eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
حالت دیگر اعتماد به نفس، اعتماد به نفس واقعی مخرب است. که در امتداد عزت نفس نیست. این شخص اعتماد به نفس دارد، خودش هم قبول دارد ولی عزت نفس ندارد. مجرمین جزو این دسته هستند. دیدید چه قدر راحت دست به جرم و جنایت می زنند. چه قدر راحت از دیوار مردم بالا می روند و اگر جلویشان را بگیرید می گویند که داریم اثاث کشی می کنیم. یا کلاهبردارها چه قدر محکم و مقتدر و با اعتماد به نفس کامل نقشه می کشند و اجرا می کنند ولی در درونشان عزت نفس ندارند. اعتماد به نفس بدون عزت نفس خیلی خیلی خطرناک است. یکی از تفاوت های اصلی روش های تربیتی سنتی اصیل با روش های مدرن در این است که در روش های سنتی اصیل توانایی و بلد بودن را به همه کس نمی دادند مگر این که مطمئن باشند که عزت نفس دارد. بسیاری از علوم امروز که به عنوان علوم تجربی آفت جان بشر شده، در روزگار قدیم هم بوده و علمای ما امثال ابوعلی سینا، رازی، ابوریحان بیرونی و دیگران به این علوم رسیده بودند اما چون اهلش را پیدا نکرده بودند یعنی کسی که عزت نفس واقعی داشته باشد و در مسیر باشد، آن علوم را با خودشان به گور بردند و فقط اشاره های کوچکی در متون گذاشته اند که امروز وقتی این متون را تفسیر می کنیم به عمق شان پی می بریم؛ مثل گلشن راز شبستری که کتاب خیلی کوچکی است ولی یک دنیا جامعه شناسی و روش شناسی و غیره در آن هست. این علما می دانستند که علم را باید به دست اهلش سپرد. یعنی اعتمادبه نفس را به کسی می خواستند بدهند که عزت نفس داشته باشد و اگر پیدا نمی کردند، نمی دادند حتی به بچه های خودشان و آن علم هم از دست می رفت. چون در فرهنگ سنتی ما عزت نفس شناخته شده و مهم بود. اما در عصرحاضر می بینیم که به کمک علم و توسط علم چه فجایعی اتفاق می افتد. این فجایع به دست دانشمندانی است که عزت نفس ندارند و فقط اعتماد به نفس و استعداد دارند و یادگیری بالایی دارند اما عزت نفس ندارند که آموخته هایشان را هدایت و کنترل کنند. علامه طباطبایی محفلی داشتند به نام اصحاب چهارشنبه و روزهای چهارشنبه بعدازظهر در اتاقی جمع می شدند و خدمتکارشان را توی کوچه زیرپنجره می گذاشتند که کسی گوش نایستد و آن چه که می دانستند فقط به چند نفر منتقل می کردند و هیچ زمان دانسته هایشان را عمومی نکردند. این تفاوت سنت شرق با سنت غرب است. در غرب همه چیز را آشکار می کنند و در اختیار همه قرار می دهند؛ ما هم از این وضعیت طرفداری می کنیم و اسمش را گسترش علم و دانایی می گذاریم و اصلاً عزت نفس و تزکیه نفس را نمی بینیم. نص صریح قرآن است که می فرمایند: « و یُزَکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» اگر تزکیه نشویم کتاب و حکمت نباید یاد بگیریم و گرنه هم به خودمان آسیب می زنیم هم به دیگران آسیب خواهیم زد. بحث عزت نفس بحث بسیار بالایی است در فرهنگ و سنت ما وجود دارد و به امید خدا می خواهیم روی آن کار کنیم تا فرزندانمان را با عزت نفس بارآوریم بعد با اعتماد به نفس. (ادامه دارد...) {قسمت69} [مباحث کودک متعادل ]
واقعی مخرب، زیربنای جرم است قبلاً نیز به درک مظلوم به عنوان زیربنای جرم اشاره کرده بودیم پس حالا می گوییم اول درک مظلوم و دوم اعتماد به نفس بالا به ترتیب زیربنای جرم و تخریب کننده هستند. افراد مجرم عزت نفس پایین دارند و یا اصلاً ندارند و خودشان را آدم درست و خوبی نمی دانند. کسی که اعتماد به نفس سازنده ی واقعی دارد خودش را نقد می کند، درک مسئول دارد و چون نقدپذیر است تعامل اجتماعی خوبی دارد که ما به این افراد می گوییم رشد اجتماعی خوبی دارند و در تعامل با انسان ها هستند. چرا ما این قدر از آدم های دیگر می رنجیم و دلخور می شویم؟ قبول دارید که یکی از مشکلات ما در ارتباطات بین فردی همین مورد است؟ از هم می رنجیم چون از نقد خوشمان نمی آید، از اتفاقات تفسیر می کنیم؛ ما دوست داریم عیب ها را ببینیم و به روی طرف بیاوریم، دیگران هم دوست ندارند که عیب هایشان را بگوییم و به رویشان بیاوریم. ولی کسی که اعتماد به نفس واقعی دارد با این مسئله مشکلی ندارد چون خودش پیشاپیش نقد می کند و تفکیک کار از وجود را کاملاً می شناسد، درک مسئول دارد و سپاسگزار و شاد است. حالت دیگر اعتماد به نفس، اعتماد به نفس غیرواقعی است. ظاهر این شخص نشان می دهد که خیلی اعتماد به نفس دارد یعنی اعتماد به نفس سطحی که عمق ندارد و غیرواقعی است  و همان خودپنداره ی کاذب است که قبلاً صحبت کردیم.  متأسفانه بچه هایمان را به سمت این اعتماد به نفس داریم سوق می دهیم. این افراد دو دسته اند: یک دسته خودپنداره ی کاذب مثبت دارند و دسته ی دیگر خودپنداره ی کاذب منفی دارند. نتیجه ی خودپنداره کاذب مثبت، خودشیفتگی است و نتیجه ی خودپنداره کاذب منفی، احساس حقارت است. در عمل هردو دسته رفتاری مشابه رفتار فردی با اعتماد به نفس واقعی از خودشان نشان می دهند. خودشیفته ها متکبر هستند، درک مظلوم از خود دارند، کسی را قبول ندارند؛ این مسئله در بچه ها درحال افزایش است. بچه ها وقتی کنار هم قرار می گیرند طبق قانون هستی اصلاً خودشان را نمی بینند و با هم قاطی می شوند، برایشان مهم نیست که این ها کی هستند. اگر در جمع بچه ها، بچه ای خودش را کنار می کشد دچار حالت خودشیفتگی است و در این کودک تکبر شکل گرفته؛ در حالی که یکی از اصول زندگی، فروتنی است. خودپنداره های کاذب منفی، احساس گناه دارند و درک مقصر از خود دارند. هردو حالت چه منفی و چه مثبت ادعای انجام کار دارند و نه نمی گویند. خودشیفته ها فکر می کنند که بلدند، دقت کنید بحث توانستن نیست بلکه بحث بلد بودن است.خودشیفته ها ادعا دارند که «من بلدم!». منفی ها احساس گناه دارند و می خواهند جلب رضایت دیگران به خصوص والدینشان را بکنند و از دیگران دائم شکایت دارند. (ادامه دارد) {قسمت70} [مباحث کودک متعادل ] @zandahlm1357
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل صوتی شماره 18   🐛 موضوع:تمرین کردن .کمک کردن @zandahlm1357
طب الصادق علیه السلام: با ریحان دندانهایتان را سفید کنید 👈کافیست برگهای ریحان را خشک و آسیاب کرده سپس به خمیردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنیدتا دندانهایتان سفید شود. ریحان دندانها را در برابر عفونت هم بیمه میکند. ➣ @zandahlm1357 انجیر یک داروست ▫️رطوبت بدن را از بین میبرد، استخوان ها را محکم کرده، مو را بر بدن میرویاند و بهترین میوه برای رفع یبوست و پاکسازی روده است. ▪️بهترین زمان مصرف انجیر بعد از گذشت نیم ساعت از صبحانه. ➣ @zandahlm1357 درمان بینظیر احیاءکردن ریه با نسخه طب سنتی 🔸مقدار ده تا پانزده عدد کندر را درون یک لیوان آب گرم ریخته و بهم بزنید به طوری که در آن حل شود و مزه شربت احیای ریه شما بسیار تلخ میشود حال این معجون را تا اخر سر بکشید و چندبار در دوران بیماری از این نسخه استفاده کنید به سرعت بیماری ریه شما خوب و ریه تان تمیز میشود. ➣ @zandahlm1357 اگه حال روحی خوبی نداری، ماهی بخور ! 🔸خوردن ماهی به دلیل دارا بودن امگا۳ به رفع نگرانی و دلواپسی کمک میکند 🔹 همچنین با خوردن آن میتوانیم به سلامت اعصاب، شادابی، طراوت پوست و پیشگیری از کم خونی کمک کنیم ➣ @zandahlm1357 سنگ پا ضد درد کمر و گردن! ✍زدن سه نوبت سنگ‌پا در هفته حین حمام و یا بعد آن تا 30 درصد از دردهای کمر و مهره‌های گردنی را می‌کاهد. ✍این سنت کهن ایرانی پایه‌هایی علمی دارد و برای درمان خود آن را فراموش نکنیم. ‌➣ @zandahlm1357
🍔همبرگر 🔶مواد لازم: بلغور گندم: 1لیوان گوشت: 2لیوان سبزیجات خشک معطر: به میزان لازم پیاز: 1عدد متوسط روغن کنجد یا زیتون: به میزان لازم نمک(دریا یا پودر سنگ نمک)-ادویه کاری و فلفل: به میزان لازم ✨✨✨✨خواص✨✨✨✨ استفاده از این غذا برای کودکان و افراد مسن بیشتر توصیه میشود زیرا تأمین کننده حجم کافی و انرژی پایین است. ‍🍳دستور پخت: بلغور گندم را 8 ساعت خیس کرده و 3بار آب آن را عوض کنید. گوشت را با بلغور گندم سه بار چرخ کنید در مرتبه سوم پیاز و ادویه جات و سبزی خشک را نیز اضافه کرده بیست دقیقه به خوبی با دست ورز داده به مدت 2تا3 ساعت داخل یخچال قرار دهید. روغن را در ظرفی ریخته و مواد را به صورت گرد درآورده و پهن کرده و در روغن سرخ نمایید. 🔵جایگزین مناسبی بجای همبرگرهای صنعتی است. 🔴مصرف زیاد سرخ کردنی ها باعث بروز و بروز بیماری های پوستی و گوارشی و.....می شود. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇱🇧لبنان 🗺موقعیت: غرب آسیا 🌇پایتخت: بیروت 🔹️ شامل ۶ استان و ۲۵ ناحیه 👨‍👩‍👧‍👦جمعیت: ۶ میلیون نفر 🕋دین: ۶۰ درصد از جمعیت لبنان مسلمان و ۴۰ درصد مسیحی 👅زبان رسمی: عربی زبان فرانسه نیز کاربرد دارد. 🔹️نخستین نشانه‌های تمدن در لبنان مربوط به ۷۰۰۰ سال پیش است. 🔹️لبنان تا پیش از جنگ داخلی در سال ۱۹۷۵ کشوری نسبتاً آرام و مرفه بود که اقتصادی بر پایه توریسم، کشاورزی، تجارت، خدمات مالی و بانکداری داشت. 🔹️بیروت مشهور به عروس خاورمیانه یا منشأ جذب گردشگران خارجی بود، در سال‌های پس از جنگ نیز تلاش‌های گسترده‌ای برای بازسازی زیرساخت‌ها و اقتصاد لبنان انجام شده‌است. 🔹️بیش از نیمی از لبنانی‌ها در بیروت زندگی می‌کنند. 🗼پنج جاذبه برتر لبنان عبارتند از : 1- غارجعیتا بیروت (ثبت شده به عنوان هفتمین عجایب طبیعی دنیا) 2- منطقه حریصا ( محل قرارگیری بزرگترین مجسمه حضرت مریم بعد از برزیل ) 3- روشه بیروت 4- موزه مشاهیر لبنان 5- مسجد بزرگ امری لبنان 🌍@zandahlm1357
حکایت ۶۷- همچنین آقای حاج شیخ محمد مهدی تاج اظهار می‌داشتند: یکی از حکایاتی که از مسموعات این حقیر است و به انحاء مختلف نیز آنرا نقل کرده اند، داستان مرحوم شیخ ابراهیم ترک است. این داستان در کتاب «التقوی و ما ادریک مالتقوی» که در احوال مرحوم حاج شیخ محمد تقی بافقی یزدی رضوان الله تعالی علیه نوشته شده نیز آمده است، و هم ایشان در کتاب توسلات یا «راه امیدواران» به ذکر آن پرداخته اند. داستان از این قرار است که شخصی به نام شیخ ابراهیم ترک به زیارت و استان بوسی حضرت ثامن الحجج علیه السلام شرفیاب می‌شود و مدت زیادی در آنجا توقف می‌کند، تا آنکه پولش تمام می‌شود و برای مراجعت و تهیه سوغات برای اهل و عبال خود معطل می‌ماند. وی می‌گوید: به منظور تأمین در آمد، مدیحه ای در باره یکی از بزرگان شهر (استاندار) ساختم تا از او صله ای دریافت کنم، اما بعد به قلبم خطور کرد که در جوار قبر حضرت رضا (علیه السلام) سزاوار نیست که مداح دیگری باشم و از غیر آن حضرت حاجتی بخواهم. فورا استغفار کردم و مدیحه ای به نام حضرت رضا (علیه السلام) ساختم و به حرم مطهر وارد شدم. پس از زیارت عرض کردم: آقا مدیحه ای برای شما سروده‌ام و انتظار صله دارم. آنگاه آهسته آن مدیحه را خواندم. سپس نزدیک ضریح مقدس رفته و بر آن بوسه داده و عرض حاجت کردم. پس از قدری توقف نتیجه ای حاصل نشد و صله ای دریافت نکردم. ناراحت شدم. عرض کردم: ای آقا اگر من این اشعار را برای هر کسی غیر از شما می‌خواندم، صله و انعام من حتمی بود، ولی از سوی شما خبری نشد. با ناراحتی از حرم بیرون آمدم و چون خواستم از در صحن بیرون روم ناگاه شیخ جلیل القدری را دیدم که جلو آمد و با من مصافحه کرد و گفت: صله و انعام حضرت را بگیر و دیگر با امام گستاخانه سخن مگو! پس از مصافحه پاکتی را در دستم دیدم، اما از هیبت آن آقا سخنی نگفته و رد شدم. پاکت را که باز کردم مبلغ یکصد و بیست تومان پول در آن بود که تمام مخارج بعدی مرا کفایت کرد. پس از چند دقیقه از وقوع این ماجرا، برای شناختن آن شیخ بزرگوار نزدیک به صحن رفته و از خادمی که ناظر و شاهد ملاقات من با آن مرد بزرگ بود پرسیدم: این بزرگوار که با من مصافحه کرد که بود؟ او پاسخ داد: ایشان آقای حاج شیخ حسنعلی اصفهانی هستند که با حضرت رضا علیه السلام ارتباط مستقیم دارند. از بی نشانها...... شیخ حسنعلی اصفهانی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان خانه ای که علیه السلام به یک کفاش مرحمت فرمودند 🎤استاد بندانی نیشابوری @zandahlm1357
0299Nesa 88.mp3
12.25M
دوستای خوب لالایی خدا📣📣 ۲۹۹ آيه ۸۸ 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
---------- [۱]: ۱) ای پیغمبر از تو از حکم شراب و قمار می‌پرسند بگو این دو کار گناه بزرگ است و سودهائی برای مردم دارد ولی زیان گناه آن بیش از منفعت آنست. [۲]: ۲) ای اهل ایمان هرگز در حال مستی بنماز نزدیک نشوید تا بدانید چه می‌گوئید (و چه می‌کنید). [۱]: ۱) ای اهل ایمان شراب و قمار و بت پرستی و تیرهای گروبندی (که رسمی بود در جاهلیت) تماما پلید و از عمل شیطان است البته از آن دوری کنید تا رستگار شوید. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
شراب خوردن ده نفر از صحابه در مجلس سری داعی- ابن حجر در ص ۳۰ جلد دهم فتح الباری می‌نویسد ابو طلحه زید بن سهل در منزل خود مجلس شرابی تشکیل داد و ده نفر را بآن مجلس دعوت کرد که همگی شراب نوشیدند و ابی بکر اشعاری در مرثیۀ کفار مشرکین و کشته شدگان بدر سرود؟!. نواب- آیا نامهای مدعوین را ذکر نموده اند چنانچه نقل نموده اند برای ما بیان فرمائید تا کشف حقیقت شود. داعی- ۱-ابو بکر بن ابی قحافه ۲-عمر بن الخطّاب ۳-ابو عبیدۀ جراح ۴-ابیّ بن کعب ۵-سهل بن بیضاء ۶-ابو أیوب انصاری ۷-ابو طلحه (دعوت کننده و صاحب البیت) ۸-ابو دجانۀ سماک بن خرشه ۹-ابو بکر بن شغوب ۱۰-انس بن مالک که در آن وقت هیجده ساله و ساقی مجلس بوده-چنانچه بیهقی در ص ۲۹ جلد هشتم سنن از خود انس نقل می‌نماید که گفت من در آن روز از همه کوچکتر و ساقی مجلس بودم- (هم همۀ شدید در مجلس). شیخ- (با عصبانیت) بذات پروردگار این خبر از ساخته‌های دشمنان ما می‌باشد. داعی- (با تبسّم) خیلی تند رفتید و قسم بی جائی یاد نمودید تقصیر شما هم نیست مطالعاتتان کم است و اگر زحمت مراجعۀ بکتب را بخود می‌دادید می‌دیدید که اکابر علماء خودتان نوشته اند-پس استغفار کنید. ناچار شدم برای روشن شدن ذهن آقایان محترم که بدانید ما آنچه می‌گوئیم نقل قول علمای خودتان را می‌نمائیم ببعض از اسناد این واقعه که در نظر دارم اشاره نمایم. محمد بن اسماعیل بخاری در تفسیر آیه خمر در سوره مائده در صحیح خود-و مسلم ابن حجّاج در کتاب اشربه باب تحریم الخمر صحیح خود-و امام احمد حنبل در ص ۱۸۱ و ۲۲۷ جلد سیم مسند-و ابن کثیر در ص ۹۳ و ۹۴ جلد دوم تفسیر خود-و جلال الدین سیوطی در ص ۳۲۱ جلد دوّم درّ المنثور-و طبری در ص ۲۴ جلد هفتم تفسیر-و ابن حجر عسقلانی در ص ۲۲ جلد چهارم اصابه و در ص ۳۰ جلد دهم فتح الباری-و بدر الدین حنفی در ص ۸۴ جلد دهم عمدة القاری و بیهقی در ص ۲۸۶ و ۲۹۰ سنن و دیگران شرح قضایا را مفصّل و مبسوط نقل نموده اند. شیخ- شاید قبل از تحریم بوده نه بعد از تحریم. داعی- روی قواعد مندرجۀ در کتب تفاسیر و تاریخ معلوم می‌شود بعد از ورود آیات تحریم بعض از مسلمین و صحابه شراب ممنوع را می‌خوردند. چنانچه محمد بن جریر طبری در ص ۲۰۳ جلد دوم تفسیر کبیر خود مسندا از أبی القموس زید بن علی نقل نموده که گفت خداوند سه مرتبه آیات خمریه نازل فرموده مرتبۀ اول آیه ۲۱۹ سوره (بقره) یَسْئَلُونَکَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیْسِرِ قُلْ فِیهِمٰا إِثْمٌ کَبِیرٌ وَ مَنٰافِعُ لِلنّٰاسِ وَ إِثْمُهُمٰا أَکْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمٰا [۱] نازل گردید ولی مسلمین متنبّه نگردیده و می‌خوردند شراب را حتی دو نفر شراب خورده و مست بنماز مشغول شدند و کلمات بی معنی می‌گفتند خداوند آیه ۴۳ سوره ۴ (نساء) را نازل فرموده که: یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاٰ تَقْرَبُوا الصَّلاٰةَ وَ أَنْتُمْ سُکٰاریٰ حَتّٰی تَعْلَمُوا مٰا تَقُولُونَ [۲] . بازهم می‌خوردند شراب را ولی در حال مستی بنماز نمی ایستادند تا آنکه روزی مردی شراب خورد (بنا بروایت بزّار و ابن حجر و ابن مردویه أبو بکر بود) و اشعاری در مرثیۀ کشته گان بدر گفت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم شنید با حال غضب تشریف آورد با چیزی که در دست مبارکش بود خواست او را بزند گفت پناه می‌برم بخدا از غضب خدا و پیغمبرش بخدا قسم دیگر نمی خورم آنگاه نازل گردید آیۀ ۹۱ سوره ۵ (مائده) که یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ وَ الْأَنْصٰابُ وَ الْأَزْلاٰمُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطٰانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ [۱] . ما حصل از آنچه عرض شد آن بود که آقایان بدانید صحابه هم مانند سایر مؤمنین و مسلمین خوب و بد داشتند یعنی هر کدام از آنها که در اطاعت اوامر خدا و پیغمبر جدّی بودند به منتها درجه سعادت رسیدند و هر کدام تابع هوای نفس فریب شیطان خوردند فاسد شدند. پس آن کسانی که در مقام طعن و انتقاد بصحابه هستند دلائل منطقی دارند می‌گویند مطاعن زشت و ناپسند صحابه علاوه بر آنکه در کتب معتبرۀ خودتان ثبت است با شواهد آیات قرآنیه مورد مذمت قرار گرفته بهمین جهت مورد انتقاد شیعیان واقع چنانچه جواب منطقی در مقابل انتقادات منطقی باشد مورد قبول است. یکی از صفات مذمومه اینست که آدمی حب و بغض بی جا بکار برد یعنی روی محبت و علاقه ای که بفردی یا افرادی دارد اعمال و یا افعال و گفتار آنها را تماما با چشم خوبی به بیند و بگوید ابدا بدی در عالم وجود ندارد. حافظ- بسیار خوب بفرمائید اعمال و افعال زشت و ناپسند اصحاب از چه قبیل بوده چنانچه منطبق با دلیل و برهان باشد ما هم قبول می‌نمائیم.