Part03_بوستان سعدی.mp3
17.43M
باب اول: درعدل وتدبير وراي
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
عرفان_و_رندی_در_شعر_حافظ_یا_هستی_شناسی_از_داریوش_آشوری.pdf
4.96M
📚 عرفان و رندی در شعر حافظ، بازنگری هستی شناسی حافظ
✏️ نویسنده: داریوش آشوری
🇮🇷 ناشر: مرکز
📄 تعداد صفحات: ۴۱۶
📣 زبان: فارسی
#️⃣ #دیوان_حافظ #شعر_حافظ #تسنیم #کتابخانه_مجازی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۵۲- «رَبِّ العالَمینَ» تفسیر نماز » «رَبِّ العالَمینَ» خداوند، پروردگار همه هستی است. آنچه در آسما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵۳- «اَلرَّحْمنِ الرَّحیمِ»
تفسیر نماز » «اَلرَّحْمنِ الرَّحیمِ»
ترجمه این دو کلمه به «بخشنده مهربان» ترجمه کامل و رسائی نیست، زیرا به قول علاّمه شهید مطهّری، بخشنده مهربان ترجمه جواد و رئوف است، نه رحمن و رحیم و اصولاً برای این دو کلمه، واژه معادلِ فارسی یافت نشده است.
گرچه «رحمن» و «رحیم» هر دو از ریشه «رحمة» گرفته شده اند، امّا «رحمن» به رحمتِ گسترده الهی گفته میشود که ابتدائی است و همه انسانها را شامل میشود، ولی «رحیم» رحمتی است که به عنوان پاداش و نتیجه کارهای خوب تنها بر نیکوکاران نازل
می شود. لذا به فرموده امام صادق علیه السلام خداوند نسبت به تمام مخلوقات «رحمن» است، اما تنها به مؤمنان رحیم است. خداوند رحمت را بر خود واجب کرده است:
«کَتبَ عَلی نَفسِهِ الرَّحمَة» [۱] چنانکه پیامبر و کتاب او نیز برای هستی، رحمت است: «رَحْمَةً لِلْعالَمینَ» [۲]
پرورش و تربیت او بر اساس رحمت است و کیفر و عقوبت او نیز همچون چوب معلّم لازمه تربیت است. بخشیدن گناهان و قبول توبه بندگان و عیب پوشی آنان و دادن فرصت برای جبران گذشته همه مظاهر رحمت فراگیر او هستند.
اصولاً هستی جلوه رحمت اوست و هرچه از جانب او به هر موجودی برسد لطف و رحمت است، لذا همه سورههای قرآن با «بسم اللّه الرحمن الرحیم» آغاز میشود.
«الرحمن الرحیم» در کنار «ربّ العالمین»، یعنی تربیت الهی بر اساس لطف و رحمت است، چنانکه تعلیم او نیز بر پایه رحم و مهربانی است: «اَلرَّحْمنُ عَلَّمَ الْقُرآنَ» [۳] خدایِ مهربان قرآن را به بشر تعلیم کرد. و این خود درسی برای ما انسان هاست که معلّم و مربّی باید همواره مهربان و رحیم باشد.
----------
[۱]: ۱۹۷) سوره انعام، آیه ۱۲.
[۲]: ۱۹۸) سوره انبیا، آیه ۱۰۷.
[۳]: ۱۹۹) سوره الرحمن، آیه ۲.
#تفسیر_نماز
✍محسن قرائتی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
پرسمان؛ استاد محمود زارعی مدیریت اقامه نماز در مدارس.mp3
4.26M
#پرسش_های_شما
باسلام وعرض ادب
📌بهترین منبع برای مطالعه و پاسخگویی به دانش آموزان دختر متوسطه دوم در خصوص نماز چی هست
📌بچه هایی که بدون وضو وترس از کم شدن نمره انضباط میان نماز و حتی نماز صبح ونماز مغرب وعشا هم نمیخونن فقط به خاطر اینکه نمره نماز را بگیرند بدون وضو بین بقیه نمازگزارها قرار میگیرند.
📌افرادی که دربین صفوف نمازگزارها نماز شون را فرادا میخونند اقتدا نمیکنند یا حتی قبل تمام شدن نماز از صف خارج میشن باید با این گروه چطوری برخورد کرد؟
پاسخ شما👆
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سلام درس بیستم ۶-ششمین مورد از شک های صحیح، وقتیه که در حالیکه ایستاده هستیم بین اینکه چهار رکعت خو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام
درس بیست و یکم
۷-هفتمین مورد از شک های صحیح، وقتیه که درحالیکه ایستاده هستیم بین اینکه سه رکعت خوندیم یا پنج رکعت، شک کنیم.
دراین حالت باید بشینیم و شک ما به 'شک بین دو و چهار' تبدیل میشه، بنارو بر چهار میزاریم و نمازو تموم میکنیم و بعد دو رکعت نماز احتیاط ایستاده میخونیم. و بهتر اینه که نمازو دوباره بخونیم.
یادآوری از گذشته:
-سومین مورد از شک های صحیح، "شک بین دو و چهار بعداز سربرداشتن از سجده دوم" بود که گفتیم باید بنارو بر چهار بزاریم و دو رکعت نماز احتیاط ایستاده بخونیم.
-چهارمین مورد از شک های صحیح، "شک بین دو و سه و چهار بعداز سربرداشتن از سجده دوم" بود که باید بنارو بر چهار بزاریم و دو رکعت نماز احتیاط ایستاده و دو رکعت نماز احتیاط نشسته بخونیم.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357