eitaa logo
مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
3.3هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
4.6هزار ویدیو
130 فایل
«اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» هرکس از شما موقعیت ما را پرسید؛ بگوئید ما در موقعیت تنگه احد هستیم... تبلیغات 👇 @Admin_sardabir313 @adminziaossalehin14 #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 مجموعه استوری وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
✔️ پانزدهم شوال، سالروز جنگ احد و شهادت جانگداز حضرت حمزه(۳ هـ.ق)، عموی باوفا و والامقام رسول مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله)، و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهم‌السلام (۲۵۲ هـ.ق)، تسلیت باد🏴 ‌☑️حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ⚫️در ماجرای شهادت جناب حمزه رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، عموی بزرگوار حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، و بیرون آوردن جگر آن بزرگوار و مُثْله کردن ایشان، رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: از هفتاد نفر انتقام می‌گیرم. ♦️آیه نازل شد که: «وَ إِنْ عاقَبْتُمْ فَعاقِبُوا بِمِثْلِ ما عُوقِبْتُمْ بِهِ وَ لَئِنْ صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِلصَّابِرينَ؛ اگر عقوبت کنید، به همان اندازه که معاقب شده‌اید، عقوبت کنید و البته اگر صبر پیشه کنید، قطعاً این برای صابران بهتر است». 🔶لذا آن حضرت «صَبَرَ و عَفی وَ غَفَرَ؛ هم صبر پیشه نمود و هم عفو و گذشت نمود». 📚در محضر بهجت، ج٢، ص٣۶۵ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
🟢 آثار و فواید کار ‌کردن 🔹 کار، هم اثر مادی دارد و هم اثر معنوی؛ هم مایه معیشت آدمی است و هم تهذیب‌کننده اخلاق و هم معلم و آموزگار و هم زداینده غم و هم کانون لذت و سعادت و هم بخشنده سلامت و صحت... بیکاری اندیشه‌ها و احساسات را از نظم خارج و هرزه و ولگرد می‌کند. 📗 استاد شهید مطهری، حکمت‌ها و اندرزها، ج۲، ص۱۸۲-۱۸۱ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فلسفه حجاب بالا بردن ارزش زن است 🔸حیا و عفاف و ستر و پوشش تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام برای گرانبها کردن خود و حفظ موقعیت خود در برابر مرد به کار برده است. زن، با هوش فطری و با یک حس مخصوص به خود دریافته است که از لحاظ جسمی نمی‌تواند با مرد برابری کند و اگر بخواهد در میدان زندگی با مرد پنجه نرم کند از عهده زور بازوی مرد برنمی‌آید، و از طرف دیگر نقطه ضعف مرد را در همان نیازی یافته است که خلقت در وجود مرد نهاده است که او را مظهر عشق و طلب و زن را مظهر معشوقیت و مطلوبیت قرار داده است. در طبیعت، جنس نر گیرنده و دنبال‌کننده آفریده‏ شده است. 🔹 وقتی که زن مقام و موقع خود را در برابر مرد یافت و نقطه ضعف مرد را در برابر خود دانست، همان‏طور که متوسل به زیور و خودآرایی و تجمل شد که از آن راه قلب مرد را تصاحب کند، متوسل به دور نگه داشتن خود از دسترس مرد نیز شد. دانست که نباید خود را رایگان کند بلکه بایست آتش عشق و طلب او را تیزتر کند و درنتیجه مقام و موقع خود را بالا برد. 🔸... به طورکلی رابطه ‏ای است میان دست‌نارسی و فراق از یک طرف و عشق و سوز و گرانبهایی از طرف دیگر، همچنانکه رابطه‌ای است میان عشق و سوز از یک طرف و میان هنر و زیبایی از طرف دیگر؛ یعنی عشق در زمینه فراق‌ها و دست‌نارسی‌ها می‏شکفد و هنر و زیبایی در زمینه عشق رشد و نمو می‌یابد. 🔹... یکی از مجلات زنانه از آلفرد هیچکاک- که به قول آن مجله به حسب فن و شغل فیلمسازی خود درباره زنان تجارب فراوان دارد- نقل می‌کند: «من معتقدم که زن هم باید مثل فیلمی پرهیجان و پرآنتریک باشد، بدین معنی که ماهیت خود را کمتر نشان دهد و برای کشف خود مرد را به نیروی تخیل و تصور زیادتری وادارد. باید زنان پیوسته بر همین شیوه رفتار کنند یعنی کمتر ماهیت خود را نشان دهند و بگذارند مرد برای کشف آنها بیشتر به خود زحمت دهد». 📕 استاد مطهری، مسئله حجاب، ص۶۷-۶۲ (با تلخیص) 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
مواظب‌زبونمـون‌باشیم...!!🚶🏽‍♂» دروغ‌هایۍڪه‌بہ‌شـوخۍمیگیم...!!🕯» واسمشوگذاشتیم‌خـالۍ‌بندے...!!🥀» گناه‌ڪبیـره‌است...!!💔» دروغ‌دروغــہ...!! چه‌جدےوچه‌شوخۍ...!! بپا‌شوخۍ‌شوخۍ،گناه‌نکنۍ...!! :) 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
🟢 کار نابجای برخی منبری‌های مراسم ترحیم اموات 🔹منبرهای فاتحه هم غالباً این جنبه‏اش می‏چربد که خطیب باید تأبین کند و ثنای بعد از موت نماید و بعد هم یک یک از بازماندگان و خاندان میت به عنوان خانواده‌های محترمی که در این مصیبت عزادارند به نیکی یاد کند. اگر میت صاحب شخصیت و فامیل باشد به هر حال باید او را فرشته بی‌نظیر و فقید سعید [بخواند] که عمری را به نیک‌نامی و پاکدامنی به‌سر برد و از خود نام نیک و آثار خیر به یادگار گذاشت. 🔸 این جمله‌ها مثل آیه‏ «فبأی الاء ربکما تکذبان‏» در همه مجالس فاتحه تکرار می‌شود و گاهی هم قصه آن منبری بیچاره که نمی‏دانست مرده زن صاحب عزاست، به خیال اینکه مردی بوده گفت: «بلی بنده سالها با این مرحوم معاشرت داشته‏ام، روزها و شب‌ها با یکدیگر به‌سر برده‌ایم» پیدا می‌شود و حال آنکه گاهی اقتضا می‌کند که از میت اگر باید نامی برد باید از او انتقاد کرد. 🔹ما در زمان خودمان دیدیم که کسانی تا زنده بودند هدفشان مبارزه علنی با دین بود، بعد مردند و به احترام فامیل متشخصشان مجلس فاتحه گذاشته شد. 📝 یادداشت‌های استاد مطهری، ج۳، ص۳۳۰ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢امام روح الله: غلط میکنی قانون رو قبول نداری، قانون تو رو قبول نداره 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
📜فرازی_از_وصیت_شهید: دخترم حجاب را سرلوحه زندگی خود قرار بده، اميداورم كارهای دينی و مذهبی را به خوبی انجام بدهی چون همه اين حركت ها و جاده ها ، در راه خدا ، برای پياده كردن احكام اسلامی است و همه شهيدان خون داده اند تا ظالمی نباشد، ستمكاری نباشد، فاسدی نباشد كه در كره زمين فساد كند، بی بندوباری را از خود دور كنيد، دروغ گفتن را از خود دور كنيد حرف هايی كه می زنيد رضايت خداوند را در نظر بگيريد آن گونه كه همه كارها و برنامه هايتان با احكام الهی تطبيق كند زيرا شما هستيد كه می توانيد آينده را در وضعيتی قرار دهيد كه واقعيت بيشتری را در خود داشته باشد. 🌷 ‍‌🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
‌‌⚠️ برای صدقه دادن توی جیبهایمان به دنبال ڪمترین مبلغ «سڪه» میگردیم!💰 اونوقتـــــ از خداوند بالاترین درجه نعمتها را هم میخواهیم😑 چه ناچیز می بخشیم! وچه بزرگـــــ تمنا میکنیم🚶🏻‍♂ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔹 «آثار رفع خلأ عاطفی» 🔸 گزیده‌ای از بیانات استاد تراشیون در جلسه «عطر خوش خانواده» 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
مرز شناخت حلال و حرام 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "لزوم خشم دشمنان از کارهای ما" 🔸 گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 استاد علی صفایی حائری 🎞 گُل‌های کویر ✍🏻 عین‌صاد ❞ من گاهى در كار سنگين رسول عظيم، محمد مصطفى، آنچنان مسحور مى‏شوم، كه خيال مى‏كنم در خواب اين همه بيدارى را و بصيرت را و رفعت را ديده‏ام! چگونه از ميان آنهايى كه ناچار با دست خود، گور عزيزان خود را مى‏كندند، وسعت صدر و ظرفيت روح و ظرافت برخوردى را بيرون مى‏آورد، كه امروز در سرزمين رفاه و هنگام وفور هم نمى‏توان اين همه وسعت كه هيچ، حتّى مقدارى ظرفيت و ظرافت را از آنها توقع داشت، كه لااقل برادران خودشان را به دست دشمنشان نسپارند و زير پاى خوك‏هاى مهاجم نيفكنند و قربانى يهود نسازند؟! راستى چگونه محمد در كوير، آن گل‏ها را پروريد؟ گل‏هايى كه از خار انگيزه‏هاى شخصى كه هيچ، از غضب قومى و قبيله‏اى كه هيچ، حتّى از شوق بهشت و ترس آتش هم رها شده بودند و از بندگى و تجارت، به آزادگى رسيده بودند؟ 📚 | ص ۱۵۳ #️⃣ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
🟢 دلیل عمیق و خواندنی میرزای شیرازی برای تأیید نکردن یک عالم باتقوا 🔸بعضی از دوستان میرزای شیرازی گفته بودند ما نامه‌ای خدمت ایشان نوشتیم و از ایشان برای یک ملایی که در یکی از شهرستان‌ها بوده است، تأیید خواستیم. مرتب نامه به ایشان نوشتیم که فلان شخص در این شهر مردی است خیلی عالم، در این حد عالم است، مجتهد است و خیلی هم باتقوا، شما ایشان را تأیید کنید. 🔹 می‌گوید: ما نامه نوشتیم، میرزا جواب نداد. بار دیگر نامه نوشتیم، باز میرزا جواب نداد. تا بالأخره آن کسی که این‌همه او را تأیید می‌کرده  می‌رود سامره که چرا میرزا جواب نداد؟ رفت و گفت: آقا! چرا ما هر چه برای این آقا تأیید خواستیم شما تأیید نکردید؟ میرزا فرمود: تو همواره در نامه‌هایت نوشتی که این چقدر عالم است و چقدر باتقواست، در یک نامه‌ات ننوشتی که عقلش در چه حدی است؟  🔸من نمی‌توانم کسی را فقط به دلیل علم و تقوا تأیید کنم درصورتی‌که برای من محرز نیست که از نظر عقل و تدبیر و هوشیاری و درک شرایط زمان و درک و شناخت مردم در چه حدی است. بسیار خوب، آدم عالم و باتقوا برای خودش آدم خوبی است، اما من نمی‌توانم مقدّرات اسلامی مردم را در دست کسی بدهم که عقلش برای من محرز نیست. 📝 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۸، ص۱۵۰-۱۴۸ (با تلخیص) 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
یاد خدا ۶۵.mp3
9.87M
مجموعه ۶۵ |مکانیسم اثرات «خشم و عصبانیتِ نفسانی» در روح انسان و تولید آتش در قبر او. 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
💠هر چه می بینی و ادراک می کنی ، همه خودتی : از مرحوم استاد علامه طباطبائى در بيان نامه مرحوم آميرزا جواد آقا كه فرمود: (( آن وقت به عالم خيالش ملتفت مى كردند )) يعنى چه ؟ فرمود: آقا انسان بدانچه علم پيدا مى كند همه در صعق  نفس او است ، همه عالم مثال علم او است . و هر چه كه مى بينى (يعنى ادراك مى كنى ) همه خودتى و از تو خارج نيست . و مراد اين كه آقاى ملكى فرمود: (( بايد فكر را تغيير دهد و همه صورت ها موهومات را محو كرد و فكر در عدم كرد )) اين است كه همه اين ها را مظاهر و مجالى حق داند و حق را در اين مظاهر ببيند و براى آنها استقلال وجودى ننگرد كه مراد عدم اين است . چه ظهور بدون مظهر و جلوه بدون مجلى معنى ندارد و تحقق پيدا نمى كند، پس همه را حق بيند و عارف همان را در آخر مى يابد كه در اول يافته بود. و عامه مردم در حال مى يابند جز اين كه نحوه يافتن تفاوت دارد، و در اين حال به عالم نور و بياض و عيان رسيده است. منبع:آسمان معرفت ، ص 110 علامه حسن زاده  آملی 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
🎞 در این قرن وحشی... ✍🏻 عین‌صاد ❞ ما مسئوليم؛ چون داراييم و چون‌ تواناييم. مسئوليت بر اساس توانايى است، نه آگاهى و نوع مسئوليت ما وابسته به اهميت كارها و ضرورت نيازها و استعداد و توان ماست. در اين قرن وحشى، شديدترين نيازها، نياز جهت دادن و شكل دادن و كشف كردن استعدادهاست. نياز رهبرى كردن و تربيت نمودن و بارور ساختن است. تربيتى كه مسخ انسان نباشد و نفى او نباشد. داغ كردن، شاخ و برگ دادن و به آغوش كشيدن نباشد، بل روشنى دادن باشد و ريشه دادن و زمينه فراهم آوردن. آن مربى و رهبرى كه فقط يك راه پيش پاى افرادش مى‌گذارد، هر چند اين راه، راه خوبى‌ها باشد، به آن‌ها ستم كرده است؛ كه بايد دو راه را نشان داد و بايد زمينه‌ى انتخاب را فراهم نمود. 📚 | ص 350 #️⃣ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا