eitaa logo
مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
4.1هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
4.9هزار ویدیو
133 فایل
«اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» هرکس از شما موقعیت ما را پرسید؛ بگوئید ما در موقعیت تنگه احد هستیم... تبلیغات 👇 @Admin_sardabir313 @adminziaossalehin14 #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۳ ↩️ شامل آیات ۳۴ تا ۴۲ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ»؛ قرآن بهار دل‌ها و چشمه‌های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست. 📚 (نهج البلاغه خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️❣️ سلام اے همه ، تمام دلم سلام اے ڪه به ،سرشته آب و گلم سلام دلبر، بیا و رحمے ڪن به پاسخے بنوازے تو قلب مشتعلم.. امام خوب هر ڪجا هستید با هزاران عشق و ارادت سلام السّلامُ عَلَیْڪَ یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا شَریڪَ الْقُرْآنِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ 💌💚 💛🎈 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
▪️بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ 👇 السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن 👇 "اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً، حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا" 👇 اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى 👇 « یا الله یا رحمن یا رحیم، یا مقلّب القلوب، ثبت قلبی علی دینک» (ای تغییردهنده‌ی قلب‌ها، قلب مرا بر دین خودت تثبیت کن.) 👇 يا وَصِيَّ الْحَسَن وَ الْخَلَفَ الْحُجَّهَ أَيُّهَا الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِيُّ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّه، يَا حُجَّهَ اللَّهِ عَلَي خَلْقِه يَا سَيِّدَنا وَمَولانا، إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكَ إلَي اللَّه و قَدَّمْنَاكَ بَيْنَ يَدَیْ حَاجَاتِنا،یا وَجِيهاً عِنْدَاللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَاللَّه 👇 إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاَءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلاَنَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِين أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🤲 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️ 💠 امام على عليه‌السلام: 🔸 «براى پدر و آموزگارت از جاى خود برخيز، هرچند فرمانروا باشى» 🌷 📆 امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰٣ 👈 مصادف با ۱۱ شوال ١٤٤٥ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
... 🔻 خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▫️ آمده بودند و از او «استاد» می‌خواستند. ▫️ می‌گفتند: «طی این مرحله بی‌همرهیِ خضر نمی‌شود؛ استادی به ما معرفی کنید.» ▫️ گفت: «استاد شما، معلومات شماست. به آنچه یقین دارید، عمل کنید؛ هرجا یقین ندارید، توقف کنید تا برایتان روشن شود.» ▫️ بعد هم حدیث رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را گواه آورد که: «مَنْ عَمِلَ بِمٰا عَلِمَ، وَرَّثَهُ اللهُ عِلْمَ مَا لَمْ‌یَعْلَمْ.»[١] 📚 به شیوه باران، ص۴١ 🔻 پی‌نوشت: [١]. «هر کس‌ به‌ دانسته‌های‌ خود عمل کند، خداوند علم به آنچه را که‌ نمی‌داند، به او عنایت خواهد فرمود.» [الخرائج و الجرائح، ج٣، ص١٠۵٨.] 🔻مناسبت‌ها: 🔹 شهادت استاد مرتضی مطهری؛ ١٣۵٨ش؛ روز معلم 🔹 روز جهانی كار و كارگر 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
🔰به مناسبت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری ١٣۵٨ ش، و روز معلم؛حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 💠به ما دستور داده‌اند که مقام ولی‌نعمت و محسنین به خود ـ همچون والدین و معلم ـ را بشناسیم، و از آنها احترام و قدردانی کنیم، تا برسد به مبدأ اِنعام؛ ✨همچنین ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام، که ولی‌نعمت و واسطه‌ی فیض در هر زمان هستند. 📚 در محضر بهجت، ج٢، ص٧۶ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠امروز روز تصدیق و تجلیل از تلاش‌های شگفت انگیز همه کارگرانی است که در راه آبادانی و ساختن سرزمین بزرگ مان عرق ریخته و حتی جان خود را از دست داده‌اند… از این همه تلاش قدردانی می‌کنیم و آرزوی سلامتی برای این قشر زحمت کش داریم. 👷دوازدهم اردیبهشت روز کار و کارگر بر تمامی کارگران عرصه کار و تلاش گرامی باد. 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔅 «آثار ایمان» 🔻 قسمتی از بیانات استاد فقیهی در جلسه درس اخلاق 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
🔆 حق گوش 💠 فَتَنْزِيهُهُ عَنْ أَنْ تَجْعَلَهُ طَرِيقاً إِلَى قَلْبِكَ إِلَّا لِفُوَّهَةٍ كَرِيمَةٍ تُحْدِثُ فِي قَلْبِكَ خَيْراً أَوْ تَكْسِبُكَ خُلُقاً كَرِيماً فَإِنَّهُ بَابُ الْكَلَامِ إِلَى الْقَلْبِ 🍃 اما حق گوش بر تو آنست که منزه وپاک کنی از اینکه راهی بهسوی قلب تو باشد مگر برای شنیدن مطالب خوب و مفیدی که در قلب تو خیری ایجاد نماید ؛ یا آنکه سبب کسب خلق نیکی گردد ؛ زیرا گوش دروازهء سخن به سوی قلب است. 🔺 شماره ۴ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸کم خوردن و خوب جویدن، جذب غذا را بهتر می‌کند🔸 مرحوم آقای علّامه کرباسچیان برای من نقل می‌کرد که یک حمالی در تهران بود که خوراکش یک تکّه نان بود! منتها این تکّه نان را خیلی می‌جوید. خیلی با این تکّه نان مشغول بود و با همان، حمّالی و باربری می‌کرد. یک‌بار آقای دکتر ملک‌زاده که مدّتی وزیر بهداری بود به من گفت: «یک تکّه نان اگر جذب بدن شود، همه چیز در آن هست، بسیار غنی است». عمده اینست که ما چند درصد از این غذاها را جذب می‌کنیم. هرچه حجم غذا بیشتر شود، درصد جذب ما کمتر می‌شود. از این جهت در روایات به ما گفته‌اند خوردن غذا را طول بدهید و گفته‌اند زمان خوردن غذا، جزو عمر انسان حساب نمی‌شود. با کم خوردن، جذب غذا بیشتر می‌شود. مثل درخت دیم است که نه کودش می‌دهند و نه آبش؛ امّا به دلیل این کمی آب و غذا، تمام احتیاجات خودش را از همان خاک تأمین می‌کند. با همان آبِ باران، تا سال آینده میوه می‌دهد! 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️ 📜فرازی_از_وصیت_شهید: به خدا قسم من از شهدا و خانواده های شهدا خجالت می کشم تا وصیت نامه بنویسم. حال سخنانم را برای خدا در چند جمله ان شاء الله خلاصه می کنم. خدایا! مرگ مرا و فرزندان و همسرم را شهادت قرار بده. خدایا! همسر و فرزندانم را به تو می سپارم . خدایا!من در این دنیا چیزی ندارم و هرچه هست از آن توست. پدر و مادر عزیزم ! ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم. 🌷 ‍‌🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
⚠️ ازخداپرسیدم : چرافا‌سدها‌خوشگل‌ترن؟ چرا‌آدمای‌الکی‌وسیگاری‌با‌حال‌ترن؟ چرآاونآیی‌که‌دیگران‌رومسخره‌میکنن... بیشترتودل‌مردم‌میرن؟ چرآاونآیی‌که‌خیانت‌میکنن، تهمت‌میزنن،غیبت‌میکنن، دروغ‌میگن‌موفق‌ترن؟ چرآ‌همیشه‌بدآبهترن😄؟ پرسید: 💔؟ دیگه‌چیزی‌نگفتم🖐🏽 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
خانه‌ای که موش دارد... 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔹 «آسیب‌های » آسیب ششم: بحران جنسی 🔸 گزیده‌ای از بیانات استاد تراشیون در جلسه «عطر خوش خانواده» 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔹 «آسیب‌های » آسیب هفتم: روحیه‌ی انتقام‌گیری از خانواده 🔸 گزیده‌ای از بیانات استاد تراشیون در جلسه «عطر خوش خانواده» 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
دوست داشتنِ معکوس.mp3
8.33M
| 💥 من همسرم را خیلی دوست دارم! اما نمی‌توانم با او بسازم و کارمان دارد به جدایی می‌کشد! منبع:جلسه ۲ از مبحث کارگاه انصاف 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
📜 استاد و شاگرد ✍🏻 عین‌صاد ❞ استاد بايد ملاک‌ها را براى محصل مشخص كند و برايش توضيح بدهد كه داده‌ها ملاک نيست و سودها هم ملاک نيست. داده‌ها از خداست و سودها از سرمايه‌ها. نه مقدار سرمايه مهم است و نه مقدار سود، بلكه نسبت سود به سرمايه مهم است. ده تا آجرى را كه يك پير زن با كم كردن غذاى خود به مسجدى کمک كرده است نمى‌توان با ده ميليون تومان کمک تاجرى مقايسه كرد؛ چون تاجر از غذايش كم نشده و نسبت به سرمايه‌اش كارى نكرده است. مهم مبلغ سرمايه‌اش و يا مبلغ كمكش نيست؛ كه سرمايه از ديگرى است و کمک هم مربوط به سرمايه است. آنچه براى اوست مقدار كوششى است كه بر روى سرمايه دارد. اگر اين ملاک‌ها روشن شود ديگر درس‌ها و علوم بت شاگرد نمى‌شود و مِراء و رياء بوجود نمى‌آورد كه هر چقدر بيشتر بيابد بيشتر بايد بكوشد در حالى كه نه به يافته‌هايش نگاه مى‌كنند و نه به كوشش‌هايش، بلكه به نسبت اين دو با هم. و مهم‌تر به جهت اين نسبت، كه براى چه كسى و در چه راهى اين همه كوشش كرده و خود را به زحمت انداخته است. 📚  | ص ۶۵ #️⃣ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا