هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۳۴
↩️ شامل آیات ۱۰۹ تا ۱۱۷ سوره مبارکه #هود
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«مَن کانَ القُرآنُ حَدیثَهُ وَ المَسجِدُ بَیتَهُ، بَنَی اللهُ لَهُ بَیتًا فِی الجَنَّةِ»؛
هرکه قرآن سخنش باشد و مسجد خانهاش، خداوند برای او خانهای در بهشت بنا کند.
📚 (امالی صدوق /۴۰۵)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_هود
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۳۵
↩️ شامل آیات ۱۱۸ تا آخر سوره مبارکه #هود و آیات ۱ تا ۴ سوره مبارکه #یوسف
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اِنَّ هذِهِ القُلوبَ لَتَصدَاُ کَما یَصدَاُ الحَدیدُ وَ اِنَّ جِلاءَها قِراءَةُ القُرآنِ»؛
براستی این قلبها زنگار میگیرد، همانطور که آهن زنگار میگیرد، جلای قلبها قرائت قرآن است.
📚 (ارشاد القلوب/ ۷۸)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_هود #سوره_یوسف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۳۶
↩️ شامل آیات ۵ تا ۱۴ سوره مبارکه #یوسف
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اِذا اَحَبَّ اَحَدَکُم اَن یُحَدِّثَ رَبَّهُ فَلیَقرَءِ القُرآنَ»؛
هرگاه یکی از شما دوست بدارد با پروردگارش سخن بگوید، قرآن بخواند.
📚 (کنزالعمال ۱/۵۱۰)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یوسف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 روایتی کوتاه از مدیریت بحران بینظیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ماجرای اخیر
1️⃣ از رئیسجمهور مملکت و همراهانش «هیچ» خبری نیست! کشور در «بهت» و «ابهام» فرو رفته است. در سخنرانی برای «سلامت» آنها «دعا» میکند، سپس با «آرامش» به مردم «اطمینان» میدهد که «هیچ» اختلالی در کار کشور به وجود نخواهد آمد. میگوید به مسئولان «توصیهها» شده و کارها «مرتب» و «منظم» به پیش میرود.
سدی محکم در برابر سیلاب احتمالی!
2️⃣ بعد از گذشت ۱۶ ساعت، رسماً اعلام میشود که رئیسجمهور شهید شده است. پیامی مینویسد. از رئیسجمهور تمجید میکند ولی برخلاف پیامهای مشابه، فضا را «احساسی» نمیکند و بر انتخاب رئیسجمهور جدید تأکید میورزد.
3️⃣ در این گیر و دار، مجلس خبرگان قرار است شروع به کار کند. رئیسجمهور و امام جمعه تبریز غایبان بزرگ این مجلس هستند. در این شرایط در پیامی «محکم» و «ادیبانه»، نظام اسلامی را «تعریف» میکند و از دیگران «دعوت» میکند تا به «تجربه شکست خورده غرب» بنگرند و در «طرح جامع و استوار و گرهگشای حکمرانی اسلامی» تأمّل کنند. بعضی جملات را باید چند بار خواند تا دقیق متوجه شد!
همین قدر با قدرت و تهاجمی!
4️⃣ قرار است بر پیکر رئیسجمهورِ شهید و همراهان نماز بخواند. به تجربه حاج قاسم، همه منتظر و نگران جمله «انا لا نعلم منه الا خیرا» هستند. سه بار این جمله را تکرار میکند. همه گریه میکنند جز او!
فیلمهای قبل و بعد نماز هم بیرون میآید: همچنان «آرام»، «محکم» و «مطمئن».
5️⃣ از ظهر همان روز، سران کشورهای مختلف به نوبت میآیند برای عرض تسلیت. ولی او برای «تسلیت و عزا» ننشسته است. جلسات، «کاری» میشود! نقطه اشتراک و تأکید صحبتهایش، ادامه ارتباطات و تقویت آن است. با اطلاعات همیشگیاش در مورد کشورها و اخبارشان صحبت میکند. حتی برای «اسماعیل هنیه» درس تفسیر میگذارد که از دو وعده الهی یکیش مانده و آن هم «نابودی اسرائیل» است و شما آن را خواهید دید!
با سران چندین کشور جلسهٔ پشت سرهم دارد، شب هم به خانواده رئیسجمهور سر میزند.
6️⃣ سه روز گذشت. در هر کشور دیگری این سه روز میتوانست به «هر اتفاقی» منجر شود. ولی در ایران، «هیچ» اتفاقی نیفتاده است. همه چیز مرتب و منظم پیش میرود. مردم برای از دست دادن رئیس جمهورِ شهیدشان عزاداری میکنند و اشک میریزند.
🔺 پ ن: فقط یک چیز مانده: حرفهای نگفتهای که شاید «بعداً» بگوید...
✍ یک سؤال از شما: چند کتاب و فیلم میتوان از این «روش مدیریت» تولید کرد؟ و در چه رشتههای تخصصی میشود آن را تدریس نمود؟
#نشر_حداکثری
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۳۷
↩️ شامل آیات ۱۵ تا ۲۲ سوره مبارکه #یوسف
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«إنّ القرآنَ نَزَلَ على خَمسةِ وُجوهٍ : حَلالٍ ، و حَرامٍ ، و مُحكَمٍ ، و مُتَشابِهٍ ، و أمثالٍ . فاعمَلُوا بالحَلالِ ، و دَعُوا الحَرامَ ، و اعمَلُوا بالمُحكَمِ ، و دَعُوا المُتَشابِهَ ، و اعتَبِرُوا بالأمثالِ»؛
قرآن، بر پنج وجه نازل شده است: حلال و حرام و محكم و متشابه و مَثَلها. پس به حلال عمل كنيد و از حرام باز ايستيد و محكم را به كار بنديد و با متشابه كارى نداشته باشيد و از مَثَلها عبرت گيريد.
📚 [بحار الأنوار : 92/186/3]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یوسف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 منافق:
صفات منافق، به خوبی، روشنی و مکرر در آیات قرآن کریم و احادیث تشریح شده است تا مؤمنان آنها را بشناسند و فریب نخورند. مانند آیات اول تا سوم سوره "المنافقون":
«إِذَا جَاءَكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ *
ترجمه: چون منافقان نزد تو آيند گويند: «گواهى مىدهيم كه تو واقعاً پيامبر خدايى.» و خدا [هم] مىداند كه تو واقعاً پيامبر او هستى، و خدا گواهى مىدهد كه مردم دوچهره سخت دروغگويند.
«اتَّخَذُوا أَيْمَانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ»
ترجمه: آنها سوگندهایشان را سپر ساختهاند تا مردم را از راه خدا باز دارند، و کارهای بسیار بدی انجام میدهند!
«ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا فَطُبِعَ عَلَى قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لَا يَفْقَهُونَ»
ترجمه: این بخاطر آن است که نخست ایمان آوردند سپس کافر شدند؛ از این رو (در نتیجه) بر دلهای آنان مهر نهاده شده، و حقیقت را درک نمیکنند!
🔹 نهج البلاغه:
در بیانات نورانی حضرت امیرالمؤمنین، امام علی علیهالسلام که خود قربانی نفاق بودند و به دست خوارج زمان خود ترور شده و به شهادت رسیدند، توصیفات بسیاری از منافقین وجود دارد که در نهجالبلاغه یا کتب دیگر حدیثی ثبت شده است.
جمله آن که خطبهای را به توصیف منافقان و ترفندهای آنان اختصاص دادند و در آن به ویژگیها و تاکتیکها آنان اشاره نمودند. فرازهای این خطبه، به شرح زیر میباشد:
●- «اُوصيكُمْ عِبادَاللّهِ بِتَقْوَى اللّهِ، وَاُحَذِّرُكُمْ اَهْلَ النِّفاقِ، فَاِنَّهُمُ الضّالُّونَ الْمُضِلُّونَ، وَ الزّالُّونَ الْمُزِلُّونَ»
ترجمه: بندگان خدا، شما را به تقواى الهى سفارش مىكنم، و از اهل نفاق مىترسانم، چرا كه آنان گمراه و گمراه كنندهاند، و لغزیده و لغزانندهاند.
●- «وَصْفُهُمْ دَواءٌ، وَ قَوْلُهُمْ شِفاءٌ، وَ فِعْلُهُمُ الدّاءُ الْعَياءُ»
ترجمه: توصفاتشان (به ظاهر) دوای درد، و گفتارشان شفاست، و [اما] عملکردشان، درد بیدرمان است.
●- «لَهُمْ بِكُلِّ طَريق صَريعٌ، وَ اِلى كُلِّ قَلْب شَفيعٌ، وَ لِكُلِّ شَجْو دُمُوعٌ»
ترجمه: اينان را به هر راهى افتادهاى، و در هر دلى شفيعى، و در هر غم و اندوهى اشكى است.
●- «يَتَقارَضُونَ الثَّناءَ، وَ يَتَراقَبُونَ الْجَزاءَ»
ترجمه: مدح و ثناى يكديگر را به هم وام (قرض) میدهند، و پاداش آن را متوقعند.
این خطبه را حتما، بارها و بارها، با تفکر و تأمل بخوانید.
📚 (نهج البلاغه، 186 – در برخی نسخ، 185)
تشکیلات - حقیقت نژاد 001.mp3
13.63M
🎙 #صوت | دوره آموزشی تشکیلات
🔺 جلسه اول: ضرورت کار تشکیلاتی ۱
🔹 حجتالاسلام #امین_حقیقتنژاد
©️ کانال اطلاعرسانی امین حقیقتنژاد
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 002.mp3
13.33M
🎙 #صوت | دوره آموزشی تشکیلات
🔺 جلسه دوم: ضرورت کار تشکیلاتی ۲
🔹 حجتالاسلام #امین_حقیقتنژاد
©️ کانال اطلاعرسانی امین حقیقتنژاد
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 003.mp3
13.31M
🎙 #صوت | دوره آموزشی تشکیلات
🔺 جلسه سوم: ضرورت کار تشکیلاتی۳
🔹 حجتالاسلام #امین_حقیقتنژاد
©️ کانال اطلاعرسانی امین حقیقتنژاد
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 004.mp3
12.58M
🎙 #صوت | دوره آموزشی تشکیلات
🔺 جلسه چهارم: تشکیلات در قرآن
🔹 حجتالاسلام #امین_حقیقتنژاد
©️ کانال اطلاعرسانی امین حقیقتنژاد
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 005.mp3
13.9M
🎙 #صوت | دوره آموزشی تشکیلات
🔺 جلسه پنجم: تشکیلات، مقدمه تشکیل جامعه اسلامی
🔹 حجتالاسلام #امین_حقیقتنژاد
©️ کانال اطلاعرسانی امین حقیقتنژاد
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 006.mp3
14.22M
🎙 #صوت | دوره آموزشی تشکیلات
🔺 جلسه ششم: تعریف تشکیلات
🔹 حجتالاسلام #امین_حقیقتنژاد
©️ کانال اطلاعرسانی امین حقیقتنژاد
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 007.mp3
13.19M
🎙 #صوت | دوره آموزشی تشکیلات
🔺 جلسه هفتم: ارکان تشکیلات
🔹 حجتالاسلام #امین_حقیقتنژاد
©️ کانال اطلاعرسانی امین حقیقتنژاد
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۰
↩️ شامل آیات ۳۸ تا ۴۳ سوره مبارکه #یوسف
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
««الحَمدُ للّه ِِ رَبِ العالَمينَ» اُمُّ القرآنِ و اُمُّ الكتابِ و السَّبعُ المَثاني»؛
سوره حمد، اُمّ القرآن و اُمّ الكتاب و سبع المثانى است.
📚 [الدرّ المنثور : 1/12]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یوسف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روایت زیبای شهید بهشتی، از مظلومیت این روزهای شهید رئیسی
هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
بسمه تعالی
🟢 تداوم اقدامات به مناسب شهادت آیت الله رئیسی و #انتخابات_ریاست_جمهوری
🔸محور اول
خط همدردی و عزاداری ملی و بین المللی مشتمل بر اقدامات زیر:
▪️برپایی مجالس عزاداری فراگیر در مساجد و هیآت و مصلاها و دانشگاه ها در سراسر کشور و کشورهای اسلامی
▪️صدور پیام های هوشمندانه گروه های مرجع در کشور
🔸🔸محور دوم
خط تجلیل از شخصیت مجاهد و خدمت گذار آیت الله رئیسی به عنوان نماد خدمت و جهاد و حامی محرومان( کلید واژه سید الشهدای خدمت)
▪️تبیین اقدامات و رزومه عملیاتی شهید رئیسی در چند سال اخیر در گفتگوها
▪️چاپ و توزیع و انتشار تولیدات ناظر به خدمات دولت سیزدهم
▪️چاپ و توزیع مجموعه خاطرات آیت الله شهید رئیسی
▪️راه اندازی نمایشگاه عکس یا عکاسخانه از مجموعه پوسترهای شهید جمهور
🔸🔸🔸محور سوم
خط تقویت همبستگی ملی و بین المللی جبهه مقاومت و امت اسلامی
▪️تبیین تضعیف و نابودی دشمنان اسلام در داخل و خارج
▪️تبیین خط فکری شهید رئیسی درباره مسئله مقاومت و فلسطین
▪️تبیین تحریف ها و جلوگیری از ایجاد نفاق بین مردم و تقویت همبستگی ملی و بین المللی با تبیین شخصیت شهید رئیسی و مردمی بودن ایشان
▪️تبیین عملکرد شهید رئیسی بعنوان الگوی مدیر تراز انقلاب اسلامی و نشر گفتمان انقلاب اسلامی
🔸🔸🔸🔸محور چهارم
خط تداوم مسیر خدمت و جهاد و حل مشکلات کشور
▪️ادامه ی مسیر خدمت، جهاد و حل مشکلات کشور بیش از پیش توسط مسئولین و حلقه های میانی و مجموعه ها
▪️مقایسه ی عملکرد دولت شهید رئیسی با عملکرد دولت های قبل و ایجاد مطالبه مردمی برای انتخاب رئیس جمهور قوی تر از قبل
▪️راه اندازی طرح های جهادی برای حل مسائل مردم به نام شهید رئیسی و همراهانش
▪️گفتگو و مصاحبه با مجموعه ها و افرادی که مشکلات و مسائل آنها توسط دولت شهید رئیسی حل شد و الگوسازی از این اتفاق
🔸🔸🔸🔸🔸محور پنجم
خط مقابله با شبهات دشمن و ناامنی و بی ثباتی اقتصادی در کشور
▪️احصاء و جمع آوری شبهات و تحریفات بعد از شهادت شهید رئیسی و پاسخ به شبهات
▪️به دست گرفتن روایت اول توسط جبهه انقلابی و روایت صحیح از تلاش های دولت سیزدهم برای حل مسائل جامعه
▪️تولید محتوا در قالبهای مختلف رسانه ای برای تبیین شبهات عملکرد دولت شهید رئیسی
▪️برگزاری جلسات گفتگوی مردمی با نخبگان برای پاسخ به شبهات مردم درباره عملکرد دولت شهید رئیسی
🔸🔸🔸🔸🔸🔸محور ششم
خط آرامش بخشی عمومی و عدم اختلال در اداره کشور و بازنمائی ثبات در کشور حول محور رهبری
▪️روایت عملکرد دولت سیزدهم در ایام عزاداری شهادت شهید رئیسی و همراهان
▪️نمایش صوتها و تصاویر شهید رئیسی و همراهان با موضوعِ تلاشهای خستگیناپذیرانه ی ایشان و تلاش ما برای ادامه راه ایشان
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🆔eitaa.com/mezmar_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 008.mp3
16.04M
🎙 #صوت | دوره آموزشی تشکیلات
🔺 جلسه هشتم: رکن اول تشکیلات، هدف
🔹 حجتالاسلام #امین_حقیقتنژاد
©️ کانال اطلاعرسانی امین حقیقتنژاد
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۱
↩️ شامل آیات ۴۴ تا ۵۲ سوره مبارکه #یوسف
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«لِکُلِّ شَیءٍ حِلیَةٌ وَ حِلیَةُ القرآنِ الصَّوتُ الحَسنُ»؛
هرچیزی را زیوری باشد و زیور قرآن صدای خوش است.
📚 (اصول کافی ۲/۶۱۵)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یوسف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۲
↩️ شامل آیات ۵۳ تا ۶۳ سوره مبارکه #یوسف
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«مَن اَرادَ عِلمَ الاَوَّلینَ وَالآخَرینَ، فَلیُثَوِّرِ القُرآنَ»؛
هرکه علم اولین و آخرین را میخواهد، باید آن را در قرآن بجوید.
📚 (کنزل العمال، ج ۱، ص ۵۴۸)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یوسف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 شناخت نوجوانی
عوامل خطر در متربیان نوجوان
🔸🔸🔸قسمت دوم🔸🔸🔸
✅ محدود شدن ارتباط كلامی
نوجوان در اين دوره بر خلاف گذشته كه درباره همه چيز با والدين صحب مي كرد، حرف كمتر و تمايل كمتری برای صحبت كردن دارد، به پرسشهای والدين خيلی كوتاه، بافشردگی پاسخ میدهد و ديگر رازهايش را با والدين در ميان نمیگذارد.
🔹 تنها ماندن در منزل:
نوجوانان تمايل دارند بيشتر وقت خود را در اتاق خود به تنهایی بگذرانند، شايد به اين دليل كه نمیخواهند با والدينی كه مسايل آنها را درک نمیكنند مواجه شود. اگر تلفن يا تلويزيون و دستگاه پخش موسيقی و يا موبايلی در اختيار داشته باشند ممكن است به غير از موارد ضروری كمتر از اتاق بيرون آيند. البته نبايد فراموش كرد در اين سنين نوجوان به خواب بيشتری نياز دارد و در روزهای تعطيل ممكن است تا ظهر از خواب بلند نشود. داشتن حريم خصوصی از ديگر نيازهای نوجوان است. يعنی داشتن مكانی برای ملاقات با دوستان و يا صحبت تلفنی با دوستان. بديهی است كه والدين بايد به اين حق نوجوان احترام بگذارند.
🔹 مصرف بیرويه و نامحدود:
نوجوانان چنين میپندارند كه از هر چيزی میتوانند به شكلی نامحدود استفاده كنند به همين دليل ساعتها با تلفن حرف میزنند، صدای موسيقی را بلند میكنند، چراغها را روشن میگذرانند و يا ولخرجیهای بیحد و حصر نشان میدهند.
🔹 بد اخلاق شدن:
دوران نوجوانی عصبانيت و زودرنجی افزايش میيابد. پس وقتی از آنان انجام كاری را میخواهيم برای مثال كمک در امور خانه، به آنها برمیخورد و اظهار ناراحتی میكنند و از اين عصبانی هستند كه چرا ديگران مزاحم آنها هستند و باعث میشوند آنها به كارهای خود كه مهمتر است نپردازند.
🔹 تاثيرپذيری از دوستان:
به طور كلی بايد بدانيم نوجوانی سن تاثيرپذيری از دوستان است به گونهای كه والدين ديگر قدرت وكنترلگري گذشته خود را ندارند با رقيب جديدي به نام همسالان و دوستان فرزندشان روبرو هستند. به همين دليل از فعاليتهاي خانوادگي دوري میكنند و كمتر تمايل دارند كه وقت آزاد خود را با خانوادهشان بگذرانند.
#شناخت_نوجوانی
#عوامل_خطر_در_متربیان_نوجوان
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۳
↩️ شامل آیات ۶۴ تا ۶۹ سوره مبارکه #یوسف
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«قارِئُ القُرآنِ وَ المُستَمِعُ فِی الأَجرِ سَواءٌ»؛
قاری قرآن و گوشکننده آن در پاداش مساوی هستند.
📚 (مستدرک الوسائل ۴/ ۲۶۱)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یوسف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 پیشنهاد برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت در حوالی ورزقان
🔻 اربعین #شهدای_خدمت با حضور و شرکت روستاهای اطراف ورزقان محل سانحه سقوط بالگرد رئیسجمهوری و هیئت همراه در حوالی محل حادثه به صورت عزاداری سنتی و محلی (دستهجات عزاداری) برگزار شود.
همچنین برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به مشکلات مردم آن منطقه به نیابت از شهدا با مشارکت گروههای جهادی رسیدگی شود.
❤️ جزو حامیان این #پویش باشیم:
👇
🔗 https://farsnews.ir/sardabir313/1717163565757273322
#نشر_حداکثری
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۴
↩️ شامل آیات ۷۰ تا ۷۸ سوره مبارکه #یوسف
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
««الحَمدُ للّه ِِ رَبِّ العالَمينَ» سَبعُ آياتٍ ، «بسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ» إحداهُنَّ، و هِي السَّبعُ المَثاني و القرآنُ العَظيمُ ، و هِي اُمُّ القرآنِ»؛
سوره حمد، هفت آيه است، «بسم اللّه الرحمن الرحيم» يكى از آن هفت آيه مى باشد. سوره حمد، سبع المثانى و قرآن عظيم و اُمّ القرآن است.
📚 [الدرّ المنثور: 1/12]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_یوسف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 اخلاق تدریس (۲۲)
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
🔷🔹عالمانه سخن گفتن
یکی از آفات خطرناک امر تدریس، ایراد سخنان غیرعالمانه است.
حضرت علی علیهالسلام میفرمایند:
✅«لا تَقُل ما لا تَعلمُ فَتَتَّهِمَ بِاخبارِکَ بما تَعلمُ»
(آنچه را که نمیدانی نگو زیرا در غیر این صورت در بیان آنچه که میدانی نیز متهم میشوی)
غرر الحکم ص477
⁉️ بسیار اتفاق میافتد که پاسخ پرسش متربی را نمیدانیم، در این هنگام چه میکنیم؟
سعی بسیاری از افراد بر این است که نادانی و جهل خود را از نگاههای کنجکاو و گوشهای منتظر مخاطبان مخفی کنند و شاید بهانۀ آنها این باشد که اگر متربی بفهمد که مربی پاسخ را نمیداند، نسبت به بقیه معلومات او نیز تردید نموده و آنها را نیز نمیپذیرد. اما مضمون فرمایش حضرت علی علیهالسلام عکس آن است؛ یعنی اگر میخواهی متهم به جهل نشوی بگو: نمیدانم چرا که ممکن است بطلان پاسخها بیهوده تو آشکار شود و در این هنگام نسبت به بقیه سخنانت نیز متهم خواهی شد، یعنی به آنچه از آن میگریختی گرفتار خواهی گشت.
در چنین مواردی، عاقلانهترین رفتار آن است که بگوییم نمیدانم یا باید تحقیق کنم. که این سخن علاوه بر آن که نشانه حقمداری استاد است، همچنین نشانه تواضع علمی و صداقت او نیز بوده و چنین شخصی در نزد متعلمین بیشتر محبوب خواهد شد.
حضرت علی علیهالسلام در حدیثی میفرمایند:
✅«مَن تَرَکَ قولَ لا ادری اصیبَت مَقاتِلُه»
(هر که سخن نمیدانم را ترک نماید، عقل او صدمه دیده و از کار افتاده است)
نهجلبلاغه ص 482
📚 گزیدهای از اخلاق تدریس (امیدواریان)
#اخلاق_تدریس
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
آموزش مهارت حل مسئله.pdf
756.3K
#درسنامه
🚨 آموزش مهارت حل مسئله
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir