eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خشیت و خضوع و خشوع قوله علیه السلام: سُبْحَانَکَ أَخْشَی خَلْقِکَ لَکَ أَعْلَمُهُمْ بِکَ، وَ أَخْضَعُهُمْ لَکَ [۱] أَعْمَلُهُمْ بِطَاعَتِکَ [۲] . التسبیح: التنزیه. و التحمید: کما قالوا فی: «سبحانک اللّهم و بحمدک » أی سبّحتک سبحاناً و تنزیهاً من کلّ نقص. و بحمدک: أی بقوتک سبّحتک لا بقوتی. « أخشی خلقک لک اعلمهم بک »، کما قال تعالی: « إِنَّمَا یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَآءُ [۳] ». بعد بدان که: اگر چه خوف و خشیت به حسب لغة واحداند الاّ آن که گاهی مورد استعمالشان تفاوت می‌نماید. و الخوف: من العقوبة المتوقّعة فی المستقبل. و الخشیة: حالته تحصل عند الشعور بعظمة الحقّ و کبریائه، و هذا خاصّ لمن اطّلع بعلمه علی مقام الکبریاء، و هم العلماء الواقعی من صدق قوله [و] فعله من أولیاء اللّه، الذین « لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لاَ هُمْ یَحْزَنُونَ [۴] »، أی خوف العقوبة. الخضوع: التذلّل و الانقیاد، و هو فی البدن و جوارحه و فی البصر و الصوت. الخشوع: التواضع و [ال]طمأنینة الحاصلة فی القلب، و یظهر أثرها فی البدن. ---------- [۱]: ۵ - اصل: + و. [۲]: ۶ - اصل: لطاعتک. [۳]: ۷ - سوره مبارکه فاطر، آیه ۲۸. [۴]: ۱ - سوره مبارکه یونس، آیه ۶۲. تنزیه خداوند و شناختن خاضعترین فرد به او بالجمله، پس معنای فقره دعاء آن که داعی در مقام تعجّب عرض می‌نماید منزّه و مبرّائی تو از تمام نقایص و اوصاف مخلوقات، و بیمناکترین خلق تو به تو دانا و خاضع و خاشع و عمل کننده تر آنها است، در اداء اوامر و ترک نواهی تو، چنان که خود پیغمبر که اعلم و اخضع ناس بود این قدر اهتمام در اوامر و اداء فرایض و اعمال مندوبه داشت که خطاب رسید: « طه * مَآ أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْءَانَ لِتَشْقَی [۱] »، یعنی ما نفرستادیم احکام قرآنیه را که تو این قدر خود را به مشقت اندازی، چنان که مأثور است از کثرت صلات « تورّمت [۲] قدماه » [۳] ---------- [۱]: ۲ - سوره مبارکه طه، آیات ۱ و ۲. [۲]: ۳ - اصل: تورم. [۳]: ۴ - الاحتجاج، ج ۱، ص ۲۲۰ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۱۰، ص ۲۰۵ ؛ بحارالانوار، ج ۱۰، ص ۴۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
دنیا پیامبر خدا، آقای بشر، و شفیعی که در محشر شفاعتش پذیرفته است، می‌فرماید: دنیا خانه ی گرفتاری و منزلی است که به قدر قناعت باید به آن روی آورد. سعادتمندان دل از آن کنده اند و خود را از دست شقاوتمندان رهانیده اند. هلاک شده کسی است که در دنیا افتد. خوشا به حال بنده ای که تقوای خدا در باره ی دنیا رعایت کند و توبه اش را پیش فرستد. و بر خواسته اش چیره شود پیش از آنکه دنیا او را به آخرت اندازد. انسان در قبری تنگ و وحشت زا و تاریک و ظلمانی قرار می‌گیرد، نه توان آن را دارد که بر حسناتش افزاید و نه از گناهانش بکاهد، سپس برانگیخته می‌شود یا او را به بهشت جاوید فرا خوانند یا به سوی آتشی که عذابش کاستی ندارد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
3.19M
🔴 شرط اول : 🔸«سفر او کمتر از هشت فرسخ شرعی نباشد» 📖 محتوای ویس 👇 🔹مقدار هر فرسخ به کیلومتر 🔹معیار حساب کردن هشت فرسخ شرعی. 🔹حکم شک در هشت فرسخ بودن سفر 🔹حکم مسافر در جایی که برای رسیدن به مقصد دو راه وجود داشته باشد، یکی کمتر از هشت فرسخ و دیگری هشت فرسخ یا بیشتر. @zandahlm1357
2.03M
🔴 شرط دوم : 🔸«از اول مسافرت، قصد پیمودن هشت فرسخ را داشته باشد» 📖 محتوای ویس 👇 🔹 بیان مثال برای تبیین موضوع 🔹بیان مسأله ای پیرامون موضوع @zandahlm1357
1.58M
🔴 شرط سوم : 🔸«به حدّ ترخص برسد» 📖 محتوای ویس 👇 🔹 معیار حد ترخص از نظر مراجع 🔹گروه اول: ۱.صدای اذان ۲.دیوارشهر 🔹گروه دوم: ۱.صدای اذان ۲.دیدن مردم شهر 🔹گروه سوم: فقط دیدن مردم شهر @zandahlm1357
سؤال👇 سلام علیکم طاعات وعبادات تان قبول درگاه حق ۱_سوال کردن من میتونم فطریه همسروفرزندانم روب مادرم ک شهردیگه ای هست بفرستم؟؟؟ ۲_فطریه خودم روچطور؟؟ آیاب مادرم میرسه؟؟ ۳_کفاره روچطور؟ میتونم کفاره خودم روبرای مادرم درشهردیگه بفرستم؟ ۴_آیافطریه وکفاره یاصدقه ب بی نماز میتونم بدم؟ ب سنی مذهب چطور؟ اگرنیازمندباشن ؟ ۵_سادات کفاره شون روبایدحتما ب سادات بدن؟کفاره چطور؟ مقام رهبری پاسخ👇 سلام علیکم ۱ و۲. پدر و مادر واجب النفقه هستند و نمی توان به آنان فطریه داد. البته اکر این سؤال خانمی باشد که سرپرست این خانواده همسرشان است که حقیقتا می شود داماد، اینجا اشکالی ندارد چون مدر زن و مادر زن واجب النفقه داماد نیستند و ایشان می تواند فطریه همه خانواده خود را به پدر زن خود در صورتی که فقیر هستند، بدهد. ۳. کفاره را نمی توان به پدر و مادر فقیر داد. ۴. احتیاطا نباید فطریه به کسی که آشکارا گناه می کند، پرداخت کرد. پرداخت کفاره و فطریه به غیرشیعه خلاف احتیاط است. ۵. سادات فطریه خود را می توانند به فقرای سید و غیر سید بدهند اما غیر سادات حتما باید فطریه را به فقرای غیرسید پرداخت کنند. اما کفاره چنین شرطی را ندارد.
سؤال👇 سلام عبادات قبول سوالی دارم اینه که برا حساب سال خمسی میشه خودمون بدون مراجعه به روحانیون حساب کنیم و مبلغ بدهی و نصف کنیم و نصف به سادات بدیم و نصف به طلبه ها ؟ دلیل عدم مراجعه به روحانیون بی احترامی نیست بلکه خانمی هستم که استقلال مالی دارم ولی اجازه ی همسرم و را برای مراجعه ی حضوری ندارم پاسخ👇 سلام علیکم طاعات و عبادات شما و همه اهل ایمان مقبول درگاه احدیت برای محاسبه اگر احکام را می دانید، اشکالی ندارد خودتان محاسبه کنید. اما در پرداخت باید به دفتر مرجعتان یا یکی از نمایندگان ایشان پرداخت کنید و الان اصلا نیازی به حضور نیست و از طریق سایت دفتر مرجع به راحتی مس توانید پرداخت کنید.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۶ : لکم دینکم ولی دین ، پس چرا امر به معروف کنیم؟! @zandahlm1357 👉بفرست برای بقیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«دکتر فرهمندپور» 🔰فضای اجتماعی، حریم خصوصی نیست! 🔹حتی در معماری شهری، مردم بسیاری از کشورها اجازه ندارند نمای بیرونی خانه را بر اساس سلیقه خود طراحی کنند. @zandahlm1357 🍀 🌺🍀
ماده ۳۳۲ هرگاه ثابت شود كه مأمور نظامي يا انتظامي در اجراي دستور آمر قانوني تيراندازي كرده و هيچ گونه تخلف از مقررات نكرده است ضامن ديه مقتول نخواهد بود و جزء مواردي كه مقتول و يا مصدوم مهدورالدم نبوده ديه به عهده بيت المال خواهد بود. ماده ۳۳۳ در مواردي كه عبور عابر پياده ممنوع است اگر عبور نمايد و راننده اي كه با سرعت مجاز و مطمئنه در حركت بوده و وسيله نقليه نيز نقص فني نداشته است و در عين حال قادر به كنترل نباشد و با عابر برخورد نموده منجر به فوت يا مصدوم شدن وي گردد راننده ضامن ديه و خسارت وارده نيست باب ششم اشتراك در جنايت ماده ۳۳۴ هرگاه دو نفر با يكديگر برخورد كنند و در اثر برخورد كشته شوند، هر دو سوار باشند يا پياده يا يكي سواره و ديگري پياده باشد، در صورت شبه عمد نصف ديه هر كدام از مال ديگري پرداخت مي‌شود و در صورت خطاي محض نصف ديه هر كدام بر عاقله ديگري است ماده ۳۳۵ هرگاه دو نفر با يكديگر برخورد كنند و در اثر برخورد يكي از آنها كشته شود در صورت شبه عمد نصف ديه مقتول بر ديگري است و در صورت خطاي محض نصف ديه مقتول بر عاقله ديگري است تبصره هرگاه كسي اتفاقا و بدون قصد به شخصي برخورد كند و موجب آسيب او شود خطاي محض مي‌باشد. ماده ۳۳۶ هرگاه در اثر برخورد دو سوار، وسيله نقليه آنها مانند اتومبيل خسارت ببيند، در صورتي كه تصادم و برخورد به هر دو نسبت داده شود و هر دو مقصر باشند يا هيچ كدام مقصر نباشند، هر كدام نصف خسارت وسيله نقليه ديگري را ضامن خواهد بود خواه آن دو وسيله از يك نوع باشند يا نباشند و خواه ميزان تقصير آنها مساوي يا متفاوت باشد و اگر يكي از آنها مقصر باشد فقط مقصر ضامن است تبصره تقصير اعم است از بي احتياطي بي مبالاتي عدم مهارت عدم رعايت نظامات دولتي ماده ۳۳۷ هرگاه دو وسيله نقليه در اثر برخورد با هم باعث كشته شدن سرنشينان گردند در صورت شبه عمد، راننده هر يك از دو وسيله نقليه ضامن نصف ديه تمام سرنشينان خواهد بود و در صورت خطاي محض عاقله هر كدام عهده دار نصف ديه تمام سرنشينان مي‌باشدو اگر برخورد يكي از آن دو شبه عمد و ديگري خطاي محض باشد ضمان برحسب مورد پرداخت خواهد شد. تبصره در صورتي كه برخورد دو وسيله نقليه خارج از اختيار راننده‌ها باشد مانند آنكه در اثر ريزش كوه يا توفان و ديگر عوامل قهري تصادم حاصل شود هيچ گونه ضماني در بين نيست .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
284.9K
نگران تصادف با ماشینهای گرون قیمت نباشید! ⚖وکیل @zandahlm1357
اشکال در حدیث حب علی حسنه و من بکی علی الحسین وجبت له الجنة و جواب آن حافظ- آخوند ملا محمد باقر مجلسی اصفهانی که از علمای بزرگ شما است در بسیاری از مجلدات بحار الانوار نقلیاتی دارد که از جمله آنها که الحال در نظر دارم حدیث تعجب آوری است که از رسول خدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم نقل می‌کند که فرمود حبّ علیّ حسنة لا یضرّ معها سیّئة [۱] و نقل می‌نماید که آن بزرگوار فرمود من بکی علی الحسین وجبت له الجنة [۲] و از این قبیل اخبار بسیار دیدم که سبب ---------- [۱]: ۱) دوستی علی (علیه السّلام) حسنه ایست که هیچ گناه (صغیره ای) باو ضرر نمی رساند. [۲]: ۲) کسی که گریه کند بر حسین (علیه السّلام) بهشت بر او واجب می‌شود. تولید فساد در امت است و همین اخبار موجب جسارت شیعیان و لا لاابالی گری آنها در معاصی می‌شود که هر نوع معصیتی را بنمایند بامید آنکه چون علی را دوست می‌دارند از آن معاصی بآنها ابدا ضرری نمی رسد یا مرتکب هر گناهی می‌شوند بخیال آنکه یک قطره اشک بر امام حسین علیه السّلام گناهان ما را پاک می‌کند و وارد بهشت می‌شویم وقتی امید بی حساب این اندازه در مردم زیاد شد رفته رفته موجب شیوع فحشاء و فساد اخلاق می‌شود چنانچه ما جماعت بسیاری از شیعیان می‌شناسیم که در تمام دوره سال غرق در معاصی هستند ایام عاشورا را مشغول عزاداری می‌شوند و می‌گویند این ده روز که تمام شد در اثر عزاداری از گناه بیرون می‌آئیم مانند روزی که از مادر متولد شدیم. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا