#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اخلاق امام ابن ابي الحديد معتزلي يكي از علماي بزرگ اهل سنت ميگويد: علي بن موسي الرضا عليه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عبادت امام رضا
نماز شب امام
رجاء بي ابي ضحاك ميگويد:
امام رضا عليه السلام در سفر و حضر، نماز شب، شفع، وتر و دو ركعت [نافله] صبح را ترك نمي كرد. [۱۰].
عبادت امام در زندان
عبدالسلام هراتي گويد:
به در خانه اي كه امام رضا عليه السلام را در شهر سرخس زنداني كرده بودند آمدم، و آن حضرت آنجا گرفتار بود، از زندانبان اجازه [ملاقات] خواستم، به من گفت: كه راهي بر او نداري، پرسيدم چرا؟ گفت: براي اينكه او بيشتر اوقات در روز و شب هزار ركعت نماز ميخواند. [۱۱].
[صفحه ۱۶]
طلب بهشت
رجاء بن ضحاك ميگويد:
امام رضا عليه السلام شبها در بستر خود بسيار قرآن تلاوت ميكرد، و چون به آيههاي بهشت و دوزخ ميرسيد، ميگريست و بهشت را از درگاه خدا طلب ميكرد و از آتش دوزخ به خدا پناه ميبرد.
#فضايل_سيره_امام_رضا_(ع)#عالم_آل_محمد در آثار استاد علامه حسن زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🚨عصبانیت استاد از ازغدی از دانشجویی که از بختیار دفاع کرد: 🧐 شما کتاب نمی خونی چه کارت باید کرد ؟ شم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتخابات
#دهه_فجر
🔻آقا ما نفهمیدیم شما بالاخره جمهوری هستید یا اسلامی؟ هم جمهوری هم اسلامی که نمیشه❗️
@zandahlm1357
چشم به راه - قسمت شصت و هشتم.mp3
28.81M
🎬 قسمت: شصت و هشتم
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🍂 لشکر صاحب الزمان (عج) 🔸 با نوای حاج صادق آهنگران لحظه شماری می کند لشگر صاحب زمان که رمز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 شهر خونین جامگان
🔸 با نوای
حاج صادق آهنگران
فیلمی خاطره برانگیز از عملیات بیت المقدس و خرمشهر و حال و هوای رزمندگان اسلام
شهر خونین جامگان
تربت آزادگان
عاشقان کربلا در رهت جان باختند
سوی خاک اقدست رخش همت تاختند
تا رهایت از کف دشمن دین ساختند
یاد آن رزمندگان، نقش تاریخ زمان ...
┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═┄
@zandahlm1357
🍂
🔻 #پنهان_زیر_باران 5⃣1⃣
سردار علی ناصری
نیروهای بومی منطقه، زیر نظر من بودند. غلام پور آمد و با من مشورت کرد. گفتم:
- اگر می خواهد بیاید، من چند تا شرط دارم. . . . . . . چه شرطهایی؟ برو خودت به ایشان بگو. ... ... .. رفتم. گفتم:
- آقا محسن، نیروهای بومی اینجا از نیت واقعی ما خبری ندارند و نمی دانند ما اینجا مشغول چه کاری هستیم. چنین وانمود کرده ایم که در حال شناسایی عادی و معمولی منطقه هستیم. اصلا و ابدا نمی دانند که ما اینجا قصد انجام عملیات نظامی داریم. اگر جناب عالی بروید و سوار بلم معمولی بشوید و به هور بروید، کافی است یکی از نیروهای بومی شما را بشناسد و به دشمن خبر بدهد. كل زحمات ما به هدر می رود و عراقی ها متوجه می شوند که ما اینجا مشغول چه کاری هستیم. قطعا فکر نمی کنند آقا محسن برای گردش و تفریح و ماهیگیری آمده باشد.
حرفهای مرا شنید و خندید. بعد خیلی متواضعانه گفت: . هر چه شما بگویید، من رعایت می کنم.
- اولا که باید لباس محلی بپوشید؛ یعنی دشداشه و چفیه..
- باشه، می پوشم.
چند دشداشه در انبار داشتیم که تمیز هم نبودند. قد آقا محسن بلند بود و لباسها اندازه تنش نمی شد. پس از مدتی جست وجو، دشداشه نسبتا بلندی پیدا شد و تن آقا محسن کردیم. دشداشه تا پایین زانویش آمد. عربها معمولا دشداشه را بلند می پوشند و کوتاه آن را بد می دانند؛ اما لباس آقا محسن تا زیر زانوهایش بود. بدتر آنکه زیر دشداشه، پوتین پوشیده بود! چنیه را هم بلد نبود روی سرش مثل عرب ها بپیچد و ناچار آن را مثل بسیجی ها دور گردنش انداخت.
برای رعایت مسائل امنیتی گفتم:
- آقا محسن، وقتی می خواهی بروی، با دبدبه و کبکبه نیا! با ماشین استیشن نمی شود تا لب هور رفت. ممنوع است. و این
مشکل این بود که عده زیادی از نیروهای ژاندارم هم در پاسگاههای مرزی آن نواحی بودند که مرتب به ما سر می زدند و ما همه چیزمان را از آنها پنهان کرده بودیم. راستش را بخواهید، به آنان اعتماد نداشتیم. روی همین اصل به آقا محسن گفتم:
- باید با وانت و بدون محافظ بیایی.
- باشه!
فورا رفتم به موقعیت شهید بقایی و آماده باش دادم و بچه های اطلاعات شناسایی را آماده کردم. در آنجا به تازگی چادرهایمان را به دو اتاق بلوکی و سیمانی مبدل کرده بودیم. موتور برق هم داشتیم. کمی بعد، آقا محسن و چند نفر دیگر با وانت بار آمدند لب هور همانهایی که در آن جلسه بودند، همراهش آمده بودند.....
🔅 پیگیر باشید
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
توصیف عبادات امیرالمؤمنین (علیه السلام) از زبان ضرار معاویه به «ضرار بن ضمره» گفت: علی[علیه السلام]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَلسَّلامُ عَلی مَنْ خاطَبَهُ جَبْرَئِیلَ بِإمْرَةِ المُؤْمِنینَ بِغَیْرِ إرْتِیابٍ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُه
اشاره
سلام بر کسی که بدون شک جبرئیل به او با لقب «امیرالمؤمنین» خطاب کرد، که رحمت و برکات خدا بر او باد.
علت نامگذاری به «امیرالمؤمنین»
امیرالمؤمنین به معنی پیشوای مؤمنان لقب ویژه حضرت علی (علیه السلام) است.
از امام باقر (علیه السلام) در علت نامگذاری حضرت علی (علیه السلام) به «امیرالمؤمنین» سؤال شد، فرمودند:
زیرا آن حضرت مردم را از علم اطعام میکند، و علم را به ایشان میخوراند؛ چرا که خوراک مردم از اوست. [۱]
امام صادق (علیه السلام) نیز فرمودند:
بدان جهت حضرت علی (علیه السلام) را «امیرالمؤمنین» نامیدند چرا که او طعام و منبع علم بود و دانشمندان از دانش او توشه گرفته و دانش او را به کار میبستند. [۱]
سلمان نیز از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در علت نامگذاری حضرت به «امیرالمؤمنین» پرسش نمود که حضرت فرمودند:
----------
[۱]: . بصائر الدرجات ۵۳۲؛ الکافی ۱/۴۱۲؛علل الشرایع ۱/۱۶۱؛ معانی الاخبار ۶۳؛ بحار الانوار ۳۷/۲۹۳.
[۱]: . مناقب ابن شهرآشوب ۲/۲۵۴؛ بحار الانوار ۳۷/۳۳۴؛ نهج الایمان ۴۷۴.
زیرا وی علم را به آنان میخوراند. او دیگران را از علم اطعام میکند و خود از کسی علم نمی گیرد. [۲]
همچنین رسول خدا (صلی الله علیه و آله) - هنگامی که امیرالمؤمنین (علیه السلام) دیده به جهان گشوده و سوره مؤمنون قرائت نمودند - به حضرت فرمودند:
«انت والله امیرهم تمیرهم من علومک فیمتارون؛ به خدا سوگند تو امیر مؤمنان هستی، از دانشت به آنان اطعام میدهی و آنان بهره میبرند. » [۳]
«علامه مجلسی;» پس از نقل روایات در این زمینه، سه وجه برای معنای «امیر» ذکر میکند و سومین وجه را اینچنین میفرماید:
سوم: اینکه معنای آن چنین باشد که اُمرای جهان بدان
سبب «امیر» نامیده میشوند که به تصور خودشان متکفل اطعام و تهیه نیازمندیهای مردم هستند. اما امارت امیرالمؤمنین (علیه السلام) برای امیری، بزرگ تر از این مطلب است؛ زیرا او آنها را از اطعامی تغذیه میکند که سبب زندگی جاوید اخروی آنان میگردد و طعام او قوت روحانی است، هر چند در تأمین معاش جسمانی مردم با دیگر امرا نیز وجه اشتراک دارد. [۱]
----------
[۲]: . همان.
[۳]: . الامالی الطوسی ۷۰۸؛ حلیة الابرار ۲/۲۳؛ مدینة المعاجز ۲/۴۸؛ البرهان ۴/۱۳.
[۱]: . بحار الانوار ۳۷/۲۹۳.
#هفتمین_زیارت
#فاطمه_سادات_درچه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عداوت، صلح حکیمی گوید: ساده ترین چیز، داخل شدن در دشمنی است و مشکل ترین چیز برطرف کردن دشمنی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تهمت به وکیل
وقتی وکیل خود را متهم دانستی، زبانت را کنترل کن و به آنچه دارد، مطمئن باش.
برترین نشست و برخاستها، با کسی است که با اینکه موقعیت ریاست دارد، ادعای ریاست نکند.
همنشینی
محمد بن مکی گوید: بدترین نشست و برخاستها با کسی است که بدون موقعیت، مدعی ریاست است.
مدارا
ترک کردن مدارا، بخشی از دیوانگی است.
نکوهش، تحقیر
هرکه پیش از اینکه تو را بشناسد، در حق تو کوتاهی کرد، نباید او را سرزنش کنی.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله سخنرانی های #زمانه_ات_را_بشناس 25 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم #وقایع_تاریخی مقام معظم رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زمانه ات را بشناس 26.MP3
5.69M
🔰 سلسله سخنرانی های #زمانه_ات_را_بشناس 26
🌀 بازخوانی تحلیل های مهم #وقایع_تاریخی مقام معظم رهبری
🎬 جلسه 6️⃣2️⃣
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی
👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های #تاریخی رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جلسۀ هفتم: جنگ صفّين اشاره سركشى قاسطين اشاره قاسطين به معنى ستمگران است و در اصطلاح به معاويه و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تلاش اميرالمؤمنين (عليه السّلام) براى كناره گيرى مسالمت آميز معاويه
تلاش اميرالمؤمنين (عليه السّلام) براى كناره گيرى مسالمت آميز معاويه [۱]
گفتيم كه اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در آغاز خلافت، معاويه را از حكومت شام عزل كرد. چون عموم مهاجران و انصار, على (عليه السّلام) را به خلافت برگزيده بودند، معاويه نخست نمى توانست خلافت آن حضرت را زير سؤال ببرد؛ از اين رو بهانه آورد كه اگر على (عليه السّلام) قاتلان عثمان را براى قصاص به ما تحويل دهد، با او بيعت خواهم كرد. مقصود وى از قاتلان عثمان، تعدادى از بهترين اصحاب حضرت امير (عليه السّلام) بود و با علم بر عدم اعتناى امام به اين خواستۀ نابجا، بر آن اصرار مى ورزيد.
اميرالمؤمنين (عليه السّلام) پس از اطلاع از بهانه جويى معاويه و عدم كناره گيرى از حكومت شام، طى نامه اى به او، ضمن عزل، وى را از ايستادگى در برابر خليفۀ مشروع بازداشت، ولى معاويه در برابر فرمان خليفه مقاومت كرد. [۲]
هنگامى كه نعمان بن بشير پيراهن خون آلود عثمان را به شام آورد، معاويه آن را به منبر آويخت و احساسات مردم شام را تحريك كرد؛ به گونه اى كه با او به عنوان امير شامات و قصاص كنندۀ خون عثمان بيعت كردند.
پس از جنگ جمل و آمدن اميرالمؤمنين (عليه السّلام) به كوفه، آن حضرت، جرير بن عبدالله بجلى حاكم عثمان در همدان را كه احضار فرموده بود به واسطۀ سابقۀ دوستى كه با معاويه داشت، به نزد وى اعزام كرد تا او را به اطاعت و بيعت و ترك مخالفت وا دارد. جرير عازم شام شد و پيام اميرالمؤمنين (عليه السّلام) را به معاويه ابلاغ كرد. معاويه، جرير را مدتى در شام نگاه داشت تا چاره اى بينديشد و پاسخ مناسبى بدهد. برادرش عتبة بن ابى سفيان به او گفت براى مقابله با على (عليه السّلام) بايد از فكر و سياست عمروعاص استفاده كند. معاويه طى نامه اى با وعده و وعيد، عمروعاص را به سوى خود فرا خواند تا با مشورت وى پاسخ على (عليه السّلام) را بدهد.
پس از مذاكرات بسيار با اين شرط كه چون خلافت معاويه برقرار شود، حكومت مصر و تمام باج و خراج آن تا پايان زندگى عمروعاص از آنِ او باشد، به معاويه قول همكارى داد.
با راهنمايى عمروعاص، حمايت يمنى هاى ساكن شام براى خون خواهى عثمان توسط معاويه جلب شد و ياغيان شام اقتدار بيش ترى در خود براى مقابلۀ احتمالى با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) احساس كردند. از اين رو پاسخ آن حضرت را در قالب اين خواستهها به جرير بن عبدالله دادند:
۱. تحويل قاتلان عثمان براى قصاص و كيفر به معاويه.
۲. كناره گيرى على (عليه السّلام) از خلافت و واگذارى انتخاب خليفه به شوراى مسلمانان.
در اين نامه آمادگى معاويه براى جنگ با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در صورت عدم تحقّق خواسته هايش اعلام شده بود.
هنگامى كه اميرالمؤمنين (عليه السّلام) يقين حاصل كرد معاويه قصد اطاعت ندارد و به سركشى ادامه مى دهد و سپاهى انبوه فراهم آورده است، خود را مجبور به جنگ با وى ديد. به نقلى حضرت امير (عليه السّلام) از بدو ورود به كوفه، هفده ماه در آن شهر بود و در اين مدت ميان او و معاويه و عمروعاص مكاتبه جريان داشت. [۱]
----------
[۱]: . براى اطلاع بيشتر پيرامون موضع اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در برابر معاويه، نگاه كنيد به بحث عميق و تحليلى در كتاب زندگانى تحليلى پيشوايان ما، ص ۸۰ به بعد.
[۲]: . شرح نهج البلاغة، ج ۱، ص ۲۳۰.
[۱]: . نگاه كنيد به: پيكار صفّين، ترجمۀ وقعة الصفين نصر بن مزاحم، ص ۴۷ تا ۱۳۰ و الامامة و السياسة، ج ۱، ص ۸۴ تا ۹۳ و اخبار الطوال، ص ۱۵۶ تا ۱۶۱ و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۸۴ تا ۱۸۶ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۵۵۸ تا ۵۶۲ و كتاب الفتوح، ج ۲، ص ۵۰۶ تا ۵۲۵. همچنين جهت آگاهى از مشكلات پيش روى اميرمؤمنان (عليه السلام) در برخورد با معاويه، نگاه كنيد به: «از سقيفه تا كوفه»، ص ۱۳۱ به بعد.
#تاریخ_تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
✅میگن آزادی اندیشه با ریش و پشم نمیشه!؟
🔹می خواهیم بررسی کنیم ریش و محاسن نزد ایرانیان قبل از اسلام چگونه بوده
👈آیا گذاشتن ریش و محاسن از دستورات اسلامی است؟
در پایین مشاهده می کنید نه تنها شاهان و مردم ریش می داشتند بلکه برای خدا(اهورمزدا) هم ریش قائل بودند
با ما همراه باشید (مطالب رو امروز به مرور درج خواهیم کرد)
👇👇👇👇👇👇👇👇