eitaa logo
زندگي آرام
259 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
230 ویدیو
98 فایل
كانال زندگي آرام عضو نظام روان شناسي و مشاوره عضو انجمن روان شناسی اسلامی 𝑀𝑜𝒽𝓂𝓂𝒶𝒹𝐻𝑜𝓈𝑒𝒾𝓃
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جلوگیری از طلاق یک معتاد با مشاوره صلواتی در گلزار شهدا! 🔻مشاور گفت یک شهید برای خودت انتخاب کن! کانال طنز «دکترسلام»: @Drsalaam
📨پرسش: چگونه عادات بد را ترك كنم؟ ✍️پاسخ مشاور: سلام بر شما ممنون از ارتباط و اعتمادتون در پاسخ به پرسش بالا توجه به نكات زير مهم است: 1- نوع عادت و مدتي كه شكل گرفته در ترك عادت بايد در نظر گرفته شود. ترك عادت ابتدا سخت است ولي وقتي با مقاومت منظم و خودمراقبتي دائم، همراه شود موفقيت آميزتر است. 2- عادات مثبت و سازنده را جايگزين عادات بد كنيد. 3- از زمينه ها، مكان ها و افرادي كه شما را تشويق به عادات بد مي كنند فاصله بگيريد و در برابر به زمينه ها و مكان ها و افرادي كه شما را به عادات مثبت ترغيب مي كنند نزديك شويد. مثلا سيگاري اگر پاكت سيگار و افراد سيگاري مشوق در دسترسش باشد انگيزه اش براي ترك سرد مي شود. 4- بسياري از عادات منفي براي ما لذت مقطعي و يا كاهش درد موقت به همراه دارد. بنابراين نبايد بگوييم دست خودم نيست و اراده ندارم بايد بگوييم مي خواهم از اين لذت و كاهش درد موقتي بگذرم تا به سود و فوايد خيلي بزرگي برسم. 5- ضررهاي عادات بد را فهرست كنيد و مرور كنيد. انسان فطرتا ضررگريز و سودگراست. 6- بر سر راه عادات منفي مانع ايجاد كنيد يا مانع بتراشيد تا راحت نتوانيد سراغش برويد. شان آشر (Shawn Achor)، روانشناس مثبت‌گرا، در کتابش «نعمت خوشحالی» می‌گوید «ایجاد مانع بر سر عادت‌ها به ترک آنها کمک می‌کند.» 7- برنامه ترك و خودمراقبتي مكتوب داشته باشيد. براي ترك هدف كوتاه در نظر بگيريد بعد آن را تمديد كنيد. مثلا طبق برنامه بگوييد امروز تا ظهر اين عادت را مراقبت مي كنم انجام ندهم. باز دوباره ظهر تمديد كنيد. هر موقع با توجيه و خودفريبي عادت را تكرار كرديد خود را با چيزي كه براي تان معني جريمه داشته باشد جريمه كنيد مثلا مبلغي صدقه بدهيد يا نيمي از ناهار خود را نخوريد. همين طور با خود بگوييد اگر مثلا 5 بار موفق شدم خود را تشويق كنيد. 8- اگر مشكلاتي مثل اضطراب يا افسردگي يا وسواس يا بيماري جسمي داريد با كمك متخصص آن را رفع كنيد تا با قدرت زيادتري عادات را ترك كنيد. تذكر مهم: - هر عادت منفي علل و راهكارهاي خاص خود را دارد. با كشف علل بهتر مي توانيم متناسب با آن راهكار بيابيد و عادات را رفع كنيم. - از دعا و توسل براي رسيدن به خواسته خود در كنار راهكارهاي بالا كمك بگيريد. Useful and harmful habits 🌸ممنون از همراهي شما ♦️كانال زندگي آرام 🌸💡🌸💡🌸💡🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 مواجه شدن اسير و زندانبان عراقي در پياده روي اربعين ♦️ ♦️ Forgiveness Therapy فرق عفو و صفح : آیت‌الله جوادی آملی: « ، گذشتن از مجازات و مؤاخذه خطاکار است. ، صفحه خاطرات را ورق‌زدن و صفحه دیگری گشودن است. صفح‌کننده بر اثر بزرگواری و کرامت نفسانی به مسائل دیگری می‌پردازد و اشتباه خطاکار را از یاد می‌برد. عفو، ترک پیگیری و رفع تعقیب را به‌دنبال دارد، اما غباری از عفوشدگان در دل عفوکننده می‌ماند؛ ولی گاهی با و ممارست می‌تواند بر خود مسلط شود و برخی خاطرات عفوشدگان را نیز از خود بزداید که این نام دارد.»
_آیت_الله_حیدری_.mp3
1.73M
⛔️نقد سخن آيت الله سيد كمال دوستان عرب زبان ما معمولا نسبت به ايرانيان در تجزيه و تركيب ضعيف تر بودند. در ادبيات فارسي هم مي بينيم گاهي ترك زبان ها غني تر و قوي ترند. طبق فرهنگ قرآن اگر زن يا شوهر ناسازگاري (نشوز) داشته باشند توصيه شده به تدريج در سه مرحله ، رفتار همديگر را اصلاح كنند. مرحله آخر تنبيه بدني بسيار رقيق (نه ضرب و شتم) است، ولي همين جا نيز بر بعد روانشناختي تأكيد شده نه جسمي. 🔶واضْرِبُوهن فعل است به معني ولي ضَرْب في الارض به معني است و فعل . آيت الله حيدري با اين كه است از اين امر غفلت كرده اند كه در آيه مورد نظر فعل متعدي است. زن در مرحله آخر اگر بتواند شوهرش را تنبيه كند بايد در خلوت منزل انجام دهد، ولي اگر نتوانست بايد حاكم شرع رفتار مرد را با تعزير اصلاح كند. ✍️ر.ك: تفسير آيت الله جوادي آملي، 34 نساء. 🔺: ناسازگاري مرد يا زن= سه مرحله:1-موعظه، 2-كناره گيري در بستر، 3- زدن ملايم(در هر سه، بعد روانشناختي قوي است نه جسمي) ناسازگاري جدي مرد يا زن را در مرجله سوم با اجتناب و دوري كردن نمي شود حل كرد و بايد الزامي باشد. 🔺: ناسازگاري مستمر زن و مرد = كمك از حَكَم 🔶مراحل و مراتب امر به معروف و نهي از منكر 🌸🍃🍃
روش برخورد نيك با خانواده هاي قربانيان كرونا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آشنايي سايبري.pdf
114.8K
🔺همسرگزيني 🔺آشنايي در فضاي مجازي 🔶نقش خانواده در همسرگزيني 🔶اهميت آگاه كردن خانواده از ابتدا آشنايي 🔶تمثيل:‌اول چاه را بكن بعد منار را بدزد. ♦️تناسب خانوادگي يكي از تناسب هاي مهم در همسرگزيني است كه لازم است در نظر گرفته شود. 🌸🏡⛔️
روزه سرگنجشكي و خودمهارگري .pdf
311.9K
♦️ ♦️مهارت خودمهارگري- تقوا ♦️آزمايش شيريني مارشمالو .🌸
نمودار خودتربیتی و خودکنترلی.pdf
395.7K
نمودار مراحل كار در اخلاق و روان شناسي 🌸🌸
روزه و قدرت روح.mp3
936.3K
♦️روزه با تفكر بدني 💡روزه تفكر الهي ♦️بوعلي: گفتند فردي با كسي با غذاي خيلي كم زندگي مي كند باور كنيد هم طب هم بالاتر از طب تجويز كرده است. 💡 : وقتي فردي در شادي شديد يا غم شديد باشد چون روح به بدن توجه ندارد سالم است ولي مي گويد ميل به غذا ندارم 💡نمونه: دو برادر از يك خانواده يكي گرفتار شكم است يكي اهل معناست. دوگونه عمل مي كنند 👈 نزول قرآن مانند طناب آويزان شده است نه مثل نزول باران —- شنيدن قرآن نشاط مي آورد و خستگي رفع مي شود جسم و آيت الله جوادي آملي 🌸
هدایت شده از روان شناسی میگنا 📶
🔶 معافیت مبتلایان اوتیسم از سربازی ▫ ميگنا- سعیده صالح غفاری گفت:در صورتی که فرزند اوتیسم در سن مراجعه به نظام وظیفه قرار گرفته باشد، طی تفاهماتی که سال گذشته انجمن اوتیسم ایران با سازمان نظام وظیفه داشت، خوشبختانه اوتیسم در لیست معافیت کامل قرار گرفت. روند معافیت فرد دارای اختلال اوتیسم به شرط آن اتفاق می‌افتد که انجمن اوتیسم ایران تاییدیه‌ پزشکی فرد را به سازمان نظام وظیفه اعلام کند. 🔹 مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران در خصوص دیگر امتیازات ثبت‌ نام در این سامانه، تصریح کرد: بیمه‌های تکمیلی مانند بیمه‌ نیروهای مسلح، بیمه بانک ملت و بیمه بانک پاسارگاد پذیرفته‌اند که در صورت تایید انجمن اوتیسم ایران،‌ خدمات توانبخشی این افراد را در قالب پوشش بیمه‌ تکمیلی پذیرا باشند.....👇 http://www.migna.ir/news/50440/preview/
زندگي آرام
🔶 معافیت مبتلایان اوتیسم از سربازی ▫ ميگنا- سعیده صالح غفاری گفت:در صورتی که فرزند اوتیسم در سن مراج
خوب شد ولي چقدر ديررررررررررررررررر متاسفانه غربالگري براي نظام وظيفه نداريم و افرادي كه اختلال جدي دارند اعزام مي شوند و گاهي حوادثي روي مي دهند مثل خودزني و خودكشي و كشتن ديگران و آسيب به ديگران
[ از ] بزرگترين پاداش دعا، آرامش است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن، كودكان، آرامش هان! فقط به ياد خدا دلها آرام مي گيرد. (رعد، 28) 💡🌸🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگفت: "ی بار سوار هواپیما شدیم مادر بزرگم بلند گفت ! همه زدن زیر خنده! مادر بزرگ گفت همینارو میبینی بفهمن هواپیما مشکل پیدا کرده بقره رو از حفظ میخونن" 😉😁 حالا فضای بسیار روحانی و مذهبی حاکم بر بی‌بی‌سی فارسی هنگام وقوع زلزله را مشاهده بفرمایید. (شب 14 رمضان 1399) 🔆نقش دين در آرامش روان 🔆 رويارويي با استرس نيز بشنويد: https://t.me/zendegiearam110/2766 ر.ك: پرسش ها و پاسخ ها در روان شناسي، محمود ساعتچي، ص71و72 🍃🕌
بي حوصلگي و تنبلي امام صادق علیه‌السلام فرمودند: وَ إیّاکَ وَ خَصلَتَین (۱) از دو خصوصیّت و بپرهیز الضَّجرَ وَ الکَسَل ♦️👈« »، به معنای دلتنگ شدن و ملول شدن و بی‌حوصله شدن است. انسان یک وقتی از یک وضعیّتی، از یک حادثه‌ای مثلاً -یا از وضع مزاجی خودش، یا از کاری که به عهده‌ی او هست- ملول میشود، دلتنگ میشود. میفرماید مراقب باش دچار این دلتنگی نشوی، دچار این ملالت نشوی، دچار این کم‌حوصلگی نشوی، کم‌حوصلگی؛ این ضَجر است. ♦️👈« »، عبارت است از تنبلی، تنبلی؛ یک کاری را انسان تأخیر بیندازد به‌خاطر تنبلی؛ مطالعه‌ای دارد، کاری دارد، اشتغالی دارد، دنبال‌گیری‌ای دارد، تنبلی کند و این کار را نکند. میفرماید از این دو چیز پرهیز کن. [درباره‌ی] این مسئله‌ی ضَجر که بی‌حوصلگی است، این را ما به شما جوانها عرض کنیم که یکی از بزرگ‌ترین نِعَم الهی برای انسانی که جوان هست، حوصله است. حالا این [چیزی] که ما -امثال بنده که وارد وادی پیری شدیم و مبالغی در این وادی پیش رفتیم- خوب درک میکنیم و جوانها درست توجه ندارند به این نعمت بزرگ، یکی‌اش این است؛ نعمت حوصله، حوصله. حوصله که بود، انسان از قوای خود استفاده میکند، از نیروهای خود استفاده میکند. فرض بفرمایید یک مطلبی را میخواهید تحقیق کنید، یک مسئله‌ی علمی را میخواهید تحقیق کنید، یک وقت آدم باحوصله هست، یک وقت بی‌حوصله هست؛ بی‌حوصله که باشد یک مقداری جلو میرود بعد رها میکند. آدم باحوصله نه، همین‌طور هِی دنبال میکند، تحقیق میکند، هِی إن قُلت می‌آورد، اشکالی به نظرش میرسد، آن اشکال را دفع میکند، باز اشکال دیگری به نظرش میرسد، باز یک راه جدیدی به نظرش میرسد. حوصله این است. انسان از نیروی ذهنش استفاده میکند. از نیروی بدنی هم همین‌جور است. گاهی انسان به‌خاطر بی‌حوصلگی از قوای بدنی استفاده نمیکند. حوصله این‌قدر اهمّیّت دارد. این ضَجر که فرمودند، بی‌حوصلگی و ملالت، دلزدگی، اینها همه‌اش یکی است، در واقع ابعاد یک حالت است که هرکدام یک بخشی از این حالت را بیان میکند. تنبلی هم همین‌جور [است]، تنبلی هم مثلاً [اینکه] فرض کنید صبح -حالا بعد از نماز- خواب رفته، گرفته خوابیده است؛ کار واجبی هم دارد، تنبلی میکند، بلند نمیشود. پهلوی زن و بچه‌اش نشسته است، تنبلی میکند؛ در یک جلسه‌ای نشسته است، تنبلی میکند؛ حرکت نمیکند، راه نمیرود. یعنی این دو خصوصیّت، دو خصوصیّتی است که یک انسان را از عمل، عمل -که عمل در اسلام فوق‌العاده مورد اهمّیّت است- باز میدارد؛ از عمل صالح که عِدل ایمان است؛ شما در قرآن ملاحظه میکنید عِدل ایمان، عمل صالح است [باز میدارد]. عمل صالح هم خب کار است دیگر، عمل است، تحرّک است، فعّالیّت است؛ اگر ضَجر بود یا اگر کَسَل بود، انسان این عمل صالح را انجام نمیدهد. بعد فرمود: فَإنَّکَ إن ضَجِرتَ لَم تَصبِر عَلی حَقٍّ آن نقطه‌ی اصلی را امام (سلام‌الله‌علیه) مورد توجّه قرار میدهند. ما حالا به جوانب قضیه می‌پردازیم. امام (علیه‌السلام) آن اصل مطلب را، نقطه‌ی اساسی را مورد توجّه قرار میدهند؛ میفرماید اگر «ضَجِرتَ» یعنی اگر بی‌حوصله شدی، بر حق صبر نمیکنی. یک راه حقّی است، یک کلمه‌ی حقّی است، یک مسیر حقّی است که شما آن را انتخاب کردید؛ وقتی دچار بی‌حوصلگی شدید، پایداری در آن نمی‌کنید. یک مقداری سخت میگذرد، مشکل درست میشود، بی‌حوصله میشوید، رها میکنید. بی‌حوصلگی خاصیّتش این است که انسان بر حق که بایستی پایداری کند، پافشاری کند، بر سر حق بماند، انسان از این محروم میماند. وقتی که [انسان] دچار ضَجر و دچار همین حالت ملالت و حالت بی‌حوصلگی شد، بر حق پافشاری نمیکند. فَإنَّکَ إن ضَجِرتَ لَم تَصبِر عَلی حَقٍّ و إن کَسِلتَ لَم تُؤَدِّ حَقّاً وقتی دچار «کَسَل» یعنی تنبلی شدی، آن وقت حق را ادا نمی‌کنی، آن کاری را که باید انجام بدهی، حقّی را که باید ادا بکنی، آن را ادا نمیکنی به خاطر تنبلی؛ به خاطر تن‌پروری و تنبلی. اینکه در دعاهای متعددی [آمده]: «اللّهُمَّ إنّی أعوذُ بِکَ مِنَ الکَسَلَ» [به این خاطر است]. این در چندین دعا هست، حالا یک دعا «مِنَ الکَسَلِ وَ الضَّجر»، یک دعا «مِنَ الکَسَلِ وَ الهَرَم»؛ «هَرَم» یعنی پیری، پیری در اینجا مراد پیری سنّی نیست، است. گاهی انسان سنّاً جوان است اما روحاً پیر است؛ گاهی عکسش هم هست، سنّاً پیر است اما روحاً جوان و هست. این[جا] به خدای متعال انسان پناه میبرد در دعا از کَسَل؛ حالا کَسَل همراه با ضَجر یا کَسَل همراه با هَرَم. 👈♦️👈👈نيز ر.ك: تئوري انتخاب ببينيد: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=35269
ي خانم داشت گربه اش را ميشست. همسرش با ناراحتي گفت: اينقده نشو، آخرش اين زبون بسته رو مي كشي هاااا!! بعد از نيم ساعت شوهر آمد ديد گربه جان به جان آفرين تسليم كرده. گفت: نگفتم زبان بسته را مي كشي؟ خانم گفت: موقع شستن كه نمرد موقع فشار دادن و چلوندن مرد. 😂😜 Humer ✍️منبع: م. ح قديري، نرم افزار بي خيال درماني ( بخش شوخي درماني)، @shokhi_talabegi
ويژگي هاي مشاور از ديدگاه اسلام (نبايدها)
ويژگي هاي مشاور از ديدگاه اسلام (بايدها)
📨پرسش: با توجه به مشكلات اقتصادي و معيشتي و جواب هاي رد به درخواست هاي كودكان، آيا درست است كودكان را وارد مباحث اقتصادي و مشكلات مالي خانه كنيم؟ آيا بهتر نيست براي امنيت رواني او حاشيه باشد و اميدوار؟ ✍️پاسخ: سلام بر شما ممنون از اعتمادتون اين موضوع مثل مهارت و هنر شنا در استخر پلاستيكي، حوض خونه، جوي و رودخانه و استخر شهر و رودخانه و دريا است و بايد به تدريج كودك مهارت مديريت اقتصادي را ياد بگيرد. بر پرورش و آموزش پسر كه در آينده مدير اقتصادي منزل است و بايد نفقه بدهد بايد تأكيد بيشتري شود. بايد بين اميد منفعلانه passive hope و اميد فعال active hope تفاوت قائل بشويم همچنين بين خوش بيني واقع بينانه Realistic optimism و خوش بيني افراطي. نيز توجه داشته باشيم دوره كودكي تا 12 سالگي است و بايد متناسب به رشد كودك و به ويژه با نزديك شدن به دوره نوجواني شيوه هاي مديريت اقتصادي را يادش بدهيم و رياضي را كه در مدرسه يادگرفته اينجا عملا به كار بگيرد. پاسخ فوري به انتظارات و خواسته هاي كودك آنها را لوس و پر توقع و ناشكيبا بار مي آورد و عدم ارضاي خواسته سبب ناامني و يأس و ناكامي مي شود. بايد حد وسط رعايت شود با كودك، اميدواري و واقع بيني را تجربه مي كند و دربرابر ناكاميها خويشتندار و شكيبا خواهد شد. پس يك دفعه هم تو دل كودك خالي شود نيز نبايد وعده هاي كاذب دهيم فرمودند كوكان وعده مي دهيد حتما وفا كنيد زير آنان گمان مي كنند روزي ايشان در درست شماست؛ إِذَا وَعَدْتُمُ الصِّبْیانَ فَفُوا لَهُمْ فَإِنَّهُمْ یرَوْنَ أَنَّکمُ الَّذِینَ تَرْزُقُونَهُمْ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَیسَ یغْضَبُ لِشَیءٍ کغَضَبِهِ لِلنِّسَاءِ وَ الصِّبْیانِ (وسائل الشيعه، ج15، ص207) 🌸✍️ محمد حسين قديري، كانال تلگرامي دين و روان شناسي