربت، زيرا عبادت كننده مى‌داند كه اگر نيت قربت نداشته باشد اين امور حاصل نمى‌شود. به همين دليل در سرتاسر قرآن مجيد براى تشويق مؤمنان به اطاعت پرودگار و تقرب به او سخن از نعمت‌هاى بهشتى به ميان آمده و براى نهى از مخالفت، سخن از عذاب‌هاى دوزخ. هرگاه اين امور با قصد قربت مخالفت داشت، هرگز در قرآن مجيد آن هم به صورت بسيار گسترده مطرح نمى‌شد. همچنين مسئلۀ نماز باران و مانند آن در احاديث اسلامى وارد شده و معصومان عليهم السلام به آن تشويق كرده‌اند. اگر با قصد قربت منافات داشت امكان نداشت تشويق كنند. نيز پاداش‌هاى مادى كه براى برپاداشتن نماز شب يا خواندن سوره‌هاى مختلف قرآن يا دعاهاي
ى براى خلاص زندانيان و شفاى بيماران همه دليل بر اين است كه آنچه از خدا خواسته شود، هرچند داعى بر آن رسيدن به مواهب مادى باشد منافات با قصد قربت ندارد. البته شك نيست اگر انسان به مقامى از ايمان و اخلاص برسد كه عبادت پروردگار را تنها براى اداى شكر و شايستگى حق براى عبادت به جاى آورد و حتى عشق به نعمت‌هاى بهشتى و ترس از آتش دوزخ و رسيدن به مواهب دنيوى را رها سازد، عبادتى در حد بسيار اعلا انجام داده است؛ ولى اين بدان معنا نيست كه اگر طمع در جنت و خوف از عذاب يا رسيدن به مواهب مادى دنيا انگيزۀ رفتن به در خانۀ خدا شود و همه را از او بخواهد با اخلاص نيت مخالفت داشته باشد، از اين رو در آيات قرآن در كنار «جَنّاتٍ‌ تَجْرِي تَحْتِهَا الْأَنْهارُ» ؛ باغ‌هايى از بهشت كه نهرها از كنار درختانش عبور مى‌كند» تعبير به «وَ رِضْوانٌ‌ مِنَ‌ اللّهِ‌ أَكْبَرُ» (خشنودى و رضايت خداوند از همه برتر است) نيز آمده در آنجا كه مى‌فرمايد: «وَعَدَ اللّهُ‌ الْمُؤْمِنِينَ‌ وَ الْمُؤْمِناتِ‌ جَنّاتٍ‌ تَجْرِي مِنْ‌ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ‌ فِيها وَ مَساكِنَ‌ طَيِّبَةً‌ فِي جَنّاتِ‌ عَدْنٍ‌ وَ رِضْوانٌ‌ مِنَ‌ اللّهِ‌ أَكْبَرُ ذلِكَ‌ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ‌» ؛ خداوند به مردان و زنان باايمان، باغ‌هاى بهشتى وعده داده كه نهرها از پاى درختانش جارى است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ و (همچنين،) خانه‌ها و (قصرهاى) پاكيزه در باغ‌هاى جاودان بهشتى (به آنها وعده داده)؛ و خشنودى خدا،(از همۀ اينها) برتر است؛ واين، همان رستگارى و پيروزى بزرگ است». ١ چه خوب است كه انسان افق فكر و معرفت خود را چنان بالا برد كه از عبادات و مناجات‌هاى خود غير او را نخواهد، همان‌گونه كه در مناجات هشتم از مناجات‌هاى پانزده‌گانۀ امام سجاد عليه السلام وارد شده است كه به پيشگاه خدا عرضه مى‌دارد: «فَأَنْتَ‌ لَاغَيْرُكَ‌ مُرَادِي وَلَكَ‌ لَالِسِوَاكَ‌ سَهَرِي وَسُهَادِي وَلِقَاؤُكَ‌ قُرَّةُ‌ عَيْنِي وَوَصْلُكَ‌ مُنَى نَفْسِي وَإِلَيْكَ‌ شَوْقِي وَفِي مَحَبَّتِكَ‌ وَلَهِي وَإِلَى هَوَاكَ‌ صَبَابَتِي وَرِضَاكَ‌ بُغْيَتِي... وَقُرْبُكَ‌ غَايَةُ‌ سُؤْلِي ؛تو مراد منى و غير تو مراد من نيست. شب‌زنده‌دارى و بيدارى‌ام فقط‍‌ براى توست نه غير تو. ديدارت نور چشم من و وصل تو آرزوى من و به سوى تو شوق و اشتياق من است. در وادى محبت تو سرگشته و در هواى تو دل‌داده‌ام و خشنودى‌ات مقصد و مقصود من... و قرب تو منتهاى خواستۀ من است»
.......: خواننده محترم از رسالت حتمي مرتبت تاكنون و سپس تا ظهور حضرت بقيه ا… چه خونها و شكنجه‌ها و اسارت‌ها و تبعيدها و برسردار آويختن‌ها و محروميتها و… تحمل شده و مي‌شود تا احكام شيعه به دست من و شما برسد و از آنها علاوه بر پاسداري و عمل، به نسل آينده انتقال دهيم در اين راستا از قبل و بعد شهادت آقا اباعبدا… و جگرگوشه اش آقا علي اكبر و آقا علي اصغر تا اين اواخر انقلاب شكوهمند اسلامي و پس از آن جنگ تحميلي اكثر شهدا نيتشان پياده شدن احكام اسلامي بوده است. حال اگر احكام رعايت شود و حلال و حرام خدا پاسداري شود علاوه بر شادي روح شهدا از صدر تاكنون خوشبختي خود و خانواده و اجتماعمان را خواهيم داشت كه پيامبر ما فرمودند كسي كه اصلاح كند بين خود و خداي خويش را (بنده خدا باشد) خداوند اصلاح مي‌كند مابين او و مردم را و كسي كه درصدد اصلاح كار آخرتش باشد (گناه نكند و واجبات بجاآورد) خداوند دنيايش را تأمين خواهد نمود. از معصوم عليها سلام نقل است: كمترين پاداشي كه به بنده مومن داده مي‌شود بهشتي است بوسعت كره زمين و داراي چهارصد طبقه است كه در هر طبقه آن چهارصد حوري وجود دارد (وقلهانها الا ماشا ا…) وآنچه از اطعمه و اشربه، مومن اراده كند برايش حاضر مي‌شود ودرجاي ديگر آمده است: نعمتهاي بهشت را نه چشمي ديده و نه ذهني تصور كرده اگر چه نام و شكل نعمتهاي بهشت همانند نعمتهاي دنياست ولي عطر و طعم و لذت آنها از نظر خوبي قابل توصيف نيست. حال كدام انسان عاقلي است كه اين همه خوبي را بطور جاويدان رها كند و به مطاع قليل و موقت و زودگذر دنيا دل خوش دارد. خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۳۷ 📝 محور بحث: 💠 قسمت بیستم در مبحث جمع بندی ارتباط کلامی به چهارمین نکته رسید: 4⃣ نباید های ارتباط کلامی: 🔸 ۱.پیش داوری نکنیم: منظور شخصی طوری برداشت شود که منظورش نیست. 🔹 ۲.برچسب زدن: مثلا بگوییم: تو بی فکری، از او هم می خواستی مرا اذیت کنی ، بی عقل و ... . 🔸 ۳.تهدید نکنیم: مثلا تهدید های طلاق، قهر، انتقام و... 🔹 ۴.تحقیر نکنیم: مثلا شما آقایان بی عاطفه اید، شما خانم ها ضعیفه اید و... 🔸 ۵.گفتگوی دستوری(آمرانه و ناهیانه): یعنی به سمت امر نهی کردن نرویم چون شخص مقابل احساس کوچکی می کندو در ازدواج باید خانم و آقا هم دیگر را در یک سطح ببینند. 🔹 ۶.سریع حرف زدن: در بیان حرف ها باید نوع حرف زدن را با شنونده تنظیم کرد و سریع صحبت کردن سبب می شود که شنونده ذهنش را با صحبت های گوینده تطابق نتواند بدهد. 🔸 ۷.زمان نامناسب: در هنگام خواب و استراحت نباید حرف های پر تنش را زد، مثلا آقایان که وقتی از بیرون خسته می آیند اصلا وقت امر و نهی کردن، خبر دادن، محاکمه ای بکند و... نیست. 🔹 ۸.ابراز احساس نکردن: ارتباط کلامی موفق ارتباطی است که تِم عاطفی داشته باشد و تم عاطفی یعنی کلمات عاطفی و لحن عاطفی؛ خیلی هم نیاز نیست تم عاطفی را غلیظ کرد. 🔸 ۹.نتیجه گیر عجولانه ممنوع: یعنی طبق صحبت های او و بدون اتمام شدن کلام او نتیجه گیری کنیم در حالی که باید نتیجه گیری را به او بسپاریم. 🔮با ما همراه باشید.
track-14-مهارت حل مسیله-تعاملات کاربران-دکتر داودی نژاد.mp3
6.18M
پک فوق العاده از حال بد به حال خوب شنیدن این صوت برای حال خوب شما بشدت لازم است ‼️😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دوچرخه خودش بود، ولی... 🔹ما کاملا به هم مربوطیم! 🔹در زندگی اجتماعی در سرنوشت هم موثریم 🌺🍀💐🌷🍀🌺 https://eitaa.com/zandahlm1357
........: سیصد آیه در شأن علی علیه السّلام داعی- اینکه فرمودید آیات قرآنی را ما در شأن مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام وارد نمودیم خلط مبحث عجیبی نمودید مگر چشم بندی هم می‌شود در تمام تفاسیر بزرگ و کتب معتبرۀ خودتان آیات کثیره ای از قرآن مجید را که در شأن مولانا أمیر المؤمنین علیه السّلام نازل شده نقل نموده اند نه اختصاص بما داشته باشد. آیا حافظ ابو نعیم اصفهانی ما نزل من القرآن فی علی و حافظ ابو بکر شیرازی نزول القرآن فی علی را که استقلالا نوشته اند شیعه بوده اند آیا سایر مفسرین بزرگ مانند امام ثعلبی و جلال الدین سیوطی و طبری و امام فخر رازی و أکابر علمائی مانند ابن کثیر و مسلم و حاکم و ترمذی و نسائی و ابن ماجه و ابی داود و احمد بن حنبل و غیرهم حتّی ابن حجر متعصّب در صواعق آیات قرآنیه ای را که در شأن آن حضرت نازل گردیده ضبط نموده اند شیعه بودند بعضی از علماء مانند طبرانی و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در اول باب ۶۲ مسندا از ابن عباس و محدث شام در تاریخ کبیر خود و دیگران که تا سیصد آیه از قرآن را درباره آن حضرت ثبت نموده اند شیعه بوده اند یا از اکابر علماء و پیشوایان شما بوده اند. خوب است آقایان قدری با تأمل و تفکّر بیان نمائید تا موجب ندامت و پشیمانی نگردد. ما در اثبات مقام مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام احتیاجی بجعل و وضع نداریم که بزور آیه ای را دربارۀ آن حضرت نقل نمائیم مقام آن حضرت کالشّمس فی رایعة النهار ظاهر و هویدا است. آفتاب درخشنده است خورشید زیر ابر نمی ماند. امام محمّد بن ادریس شافعی گوید من تعجّب می‌کنم از حال علی علیه السّلام چه آنکه دشمنان آن حضرت (از امویها و نواصب و خوارج) از بغض و کینه فضایل آن حضرت را نقل نمی کنند دوستان علی هم از ترس و تقیّه خودداری از ذکر مناقب می‌نمایند مع ذلک تمام کتابها پر است از فضائل و مناقب آن حضرت که نقل تمام مجالس است. و اما موضوع این آیه بنای سحرآمیزی نداریم بلکه حقایقی را بیان می‌نمائیم استدلال هم بکتب معتبرۀ خودتان نموده و می‌نمائیم. ملاحظه می‌فرمائید تاکنون استشهاد باخبار شیعه ننموده‌ام بعدها هم ان شاء اللّه نخواهم نمود مکرّر داعی در منابر و مجالس گفته‌ام که اگر تمام کتب شیعه را از میان ببرند از روی کتب معتبرۀ اکابر علماء عامّه اثبات مقام ولایت و خلافت و اولویّت مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام را بهتر می‌نمائیم. و أمّا در این آیه شریفه هم قول داعی تنها نیست که شما را در سحر بیان قرار دهم بلکه علماء خودتان تصدیق این معنی را دارند خوب بخواطر دارم فقیه و مفتی عراقین محدث شام محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۲۳ کفایت الطالب ضمن نقل حدیث تشبیه که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم علی را شبیه أنبیاء قرار داده گوید اینکه علی را شبیه به نوح در حکم و حکمت قرار داده برای اینست که انه علیه السّلام کان شدیدا علی الکافرین رءوفا بالمؤمنین کما وصفه اللّه تعالی فی القرآن بقوله و الذین معه أشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم یعنی بدرستی که علی علیه السّلام بر کفار شدید العمل و بر مؤمنین رؤف و مهربان بود هم چنانکه خدا در قرآن او را وصف نموده باین آیه که علی چون همیشه با پیغمبر بوده بر کفّار شدید العمل و بر مؤمنین رؤف بوده. و أمّا اینکه جناب شیخ فرمودند و الذین معه دربارۀ أبی بکر است بدلیل آنکه چند روزی در غار خدمت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوده است (و حال آنکه دیشب گذشته عرض کردم که علماء خودتان نوشته اند بنحو تصادف و برای جلوگیری از پیش آمدهائی او را با خود بردند) بر فرض تسلیم که بگوئیم مخصوصا حضرت او را با خود بردند آیا چنین مسافری که چند روزی در مسافرت با آن حضرت بوده مقامش برابری می‌کند با کسی که از اوایل عمر با رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و در تحت تعلیم و تربیت آن حضرت بوده. اگر با دیدۀ انصاف و حقیقت توجه نمائید خواهید تصدیق نمود که مولانا علی علیه السّلام در این خصیصه اولی از أبی بکر و تمام مسلمین است که مشمول این آیه واقع شود. زیرا از حین طفولیّت با رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و در تحت تربیت آن حضرت نموّ نموده مخصوصا از اوّل بعثت جز علی علیه السّلام دیگری با آن حضرت نبوده. روزی علی با پیغمبر بود که أبی بکر و عمر و عثمان و ابو سفیان و معاویه و تمام مسلمین منحرف از دین توحید و غرق در بت پرستی بودند. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-2 - تصنيف : گوش شما.mp3
874.5K
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 ما گوش شماییم شما تن زده تا کی ما مست و خراباتی و بیخود شده تا کی ما سوخته حالان و شما سیر و ملولان آخر بنگویید که این قاعده تا کی دل زیر و زبر گشت مها چند زنی طشت مجلس همه شوریده بتا عربده تا کی دی عقل درافتاد و به کف کرده عصایی در حلقه رندان شده کاین مفسده تا کی چون ساقی ما ریخت بر او جام شرابی بشکست در صومعه کاین معبده تا کی تسبیح بینداخت و ز سالوس بپرداخت کاین نوبت شادی است غم بیهده تا کی آن‌ها که خموشند به مستی مزه نوشند ای در سخن بی‌مزه گرم آمده تا کی 🌺 🌾🍂 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۲٠۲.mp3
10.6M
۲۰۲ ⚡️هر عملی هم نور دارد، هم نار ! هر عملی هم می‌تواند صعود دهد، هم سقوط! هر عملی هم رشد دهنده است، هم نابود کننده! - من چه کنم، از اعمالی که انتخاب می‌کنم، نور و صعود و رشد، دریافت کنم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺