eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
418 عکس
659 ویدیو
124 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
بهترین انتخاب.jpg
1.04M
📃نسخه مناسب چاپ در قطع A4 👨‍👩‍👧‍👧 می‌تونید این فایل رو چاپ کنید به تک تک اعضای خانواده و دوستانتون هدیه بدید ✨ گفتگوهامون رو امسال به جای تکه‌پراکنی‌های بیهوده، به مقایسه نظراتمون روی این شاخص‌ها قرار بدیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۶۱ ↩️ شامل آیات ۴۳ تا ۵۲ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «مَن اَرادَ عِلمَ الاَوَّلینَ وَالآخَرینَ، فَلیُثَوِّرِ القُرآنَ»؛ هرکه علم اولین و آخرین را می‌خواهد، باید آن را در قرآن بجوید. 📚 (کنزل العمال، ج۱، ص۵۴۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨شرایط و شیوه‌های کار فرهنگی (۴) حجت الاسلام قرائتی 🔻شناخت عمیق از دین، نه آگاهی سطحی * سه شناخت باید عمیق باشد، نه سطحی! فقه غیر از علم است. علم یعنی دانستن. فقه یعنی دانستن عمیق! به هر فقیهی عالم می‌گویند، اما به هر عالمی فقیه نمی‌گویند. مثل اینکه می‌گویند: هر گردویی گرد است، ولی هر گردی گردو نیست. هر فقیهی عالم هست، اما هر عالمی فقیه نیست. ممکن است، عالم باشد، ولی تقلیدی! این را رساله خوانده یاد گرفته است. فقیه یعنی شناخت عمیق باشد! 👈کسی که کار فرهنگی می‌کند، باید روز به روز سوادش بیش تر شود. به دیپلم قانع نشوید، سماوری که آب می‌ریزند، از آن یا فوق دیپلم یا لیسانس، یا فوق لیسانس یا دکتر، اصلاً بگذارید قرآن بخوانم. در قرآن می‌گوید: ما فارغ التحصیل نداریم. به چه دلیل؟ به دلیل اینکه خدا به پیغمبرش می‌گوید: «وَقُل رَّ‌بِّ زِدْنِی عِلْمًا» (طه/۱۱۴) یعنی تو رسول الله هم باید علمت زیاد بشود، «وَقُل رَّ‌بِّ زِدْنِی عِلْمًا» یعنی چه؟ یعنی در دین فارغ التحصیل وجود ندارد. امام صادق(علیه‌السّلام) هم فارغ التحصیل نیست. امام صادق(علیه‌السّلام) فرمود: «لَوْ لَمْ نَزدد فِی کُلِّ لَیْلَهِ جُمُعَهِ» این عربی قرآن نیست. تا حالا همه عربی هایم قرآن بود، این عربی حدیث است، «لَوْ لَمْ نَزدد فِی کُلِّ لَیْلَهِ جُمُعَهِ» اگر هر شب جمعه علم ما زیاد نشود، «لنفد ما عندنا» به روغن سوزی می‌افتیم. ما فارغ التحصیل نداریم. سماور را که از آن چای می‌ریزند، هر ده بیست تا چای که از آن ریختند، باید آب سرش ریخت. ما یک لیسانس می‌گیریم، می‌خواهیم سی سال از آن چای بریزیم. باید آب سر خودمان کنیم. حضرت فرمود اگر شبی بخوابم، در آن شب علم من زیاد نشده باشد، آن روز برای من بابرکت نیست. بنابراین شغلتان نباشد همیشه، یک رسائل و مکاسب، دو سال خارج خواندیم، سی سال بخواهیم از آن چای بریزیم. اینکه امام رضا(علیه‌السّلام) می‌فرماید امام جمعه باید در یکی از خطبه‌ها اخبار دنیا را به مردم بگوید. عربی اش را بخوانم؟ «یخبرهم بما وقع فی الْآفَاق‏» این حدیث است. امام رضا(علیه‌السّلام) فرمود: امام جمعه باید همه مردم را به اخبار جهان مطلع کند. حالا الان ماهواره و اینترنت و تلویزیون و نمی‌دانم این‌ها آمده است. قدیم یعنی چه؟ یعنی امام جمعه باید هر روز در کمین باشد، که آخرین خبر را روز جمعه بگوید. قانع نشوید، حداقل کسانی که کار فرهنگی می‌کنند، هفته ای یک کتاب مطالعه کنند. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨دلدادگی‌های پسرانه ، دلبری‌های دخترانه (قسمت اول) 🔻 علاقه به جنس مخالف در نوجوانی و جوانی دلدادگی‌های پسرانه و دلبری‌های دخترانه و دلبستگی‌های طرفینی امروزه در جامعه به صورت حاد گسترش یافته است. این ارتباط‌ها و علاقه‌ها اگر در مسیر درست قرار گیرند، می‌توانند منشأ تشکیل خانواده و بقای نسل و ادامه حیات گردند، ولی باید در چارچوب اصول اخلاقی و شرعی باشند تا هدف مطلوب حاصل شود. اما گاهی این علاقه درونی به جنس مخالف و نیاز به ارتباط با او، از چارچوب هنجارهای اجتماعی و دینی خارج شده و به سوی بی‌عفّتی و گناه کشیده می‌شود که این امر بسیار ناشایست و غیراخلاقی است. این علاقه درونی به جنس مخالف و انگیزه برقراری ارتباط با آن در آغاز نوجوانی،‌ به‌ علّت‌ بیداری‌ غرایز و شدّت حالات‌ هیجانی در بین دختران‌ و پسران‌ بیشتر شده، تا حدودی حسّ اعتماد به‌ خود را در آنان تأیید و تقویت‌ نموده و بخشی از نیازهای‌ عاطفی‌ و احساسی‌ آنان را‌ تأمین‌ می‌کند؛ امّا غافل از اینکه این دوستی‌های‌ خیابانی، عاری‌ از شکوفایی‌ محبت‌ و عشق‌ واقعی‌ بوده و اگر هم‌ به‌ ازدواج‌ برسد، هیچ پشتوانه‌ای ندارد و در صورت گسسته‌ شدن این ارتباط، شخص‌ نسبت‌ به‌ ارزش‌های‌ وجودی‌ خود دچار شک‌ و تردید شده، خود و جامعه را با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌کند. بعضی‌ از پسران‌، داشتن‌ دوست‌ دختر را نوعی‌ محبوبیت، قدرت‌ اجتماعی‌ و موفّقیت‌ برای‌ خود محسوب‌ می‌‌کنند و متقابلاً برخی‌ دختران،‌ ارتباط‌ با پسران‌ را نوعی‌ جذابیت‌ برای‌ خود تلقی‌ می‌کنند و متأسّفانه‌ اکثر قریب ‌به ‌اتفاق‌ این‌ دختران‌ تصور می‌کنند که‌ این‌ دوستی‌ها به‌ ازدواج‌ منتهی‌ می‌‌شوند. اصولاً تحوّل‌ عاطفی‌ دختران‌ متفاوت‌ از پسران‌ است. پسران نسبت‌ به‌ جنبه‌ غریزی‌ تخیّلات‌ خود غافل‌ باقی‌ نمی‌‌مانند، اما دختران‌ در این‌ دوستی‌ها معمولاً به‌ دنبال‌ عشق‌ آرمانی‌ و رمانتیک‌ هستند. آنها این‌ عشق‌ را آسمانی‌ و پاک می‌‌دانند و خیانت‌ در آن‌ را گناهی‌ نابخشودنی می‌‌شمارند. با این‌ توصیف،‌ دوستی‌های‌ دخترها و پسرهای ایرانی‌ بیشتر شبیه به‌ دوستی‌ دو موجود بیگانه از یکدیگر است. متأسّفانه‌ این‌ دوستی‌‌ها بدون‌ شناخت‌ دقیق از جنس‌ مخالف‌ و بر اساس‌ هیجانات‌ و احساسات‌ سطحی‌ و زودگذر شکل‌ می‌‌گیرد. دختران‌ جوان‌ باور نمی‌‌کنند که‌ چنین‌ پسرانی‌ معمولاً تنوع‌‌طلب‌ هستند و پس‌ از مدتی‌ کوتاه، سراغ‌ طعمه‌‌ای‌ دیگر می‌‌روند و همه‌ وعده‌های‌ به‌ ظاهر عاشقانه‌ را فراموش‌ می‌‌کنند. در حالی‌ که‌ این‌ اعمال،‌ برخلاف‌ تصور او و دیگران، بیانگر آزادی‌ زن‌ نیست و سرانجام‌ آن‌، پشیمانی‌ و از دست‌دادن‌ سلامت‌ تن‌ و روان‌ خواهد بود. آسیب‌های‌ اجتماعی، تربیتی‌ و روانی‌ چنین‌ دوستی‌هایی‌ بیشتر متوجه‌ دختران‌ است‌ و اگر دختری چنین دوستی‌ای‌ با جنس‌ مخالف‌ را تجربه‌ کند، تا پایان‌ عمر، شأن‌ و حرمت‌ خویش‌ را از دیدگاه‌ خانواده‌ و جامعه‌ از دست‌ می‌‌دهد و برچسب‌ ناشایست‌ بودن‌ را با خود حمل‌ می‌‌کند و آثار سوء این‌ تجربه منفی،‌ پس‌ از ازدواج‌ هم‌ به‌ نوعی‌ در زندگی‌‌اش‌ نمایان‌ خواهد ‌شود. در تجربه این‌ دوستی‌ها، فرصتی‌ برای‌ انتخاب‌ و شناخت‌ صحیح‌ یکدیگر به‌وجود نمی‌‌آید و افراد نمی‌توانند عاقلانه‌ و آگاهانه‌ یکدیگر را شناخته و انتخاب‌ کنند. اگر هم‌ به اجبار ازدواجی‌ صورت‌ گیرد، پس‌ از مدت‌ کوتاهی‌، به‌ جدایی‌ منتهی‌ می‌شود که افزایش آمار طلاق در این زمینه منجر به بروز نابسمانی‌هایی در بطن جامعه می‌شود و نابهنجاری‌های زیادی را در پی خواهد داشت. حال به بیان چند پرسش و پاسخ در این رابطه می‌پردازیم: ادامه در پست بعدی...
🚨دلدادگی‌های پسرانه ، دلبری‌های دخترانه (قسمت دوم) 1. چه عواملی باعث می‌شود تا این‌گونه ارتباط‌های ناسالم شکل گیرد؟ زمانی‌ که‌ خانواده‌ و جامعه‌ نقش‌ اساسی‌ خود را برای‌ یاری ‌دادن‌ به‌ نسل‌ جوان‌ جهت‌ یافتن‌ هویت‌ سالم، مثبت، پویا و سازنده،‌ به‌‌خوبی‌ ایفا نکنند، نسل‌ جوان‌ با آشفتگی‌ هویت‌ و خلأ وجودی‌ مواجه‌ می‌‌شود و برای‌ کاهش‌ اضطراب‌ و رهایی‌ از بحران‌ هویت‌ و سرگشتگی، به‌ این‌ دوستی‌ها تن‌ می‌‌دهد. جوان‌ در تصوّر و توهّم‌ خویش، می‌‌خواهد از طریق‌ دوستی‌ با جنس‌ مخالف به‌ آرامش‌ برسد. ناتوانی‌ خانواده‌ و جامعه‌ در پاسخگویی‌ صحیح‌ و به‌‌موقع‌ به‌ نیازهای‌ اساسی‌ نسل‌ جوان‌، عامل‌ دیگری‌ در جهت‌ شکل‌‌گیری‌ دوستی‌های‌ خیابانی‌ است. امنیت، احترام، محبت‌ و مورد توجه قرار گرفتن از جمله‌ نیازهای‌ روانی‌ انسان‌ است‌ که‌ متأسفانه‌ به‌ دلیل‌ سرگرم ‌شدن‌ خانواده‌ها و جوامع‌ به‌ فراهم ‌ساختن‌ امکانات‌ اقتصادی، این‌ دو نهاد انسان‌ساز از هنر عشق‌ ورزیدن‌ و احترام‌ گذاردن‌ به‌ نوجوانان‌ محروم‌ می‌شوند. عامل‌ دیگر، فقر فرهنگی‌ و نشناختن‌ هویت‌ واقعی‌ جنس‌ مخالف‌ است؛ شاید این‌ عامل‌ محصول‌ نشناختن‌ قدر خویشتن‌ توسط‌ دختران‌ جوان‌ باشد. دختران‌ اگر به‌ قداست، ارزش، اهمیت‌ و کرامت‌ خویش‌ واقف‌ شوند و در مورد جنس‌ مخالف، رفتاری‌ توأم‌ با متانت‌ و بزرگ‌‌منشی‌ و بی‌اعتنایی‌ داشته‌ باشند و به‌ سادگی‌ در برابر خواسته‌‌های‌ جنس‌ مخالف‌ تسلیم‌ نشوند، فرصتی‌ برای‌ انحراف‌ به‌وجود نمی‌‌آید. متأسّفانه عده‌ای‌ برای‌ دفاع‌ از حقوق‌ زنان‌ خیابانی و توجیه این‌گونه ارتباط‌های ناسالم، این‌ تفکّر غلط‌ را تبلیغ‌ می‌‌کنند که‌ فقر اقتصادی ریشه‌ این‌ معضل‌ اجتماعی‌ است؛امّا به‌ نظر می‌‌رسد که فقر و ضعف‌ فرهنگی بنیاد اصلی‌ این‌ معضل‌ باشد؛ زیرا برخی‌ از این‌ عناصر اجتماعی‌ نه‌تنها فقر اقتصادی‌ را لمس‌ نکرده‌اند، بلکه‌ کم‌وبیش‌ از رفاه‌ اقتصادی‌ و امکانات‌ فراوان‌ برخوردار بوده‌اند، ولی چیزی که آنها را به سوی این انحطاط کشانده نگرش‌ حقیرانه‌ و پست است که آنها نسبت‌ به‌ خود دارند. در مقابل، بسیاری‌ از زنان‌ پاک‌ و فرهیخته‌ ایرانی‌ هستند که در نهایت‌ فقر اقتصادی، از نظر فرهنگی‌ کاملاً غنی‌اند و با نهایت‌ عفاف‌ و نجابت، به‌ کارهای‌ سازنده‌ و مثبت‌ می‌پردازند، آن‌هم‌ در شرایطی‌ که‌ هیچ‌گونه‌ امکانات اقتصادی‌ ندارند. نکته‌ در خور توجه‌ این‌که‌ اگر کسی‌ فقر فرهنگی، فکری‌ و اخلاقی‌ نداشته‌ باشد، به‌خوبی‌ می‌تواند برای‌ رهایی‌ از چنگال‌ فقر اقتصادی، برنامه‌ریزی‌ کند. ادامه در پست بعدی...
🚨دلدادگی‌های پسرانه ، دلبری‌های دخترانه (قسمت پایانی) 2. چگونه جوانان و نوجوانان را از این آسیب اجتماعی حفظ کنیم؟ پیش‌ از هر چیز باید خانواده‌ها به‌ نقش‌ حیاتی‌ خودشان در برابر فرزندان‌ آگاه‌ شوند تا بتوانند الگوهای‌ صحیح‌ رفتاری‌ را به‌ فرزندان‌ ارائه‌ دهند و هویتی‌ سالم‌ و پویا به‌ آنها هدیه‌ کنند. والدین‌ باید به‌ نیازهای‌ عاطفی‌ و روحی‌ فرزندان‌ و شیوه‌های‌ صحیح‌ پاسخگویی‌ به‌ این‌ نیازها واقف‌ شوند. روش‌های‌ تربیتی‌ مؤثّر، تقویت‌ ارزش‌های‌ اخلاقی، معنوی و انسانی‌ و سست‌ گردانیدن‌ معیارهای‌ مادی‌ صرف در نظر جوانان، تقویت‌ و توسعه‌ مراکز ورزشی‌ و تفریحی‌ و برنامه‌‌ریزی‌ صحیح‌ برای‌ اوقات‌ فراغت‌ جوانان، ارائه‌ خدمات‌ رفاهی‌ و اجتماعی‌ جهت‌ برطرف ‌کردن‌ کمبودهای‌ عاطفی‌ کودکان‌ و نوجوانان، پرورش‌ احساس‌ عزّت‌ نفس‌ و اعتماد به ‌نفس‌ کودک‌ و نوجوان‌ در خانواده‌ و مدرسه، به‌سازی‌ وضع‌ خانواده‌ها از طریق‌ تماس‌ با کارشناسان‌ متخصّص‌ در امور خانواده، استفاده‌ از فیلم‌ها و نوارهای‌ تربیتی، سالم‌سازی‌ محیط‌ اجتماعی‌ نوجوانان‌ و از بین ‌بردن‌ تبعیض‌ میان‌ طبقات‌ جامعه، آموزش‌ مهارت‌های ارتباطی سالم به‌ نوجوانان‌ و نیز شیوه‌های‌ تصمیم‌‌گیری درست در شرایط بحرانی، آموزش‌ اصول‌ بهداشت‌ روانی‌ به‌ خانواده‌ها و فرزندان، پرهیز از سختگیری‌ و تنبیه‌ و همچنین‌ اجتناب‌ از سهل‌انگاری‌ در تربیت‌، و همچنین تشویق‌ به‌ رعایت‌ تعادل‌ و دوری‌ از بی‌‌بندوباری، برقراری‌ احساس‌ امنیت‌ در خانواده‌ و جامعه‌ و جلوگیری‌ از بروز اضطراب‌ در نوجوانان‌ و جوانان شیوه‌هایی است که توجه دقیق و عملی خانواده‌ها و متولیان فرهنگی جامعه به آن می‌تواند بخش زیادی از تبعات سوء و ویرانگر چنین رفتارهای اجتماعی‌ای را از ریشه بخشکاند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 022.mp3
13.14M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه بیست‌ودوم: ارزیابی و خروج 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
https://eitaabot.ir/poll/gz4xda/https://entekhabat1403.com/presidental-poll/https://purson.ir/fa/poll/37 در نظر سنجی های فوق کاندیدای مورد نظرتان را برای ریاست جمهوری ایران اسلامی انتخاب کنید👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۶۲ ↩️ شامل آیات ۱ تا ۱۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «لِکُلِّ شَیءٍ حِلیَةٌ وَ حِلیَةُ القرآنِ الصَّوتُ الحَسنُ»؛ هرچیزی را زیوری باشد و زیور قرآن صدای خوش است. 📚 (اصول کافی ۲/۶۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 یک مشکل شایع در مجموعه ها 🔻 یکی از مواردی که متاسفانه در اکثر قریب به اتفاق مجموعه های فرهنگی وجود دارد و مشکل سازی می کند، کمبود نیروی فعال است. حالا نیرویی که کار اجرایی کند، کار تربیتی کند، کار رسانه ای کند یا ... موضوع کمبود نیرو یک امر نسبی است. شاید یک مجموعه فرهنگی، چند برابر مجموعه دیگری نیرو داشته باشد، ولی با توجه به اینکه پتانسیل و شرایط کار در آنجا بیشتر فراهم است، کمبود نیروی فعال مشکلات بیشتری را ایجاد کند. با این وجود باز هم مجاهدانی پیدا می شوند که پا در این عرصه می گذارند و کار چند نفر را به دوش می کشند تا چراغ مجموعه های فرهنگی همچنان روشن بماند. اما این موضوع در شرایطی خاص می تواند باعث دفع نیروهای جدید بشود. گاهاً مشاهده می شود، عزیزانی که مسئولیتی به عهده دارند، چون فشار زیادی روی دوششان است، وقتی یکی از اعضا را می بینند که تا حدی همفکر آنها است، سریعا مسئولیتی به آنها واگذار می کنند. شخص که با فضای سنگین کار فرهنگی آشنا نیست، پس از مدتی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند. (در سنین کمتر از 18 سال، معمولا چون شخص احساس شرمندگی می کند، از مجموعه جدا می شود. هر چه سن او کمتر باشد احتمال جدایی شخص از مجموعه بیشتر است.) در دادن مسئولیت نباید تنها به شایستگی های فرد نگاه کرد، بلکه باید به فضای روانی شخص نیز توجه داشت که آیا از عهدهٔ فشارهای کار بر می‌آید یا خیر؟ بعلاوه باید ضرورت اجرای کار نیز برای او موضوعی حل شده باشد. بسیاری تنها به نیت استفاده از مطالب و محیط، رفاقت با اعضای مجموعه، استفاده از اردوهایی که برگزار می‌شود یا... جذب مجموعه‌های فرهنگی می‌شوند ولی برای مسئولیت گرفتن و ایفای نقش در این عرصه برنامه‌ای ندارند. پس ابتدا باید ضرورت کار فرهنگی را برای او روشن ساخت. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 023.mp3
13.93M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه بیست‌وسوم: اصول حاکم بر رکن آدم 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۶۳ ↩️ شامل آیات ۱۶ تا ۳۱ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «إنَّ أحسَنَ الحَديثِ كتابُ اللّه ِ ، و خَيرُ الهُدى هُدى محمّدٍ صلى الله عليه و آله ، و شَرَّ الاُمورِ مُحدَثاتُها»؛ نيكوترين سخن، كتاب خداست و بهترين روش، روش محمّد صلى الله عليه و آله است و بدترين امور [در دين]، بدعتهاست. 📚 (بحار الأنوار : ۷۷/۱۲۲/۲۳ ) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
تشکیلات - حقیقت نژاد 024.mp3
14.93M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه بیست‌وچهارم: رکن چهارم نظم 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 025.mp3
13.73M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه بیست‌وپنجم: تعریف نظم 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✍️ خداوند الزام پیروزی را بر وحدت و الزام شکست را بر تفرقه نوشته است. قاعده عالم این است. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۶۴ ↩️ شامل آیات ۳۲ تا ۵۱ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «أصدَقُ القَولِ و أبلَغُ المَوعِظَةِ و أحسَنُ القَصَصِ كتابُ اللّه»؛ راست ترين سخن و رساترين اندرز و بهترين داستان (تاريخ)، كتاب خداست. 📚 (كتاب من لا يحضره الفقيه : ۴/۴۰۲/۵۸۶۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
تشکیلات - حقیقت نژاد 026.mp3
11.81M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه بیست‌وششم: اصول سازماندهی در تشکیلات ۱ 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 نقش‌هاى مربى 🔻 مربى خوب آن نيست که خود به جاى افرادش می‌بيند و تصميم می‌گيرد و از ديده‌ها و تصميماتش، براى آنها سخن می‌گويد، بلکه مربى کسى است که افراد را در جريان نيازها می‌گذارد و آنها را آزاد می‌کند و آموزش می‌دهد که خود ببينند و حرکت کنند و سپس در سر بزنگاه‌ها و در کنار حادثه‌ها تذکر می‌دهد و يادآورى می‌نمايد که بيابند و پيش بتازند. 🔹 آنجا که هدف تربيتى، غلتاندن و به دوش کشيدن نيست، بلكه هدف راه رفتن و به پا ايستادن انسان، انتخاب و اتخاذ اوست، در اينجا کار مربى و روش او هم عوض می‌شود. 🔷🔹در اين‌جا، مربى بايد فكر انسان را از جبرهاى حاکم آزاد کند؛ از جبرهايى که در درون و در بيرون، انسان را به بند می‌کشند. انسان گرفتار جبرهايى است: جبر تاريخ، جبر محيط، جبر وراثت، جبر تربيت، جبر طبيعت، از بيرون و جبر غريزه و جبر فكر و جبر عقل، در درون. انسان همراه اين جبرها است. و تنها با درگيرى و هماهنگ شدن همين جبرهاست که به آزادى مى‌رسد. 🔷🔹کار ديگر او آموزش دادن و تعليم دادن و راه رسيدن تا قله‌ها را نشان دادن است. اوست که بايد طرز برداشت و طرز تفكر را به انسان بیاموزد و روش‌ها را به‌دست بدهد. 🔷🔹و انسانى که گرفتار نِسيان‌ها و غفلت‌هاست، ناچار نيازمند تذکرها و يادآوری‌هاست. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۶۵ ↩️ شامل آیات ۵۲ تا ۷۰ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «فَضلُ القرآنِ على سائرِ الكلامِ كَفَضلِ اللّه ِ على خَلقِهِ»؛ برترى قرآن بر ديگر سخنان، همچون برترى خدا بر خلق خود است. 📚 (بحار الأنوار:۹۲/۱۹/۱۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ‌اقتضائات جذب نوجوانان ۱. ارتباطات کلامی: با نوجوانان صحبت کنید و بیشتر اجازه بدهید صحبت کنند. ۲. عصبانیت ممنوع: در مقابل نوجوانان نه عصبانی شوید و نه در مقابل مخالفت آنان با آنها بحث کنید، چرا که این راهی است برای جلب توجه آنها با آنها با محبت رفتار کنید. ۳. بیان کلمات ساده: در انتقال مفاهیم از کلمات ساده و جملات کوتاه استفاده کنید، در غیر این‌صورت دچار سوءتفاهم شده و یا کاملاً منظور شما را اشتباه متوجه و تفسیر می‌کنند، بدون آنکه کوچک‌ترین صحبتی در این‌باره بکنند. ۴. درباره مسائل مهم صحبت کنید: از متربیان خود بخواهید در مورد آنچه برایشان حائز اهمیت است سخن بگویند و از همین راه برای ورود به آنها استفاده کنید؛ چرا که از لحاظ روانی ما از نقطه‌ای که فرض می‌کنیم برای‌مان مهم است، بسیار شکننده هستیم. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 027.mp3
13.84M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه بیست‌وهفتم: اصول سازماندهی در تشکیلات ۲ 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۶۶ ↩️ شامل آیات ۷۱ تا ۹۰ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «القرآنُ هُو الدَّواءُ»؛ قرآن، دواست. 📚 (كنز العمّال : ۲۳۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 نوجوانان بسیار حساس‌اند مهم‌ترین حساسیت‌های آنان چیست؟ 🔻 در زندگی انسان، دو زمان و دو مرحله بسیار مهم است: یکی زمان ورود به نوجوانی و دیگری دوران بلوغ. 🔹 دوره نوجوانی (۱۲ تا ۱۸)، زمان حساسیت‌ها و دلیل حساسیت نوجوان این است که به جهت رشد فکری، مسائلی را درک می‌کند که در دوران کودکی درک نمی‌کرد. او از این پس، موقعیت پایین شغلی پدر، بی‌سوادی مادر، بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها، وضعیت نامطلوب جسمی خود (کوتاهی و بلندی قد، بزرگ بودن بینی، جوش صورت، چاقی و لاغری و….) را درک می‌کند و چون حس استقلال دارد، برای کسب آرامش، به والدین و دیگران تکیه نمی‌کند؛ بدین سبب، التهاب‌ها و هیجان‌های درونی، وجود او را فرا می‌گیرد. نوجوان در این دوران به آرامش روحی نیاز دارد؛ بنابراین، باید زمینه‌های فشار روحی از بین برود. 🔻 مهم‌ترین حساسیت‌های نوجوان عبارت‌اند از: ۱. نگاه به دیده کودک: نوجوان از این که به او به دیده کودک بنگرید، بسیار حساس است و از مسأله رنج می‌برد. بسیاری از دلسوزی‌های پدران و مادران برای نوجوان، چنین پیامی دارد. ۲. مقایسه: نوجوان از این که او را با دیگران مقایسه کنید متنفر است. ۳. تبعیض: از دیگر حساسیت‌های نوجوان، تبعیض بین او و دیگران است. ۴. بی‌اعتمادی بزرگ‌ترها به او: نوجوان دوست دارد به او اعتماد داشته باشند. بسیاری از سؤالات والدین و مربیان از او و گوشه و کنایه‌ها، از بی‌اعتمادی به او حکایت دارد و حساسیت او را برمی‌انگیزد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
mardomsalaro.pdf
1.92M
📔 🔰 کتاب مردم سالاری دینی؛ در کلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) ✂️ برشی از کتاب: 🔹 حکومت اسلامی به معنای واقعی کلمه یک حکومت مردمی است. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir