eitaa logo
زندگي آرام
258 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
230 ویدیو
98 فایل
كانال زندگي آرام عضو نظام روان شناسي و مشاوره عضو انجمن روان شناسی اسلامی 𝑀𝑜𝒽𝓂𝓂𝒶𝒹𝐻𝑜𝓈𝑒𝒾𝓃
مشاهده در ایتا
دانلود
روابط زناشویی: هفت فرمان همسران خوشبخت مؤلفان: جان‌مردخای گاتمن، نان سیلور ناشر: نسل نواندیش مترجم: وحید ایمن https://b2n.ir/219268 .
هفت اصل اخلاقی برای موفقیت در ازدواج مؤلف: جان‌مردخای گاتمن ناشر: آسیم مترجم: مهدی قراچه‌داغی /فهرست https://eitaa.com/zendegiearam/711 .
ساحل افتاده گفت گرچه بسی زیستم هیچ نه معلوم شد آه که من چیستم موج ز خود رفته ئی تیز خرامید و گفت هستم اگر میروم گر نروم نیستم اقبال لاهوری 🌸
چرا آدم هاي خوب كارهاي بد مي كنند دبي فورد الهام شريف؛ نشر نسل نوانديش
عزت نفس در زنان مؤلف: ناتانیل براندن ناشر: نسل نواندیش مترجمان: شمس‌الدین حسینی، الهام آرام‌نیا .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد سردار سليماني به برخي كله گنده هاي حوزه و مذهبي ها👳‍♀️ تعداد اين افراد در كل كشور زياد نيست ولي براي حوزه يكي هم خيلي زياد است ✍️تمثيل زيباي متوليان ديني و پدران معنوي به رابطه پدر با فرزندان (غربالگري ممنوع) 🌸 روحشان شاد راهشون پر ره رو🌸
🕯صبر بسيار ببايد پدر پير فلك را 🕯تا دگر مادر گيتي چو تو فرزند بزايد شهيد سردار قاسم سليماني 🕯🕯
انعكاس رفتارها بدی ها و زشتی هایی که انسان در وجود دیگران می بیند و حس می کند، در حقیقت خصلت ها و صفات خود اوست که چونان آینه ای در وجود آنان منعکس می شود. در اغلب موارد ظلمی که به انسان می رود، عکس العمل ستم هایی است که بر دیگران روا داشته و آثار آن به خود او باز گردانده شده است. ای بسا ظلمی که بینی در کسان خوی تو باشد در ایشان ای فلان بر مبنای این قانون، خلق و خوی ناپسند و ناشایستی که ما در وجود برخی انسانها می بینیم، در واقع انعکاس خصلت ها و صفات ناپسند خود ماست که در سیمای زشت و ظالمانۀ آنان ظاهر شده است. در خود آن بد را نمی بینی عیان ور نه دشمن بوده ای خود را به جان انسانها غالباً بدی ها و زشتی های خود را نمی بینند و لذا همواره خود را دوست و عزیز می دارند. در حالی که اگر پلیدی های درون خود را می دیدند، با نفس خود به دشمنی و مبارزه بر می خاستند. ر.ك: هزار قانون زندگی (برگرفته از مثنوی معنوی)، محمود قنبری و همكاران، قانون 103 ________________________________________🌸
هديه به دخترت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مَن دَخَلَ السّوقَ فَاشتَرى تُحفَةً فَحَمَلَها إلى عِيالِهِ ، كانَ كَحامِلِ صَدَقَةٍ إلى قَومٍ مَحاويجَ ، وَليَبدَأ بِالإِناثِ قَبلَ الذُّكورِ . هر كس وارد بازار شود و هديه اى بخرد و آن را براى خانواده اش ببَرد ، همانند كسى است كه براى عدّه اى نيازمند ، صدقه مى بَرَد ، و بايد آن هديه را نخست به دختران بدهد و سپس به پسران . ثواب الأعمال : ص 239 ح 1 🌸👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه خوشبخت 💠💠💠 مجله خانوادگی خوشبخت 💠💠💠 🔅شبکه قرآن سیما 🔅 از شنبه تا چهارشنبه 💢⭕️💢 کارشناس روزهای چهارشنبه : ✴️ حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهکام موضوع : سبکهای فرزندپروری زمان : ساعت ۹ تا ۱۰ صبح برنامه 🔅 اول 🔅 اصول ارتباط اولیه با کودک (احترام) @mahkam_reza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه خوشبخت 💠💠💠 مجله خانوادگی خوشبخت 💠💠💠 🔅شبکه قرآن سیما 🔅 از شنبه تا چهارشنبه 💢⭕️💢 کارشناس روزهای چهارشنبه : ✴️ حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهکام موضوع : سبکهای فرزندپروری زمان : ساعت ۹ تا ۱۰ صبح برنامه 🔅 دوم 🔅 اصول ارتباط اولیه با کودک (صمیمیت) @mahkam_reza
شايعه ها و سپر بلا ✍️نويسنده: دکتر ارسيا تقوا بر اساس اسطوره اي قديمي در بين يهوديان رسم بود که در روز عيد کفاره، طي تشريفات و مراسم خاصي توسط مقام معنوي براي راندن گناهان قوم و طلب بخشايش از يهوه بزي را در صحرا رها مي کردند. ( بز بلاگردان يا حامل گناهان که در تورات بز طليقه يا بز عزازيل نيز گفته مي شود. ) کاهن بزرگ دست هاي خود را بر سر بز مي نهاد و گناهان بني اسرائيل را اعتراف مي کرد، تا گناهان به بز منتقل شود و آن چهارپا با حمل گناهان قوم به بيابان سپر بلا يا بلاگردان جمع گردد. در اساطير رومي هم نام ماموريوس همان مفهوم سپر بلا يا بلاگردان که دافع بلاست را مي رساند. آدم و حواي ايراني يعني « مشي » و « مشيانه » نيز، مطابق با تفسيرهايي که در متون وجود دارد، سي روز گياه خوار بودند و سي روز ديگر از شير بز استفاده مي کردند و پس از آن يک بز سياه را مي کشتند، آن را کباب مي کردند و سه پاره از گوشتش را در آتش مي انداختند يک پاره ي ديگر را به آسمان هديه مي کردند. استفاده از بز بلاگردان به عنوان سپر بلا نقش مهمي در تشفي خاطر مردم پريشان احوالي داشت که از حل مشکلات خود عاجز بودند. لذا در هر جامعه اي بز بلاگرداني وجود دارد تا با حواله ي ناراحتي هاي خود به او بار مسئوليت خويش را کم کنيم. عامل مشکلات نژاد برتر را يهوديان مي دانست. مجوسان- ايرانيان - را، و جرج مثلث شرارت سوريه، کره ي شمالي و ايران را عامل مشکلات کشورشان معرفي کردند. اين که هنوز در عراق پس از چند سال که از سرنگوني صدام مي گذرد گاه شنيده مي شود که علت مشکلات عراقي ها ايراني ها هستند، شايد به اين دليل باشد که اين داستان غيرواقعي صدام هنوز در عراق طرفداراني دارد. شايد راست مي گويند که ديکتاتورها حتي پس از فروپاشي قدرت شان تا مدت ها در اذهان رعاياي خود به رغم نفرتي که از آن ها وجود دارد، ادامه ي حيات مي دهند و حکمفرمايي مي کنند. شايد اين مردم زير يوغ، ناخواسته الگوي رفتار خود را از ديکتاتور الهام گرفته اند. به قول نويسنده ي کتاب جامعه شناسي نخبه کشي در ايران: « برخورد تحليلي دقيق، کار فکري سنگيني مي طلبد و اين از فرهنگ فرسوده، ناتوان و غير مولد برنمي آيد. پس بهترين چاره، پيدا کردن « بز بلاگردان » است و چه بهتر که همه ي گناه يک هزار سال عقب افتادن و کم کاري در زمينه هاي مختلف را به گردن استبداد و استعمار بيندازيم ». از آن جا که ديدگاه برگرفته از بز بلاگردان ريشه هايي قديمي در بطن جان آدم ها دارد، طبيعي است شايعه هايي نيز که از اين آبشخور مايه مي گيرند از شانس انتشار زيادتري برخوردار باشند. شايعه هايي که سرچشمه ي مشکلات و معضلات را در کارشکني هاي اقليت ها، هزار فاميل و... مي جويد از جمله مثال هاي بارز اين گونه از شايعه است. در آمريکا پس از آن که به طور رسمي برده داري ملغي شد اشکال تلطيف شده تري از تمايلات نژادپرستانه ديده مي شد. از جمله ديده شد که هر موقع داستان دزدي مرد جواني از يک فروشگاه را براي کسي تعريف مي کنند، معلوم نبود چطور در ميانه ي نقل قول داستان، کم کم « مرد جوان » به « مرد جوان سياهپوست » تبديل مي شد. در آمريکا هنوز بسياري يافت مي شوند که سياهان را مشکل اساسي اين کشور مي دانند. در سال 2006 تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني با کشورهاي مکزيک، پرتغال و آنگولا هم گروه بود. به رغم اين که همگان از تفاوت سطح فوتبال ايران با مکزيک و پرتغال باخبر بودند؛ بسياري نتيجه ي بازي ها را برنتافتند. مردم به شدت ناراحت بودند و کسي را مي جستند تا همه ي دق دلي هاي شان را بر سر او خالي کنند. ناگهان سپر بلا پيدا شد! کاپيتان کهنه کار تيم ملي، علي دايي پر افتخارترين فوتباليست ايراني، عامل همه ي بدبختي ها معرفي شد. روزنامه ها او را به شدت مورد حمله قرار دادند. مي گفتند: « دايي از جان فوتبال اين مملکت چه مي خواهد!؟ »، « چرا نمي رود و نمي گذارد جوان ترها و تازه نفس ها وارد گود بشوند؟ » اين حرف ها حتي توسط مفسران و کارشناسان هم دنبال شد. طوري که دايي روي برگشتن به کشور را نداشت و مدت ها پس از آن که تب مسابقات جام جهاني فروکش کرد به کشور برگشت. ✍️📝منبع مقاله : آتش پور، سيد حميد؛ (1388)، اعتياد به کار( روان شناسي معتادين به کار )، تهران: نشر قطره، چاپ اول 🌸
روان‌شناسی عشق «فروم»، از پنج نوع عشق یا پنج گروه معشوق یاد می‌کند و ویژگی‌های عشق مربوط به هرکدام را شرح می‌دهد: 1. عشق : احساس مسئولیت، دلسوزی، احترام و شناختن انسانها و آرزوی بهترکردن زندگی دیگران. عشق به ناتوانان، عشق به فقرا و بیگانگان. شروع عشق برادرانه است. 2. عشق : قبول بدون قید و شرط زندگی کودک و احتیاجات او که برای ادامه حیات و رشد او لازم است. و عمیق‌تر از آن، پدیدآوردن این احساس در کودک که زندگی را خوب و لذت‌بخش بداند و به آن عشق بورزد. 3. عشق : مبتنی بر جاذبه‌ای کاملاً فردی، بی‌همتا و محدود به دو شخص معین و تعهدی کامل برای همه‌ مراحل زندگی. 4. عشق به : دوست‌داشتن خود و برای سعادت، رشد و آزادای خویش حساس‌بودن و برنامه داشتن. فردی که قادر است با دلسوزی، احترام، احساس مسئولیت و دانایی به دیگران عشق بورزد، خودش را نیز دوست دارد. خودخواهی و عشق به خود ضد یکدیگرند. 5. عشق به : خدا به منزله برترین ارزش و مطلوب‌ترین خیر است. عشق به خدا با همان جنبه‌ها و صفات مثبتی که در دیگر عشق‌های بارآور گفتیم، موجب می‌شود که بر «اضطراب تنهایی وجودی» غلبه کنیم. لازم است من و همسرم در خانواده‌هایی با سبک دلبستگی ایمن بزرگ شده باشیم، که به قول «گیدنز»، امنیت، تعهد، اعتماد و احترام به استقلال فردی و به‌گفته «فروم»، دلسوزی، احترام، حس مسئولیت و دانایی بر روابط بین اعضای آن حاکم باشد، آبشخور پرورش و بالندگی‌مان دلبستگی ایمن باشد و بعد از برقراری پیوند مشترک نیز، هنر عشق ورزیدن را بیاموزیم و رهنمودهای «اریک فروم» را: انضباط، تمرکز، بردباری و علاقه‌ی شدید را برای آراسته شدن به این هنر به‌کار بندیم. ✍️روان‌شناسی عشق، دکتر_محمود_گلزاری، مجله_روانشناسی_سپیده_دانایی شماره 123 و 124 🌸
دين و آرامش «امواج خروشان سطح اقیانوس، هرگز اعماق آن را برهم نمی زنند. در نظر کسی که بر حقایق بزرگ تر و با ثبات تر دستاویز دارد، فراز و نشیب‌های هر ساعته زندگی، چیزهای نسبتا بی اهمیتی جلوه می کند. بنابراین، یک شخصِ واقعا ، تزلزل ناپذیر است و فارغ از هر دغدغه و تشویش، و برای انجام دادن هرگونه وظیفه ای که روزگارْ پیش آورد، با خونسردی آماده و مهیّاست». ✍️دین و روان، ویلیام جیمز، ترجمه: مهدی قائنی، ص 11 ..............................................🌸..............🌸 @zendegiearam
کتاب جامع رضایت جنسی همسران اثر: دکترسیدعباس موسوی و دکتر احمدامامی‌راد با محوریت نظر اسلام و استفاده از 931 منبع.520صفحه قم. انتشارات پژوهشکده باقر العلوم خرید اینترنتی:52000تومان معرفي اجمالي👇👇
معرفی اجمالی محصول کتاب جامع رضایت جنسی همسران غریزه جنسی و لذّت شهوانی از نیرومندترین تمایلاتی است كه براساس مشیت حكیمانه الهی در نهاد بشر گذاشته شده و رمز سلامت و تداوم زندگی انسان است. پاسخ‌گویی به این غریزه و چگونگی ارضای آن، هم از مسائل مهمّی است كه از دیرباز، ذهن‌های اندیشمندان را به خود مشغول‌کرده است. از نخستین دلایل تشكیل خانواده و شاید مهم‌ترین آن‌ها نیز ارضای نیاز جنسی زن و مرد است و همسران از آغاز پیمان زناشویی تا پایان آن، به ارتباط جنسی با یكدیگر نیازمند هستند. در واقع، فعالیت جنسی بخش مهمی از زندگی زناشویی است كه عامل پدیدآمدن بسیاری از انگیزه‌ها، تحرّك‌ها و رفتارهای دیگر خواهد بود. همچنین روابط جنسی رضایت‌بخش میان همسران علاوه بر آثار مثبت فردی، بقاء و آرامش خانواده و پرورش فرزندان و همچنین پیشگیری از بسیاری از انحرافات در جامعه را درپی‌خواهد داشت. از این‌رو، ارضای صحیح نیاز جنسی همسر از وظایف مهم همسران در محیط خانواده است. به‌همین منظور نظریه‌پردازان برنامه‌هایی را با هدف كمك‌رسانی به تأمین رضایت همسران مطرح کرده‌اند كه به‌كارگیری این برنامه‌ها به رضایت جنسی همسران كمك شایانی خواهدکرد. جامع‌نبودن تحقیقات صورت‌گرفته و اسلامی‌نبودن برخی از پژوهش‌های نظری در این‌باره نشان می‌دهد که باید تحقیق جامعی درباره رضایت جنسی همسران صورت گیرد. در اثر حاضر بعد از اشاره به کلیات، عوامل، موانع و آثار رضایت جنسی همسران به‌صورت مفصل و جامع بررسی شده است. https://eitaa.com/zendegiearam/733
خیال اندیش گفت هر مردی که باشد بدگمان نشنود او راست را با صد نشان سوءظن گناه بزرگی است که خداوند در قرآن کریم مومنان را به اجتناب از آن فرمان داده است. بدگمانی ریشۀ بسیاری از کشمکش ها در میان آدمیان است. چه بسیار خیالات باطل و گمان های بی پایه که موجب فروپاشی خانواده ها شده و فراتر از آن، جنگ های فراوانی را برافروخته است. مولانا در این بیت می گوید: انسانِ بدگمان با سوءظن به رفتار و گفتار دیگران می نگرد و رای و سخن همه را ناصواب می داند و اساساً گوش شنوایی برای شنیدن سخن راست ندارد. اقامه کردن دلیل و برهان برای چنین فردی نه تنها باعث تقویت باور او نمی شود، بلکه باعث تشدید اوهام و خیالات در وجود او می گردد. سوءظن از مظاهر ناهنجاری های روانی است و همینکه آدمی مغلوب خیالات و اوهام خود بشود، قوۀ استدلال را از دست می دهد و از جادۀ اعتدال خارج می شود. هر درونی که خیال اندیش شد چون دلیل آری خیالش بیش شد ✍️✍️ر.ك: هزار قانون زندگی (برگرفته از مثنوی معنوی)، محمود قنبری و همكاران، قانون 436 🔆🌸
🔶 خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح قرار گرفت میگنا- امیرسرتیپ دوم پزشک فرشاد نجفی پور، جانشین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح با اشاره به اهمیت و مشاوره در سلامت ذهنی و اجتماعی نیرو‌های مسلح گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در ساتا، خدمات روانشناسی و مشاوره تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح قرار گرفت که این خود نشانگر اهمیت سلامت روحی در نیرو‌های مسلح است. گفتنی است، در پی این اقدام شایسته و مهم سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های ، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، ضمن با ارزشمند دانستن خدمات روانشناسی و مشاوره در نیرو‌های مسلح با اهدای لوح تقدیر، از همت و تلاش تمامی دست اندرکاران این طرح تقدیر و تشکر کرد..... 👇👇👇 http://www.migna.ir/news/49437/preview/