#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📖کــتاب صــوتی « ققنوس فـــاتــــــــح » 🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بهداشت
سرویس بهداشتی مسجد جامع، به دلیل ازدحام نیرو، چندان وضعیت مطلوبی نداشت. برای همین، هر روز برای تمیز کردن آن اقدام میکردیم. باور کنید اگر خانه خودمان بود این کارها را نمی کردیم. اما میدان، میدان دیگری بود. تا زانو توی کثافت میرفتیم. دستمان را فرو میبردیم و چاه را تمیز میکردیم. برایمان خیلی سخت بود. اما حفظ شرف و دین اجازه تردید به ما نمی داد. باید هر کاری که از دستمان برمی آمد میکردیم. [۲]
----------
[۲]: راوی: زهرا حسینی
مهمات
یک روز «مهدی آلبوغبیش» آمده بود که به ما سر بزند. گفت: «اینجا خطرناکه، نباید شبها اینجا بخوابین. چون تو گوشه و کنارش مهمات انبار کردیم. برین بلوار رو به رو برای خودتان خندق و گودال بکنین و مستقر بشین. تا هم در امان باشین و هم مواظب باشین که منافقا برای بردن مهمات نیان. »
در آن زمان نمی دانستیم مهمات تا چه حدی خطرناک است. حتی روی صندوقهای فشنگ میخوابیدیم. آلبوغبیش میگفت: «روی صندوقها نخوابین. اگر یه تیر به شما یا به این صندوقهای فشنگ بخوره، همه تون میرین هوا. » [۱]
----------
[۱]: راوی: سهام طاقتی
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
Part06_ققنوس فاتح.mp3
17.4M
📖کــتاب صــوتی
« ققنوس فـــاتــــــــح »
🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــحـــسـن وزوایــــی
🔷 قـــــســــمـــت 6
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: سعادت در رغبت به دین و قوانین الهی و قول معصوم علیه السلام: « والسعید منّا من رغب الیه »،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حمد خداوند، بسان ملائکه
قوله علیه السلام: وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ بِکُلِّ مَا حَمِدَهُ بِهِ أَدْنَی مَلاَئِکَتِهِ إِلَیْهِ وَ أَکْرَمُ خَلِیقَتِهِ عَلَیْهِ وَ أَرْضَی حَامِدِیهِ لَدَیْهِ.
أوّلاً باید دانست که: « ادنی » اطلاق میشود بر معانی ثلاثه، یک مرتبه به معنی أقلّ، و مرتبه[ای] به معنی أذلّ و أحقر، و مرتبه[ای] به معنی أقرب است. التدانی إلی الشی ء: التقرّب إلیه، کما فی قوله تعالی: « دَنَا فَتَدَلَّی [۱] ». أی قرب و تعلّق. و « أدنی ملائکته » که در فقره دعا است به معنای أقرب است.
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه نجم، آیه ۸.
أعنی: حمد مینمائیم تو را به تمام حمدی که مقرّب ترین ملائکه تو، تو را حمد میکنند، چنان که این معنی از « اکرم خلیقته » بعد استفاده میشود که أدنی به معنی أشرف و أقرب است نه به معنی أذلّ و أحقر.
انواع ملائکه
چه از برای ملائکه درجات متفاوته و عبادات مختلفه و مراتب متوالیه است در تقدّم و تأخّر و قرب و بُعد از حقّ تعالی، کما فی الحدیث: « و للملائکة مقامات معلومة، منهم سُجَّد لایرکعون، و منهم رُکَّع لاینصبون ». و آن أوّلاً دو قسم اند [۱]: ملائکه سماوات که سکان سماوات اند، [۲]: و ملائکه ارض.
چه اجرام سماوی اوّلاً ذی روح و ذی شعورند و حرکات دوری آنها سریعاً و بطیئاً حرکات ارادی است، چون حرکت انسان و حیوان از محلّی به محلّی که اوّلاً تصور منفعت و غایت حرکت را از جلب نفع و دفع ضرّ مینمایند، و بعد اقدام بر حرکت و اثبات اراده در حرکات افلاک از این است که مهروب آنها مطلوب میشود، و مطلوب مهروب، و در حرکات طبیعی و قسری چون حرکت ثقیل به
مرکز و خفیف به محیط ممکن نیست که مهروب مطلوب شود، پس از آن ارواحی که متعلّقه به آن اجرام عظیمه سماویه و موجب تحریک آن اجرام شده اند در اصطلاح حکماء به « نفوس سماویه » تعبیر شده، و در لسان شرع و قرآن به « ملائکه مُدَبِّراتِ أَمْرًا » [۱] ؛ زیرا که آنها به حرکتشان تدبیر مواد عنصریه نمایند.
قال تعالی: « وَ تَرَی الْمَلاَآئِکَةَ حَآفِّینَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْشِ [۲] » حفا به معنی: مشی کردن و دوران و طواف نمودن است، و « حول »: حرکت و تحول انتقال از نقطه[ای [به نقطه ای است. یعنی میبینی ملائکه سماویه را که دوران میزنند به گرد کره ارض از حول و حرکت عرض که فلک الافلاک و فلک اقصی باشد، و همان حرکت آنها عبادات و تسبیحات آنها است.
کما ورد « صلت السماء بدورانها، و المطر بهطلانه، و الماء بسیلانه، و الأرض برجحانها، و قد یصلّی و لایشعر و لذکر اللّه أکبر » [۳] . که عباداتشان به فنون مخصوص است، اعنی آن که حرکت سریع دارد بطیئه نخواهد داشت ؛ و آن که بر منطقه بروج حرکت نماید حرکت مستقیم نمی شود، و آن که رو به حضیض سیر
نماید رو به اوج نخواهد رفت و بالعکس ؛ و آن که از مشرق به مغرب رود از مغرب به مشرق نخواهد رفت.
----------
[۱]: ۱ - اقتباس از کریمه نازعات، آیه ۵: « فَالْمُدَبِّراتِ أَمْرًا ».
[۲]: ۲ - سوره مبارکه زمر، آیه ۷۵.
[۳]: ۳ - شرح الأسماء الحسنی، ج ۲، ص ۸.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شرم از کاسبی، تقوا کسی که از کسب معیشت شرم نکند، کسب برای وی آسان باشد و خانواده اش بهره م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دنیا و آخرت
بزرگی گوید: وای بر کسی که آخرتش را برای سامان دادن دنیایش، تباه کند، چنین کسی از دنیایی که آبادش کرده دور و به آخرتی که تباهش نموده نزدیک میگردد.
گویم
صمت عادت کن که از یک گفتنک
می شود زنار این تحت الحنک
گوش بگشا لب فرو بند از مقال
هفته هفته ماه ماه و سال سال
خامشی را آنقدر کن ورد جان
که فراموشت شود لفظ زبان
رنج راحت دان چو شد مطلب بزرگ
گرد گله توتیای چشم گرگ
امنیت
بطلمیوس میگوید: ایمنی، وحشت تنهایی را میبرد، چنانچه ترس، انس با جماعت را میبرد.
فخر به لباس
وزیر، ابوالحسن علی بن عیسی، همواره دوست داشت، اظهار فضل کند. روزی قاضی ابوعمرو که لباس فاخری پوشیده بود بر او وارد شد. وزیر به او گفت: ابوعمرو لباس پیش شکافته ات را چند خریده ای؟ قاضی گفت: به صد دینار. وزیر گفت: من جامهام را به بیست دینار خریده ام، قاضی گفت: وزیر میخواهد خود را با مبلغ ناچیزی به لباسهای خوب بیاراید و ما میخواهیم با قیمت گران لباس فاخر بپوشیم. علاوه اینکه ما با مردم سروکار داریم، هر کس میخواهد شکوهش در دل باشد باید این لباس را بپوشد؛ ولی وزیر که با
خواص رفت و شد دارد، حاجتی به لباس گران ندارد، چون آنان میدانند وزیر توانایی تهیه لباس فاخر را دارد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۳۶- دانشگاه حکمت پرتوی از اسرار نماز » دانشگاه حکمت اخلاص، دانشگاهی است که فارغ التحصیلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۳- پشیمان نشدن از کار
کسی که برای خدا کار میکند و از دیگران انتظاری ندارد، هرگز از کارش پشیمان نمی شود، زیرا چون برای خداوند کار کرده، اجر خود را برده است، چه نتیجه دنیایی و مطلوب بدهد یا نه.
اگر بخاطر خدا برای دیدار مؤمنی یا عیادت بیماری رفتید، و در منزل نبود یا امکان دیدار فراهم نشد، پشیمان نمی شوید، چون ثواب خویش را برده اید.
اگر ما هر روز، از احترام ها، پذیرایی ها، خدمتها و همکاریها پشیمان میشویم، باید در «قصد قربت» خود، تجدید نظر کنیم.
۴- یکسانی استقبال یا بی اعتنایی مردم
در انجام وظیفه، برای اهل اخلاص، تفاوتی نمی کند که مردم از او استقبال کنند یا با بی اعتنایی برخورد نمایند. ستایش و انتقاد در نظر آنان یکسان میباشد. اگر کسی از استقبال مردم شاد شود و از بی اعتنایی شان دلسرد گردد، نشان ضعف اخلاص است. البته ممکن است کسی توجیه کند که خوشحالی من از آن جهت است که مردم دور حق جمع میشوند و ناراحتیام از سردی مردم نسبت به دین و ایمان است، ولی گذشته از این
توجیه، باید دید در دل چه میگذرد.
امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده است:
«للمرائی ثلاثُ عَلامات: یَکْسَلُ اذا کانَ وَحْدَهُ وَ یَنْشَطُ اِذا کانَ فیِ النّاسِ، وَ یزیدُ فی العَمَل اِذا اُثِنَی عَلیِه وَ یَنْقُصُ اِذا ذُمَّ» (۲۷۸) ریاکار، سه نشان دارد: وقتی تنهاست، با کسالت و بی حالی است، وقتی با مردم است، نشاط (در عبادت و عمل) پیدا میکند، اگر تعریفش کنند، کار بیشتری میکند، و اگر بدگویی کنند، کم کاری میکند.
خداوند، مارا از این بیماری خطرناک، مصون دارد و همچون پزشکانی نباشیم که با مرضی از دنیا میروند که خود، متخصّص درمانِ آنند! و چنین مباد که ما درباره اخلاص بنویسیم ولی خود، با ریا و شرک از دنیا برویم.
۵ - تداوم انگیزه و عمل
انسان مخلص، ساخته وظیفه و تکلیف الهی است، نه ساخته جوّ و شرایط و صرف این و آن. بنابراین آنچه را که تکلیف اوست، به طور مستمر و یکنواخت انجام میدهد و از تکرار آن عمل، حتی
برای هزارمین بار، خسته نمی شود. ممکن است بخاطر ضعف جسم یا پیری، کمتر کار کند، ولی نشاطش و انگیزه اش تغییر نمی کند.
۶- مانع نبودن مال و مقام
برای افراد با اخلاص، مال و مقام، مانع انجام وظیفه نیست. حتی «خود» را هم فدای تکلیف میکند و در این مسیر، از خواستههای خود نیز میگذرد. اگر دلبستگی به مال و مقام و خویشان و دوستان مانع انجام وظیفه باشد، اخلاص رخت برمی بندد. قرآن میگوید:
اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و خویشاوندان و اموال و تجارت و خانههای دلپسند، در نظر شما از خدا و پیامبر و جهاد در راه خدا، محبوب تر باشد، منتظر قهر و عذاب الهی باشید. (۲۷۹)
انسان مخلص، اسیر مکان و زمان و قیافه و همسر و مسکن و خود نیست و فقط رضای الهی را میبیند.
می گویند: اسب سواری به جوی آبی رسید. هر کاری کرد و هر چه شلاّق زد، اسب قدم در آب نگذاشت. خود وارد آب شد و افسار اسب را کشید، باز هم نیامد، حکیمی آنجا بود، گفت: سوار بر اسب شو با چوب و بیلی که داری آب را گل آلود کن تا اسب عبور کند. او چنان کرد و اسب به راحتی از آب گذشت.
اسب سوار دلیل آنرا پرسید. آن مرد حکیم گفت: اسب که عکس خود را در آب زلال جوی میدید، حاضر نبود پا روی خودش بگذارد. ولی چون گل آلود شد، عبور کرد...!
آری... کسانی که خودبین باشند و علاقه به مال و مقام و فرزند و شغل برایشان مطرح باشد، نمی توانند مخلص باشند، چون در مسیر اخلاص، باید از همه چیز گذشت.
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
پسر 17 ساله به امور دینی کاهل شده است، چه کنم؟.mp3
5.79M
#پرسش_پاسخ
پسر 17 ساله به امور دینی کاهل شده است، چه کنم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ
🔻 ماجرای تشکیل حزب اتحاد اسلام ...
⬅️زمانی که تمام مراجع شیعه نجف حکم دادند دفاع از دولت سنی عثمانی واجب است ! (دولتی که بسیاری از شیعیان را کشته بود!)
🔻 اینه که میگیم مشکلات داخلی ما به کنار ، در برابر اشغالگران همه ما در کنار هم باید باشیم!
#استاد_رحیمپور_ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ
🔻 پیام تأمل برانگیز امام علی (ع) به همه اختلاس گران و دزدان تاریخ❗️
🔥 با خودت چی گفتی که دست به چنین کاری زدی؟ میدونی چیو بردی با خودت؟
🔥 از بند کفشت هم بی ارزش تری❗️
⬅️ اینقدر منتشر کنید که به گوش همه برسه ...
#استاد_رحیمپور_ازغدی