هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
کرامات امام رضا (ع)را در آرشیو هشتمین امام ☝️☝️☝️ ببینید👀
راوی : آیت الله وحید خراسانی
آیت الله شیخ حبیب الله گلپایگانی ، از علمای مشهور و پارسای مشهد بودند و هر مریضی که نزد ایشان می رفت آقای گلپایگانی دست شان را بر موضع بیماری گذاشته ، سوره حمدی می خواندند و بیماری اش بهبود می یافت . من یک روز از ایشان حکمت شفادهندگی دست شان را سؤال کردم . ایشان فرمودند : من مریض شدم و چون حالم بد شده بود ، به ناچار در بیمارستان امام رضا علیه بستری شدم . از عبادت و تهجد باز مانده و از این بابت بسیار ناراحت بودم . بیماری ام به طول انجامید و یک روز که بسیار ناراحت بودم از همان روی تخت بیمارستان به امام رئوف ع سلام عرض کردم و گله مندانه عرض کردم : ای امام عزیز ، من چهل سال تمام سحرها اول کسی بودم که پس از بازگشایی در حرم به شما سلام می دادم ، حالا نوبت شما است که دست این افتاده را بگیرید و در این گوشه بیمارستان از ما حالی بپرسید . این سخنان را گفتم و منقلب شدم . ناگهان فضا عوض شد دیدم امام رضا ع در یک باغ پر از گل ، روی تختی نشسته اند
و من در کنار تخت هستم . حضرت بی آنکه با من سخنی بگویند ، دسته گلی از باغ برگرفته و به دست من مرحمت فرمودند ناگهان آن حالت از بین رفت و من دیدم در بیمارستان هستم ، اما بوی گل را احساس می کردم ، دستم را به هر جای بدنم که درد می کرد می گذاشتم و درد ساکت می شد . بدین ترتیب ، با عنایت حضرت دست من کیمیا اثر شده و ایشان این دست را وسیله شفای دیگران فرمودند
https://eitaa.com/zandahlm1357
ای رئوفی که بود مهر و عطوفت کارت
باز هم یک نگهت کرد دلم را غارت
تب عشق است که در جان و دلم افتاده
تو بگو من چه کنم با عطش دیدارت
☀️السَّلامُ عَلَيْكَ يا أنیسَ النُفوس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و چهل 📚در ادامه بحث دعا می رسیم به روایتی از آقا رسول ال
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و چهلو یکم
🔴مراحل حمد خدا (قبلا گفتیم حالا اینجا یک موارد دیگه است)👇
1⃣- اینکه بدانیم کار را خدا کرد و سراغ افراد واسطه و اینها نرویم. اول خدا، واسطه ها جای خودش «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» هر کس مخلوق را شکر نکند خدا را شکر نگفته همه اینها سرجایش، من نمی گویم نه، ولی اول خدا.
💊دکتر تجویز کرد خوب شدی کی شفا را قرار داد؟ خدا.
👌«عِرفانُ النعمة من المُنعم» شناخت نعمت این است که منعم را بشناسی بدانی خدا این نعمت را داد. نعمت را از خدا بدانی بدون اینکه دلت💓 سراغ غیر خدا برود و خیال کنی او برایت کرده. از امام سجاد علیه السلام هم روایت است که یاد میدهند بعد از استجابت دعا چی بگویی که قبلا گفتیم، پس باید خدا را تشکر بکنیم که دعای ما را مستجاب کردی.
2⃣- خوشحال باش که چنین خدایی داری.
👈خوشحال بشویم خدا به حرف ما گوش داد، وقتی چیزی به او گفتم به من داد. اما اگر به غیر او می گفتم معلوم نبود به من بدهد، ای بسا بخل می ورزید، حسادت میورزید❌، قدرت داشت و نمی داد، ولی من خدایی دارم که هیچ وقت بخیل نیست، قدرت دارد و می دهد. اینها مراتب حمد است.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (68)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 241
💠☀️💠☀️💠☀️💠
______________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از ظهور همه چی خوب میشه⁉️
به محض ظهور همه چی درست میشه⁉️
بعد ظهور مسائل دنیوی و عدالت حل میشه⁉️
بعد ظهور ؛ بشر در معنویات به تکامل میرسد⁉️
🎥کلیپ های یک دقیقه ای #پرسش_و_پاسخ
پاسخ به شبهات و سوالات پرتکرار🤗
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
گنجیتا.13 حماسه تپه برهانی.mp3
7.2M
📻📻📻
#صوت #داستان
#دفاع_مقدس #کتاب_صوتی
📚 #حماسه_تپه_برهانی
✍ سید حمیدرضا طالقانی
3⃣1⃣ بخش سیزدهم ( 13 )
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مهارتهای_کلامی ۲۶ ✘ ← همیشه درّندگی زبان، با خنجر پرخاش و تندی نیست! • گاهی زخمِ شوخیهای زشت و بی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهارتهای کلامی_27.mp3
12.57M
#مهارتهای_کلامی ۲۷
#حرف_آخر
#سرزنش چه حق باشد، چه ناحق؛
عمل کثیفیست که ؛
۱ـ شعلهی کینه را در دل دیگران روشن میکند!
۲ـ آنان را از شما وحشتزده و متنفر میکند!
محال است، اهل سرزنش باشید؛
اما خودتان به آن درد، که دیگران را سرزنش کردهاید، مبتلا نشوید! ..
#استاد_شجاعی 🎤
✨﷽✨
📘 داستانک :
✍پیرمردی که شغلش دامداری بود، نقل میکرد: گرگی در اتاقکی در آغل گوسفندان ما زائیده بود و سه چهار توله داشت و اوایل کار به طور مخفیانه مرتب به آنجا رفت و آمد می کرد و به بچه هایش میرسید ، چون آسیبی به گوسفندان نمیرساند وبخاطر ترحم به این حیوان و بچههایش، او را بیرون نکردیم، ولی کاملا او را زیر نظر داشتم.
این ماده گرگ به شکار میرفت و هر بار مرغی، خرگوشی ، برهای شکار میکرد و برای مصرف خود و بچههایش می آورد. اما با اینکه رفت آمد او از آغل گوسفندان بود، هرگز متعرضگوسفندان ما نمیشد. ما دقیقا آمار گوسفندان وبره های آنها را داشتیم وکاملا" مواظب بودیم، بچهها تقریبا بزرگ شده بودند. یکبار و در غیاب ماده گرگ که برای شکار رفته بود، بچههای او یکی از برهها را کشتند!
ما صبرکردیم، ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد؛ وقتی ماده گرگ برگشت و این منظره را دید، به بچههایش حملهور شد؛ آنها را گاز می گرفت و میزد و بچهها سر و صدا و جیغ میکشیدند و پس از آن نیز همان روز آنها را برداشت و از آغل ما رفت. روز بعد، با کمال تعجب دیدیم، گرگ، یک بره ای شکار کرده و آن را نکشته و زنده آن را از دیوار آغل گوسفندان انداخت رفت.»
این یک گرگ است و با سه خصلت:
درندگی وحشیبودن وحیوانیتشناختهمیشود
اما میفهمد، هرگاه داخل زندگی کسی شد و کسی به او پناه داد و احسانکرد به او خیانت نکند و اگر ضرری به او زد جبران نماید
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
#تعریف_خلاقیت
یک ماژیک را در نظر بگیرید، آن را مثلا برای اولین باربه یک فردباهوش نشان میدهیم فکرمی کنید اولین سؤالی که بپرسد چیست؟ این چیه! جواب: ماژیکه. به چه دردی می خوره؟ جواب: نوشتن. از این به بعد دیگر سؤالهای فرد باهوش حول محور نوشتن خواهد بود و تمام اطلاعات در زمینه ی نوشتن و ماژیک را جمع آوری و طبقه بندی می کند و نگاه می دارد و هر لحظه به روزترین اطلاعات را درمورد آن می دهد ولی در این اطلاعات هیچ دخالتی نمی کند.
حال یک فرد خلاق علاوه براین یک سؤال دیگر می پرسد که این ماژیک غیر از نوشتن به چه کار دیگری می آید؟! پرت کردن، اهرم، بادربش سوت بزنیم، اندازه گیری، خط کشیدن، اشاره کردن، لای درب پنجره گذاشتن تا بسته نشود، ضربه زدن، چای هم زدن و.... پس خلاقیت یعنی پیدا کردن چند مصرف برای یک شیء واحد.
هوش اطلاعات را انباشت می کند و خلاقیت اطلاعات را بهم می ریزد تا به ابداع برسد، با این ماژیک چگونه می توان به محیط زیست کمک کرد چگونه می توان با آن بیزنس کرد، چگونه می توان به دانش کمک کرد و غیره. خلاقیت یعنی رفتن به دنیای ناشناخته ها. زندگی یعنی حرکت، رشد یعنی حرکت، مسیر حرکت ما ناشناخته است بهمین دلیل اکثر انسان ها ترجیح می دهند که حرکت نکنند و فقط دور خودشان بچرخند.
اگر احساس امنیت نداشته باشیم، می ترسیم؛ ترس همیشه مانع حرکت است. ذهن باز از سمت پایین بسته است ولی از بالا باز است و به سمت ناشناخته ها است و نا امنی در آن نیست. اما ذهن بسته هم از سمت پایین بسته است هم از سمت بالاو اگر احساس ناامنی کنیم در ذهن بسته و مخروط برعکس خواهیم ماند. ما ترجیح می دهیم که دنبال چیز نو نباشیم، کشف نکنیم. ما نمی توانیم کشف و پردازش و ابداع را از هم جدا کنیم، یک ذهن فعال در نهایت یک ذهن خلاق است. (ادامه دارد...)
#خلاقیت {قسمت3}
[مباحث کودک متعادل]
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
استاد محمود سلطانی "رویکرد هوش متعادل" عبور از نگرانی ها ۱۱۹ #زندگی_در_شرایط_بحران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5780538415728563267.mp3
6.09M
استاد محمود سلطانی
"رویکرد هوش متعادل"
عبور از نگرانی ها ۱۲۱
#زندگی_در_شرایط_بحران
4_5789548337992567226.mp3
6.05M
استاد محمود سلطانی
"رویکرد هوش متعادل"
عبور از نگرانی ها ۱۲۳
#زندگی_در_شرایط_بحران
4_5791719169082791372.mp3
5.91M
استاد محمود سلطانی
"رویکرد هوش متعادل"
عبور از نگرانی ها ۱۲۴
#زندگی_در_شرایط_بحران