eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
501 دنبال‌کننده
433 عکس
798 ویدیو
130 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨اخلاق تدریس (۱۱) 🔻جلب محبت متعلم (استفاده نیکو از عواطف و احساسات متعلم) ✅ تجربه نشان داده است که متعلمینی که به معلم خود عشق ورزیده‌اند، مانند کودکی آرام و مطمئن که خود را به مادر می‌سپارد. روشن است از آنجا که «االانسانُ عبیدُ الاحسانِ» هرگونه محبتی که از سوی معلم و مربی به متعلم ابراز گردد، زمینه حق‌پذیری و هدایت او را فراهم‌تر ساخته او را مطیع خود خواهد ساخت. بنابراین یک استاد و مربی موفق استادی است که از عواطف و احساسات متعلم و متربی خویش نیز در راستای هدایت وی به زیبایی بهره گیرد و با راه‌های محبوب شدن در نزد او آشنا باشد و نیز در خصوص آشنایی با عواملی که موجب بدبین یا تنفر می‌شوند به‌طور جدی به مطالعه پردازد. شایان ذکر است که از مسائلی که جلب محبت متعلم به آن امری ضروری است، محبت‌ورزی نسبت به خداوند متعال و رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و تمامی ائمه بزرگوار علیهم‌السلام می‌باشد. از این رو امام صادق علیه‌السلام در حدیثی می‌فرماید: ✅«کُونُوا لَنَا زَیناً و لا تَکُونُوا عَلَینَا شَیناً؛حَبَّبُونَا الَی النَّاسِ و لَا تُبَغِّضُونَا الَیهِم فَجُرُّوا اِلَینَا کُلَّ مَوَدَّهٍ وَ ادفَعُوا عَنَّا کُلَّ شَرٍّ» (زینت ما باشید و ننگ ما نباشید. مارا در نزد مردم محبوب گردانید و ما را مبغوض آن‌ها نگردانید. تمامی محبت‌ها و دوستی‌ها را به‌سوی ما جلب نمایید و هر بدی‌ای را از ما دفع نماید.) [وسائل‌الشیعه، ج12، ص8] 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۷۱ ↩️ شامل آیات ۱۶۰ تا ۱۶۳ سوره مبارکه 🔻امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَن نَسِيَ سُورَةً مِن القرآنِ مُثِّلَت لَهُ في صُورَةٍ حَسَنةٍ و دَرَجةٍ رَفيعَةٍ ، فإذا رَآها قالَ : من أنتِ ؟ ما أحسَنَكِ ! لَيتَكِ لي ! فتقولُ : أ ما تَعرِفُني ؟ أنا سُورَةُ كذا و كذا ، لو لم تَنسَني لَرَفَعتُكَ إلى هذا المَكانِ.»؛ هر كس سوره اى از قرآن را فراموش كند، آن سوره [در بهشت ]به صورتى زيبا و درجه اى رفيع در برابرش مجسم مى شود و چون او را ببيند، گويد: تو كيستى؟ چقدر زيبايى! كاش از آنِ من بودى. جواب دهد: مرا نمى شناسى؟ من فلان و بهمان سوره هستم. اگر مرا فراموش نكرده بودى، تو را به اين مكان بالا مى آوردم. 📚 [ثواب الأعمال: 283/1 ] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 اختلاط گروه‌های سنی مختلف 🔻 از آنجا که اختلاط گروه‌های سنی مختلف در حلقه‌های تربیتی همواره یکی از آسیب‌ها و آفت‌های جدی جریان کار فرهنگی و تربیتی به‌شمار می‌آید در این مجال و به جهت اهمیت موضوع، به ذکر مطالبی پیرامون این مسئله مهم و اساسی می‌پردازیم. 🔻اولین نکته‌ای که در این‌باره، حائز اهمیت است آن است که یقین داشته باشیم همیشه اختلاط رده‌های سنی متفاوت در حلقه‌های تربیتی، اردو و سایر برنامه‌های جانبی مسجد، کانون و... اثرات سوء تربیتی دارد و به بدآموزی و کج‌رفتاری متربیان در حین برنامه‌های گروه می‌انجامد. درست به همین دلیل است که طراحان سیر تربیتی نیز شرط اساسی "هم سن بودن" را جزء شرایط اصلی اعضای یک حلقه تربیتی دانسته‌اند. البته، اهمیت این موضوع به‌قدری است که چنین به‌نظر می‌رسد شاید بهتر باشد در فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد تربیتی؛ حتی‌الامکان گروه‌های سنی مختلف، همچون کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال را از یکدیگر جدا نگه داشت و برای هر ردۀ سنی خاص، برنامه خاص همان رده را اجرا کرد. 🔻علاوه بر آنکه نکته مهم حائز اهمیت دیگر در این رابطه آن است که فراموش نکنیم بیشتر مؤمنان نوعاً می‌توانند آدم‌های خوبی باشند اما در عین حال همۀ آنها مربیان خوبی نیستند پس بر این اساس لازم است ارتباط اعضای حلقه‌های تربیتی با بعضی از افراد مجموعه را نیز به حداقل برسانیم تا به این ترتیب الگوی نامناسب تربیتی در معرض دید و مشاهده متربیان قرار نگیرد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
BeitRahbari-ZehniatMosabegheDarDindari-64k.mp3
3.22M
🎙 درسنامه(صوتی) السابقون السابقون 💿 موضوع: سبقت در دینداری 💎 مخاطب: جوان و نوجوان 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۷۲ ↩️ شامل آیات ۱۶۴ تا ۱۷۰ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «حَقُّ الوَلَدِ عَلَی الوالِدِ اَن یُحَسِّنَ اسمَهُ وَ یُحَسِّنَ اَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ القُرآنَ»؛ حق فرزند برپدر این است که او را نام نیکو نهد، به خوبی تربیت کند و به او قرآن بیاموزد. 📚 (نهج‌البلاغه حکمة ۳۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ویژگی‌های هیجانی - عاطفی متربیان ۷تا۱۲ سال 🔹🔹🔷 بخش دوم🔷🔹🔹 🔹پسرها بیش از دخترها در این دوره پرخاشگری می کنند، البته الگویی که به آنها ارائه می شود در ایجاد و تثبیت پرخاشگری موثر است . 🔸7-12سالگی کودک آشکارا گریه نمیکند ولی گریه اش از ته دل است . 🔹دوگانگی روانی دارد بعضی روزها شاد و بعضی روزها ناشاداست . 🔸از تراشیدن مداد و تیز کردن نوک آن لذت می برند. 🔹حس تشخیص و تمیز در او بیشتر است و به خواندن علاقه نشان می دهد. 🔸بعضی روزها قدرت یادگیری مطلب را خوب دارد و بعضی روزها همه چیز را فراموش می کند. 🔹طبق نظر هانت کودک در این سن فردی عینی است انگیخته عمل می کند ، فوری واکنش نشان می دهد ، سریع جواب می دهد و در برابر مشکلات کم تحمل است .( قدرت حل مساله ندارد و محیط علمی را فراهم کنیم .) 📎 📌 بخش های قبلی این مطلب: 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨اخلاق تشڪیلاتے (۱۳) 🔹 فصل سوم: مؤلفه های مقبولیت در زندگی تشکیلاتی ۵. عظمت پیداکردن: پنجمین مؤلفه ی مقبولیت، عظمت پیدا کردن است. مسؤول تشکیلات باید در چشمها بزرگ باشد. نباید او را کوچک ببینند؛ وگرنه مقبولیت ندارد. در دعای عرفه می خوانیم: خدایا مرا در چشمها بزرگ کن و در درون خودم مرا کوچک کن. چه کنیم که در چشمها بزرگ شویم؟ 1.علم داشته باشیم. 2.مهارت و توانایی داشته باشیم. 3 .چشم به مال کسی ندوزیم. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۷۳ ↩️ شامل آیات ۱۷۱ تا ۱۷۸ سوره مبارکه 🔻امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «یَنبَغی لِلمُؤمِنِ اَن لا یَموتَ، حَتّی یَتَعَلَّمَ القُرآنَ، اَو یَکونَ فی تَعلیمِهِ»؛ شایسته است که مؤمن از دنیا نرود، مگر آن که قرآن را فرا گیرد و یا در حال آموختن آن باشد. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313