#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تنها ملجأ انسانها قوله علیه السلام: وَ لاَ مُنْقِذَ لَهُ مِنْکَ، وَ لاَ مَلْجَأَ لَهُ مِنْکَ، إِلاّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
واجب الوجود و حقّ بودن او
الحقّ: من أسماء تعالی، و هو الموجود المتحقّق وجوده و الهیته [۴]، و هو واجب الوجود ؛ لأنّ الشی ء بالحصر العقلی:
[الف]: إمّا واجب الوجود، و هو الذی ثبت وجوده بذاته من غیر علّة، و لایطرد علیه العدم بأیّ نحو کان، و واجب الوجود بالذات واجب الوجود من جمیع الجهات، أی واجب العلم والقدرة، واجب الارادة قدیم بالذات، لأ نّه إن کان حادثاً یلزم أن یکون محتاجاً الی محدث، و المحتاج الی الشی ء لایکون واجباً بذاته.
و یجب أن تکون صفاته واجبة عین ذاته ؛ لأ نّها إن کان زائدة عارضاً [۵] علیه، کان
مفتقراً الی العلة. و العلّة إمّا ذاته أو غیر ذاته.
إن کان عین ذاته لزم أن یکون عین الذات فاعلاً و منفعلاً.
و إن کان غیر ذاته، و الغیر إمّا واجب أخری و إما ممکن.
علی الأولی لزم تعدّد الواجب.
و علی الثانی احتاج الواجب فی أوصافه و کمال ذاته الی الممکن، تعالی عن ذلک علوّاً کبیراً.
[ب]: و إمّا ممکن الوجود.
[ج]: او ممتنع الوجود.
والممکن هو الذی یکون الوجود و العدم الی ذاته مساویاً و فی وجوده محتاجاً الی الواجب حتّی یطرد عنه و یسلب أنحاء العدم و یرجّح طرف وجوده علی طرف عدمه، و هو امکان الخاصّ. و أجزاء العالم داخل فی تحت هذا الامکان، و الممکنات فی حکم ممکن واحد، محتاجة الی مرجّح زائد علی ذاته.
----------
[۴]: ۱ - مجمع البحرین، ج ۵، ص ۱۴۸.
[۵]: ۲ - کذا، صحیح: عارضة.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
گوشه گیری غزالی وقتی غزالی گوشه گیری آغاز کرد، و از تدریس در نظامیه بغداد سر باز زد، نظام الملک بار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره فاتحه
زمخشری در کشاف آورده است، سوره فاتحه را مثانی گویند چون در هر رکعتی دوبار خوانده میشود. جوهری در صحاح نیز همین را آورده است، در توجیه این کلام میتوان گفت:
۱- مراد از رکعت، نماز است به خاطر نامگذاری کل به اسم جز.
۲- در هر رکعت دو بار خوانده میشود یکی واجب و دیگری مستحب.
۳- «فی» به معنای سببیت است، یعنی به سبب هر رکعت رکعت، دوبار خوانده میشود نه به سبب سجود، مانند: طمأنینه، و نه به خاطر دو رکعت دو رکعت، چون تشهد در نماز چهار رکعتی و نه به خاطر هر نماز نماز، مانند سلام.
این وجوه بعید هستند، وجه اول چون نماز نافله یک رکعتی هم نزد برخی داریم، علاوه اینکه نماز میت رکعت ندارد.
وجوه اخیر نیز بعید میباشند. ظاهراً وجه اول از همه قوی تر باشد و کشاف در سوره حجر همان را پسندیده و نافله یک رکعتی نزد کشاف صحیح نیست. علاوه اینکه اگر هم جایز باشد نادر است و ضرری به کلیت توجیه اول نمی رساند. چه اینکه هیچ عامی نیست که تخصیص نخورده باشد.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
مداحی آنلاین - شب دامادی حضرت شاه ولایته - مهدی رعنایی.mp3
5.4M
🌸 #ازدواج_حضرت_علی_حضرت_فاطمه
💐شب دامادی حضرت شاه ولایته
💐شب عروسی حضرت ام ابیهاست
🎙 #مهدی_رعنایی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
وارد موضوع #اعتماد_به_نفس می شویم که در حوزه ی مهارت ها است و توانایی ها را می شناسد. به یاد دارید ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حالت دیگر اعتماد به نفس، اعتماد به نفس واقعی مخرب است. که در امتداد عزت نفس نیست. این شخص اعتماد به نفس دارد، خودش هم قبول دارد ولی عزت نفس ندارد. مجرمین جزو این دسته هستند. دیدید چه قدر راحت دست به جرم و جنایت می زنند. چه قدر راحت از دیوار مردم بالا می روند و اگر جلویشان را بگیرید می گویند که داریم اثاث کشی می کنیم. یا کلاهبردارها چه قدر محکم و مقتدر و با اعتماد به نفس کامل نقشه می کشند و اجرا می کنند ولی در درونشان عزت نفس ندارند.
اعتماد به نفس بدون عزت نفس خیلی خیلی خطرناک است. یکی از تفاوت های اصلی روش های تربیتی سنتی اصیل با روش های مدرن در این است که در روش های سنتی اصیل توانایی و بلد بودن را به همه کس نمی دادند مگر این که مطمئن باشند که عزت نفس دارد. بسیاری از علوم امروز که به عنوان علوم تجربی آفت جان بشر شده، در روزگار قدیم هم بوده و علمای ما امثال ابوعلی سینا، رازی، ابوریحان بیرونی و دیگران به این علوم رسیده بودند اما چون اهلش را پیدا نکرده بودند یعنی کسی که عزت نفس واقعی داشته باشد و در مسیر باشد، آن علوم را با خودشان به گور بردند و فقط اشاره های کوچکی در متون گذاشته اند که امروز وقتی این متون را تفسیر می کنیم به عمق شان پی می بریم؛ مثل گلشن راز شبستری که کتاب خیلی کوچکی است ولی یک دنیا جامعه شناسی و روش شناسی و غیره در آن هست. این علما می دانستند که علم را باید به دست اهلش سپرد. یعنی اعتمادبه نفس را به کسی می خواستند بدهند که عزت نفس داشته باشد و اگر پیدا نمی کردند، نمی دادند حتی به بچه های خودشان و آن علم هم از دست می رفت. چون در فرهنگ سنتی ما عزت نفس شناخته شده و مهم بود.
اما در عصرحاضر می بینیم که به کمک علم و توسط علم چه فجایعی اتفاق می افتد. این فجایع به دست دانشمندانی است که عزت نفس ندارند و فقط اعتماد به نفس و استعداد دارند و یادگیری بالایی دارند اما عزت نفس ندارند که آموخته هایشان را هدایت و کنترل کنند. علامه طباطبایی محفلی داشتند به نام اصحاب چهارشنبه و روزهای چهارشنبه بعدازظهر در اتاقی جمع می شدند و خدمتکارشان را توی کوچه زیرپنجره می گذاشتند که کسی گوش نایستد و آن چه که می دانستند فقط به چند نفر منتقل می کردند و هیچ زمان دانسته هایشان را عمومی نکردند.
این تفاوت سنت شرق با سنت غرب است. در غرب همه چیز را آشکار می کنند و در اختیار همه قرار می دهند؛ ما هم از این وضعیت طرفداری می کنیم و اسمش را گسترش علم و دانایی می گذاریم و اصلاً عزت نفس و تزکیه نفس را نمی بینیم. نص صریح قرآن است که می فرمایند: « و یُزَکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» اگر تزکیه نشویم کتاب و حکمت نباید یاد بگیریم و گرنه هم به خودمان آسیب می زنیم هم به دیگران آسیب خواهیم زد. بحث عزت نفس بحث بسیار بالایی است در فرهنگ و سنت ما وجود دارد و به امید خدا می خواهیم روی آن کار کنیم تا فرزندانمان را با عزت نفس بارآوریم بعد با اعتماد به نفس. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت69}
[مباحث کودک متعادل ]
#اعتماد_به_نفس واقعی مخرب، زیربنای جرم است قبلاً نیز به درک مظلوم به عنوان زیربنای جرم اشاره کرده بودیم پس حالا می گوییم اول درک مظلوم و دوم اعتماد به نفس بالا به ترتیب زیربنای جرم و تخریب کننده هستند.
افراد مجرم عزت نفس پایین دارند و یا اصلاً ندارند و خودشان را آدم درست و خوبی نمی دانند.
کسی که اعتماد به نفس سازنده ی واقعی دارد خودش را نقد می کند، درک مسئول دارد و چون نقدپذیر است تعامل اجتماعی خوبی دارد که ما به این افراد می گوییم رشد اجتماعی خوبی دارند و در تعامل با انسان ها هستند.
چرا ما این قدر از آدم های دیگر می رنجیم و دلخور می شویم؟ قبول دارید که یکی از مشکلات ما در ارتباطات بین فردی همین مورد است؟ از هم می رنجیم چون از نقد خوشمان نمی آید، از اتفاقات تفسیر می کنیم؛ ما دوست داریم عیب ها را ببینیم و به روی طرف بیاوریم، دیگران هم دوست ندارند که عیب هایشان را بگوییم و به رویشان بیاوریم. ولی کسی که اعتماد به نفس واقعی دارد با این مسئله مشکلی ندارد چون خودش پیشاپیش نقد می کند و تفکیک کار از وجود را کاملاً می شناسد، درک مسئول دارد و سپاسگزار و شاد است.
حالت دیگر اعتماد به نفس، اعتماد به نفس غیرواقعی است. ظاهر این شخص نشان می دهد که خیلی اعتماد به نفس دارد یعنی اعتماد به نفس سطحی که عمق ندارد و غیرواقعی است و همان خودپنداره ی کاذب است که قبلاً صحبت کردیم. متأسفانه بچه هایمان را به سمت این اعتماد به نفس داریم سوق می دهیم. این افراد دو دسته اند: یک دسته خودپنداره ی کاذب مثبت دارند و دسته ی دیگر خودپنداره ی کاذب منفی دارند. نتیجه ی خودپنداره کاذب مثبت، خودشیفتگی است و نتیجه ی خودپنداره کاذب منفی، احساس حقارت است. در عمل هردو دسته رفتاری مشابه رفتار فردی با اعتماد به نفس واقعی از خودشان نشان می دهند. خودشیفته ها متکبر هستند، درک مظلوم از خود دارند، کسی را قبول ندارند؛ این مسئله در بچه ها درحال افزایش است. بچه ها وقتی کنار هم قرار می گیرند طبق قانون هستی اصلاً خودشان را نمی بینند و با هم قاطی می شوند، برایشان مهم نیست که این ها کی هستند. اگر در جمع بچه ها، بچه ای خودش را کنار می کشد دچار حالت خودشیفتگی است و در این کودک تکبر شکل گرفته؛ در حالی که یکی از اصول زندگی، فروتنی است.
خودپنداره های کاذب منفی، احساس گناه دارند و درک مقصر از خود دارند. هردو حالت چه منفی و چه مثبت ادعای انجام کار دارند و نه نمی گویند. خودشیفته ها فکر می کنند که بلدند، دقت کنید بحث توانستن نیست بلکه بحث بلد بودن است.خودشیفته ها ادعا دارند که «من بلدم!». منفی ها احساس گناه دارند و می خواهند جلب رضایت دیگران به خصوص والدینشان را بکنند و از دیگران دائم شکایت دارند. (ادامه دارد)
#شخصیت {قسمت70}
[مباحث کودک متعادل ]
@zandahlm1357
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل صوتی شماره 18
#کرمولک_کوچولو_قهرمان_میشود
🐛
موضوع:تمرین کردن .کمک کردن
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 کارتون مهارت های زندگی
🇮🇷 این قست : مشق نوشتن پوریا
🇮🇷 #مهارت_های_زندگی
@zandahlm1357
طب الصادق علیه السلام:
با ریحان دندانهایتان را سفید کنید
👈کافیست برگهای ریحان را خشک و آسیاب کرده سپس به خمیردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنیدتا دندانهایتان سفید شود. ریحان دندانها را در برابر عفونت هم بیمه میکند.
➣ @zandahlm1357
انجیر یک داروست
▫️رطوبت بدن را از بین میبرد، استخوان ها را محکم کرده، مو را بر بدن میرویاند و بهترین میوه برای رفع یبوست و پاکسازی روده است.
▪️بهترین زمان مصرف انجیر بعد از گذشت نیم ساعت از صبحانه.
➣ @zandahlm1357
درمان بینظیر احیاءکردن ریه با نسخه طب سنتی
🔸مقدار ده تا پانزده عدد کندر را درون یک لیوان آب گرم ریخته و بهم بزنید به طوری که در آن حل شود و مزه شربت احیای ریه شما بسیار تلخ میشود حال این معجون را تا اخر سر بکشید و چندبار در دوران بیماری از این نسخه استفاده کنید به سرعت بیماری ریه شما خوب و ریه تان تمیز میشود.
➣ @zandahlm1357
اگه حال روحی خوبی نداری، ماهی بخور !
🔸خوردن ماهی به دلیل دارا بودن امگا۳ به رفع نگرانی و دلواپسی کمک میکند
🔹 همچنین با خوردن آن میتوانیم به سلامت اعصاب، شادابی، طراوت پوست و پیشگیری از کم خونی کمک کنیم
➣ @zandahlm1357
سنگ پا ضد درد کمر و گردن!
✍زدن سه نوبت سنگپا در هفته حین
حمام و یا بعد آن تا 30 درصد از دردهای کمر و مهرههای گردنی را میکاهد.
✍این سنت کهن ایرانی
پایههایی علمی دارد و برای درمان خود آن را فراموش نکنیم.
➣ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حرکات ورزشی گردن و ستون فقرات
#ورزش_خونگی
@zandahlm1357
#غذای_خانگی
🍔همبرگر
🔶مواد لازم:
بلغور گندم: 1لیوان
گوشت: 2لیوان
سبزیجات خشک معطر: به میزان لازم
پیاز: 1عدد متوسط
روغن کنجد یا زیتون: به میزان لازم
نمک(دریا یا پودر سنگ نمک)-ادویه کاری و فلفل: به میزان لازم
✨✨✨✨خواص✨✨✨✨
استفاده از این غذا برای کودکان و افراد مسن بیشتر توصیه میشود زیرا تأمین کننده حجم کافی و انرژی پایین است.
🍳دستور پخت:
بلغور گندم را 8 ساعت خیس کرده و 3بار آب آن را عوض کنید.
گوشت را با بلغور گندم سه بار چرخ کنید
در مرتبه سوم پیاز و ادویه جات و سبزی خشک را نیز اضافه کرده
بیست دقیقه به خوبی با دست ورز داده
به مدت 2تا3 ساعت داخل یخچال قرار دهید.
روغن را در ظرفی ریخته و مواد را به صورت گرد درآورده و پهن کرده و در روغن سرخ نمایید.
🔵جایگزین مناسبی بجای همبرگرهای صنعتی است.
🔴مصرف زیاد سرخ کردنی ها باعث بروز #سودا_سوخته و بروز بیماری های پوستی و گوارشی و.....می شود.
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طبیعت ناب #لرستان شهرستان ازنا آبشار عروس
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آبشار شیله وشت
#گیلان شهرستان تالش روستای شیله وشت
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇱🇧لبنان
🗺موقعیت: غرب آسیا
🌇پایتخت: بیروت
🔹️ شامل ۶ استان و ۲۵ ناحیه
👨👩👧👦جمعیت: ۶ میلیون نفر
🕋دین: ۶۰ درصد از جمعیت لبنان مسلمان و ۴۰ درصد مسیحی
👅زبان رسمی: عربی
زبان فرانسه نیز کاربرد دارد.
🔹️نخستین نشانههای تمدن در لبنان مربوط به ۷۰۰۰ سال پیش است.
🔹️لبنان تا پیش از جنگ داخلی در سال ۱۹۷۵ کشوری نسبتاً آرام و مرفه بود که اقتصادی بر پایه توریسم، کشاورزی، تجارت، خدمات مالی و بانکداری داشت.
🔹️بیروت مشهور به عروس خاورمیانه یا منشأ جذب گردشگران خارجی بود، در سالهای پس از جنگ نیز تلاشهای گستردهای برای بازسازی زیرساختها و اقتصاد لبنان انجام شدهاست.
🔹️بیش از نیمی از لبنانیها در بیروت زندگی میکنند.
🗼پنج جاذبه برتر لبنان عبارتند از :
1- غارجعیتا بیروت (ثبت شده به عنوان هفتمین عجایب طبیعی دنیا)
2- منطقه حریصا ( محل قرارگیری بزرگترین مجسمه حضرت مریم بعد از برزیل )
3- روشه بیروت
4- موزه مشاهیر لبنان
5- مسجد بزرگ امری لبنان
🌍@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حکایت ۶۵- آقا سید مهدی هزاوه ای گفت: چند سال قبل که به مشهد رفته بودم، همواره پس از تشرف به حرم مطه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکایت ۶۷-
همچنین آقای حاج شیخ محمد مهدی تاج اظهار میداشتند: یکی از حکایاتی که از مسموعات این حقیر است و به انحاء مختلف نیز آنرا نقل کرده اند، داستان مرحوم شیخ ابراهیم ترک است. این داستان در کتاب «التقوی و ما ادریک مالتقوی» که در احوال مرحوم حاج شیخ محمد تقی بافقی یزدی رضوان الله تعالی علیه نوشته شده نیز آمده است، و هم ایشان در کتاب توسلات یا «راه امیدواران» به ذکر آن پرداخته اند. داستان از این قرار است که شخصی به نام شیخ ابراهیم ترک به زیارت و استان بوسی حضرت ثامن الحجج علیه السلام شرفیاب میشود و مدت زیادی در آنجا توقف میکند، تا آنکه پولش تمام میشود و برای مراجعت و تهیه سوغات برای اهل و عبال خود معطل میماند. وی میگوید: به منظور تأمین در آمد، مدیحه ای در باره یکی از بزرگان شهر (استاندار) ساختم تا از او صله ای دریافت کنم، اما بعد به قلبم خطور کرد که در جوار قبر حضرت رضا (علیه السلام) سزاوار نیست که مداح دیگری باشم و از غیر آن حضرت حاجتی بخواهم. فورا استغفار کردم و مدیحه ای به نام حضرت رضا (علیه السلام) ساختم و به حرم مطهر وارد شدم. پس از زیارت عرض کردم: آقا مدیحه ای
برای شما سرودهام و انتظار صله دارم. آنگاه آهسته آن مدیحه را خواندم. سپس نزدیک ضریح مقدس رفته و بر آن بوسه داده و عرض حاجت کردم. پس از قدری توقف نتیجه ای حاصل نشد و صله ای دریافت نکردم. ناراحت شدم. عرض کردم: ای آقا اگر من این اشعار را برای هر کسی غیر از شما میخواندم، صله و انعام من حتمی بود، ولی از سوی شما خبری نشد. با ناراحتی از حرم بیرون آمدم و چون خواستم از در صحن بیرون روم ناگاه شیخ جلیل القدری را دیدم که جلو آمد و با من مصافحه کرد و گفت: صله و
انعام حضرت را بگیر و دیگر با امام گستاخانه سخن مگو! پس از مصافحه پاکتی را در دستم دیدم، اما از هیبت آن آقا سخنی نگفته و رد شدم. پاکت را که باز کردم مبلغ یکصد و بیست تومان پول در آن بود که تمام مخارج بعدی مرا کفایت کرد. پس از چند دقیقه از وقوع این ماجرا، برای شناختن آن شیخ بزرگوار نزدیک به صحن رفته و از خادمی که ناظر و شاهد ملاقات من با آن مرد بزرگ بود پرسیدم: این بزرگوار که با من مصافحه کرد که بود؟ او پاسخ داد: ایشان آقای حاج شیخ حسنعلی اصفهانی هستند که با حضرت رضا علیه السلام ارتباط مستقیم دارند.
#نشان از بی نشانها......
شیخ حسنعلی اصفهانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان خانه ای که #امام_جواد علیه السلام به یک کفاش مرحمت فرمودند
🎤استاد بندانی نیشابوری
@zandahlm1357