eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.8هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تحریرحرف "ق" این حرف از چهار قسمت و ترکیب دو حرف « واو »و «نون» تشکیل شده است. حرف «قاف» ۲ نقطه بالای خط زمینه شروع می شود و در زیر خط زمینه ادامه پیدا میکند همانند حرف نون 🔺 نکته: قسمت سر «قاف»باید بصورت توپر تحریر شود
✡ مسیحیت زیر سلطه‌ی یهود (2) 💠 1- توهین تلمود به حضرت عیسی و حضرت مریم 1⃣ یهودیان در از حضرت عیسی، به نام عیسای ناصری (Jesus the Nazarene) یاد می‌کنند و حضرت مریم را مریم و در مواردی مریم آرایشگر (Miriam the hairdresser) می‌خوانند! 2⃣ یهودیان در تلمود اظهار می‌دارند که افرادی در کنار دروازه‌ای نشسته بودند. دو پسر که یکی سر خود را پوشانده بود و دیگری سرش را مستور نساخته بود، از مقابل آنها عبور کردند. یکی از آن افراد، به‌نام ، با اشاره به آن نوجوان که سرش را نپوشانده بود، گفت: او یک است. نفر دوم به‌نام اظهار داشت: نطفه‌ی او زمانی بسته شده که مادرش در دوران بوده است. اما نفر سوم به‌نام اظهار می‌دارد: آن پسر جوان، هم یک حرامزاده است و هم در زمانی که نطفه‌اش بسته شده است، مادرش قاعده بوده است! از حاخام اکیبا سؤال شد چه چیزی باعث شد تا تو مطلبی متفاوت با آن دو همکار خود اظهار كنی؟ وی در جواب می‌گوید: من این موضوع را اثبات خواهم کرد. سپس به نزد مادر آن پسر رفت و به او گفت: دخترم، اگر این سؤالی را که من از تو می‌پرسم جواب دهی، من تو را به زندگی ابدی خواهم برد [یعنی بهشت را برای تو تضمین می‌کنم]. مادر آن پسر جوان به حاخام اکیبا گفت که آیا تو برای این قول خود، قسم یاد می‌کنی؟ حاخام اکیبا برای مادر آن پسر جوان با لب‌های خود (نه با قلب خود) قسم یاد کرد و سپس از او سؤال کرد که وضعیت پسر شما چیست؟ زن در جواب گفت: وقتی من ازدواج کردم و به حجله وارد شدم، قاعده بودم و شوهرم از من دوری نمود، ولی ساقدوشم با من هم‌بستر شد و نتیجه‌ی آن نزدیکی، این پسر است. بعد حاخام اکیبا نتیجه می‌گیرد که همان‌گونه که گفته است، این پسر، هم حرامزاده است و هم زمانی که نطفه‌اش بسته شده است، مادرش در دوران قاعدگی به سر می‌برده است!! 3⃣ این یاوه‌ها، تنها بخشی از توهین‌هایی است که یهودیان در تلمود در ارتباط با حضرت عیسی اظهار می‌دارند. 4⃣ در مجموع، یهودیان بر این باورند که نعوذ بالله حضرت مریم یک زن بوده و حضرت عیسی نیز فرزندی و بوده و مرگی ننگین داشته است!! 5⃣ متأسفانه درصد قابل توجهی از مسیحیان، ملعبه‌ی دست یهودیان می‌باشند. وقتی از مسیحیان سؤال می‌کنید که آیا می‌بینید که یهودیان در تلمود درباره حضرت مریم و حضرت عیسی چه می‌گویند؟ مسیحیان در جواب می‌گویند: 👈 یهودیان خدا می‌باشند. ما چیزی علیه آنان نمی‌توانیم بگوییم. اگر علیه آنان مطلبی را اظهار نماییم، این علیه خواسته‌ی خدا خواهد بود (یعنی مخالفت با آنها، مخالفت با خداست)! 📚 منبع: سیدهاشم میرلوحی، یوسرائیل و صهیوناکراسی، قم: دفتر نشر معارف. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 goo.gl/Q92pYL
........: اشاره عنوان: موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث مؤلف: دکتر محمّد بیستونی ویراستاری و تایپ و صفحه آرایی: سهیلا شاکری، فاطمه سرزهی گروه تحقیق: مریم و مهسان حسین مردی، اشرف سرشار امور فنی و رایانه: روح اللّه کریمیان مدیر اجرایی: علی اکبر هادی چاپ و صحافی: چاپ و نشر ترسیم نوبت و تاریخ چاپ: دوم، سال ۱۳۸۶ شمارگان: ۳۰۰۰ نسخه ناشر: انتشارات بیان جوان شا بک: ISBN : ۹۶۴-۸۳۹۹-۵۲-۲ هرگونه نسخه برداری و چاپ از این کتاب، با اخذ مجوز کتبی از مؤسسه قرآنی تفسیر جوان بلامانع است. مقدمه اَلاِْهْداءِ اِلی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنا مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللّهِ وَ خاتَمِ النَّبِیّینَ وَ اِلی مَوْلانا وَ مَوْلَی الْمُوَحِّدینَ عَلِیٍّ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ وَ اِلی بِضْعَةِ الْمُصْطَفی وَ بَهْجَةِ قَلْبِهِ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمینَ وَ اِلی سَیِّدَیْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ، السِبْطَیْنِ، الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ وَ اِلَی الاَْئِمَّةِ التِّسْعَةِ الْمَعْصُومینَ الْمُکَرَّمینَ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ لاسِیَّما بَقِیَّةَ اللّهِ فِی الاَْرَضینَ وَ وارِثِ عُلُومِ الاَْنْبِیاءِ وَ الْمُرْسَلینَ، الْمُعَدِّ لِقَطْعِ دابِرِ الظَّلَمَةِ وَ الْمُدَّخِرِ لاِِحْیاءِ الْفَرائِضِ وَ مَعالِمِ الدّینِ، الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صاحِبِ الْعَصْرِ وَ الزَّمانِ عَجَّلَ اللّهُ تَعالی فَرَجَهُ الشَّریفَ فَیا مُعِزَّ الاَْوْلِیاءَ و َیا مُذِلَ الاَْعْداءِ اَیُّهَا السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الاَْرْضِ وَ السَّماءِ قَدْ مَسَّنا وَ اَهْلَنَا الضُّرَّ فی غَیْبَتِکَ وَ فِراقِکَ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ مِنْ وِلائِکَ وَ مَحَبَّتِکَ فَاَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ مِنْ مَنِّکَ وَ فَضْلِکَ وَ تَصَدَّقْ عَلَیْنا بِنَظْرَةِ رَحْمَةٍ مِنْکَ اِنّا نَریکَ مِنَ الْمُحْسِنینَ متن تأییدیه حضرت آیت اللّه خزعلی مفسّر و حافظ کل قرآن کریم بسم اللّه الرحمن الرحیم هر زمانی را زبانی است یعنی در بستر زمان خواسته‌هایی نو نو پدید می‌آید که مردم آن دوران خواهان آنند. با وسائل صنعتی و رسانه‌های بی سابقه خواسته‌ها مضاعف می‌شود و امروز با اختلاف تمدن‌ها و اثرگذاری هریک در دیگری آرمان‌های گوناگون و خواسته‌های متنوع ظهور می‌یابد بر متفکران دوران و افراد دلسوز خودساخته در برابر این هنجارها فرض است تا کمر خدمت را محکم ببندند و این خلأ را پر کنند همان گونه که علامه امینی با الغدیرش و علامه طباطبایی با المیزانش. در این میان نسل جوان را باید دست گرفت و بر سر سفره این پژوهشگران نشاند و رشد داد. جناب آقای دکتر محمد بیستونی رئیس هیئت مدیره مؤسسه قرآنی تفسیر جوان به فضل الهی این کار را بعهده گرفته و آثار ارزشمند مفسران را با زبانی ساده و بیانی شیرین، پیراسته از تعقیدات در اختیار نسل جوان قرار داده علاوه بر این آنان را به نوشتن کتابی در موضوعی که منابع را در اختیارشان قرار داده دعوت می‌کند. از مؤسسه مذکور دیدار کوتاهی داشتیم، از کار و پشتکار و هدفمند بودن آثارشان اعجاب و تحسینم شعله ور شد، از خداوند منان افاضه بیشتر و توفیق افزونی برایشان خواستارم. به امید آنکه در مراحل غیر تفسیری هم از معارف اسلامی درهای وسیعی به رویشان گشاده شود. آمین رب العالمین. ۲۱ ربیع الثانی ۱۴۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۸۳ ابوالقاسم خزعلی 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357
🔍 ادامه 🔺 مسؤولیّت اجتماعى زن با انجام مسئولیّت خانوادگى منافات ندارد 🔹 خانمها اگر گفته میشود که مسؤولیّتهاى خانوادگى دارند، یعنى مسؤولیّت امور داخلى خانه این به معناى این نیست که مسؤولیّت اجتماعى از دوش اینها برداشته است. بایستى این مسؤولیّت را هم حفظ کنند و هر مقدارى که با وجود حفظ این مسؤولیّت توانایى دارند، آن توانایى را به مسؤولیّتهاى اجتماعى و سیاسى هم ضرب کنند. ۱۳۶۳/۱۲/۴ خیال میکنند میگوییم داخل خانه بنشینید، هیچ کار نکنید، هیچ وظیفه‌ای انجام ندهید، تدریس نکنید، مجاهدت نکنید، کار اجتماعی نکنید، فعّالیّتهای سیاسی نکنید؛ معنای خانه‌داری این نیست.۱۴۰۱/۱۰/۱۴ 🔺 کار بیرون خانه زنان، نباید به سهم خانه ضربه بزند 🔹 شما زنان کار هم دارید، بیرون هم هستید، جراحیتان را هم میکنید، مریضتان را هم میبینید، فلان کار علمی را هم میکنید، فلان طرح را هم مینویسید، فلان درس را هم در دانشگاه میدهید - همه‌ی اینها به جای خود محفوظ - اما بایستی سهم «خانه» را هم در نظر داشته باشید... اگر دیدید آن کارتان به این قضیه ضربه میزند، باید برایش فکری بکنید. این، مهم و اساسی است. ۱۳۷۰/۱۰/۴ 🔺 دورکردن زن از فرزندداری و خصوصیات زنانه افتخار نیست 🔹 زن بودن، برای زن یک نقطه‌ی امتیاز است، یک نقطه‌ی افتخار است. این افتخاری نیست برای زن که او را از محیط زنانه، از خصوصیات زنانه، از اخلاق زنانه دور کنیم. خانه‌داری را، فرزندداری را، شوهرداری را ننگ او به حساب بیاوریم. فرهنگ غربی خانواده را متلاشی کرد. ۱۳۹۱/۴/۲۱ 🔺 زن به یک تکیه‌گاه مطمئن عاطفی و روحی نیاز دارد 🔹 بعضی خیال میکنند زن کمبودش این است که مشاغل بزرگ و سروصدادار ندارد! خیر؛ مشکل زن این نیست. حتّی آن زنی هم که شغل بزرگی دارد، به محیط امنی در خانواده، به یک شوهر مهربانِ بامحبّت، به یک تکیه‌گاه مطمئن عاطفی و روحی -که شوهر و مرد اوست- نیازمند است. طبیعت و نیاز عاطفی و روحی زن این است؛ باید این نیاز برآورده شود. ۱۳۷۶/۷/۳۰ 🔺 کار زن‌های خانه‌دار باید ارزش‌گذاری ویژه شود 🔹 زن در خانواده عنصر محوری است... مرد باید قدردان باشد. جامعه باید قدردان باشد. حتماً بایستی بر روی کار زنهای خانه‌دار ارزشگذاری ویژه بشود. بعضی میتوانستند بروند کار بگیرند، بعضی میتوانستند تحصیلات عالیه بکنند، بعضی تحصیلات عالیه هم داشتند - من دیدم زنانی را از این قبیل - گفتند ما میخواهیم این بچه را بزرگ کنیم، خوب تربیت کنیم، نرفتیم کار بگیریم. زن نرفته کار بگیرد، آن کار هم زمین نمانده؛ آن ده نفر دیگر رفتند آن کار را گرفتند. باید از اینجور زنی قدردانی شود... تأمین اقتصادیشان، بیمه‌شان، بقیه‌ی چیزهائی که لازم است، باید در نظر گرفته شود. ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ 🔺 باید به زنانِ شاغل برای مادری و خانه‌داری کمک شود 🔹 وظیفه‌ای بر دوش دولت است. باید به آن خانمهائی که حالا به هر دلیلی، به هر جهتی، با هر ضرورتی، کار تمام‌وقت یا نیمه‌وقت را قبول کرده‌اند، کمک بشود تا بتوانند به مسئله‌ی مادری برسند، به مسئله‌ی خانه‌داری برسند. با مرخصیها، با زمان بازنشستگی، با مدت کار روزانه، به نحوی بایستی دولت کمک کند تا این خانمی که حالا به هر دلیلی آمده اینجا شاغل شده، بتواند به آن قضیه هم برسد. ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ فرمانده صلوات @zandahlm1357
📝 | «امیدآفرینی» در میدانِ جهاد تبیین 🔍 مروری بر برخی توصیه‌های مهم رهبر انقلاب خطاب به مداحان 🔻 رهبر انقلاب طی دیدارهای سالانه مداحان همواره به موضوع استفاده صحیح و مناسب از فرصت و ظرفیت عظیم مداحی تأکید کرده و در همین زمینه توصیه‌هایی خطاب به مداحان داشته‌اند. در ادامه برخی از این توصیه‌ها که در سالیان اخیر مطرح شده‌اند را مرور می‌کنیم. ۱- در جنگ تبلیغاتی نقش‌آفرینی کنید یکی از مطالبات مهم رهبر انقلاب به نقش‌آفرینی فعال مداحان در عرصه‌ی مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمنان برمی‌گردد: «در جنگ رسانه‌ای میان ما و دشمن، در این پیکار و کارزار فرهنگی و رسانه‌ای که وجود دارد بین جمهوری اسلامی و بین دشمنان، صدای رسای مدّاحان انقلابی کارساز بود... امروز هم ما با جبهه‌ی وسیع دشمن مواجه هستیم؛ آن روز صدای رسای شما خیلی کار کرد، امروز هم باید کار کند.»  ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ «جهاد تبیین» در هیئات مذهبی دقیقا برآمده از همین دغدغه است: «هیئت، محلّ جهاد تبیین است... حرف بزنید، تبیین کنید برای خنثی ‌کردن وسوسه‌ی دشمن.» ۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۲- تبیین معارف انقلاب اسلامی یکی دیگر از نکات مورد تأکید رهبر انقلاب خطاب به مداحان، استفاده از این ظرفیت برای معارف و ارزش‌های انقلاب اسلامی است: «آن چیزی که امروز پیش پای ملّت ما است، عبارت است از تبیین معارف انقلاب اسلامی... اهداف انقلاب را با دید روشن، با فکر باز، با اندیشه‌ی عمیق، در شعر بگنجانید و آن را با صدای خوش، با لحن خوش، با شیوه‌های هنری در جلسه القا کنید.»  ۱۳۹۷/۱۲/۰۷ و در این زمینه جهت‌دهی مردم به سوی اهداف انقلاب یک اقدام مهم و ضروری است: «مردم را به سمت اهداف انقلاب، به سمت آنچه انقلاب به خاطر آن به راه افتاد -که ایجاد دنیای مؤمن، دنیای سالم، دنیای امن و امان برای انسان، دنیایی که به معنای واقعی کلمه مزرعه‌ی آخرت باشد- [راهنمایی کنید.]» ۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۳-توجه به امیدآفرینی یکی دیگر از نکات مورد تأکید رهبر انقلاب خطاب به مداحان موضوع امیدآفرینی است: «امروز مردم ما باید امید داشته باشند؛ اگر امید بود، حماسه خواهد بود... اگر چنانچه دل از امید خالی شد، فکر از منطق صحیح تهی شد، حماسه به وجود نمی‌آید... فضای بدبینی به وجود نیاید؛ فضای سوء ظن به وجود نیاید؛ فضای امید، فضای خوشبینی، فضای نگاه به چشم‌اندازها به وجود آید.» ۱۳۹۲/۰۲/۱۱ ۴- گفتمان‌سازی پیرامون موضوعات موردنیاز جامعه توجه به موضوعاتی همچون ازدواج بهنگام و فرزندآوری به‌عنوان یکی از موضوعات مورد نیاز در جامعه‌ی اسلامی یکی دیگر از توصیه‌های رهبر انقلاب خطاب به مداحان در سالیان اخیر بوده است: «ازدواج بهنگام و بدون تأخیر یکی از کارهای لازم و واجب است؛ فرزندآوری و تکثیر نسل یکی از آن وظایف مهم و اساسی است... این مفاهیم بایستی در مدّاحی شما عزیزانِ مدّاح جایگاه شایسته‌ای را داشته باشد.» ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ فرمانده صلوات @zandahlm1357
❗️ ‌کارگر ارزان 🔸 رهبر انقلاب: همین الان در بسیاری از کشورهای غربی، مزد زن برای کارِ مشابه با مرد، کمتر از مرد است، یعنی همان کار مرد را به زن محوّل میکنند، مزد کمتری میدهند؛ چون ضعیف‌تر است، چون زورپذیرتر است؛ این [جور] است. این یک جور سوء استفاده است. یک علّت اینکه در قرن نوزدهم و بعد، قرن بیستم ــ بیشتر قرن نوزدهم ــ مسئله‌ی آزادی زن مطرح شد، برای این بود که زنها را از خانه بیرون بکشند، ببرند کارخانه، با مزد کمتر از آنها استفاده کنند.‌ 📌 دیدار اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب‌ 🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ فرمانده صلوات @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گزارش خبری | چون شمع، تازیانه‌ی پروانه‌ایم ما 🔺 از دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب. فرمانده صلوات @zandahlm1357
🔰 توصیه چندباره رهبرانقلاب به خواندن شرح حال خانواده‌های شهدا‌ 🌸«بنده باز هم برای چندمین بار سفارش میکنم شرح حال این خانواده‌های شهدایِ دوران دفاع مقدس یا دفاع از حرم اهل‌بیت را بخوانید، ببینید چه سختی‌هایی را اینها متحمل شدند.» 🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ فرمانده صلوات @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گر نبود فاطمه و قدرت تبیینی او مانده بودیم کنون، خیر کدام و شر کیست؟ 🔺مدیحه‌سرائی آقای محمود کریمی در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب. 🌺 در آستانه سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها 🏷 | فرمانده صلوات @zandahlm1357
🔆 توصیه رهبرانقلاب به مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام): فرهنگ‌سازی در زمینه خانواده و فرزندآوری 🔸 رهبرانقلاب: ما اشکال کارمان در بسیاری از جاها این است که دستور میدهیم، نصیحت میکنیم، استدلال میکنیم، منطق می‌آوریم، [ولی] اثر نمیکند. چرا؟ برای اینکه فضای عمومی فضای متناسب با آنچه که ما خواستیم نیست. من بارها تکرار کردم: فرهنگ‌سازی. فرهنگ‌سازی یعنی همین، این کاری که شما میتوانید بکنید.... من راجع به به شما گفتم، راجع به به شما گفتم. شما نقشی که میتوانید در این زمینه ایفا کنید از نقش وزارت بهداشت و سازمان بهداشت و اینها خیلی بیشتر است. میتوانید فضا به وجود بیاورید. 🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
31.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | طلیعه پیروزی 🔺️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این کلیپ نوشت با نگاهی گذرا به دوران پادشاهی محمدرضا پهلوی، مقاطعی ذلت‌بار از حکومت پهلوی را برمی‌شمارند. 🗓 سالگرد فرار شاه از ایران در ۲۶ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ فرمانده صلوات @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: علی (ع) محبوبترین مردان نزد پیغمبر بوده اشاره چنانچه شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۵۵ ینابیع الموده از ترمذی نقل می‌کند از بریده که گفت کان احبّ النساء الی رسول الله (ص) فاطمة و من الرجال علی علیه السّلام [۱] و نیز محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۹۱ کفایت الطالب مسندا از امّ المؤمنین عایشه نقل نموده که گفت ما خلق الله خلقا کان احبّ الی رسول اللّه (ص) من علیّ بن أبی طالب (ع) [۲] آنگاه گوید این حدیثی است که روایت نموده او را ابن جریر در مناقب خود و ابن عساکر دمشقی در ترجمه حالات علی علیه السّلام. و نیز محی الدین و امام الحرم احمد بن عبد اللّه شافعی در ذخایر العقبی از ترمذی نقل می‌نماید که از عایشه سؤال نمودند که کدام یک از مردم نزد رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم محبوب تر بودند گفت فاطمه گفتند از مردها چه کس محبوبتر بود نزد آن حضرت گفت زوجها علی بن أبی طالب یعنی هم سرش علی ابن أبی طالب. و نیز از مخلص ذهبی و حافظ ابو القاسم دمشقی از عایشه نقل می‌نماید که گفت ما رأیت رجلا احبّ الی النبی صلّی اللّه علیه و آله و سلّم من علیّ و لا احبّ الیه من فاطمة [۱] . و نیز از حافظ خجندی از معاذة الغفاریه نقل می‌نماید که گفت مشرف شدم خدمت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در منزل عایشه و علی علیه السّلام در خارج منزل بودند. بعایشه فرمود ان هذا احب الرجال الیّ و اکرمهم علیّ فاعرفی حقّه و اکرمی مثواه [۲] و نیز شیخ عبد اللّه بن محمد بن عامر شبراوی شافعی که از اجله علماء شما می‌باشد در ص ۹ کتاب الاتحاف بحبّ الاشراف و سلیمان بلخی در ینابیع و محمد بن طلحه شافعی در ص ۶ مطالب السئول از ترمذی از جمیع بن عمیر نقل می‌کنند که گفت با عمّه‌ام نزد‌ام المؤمنین عایشه رفتیم من از او سؤال نمودم از محبوب ترین اشخاص نزد رسول خدا عایشه گفت از زنها فاطمه و از مردان شوهرش علی بن أبی طالب. همین خبر را میر سید علی همدانی شافعی در مودت یازدهم مودّة القربی نقل نموده با این تفاوت که جمیع گفت از عمّه‌ام سؤال کردم و جواب شنیدم. و نیز خطیب خوارزمی در آخر فصل ششم مناقب از جمیع بن عمیر از عایشه این خبر را نقل نموده است. و نیز ابن حجر مکّی در آخر فصل دوم از صواعق بعد از نقل چهل حدیث در فضل علی علیه السّلام از ترمذی از عایشه نقل نموده که گفت کانت فاطمة احب النساء الی رسول الله صلّی اللّه علیه و آله و سلم و زوجها احب الرجال الیه [۳] و نیز محمد بن طلحه شافعی در ص ۷ مطالب السئول بعد از نقل اخباری در این موضوع که مفصّل است اظهار عقیده و نظر می‌کند باین عبارت فثبت بهذه الاحادیث الصحیحة و الاخبار الصریحة کون فاطمة کانت احب الی رسول الله من غیرها و انها سیدة نساء اهل الجنة و انها سیدة نساء هذه الامة و سیدة نساء اهل المدینة [۱] . پس این مطلب با دلائل عقل و نقل ثابت است که علی و فاطمه علیهما السّلام محبوب ترین خلق بودند نزد رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و از همه این اخبار مهم تر بر اثبات محبوبیت علی و تقدم بر دیگران در نزد پیغمبر خبر معروف طیر مشوی است که بآن حدیث کاملا ثابت می‌شود علی محبوب ترین تمام امت بود نزد آن حضرت و البته خودتان بهتر می‌دانید که حدیث طیر بقدری معروف است نزد فریقین (شیعه و سنی) که احتیاج بنقل سند ندارد ولی برای مزید بینائی آقایان محترمین اهل مجلس که امر بر آنها مشتبه نشود و گمان ننمایند شیعیان این قبیل احادیث را جعل می‌نمایند ببعض از آن اسناد که در خاطر دارم اشاره می‌نمایم. ---------- [۱]: ۱) محبوب ترین زنان نزد پیغمبر فاطمه و از مردان علی علیه السّلام بود. [۲]: ۲) خلق نفرموده خداوند خلقی را که محبوب تر باشد بسوی رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله از علی ابن أبی طالب (ع). [۱]: ۱) ندیدم مردی را محبوب تر باشد بسوی رسول خدا از علی و نه محبوب تر باشد بسوی آن حضرت از فاطمه. [۲]: ۲) این علی محبوب ترین مردان است بسوی من و گرامی ترین آنها بر من پس بشناس حق او را و گرامی بدار منزلت او را. [۳]: ۳) محبوب ترین زنان نزد پیغمبر فاطمه و از مردان شوهرش علی علیه السّلام بود. [۱]: ۱) باین احادیث صحیحه و اخبار صریحه ثابت گردیده که فاطمه محبوب ترین همه بود بسوی رسول خدا (ص) از غیر او زیرا که او سیدۀ زنان اهل بهشت و سیدۀ زنان این امت و سیدۀ زنان اهل مدینه بوده است. .......: : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-9 - قطعه ضربی و آواز.mp3
1.71M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 چه دانستم که این سودا مرا زین سان کند مجنون دلم را دوزخی سازد دو چشمم را کند جیحون چه دانستم که سیلابی مرا ناگاه برباید چو کشتی ام دراندازد میان قلزم پرخون زند موجی بر آن کشتی که تخته تخته بشکافد که هر تخته فروریزد ز گردش‌های گوناگون نهنگی هم برآرد سر خورد آن آب دریا را چنان دریای بی‌پایان شود بی‌آب چون هامون شکافد نیز آن هامون نهنگ بحرفرسا را کشد در قعر ناگاهان به دست قهر چون قارون چو این تبدیل‌ها آمد نه هامون ماند و نه دریا چه دانم من دگر چون شد که چون غرق است در بی‌چون چه دانم‌های بسیار است لیکن من نمی‌دانم که خوردم از دهان بندی در آن دریا کفی افیون 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357