eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
423 عکس
730 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۱ ↩️ شامل آیات ۴۴ تا ۵۰ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «نَوِّروا بُیوتَکُم بِتِلاوَةِ القُرآنِ»؛ خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید. 📚 (اصول کافی ۲/۶۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 عواقب کوتاهی در بهره‌گیری از عوامل معنوی 🔻 هرگاه تربیتی در بهره‌گیری از عوامل معنوی کوتاهی به خرج دهد، گروه با مشکل عدم تعادل در بهره‌گیری معنوی مواجه خواهد بود. اتفاقی که عواقب ناگواری را در قدم اول متوجه گروه و در قدم بعدی متوجه اجتماع خواهد ساخت، چرا که رشد ناهمگون همواره و در هر فضایی آسیب‌های خاص خود را به همراه داشته است. خطرناک‌ترین آسیبی که در این زمینه در قدم اول متوجه مربی و متربی گروه نامتعادل خواهد بود بزرگ شدن غیر واقعی انسان‌هاست. اتفاقی که منجر به تاریکی باطنی است. باد شدن بادکنک‌وار انسان که از آن به عنوان استدراج نام برده می‌شود. استدراج یکی از خطرنا‌ک‌ترین اتفاقاتی است که بندگان خدا ممکن است به آن مبتلا شوند و به این معناست که انسان مبتلا به استدراج، چنان غرق در نعمت‌های الهی خواهد شد که متوجه رذایل اخلاقی خود نمی‌شود. مانند کسی که به صورت مداوم به فکر پرکردن انبار خود باشد، غافل از این‌که موش‌های زیادی در انبار لانه دارند. مراد و مرید بازی در تشکیلات‌، غرور، عُجب، بی‌حیایی، روشن‌فکر مآبی و حتی محصور شدن در حُریت از دیگر آثار خطرناکی است که در صورت برهم خوردن تعادل معنوی متوجه گروه و اعضای آن خواهد بود. نگاهی دقیق به تاریخ نیز بیان‌گر این است که همواره عدم تعادل معنوی، نتایج خطرناکی را در پی داشته، چنان که ایجاد جریان بیمار وهابیت یا زایش دیگر نحله‌های انحرافی که از تهدیدهای جدی در سیستم‌های تربیتی به حساب می‌آید نیز محصول این جریان است. هم‌چنین جریان خوارج را نیزباید به عنوان بزرگ‌ترین مدعای تاریخی عدم تعادل معنوی شناخت. گروهی که اتفاقا زیبایی‌های خاصی را هم دارا بودند. آرمان‌گرایی و حق مداری در کنار زهدپیشگی و دوری از دنیا باعث شده بود تا این گروه از شدت عبادت لباس‌های سخت و خشن برتن کنند. عاداتی که برای بسیاری دیگر کمال هم محسوب می‌شود، اما عدم تعادل نتایج عجیبی را نیز برای این گروه رقم زد. عدم بصیرت و قطع جریان توسل، سم این بیماری را چنان در وجود این گروه ریشه‌دار می‌کند که در جنگ نهروان حضرت علی(علیه‌السلام)‌ گریختگان از مهلکه را نیز، بر خلاف تمامی جنگ‌ها شایسته‌ نجات نمی‌داند، به گونه‌ای که تنها تعداد اندکی از این گروه می‌توانند متواری شوند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۲ ↩️ شامل آیات ۵۱ تا ۵۹ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَفضَلُ العِبادَةِ قَراءَةُ القُرآنِ»؛ برترین عبادت، خواندن قرآن است. 📚 (مجمع البیان ۱/۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 خلاقیت - بخش اول 🔷🔹چگونه متربیانی خلاق تربیت کنیم؟ «خلاقیت» جنبه‌های متعددی دارد که هر کدام از آن‌ها باید در جای خود بررسی شوند. یک جنبه بسیار مهم خلاقیت وجود شرایط لازم برای بروز این استعداد همگانی است. بنابراین آموزش‌وپرورش برای رشد خلاقیت و نواندیشی در دانش‌آموزان، به‌ویژه در دوره ابتدایی که زیربنای تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، باید به درک درست و روشنی از شرایط موجود برسد و در گام بعدی بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت و هدف‌های اصولی و معیارهای علمی معتبر بکوشد، تصویر روشنی از شرایط مطلوب خلاقیت رسم کند. در این صورت می‌تواند با کم‌ترین وقت، انرژی و سرمایه مسیر پرورش و شکوفایی خلاقیت‌ها و نواندیشی‌های دانش‌آموزان را هموار سازد. امروزه ثابت شده است که خلاقیت یک ویژگی صرفاً ذاتی نیست، بلکه همه انسان‌ها از این توانایی برخوردار هستند و همه درجات گوناگونی از این استعداد را دارند، علا وه بر این عواملی هم چون مهارت‌یابی، آموزش‌پذیری، انعطاف‌پذیری، سطح دانش و آگاهی، خطرپذیری، نترسیدن از اشتباه و شکست نیز در میزان خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان تأثیر فراوانی دارند. معلم می‌تواند همه این عوامل را به‌صورت یک مجموعه در دانش‌آموزان شناسایی کند و بکوشد آن‌ها را پرورش دهد. 🌺🌺🌺🌺🌺 🔹 تعریف خلاقیت: رولا می معتقد است تفکر خلاق، نمایش بالاترین درجه سلامت عاطفی و عبارت است از ابراز وجود افراد سالم در جریان خود بهسازی و تکامل نفس خویش. تعریف‌های دیگری نیز از خلاقیت شده که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: خلاقیت، دوباره نگاه کردن است. خلاقیت، خارج شدن از پشت درهای بسته است. خلاقیت، عبارت از عمیق‌تر کردن است. خلاقیت، فرآیند مقابله واقع‌بینانه با یک مسأله و درگیری و جذب شدید آگاهی با هوشیاری و مرتبط ساختن مطالب با یکدیگر به نحوی تکامل یافته است. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۳ ↩️ شامل آیات ۶۰ تا ۷۰ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَلقَلبُ الَّذی لَیسَ فیهِ شَیءٌ مِنَ القُرآنِ کَالبَیتِ الخَرِبِ»؛ قلبی که در آن چیزی از قرآن نباشد، همچون خانه ویران است. 📚 (کشف‌الاسرار میبدی ۷/۴۰۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اهداف کار فرهنگی اصیل با رویکرد تربیتی در کار فرهنگی اصیل با رویکرد تربیتی، تعیین اهداف در واقع به منزلة مشخص کردن جهت‌گیری‌های مختلف ، در زمینه‌های مرتبط با و انسان‌هاست. با مشخص کردن اهداف کار فرهنگی در تشکّل‌ها می‌توان نقطه شروع فعالیت‌ها را تعیین کرد، جهت حرکت گروه را ترسیم نمود و جریان رشد و تعالی افراد را تسریع کرد. انتخاب اهداف عالی و متعالی در کار فرهنگی، بزرگترین عامل انگیزشی اعضای گروه، برای فعال بودن است و به عبارت دیگر با در نظر گرفتن هدف است که عضو تشکّل بصورت تکلیف محور و دغدغه‌مند مسئولیتش را در گروه انجام می‌دهد و نگاهش به امور از حالت احساسی صرف خارج می‌شود. 🔷🔹برخی از اهداف ارزشمند کار فرهنگی عبارتند از: ۱) تربیت انسان مکتبی نمونه و یا همان انسان کامل که در واقع هدف اصلی آفرینش و خلقت انسان‌ها نیز می‌باشد. استاد مطهری در خصوص تعریف انسان کامل می‌گوید: «علی (ع) انسان کامل است، برای اینکه همه ارزش‌های انسانی، «در حد اعلی» و «بطور کامل» در او رشد کرده است؛ یعنی هر سه شرط را داراست . ۲) تبلیغ دین خدا و ترویج شعائر الله؛ که در حقیقت این امر رسالت اصلی یک انسان مسلمان، آگاه و مسئول می‌باشد و نشانه ای از تقوای قلوب به شمار می‌آید چنانچه در قرآن کریم می‌خوانیم: « و من یعظم شعائرالله؛ فآنها من تقوی القلوب» یعنی آنها که شعائر دینی را بزرگ می‌دارند انسان‌های با تقوایی هستند. ۳) حفظ دستاوردهای نظام ؛ از قبیل قانون شدن حجاب در کشور پس از انقلاب اسلامی و برپایی گسترده نمازهای جمعه و جماعت. ۴) زمینه‌سازی ظهور امام عصر(عج)در جامعه ؛ چنانچه در این زمینه شهید مطهری انتظار ظهور را به دو نوع انتظار ویرانگر و سازنده تقسیم می‌کند و در توضیح انتظار سازنده می‌گوید: «در روایات اسلامی سخن از گروه زبده است که به محض ظهور امام (عج) به آن حضرت ملحق می‌شوند بدیهی است که این گروه، ابتدا به ساکن خلق نمی¬شوند و به‌قول معروف از پای بوتة هیزم سبز نخواهند شد» ۵) تداوم راه شهداء ۶) تربیت فرزندان و اطرافیان خودمان ۷) عمل به مسئولیت و تکلیف انسانی و اسلامی خویش که در اصل همان سوگندی ست که خداوند متعال از دانایان گرفته است و شاخصه اصلی انسان‌های دردمند، متعهد و مسئول به شمار می‌‌آید. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۴ ↩️ شامل آیات ۷۱ تا ۷۷ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ»؛ خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمی‌کند. 📚 (امالی طوسی ۱/۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
1382-Heiat-Alayhe-Heiat-Sokhanrani-Anjavi-12.8MB.mp3
13.43M
🚨 هیئت علیه هیئت 🎙 حجت‌الاسلام انجوی نژاد اگر در مجموعه خود هیئت عزاداری اهل‌بیت (علیهم‌السلام) دارید حتما گوش کنید... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 جذاب‌سازی جلسات و حلقه‌های تربیتی ۱. غنی‌سازی هرچه بیشتر محتوای جلسات 👈راهکار: 🔹مطالعه مستمر و آشنایی کامل با موضوعات مورد بحث. 🔹مشورت با صاحب‌نظران در حیطه تربیت اسلامی. 🔹اطلاع کافی از نیازهای فطری، فکری و عاطفی جوانان و نوجوانان و انتخاب موضوعات متناسب. 👈معرفی کتاب: 🔹اخلاق جوان، استاد آیت‌الله مظاهری. 🔹بهشت جوانان، عباس عزیزی. 🔹گفتار فلسفی کودک، مرحوم حجت‌الإسلام والمسلین فلسفی. 🔹گفتار فلسفی جوان، مرحوم استاد حجت‌الإسلام والمسلین فلسفی. 🔹گنجینه صالحین و سایر نشریات سازمان بسیج. ۲. ایجاد تنوع و ابتکار در شیوه برگزاری جلسات. 👈راهکار: 🔸شرکت دادن متربیان در بحث و استفاده از هیجانات فکری ایشان و فراهم‌آوردن زمینه مباحثه و تضارب آرای متربیان در حین جلسه. 🔸تغییر زمان و مکان برگزاری جلسات. 🔸استفاده از وسایل کمک‌آموزشی. 🔸تشویق متربیان به پیش‌مطالعه درباره موضوع جلسات آینده و ارائه تحقیقات خود در جلسات. 🔸ارائه مشاورات خصوصی به افراد، در کنار حلقه‌های عمومی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۵ ↩️ شامل آیات ۷۸ تا ۸۴ سوره مبارکه 🔻 امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَن قَرَأَالقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ ، اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ»؛ هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته گردد. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۳) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 نکاتی برای موفقیت در تربیت و جذب مخاطب 🔻 برای موفقیت بیشتر در امر تربیت و جذب مخاطب، لازم است که مربیان محترم به نکات زیر توجه فرمایند: 🔹نکته اوّل: امام علی علیه‌السّلام می‌‌‌فرماید: «أَحْسَنُ الْکَلَامِ مَا لَا تَمُجُّهُ الْآذَانُ وَ لَا یُتْعِبُ فَهْمُهُ الْأَفْهَام‏؛ بهترین سخن آن است که گوش‌ها از شنیدن آن رنجیده و بیزار نشود و فهمیدن آن اندیشه‌‌‌ها را به رنج نیندازد.» (غررالحکم، ح۳۳۷۱) در قرآن کریم هم به کلام استوار و برهان‌مدار سفارش شده است، مانند: «قُلْ إِنِّی عَلى‏ بَیِّنَةٍ مِنْ رَبِّی‏؛ بگو من هرچه از خدا می‌‌‌گویم، با بینه و برهان است.» (انعام، 57) «قولوا قولاً سدیداً؛ همیشه به حق و صواب، سخن بگویید.» (احزاب،70) 🔹نکته دوم: آراستگی مربی به کمالات زیر: 1. تهذیب نفس. 2. ایمان به هدف (انعام، 79 ـ 74). 3. حب و بغض در راه خدا (فتح، 29). 4. سعه صدر (طه، 25). 5. قاطعیت و شجاعت (احزاب، 39). 6. انتقادپذیری (یوسف، 53). 7. هدایت به‌دست خدا (قصص، 56). 8. امیدبخش بودن (هود، 62). 9. صداقت (نساء، 87). 10. نظم و وقت‌شناسی (نهج‌البلاغه، نامه 47). 11. نیک‌نامی به عمل صالح (یوسف، 36). 12. آراستگی ظاهر (اعراف) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۶ ↩️ شامل آیات ۸۵ تا آخر سوره مبارکه و آیات ۱ تا ۶ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «حَقُّ الوَلَدِ عَلَی الوالِدِ اَن یُحَسِّنَ اسمَهُ وَ یُحَسِّنَ اَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ القُرآنَ»؛ حق فرزند برپدر این است که او را نام نیکو نهد، به خوبی تربیت کند و به او قرآن بیاموزد. 📚 (نهج‌البلاغه حکمة ۳۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
014-AnjaviNejad-www.ziaossalehin.ir-Erteqe-Farhanghi-J01.mp3
7.41M
🚨 ارتقا فرهنگی - قسمت اول 🎙 صوت مجموعه سخنرانی‌های حجةالاسلام انجوی‌نژاد با موضوع کار فرهنگی و تشکل‌های مذهبی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۷ ↩️ شامل آیات ۷ تا ۱۴ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَدِّبوا اَولادَکُم عَلی ثَلاثِ خِصالٍ : حُبِّ نَبِیِّکُم وَ حُبِّ اَهلِ بَیتِهِ وَ قِراءَةِ القُرآنِ»؛ فرزندان خود را برسه خصلت تربیت کنید، دوستی پیامبرتان و دوستی اهل بیتش و قرائت قرآن. 📚 (ینابیع المودة /۲۷۱) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
014-AnjaviNejad-www.ziaossalehin.ir-Erteqe-Farhanghi-J02.mp3
9.13M
🚨 ارتقا فرهنگی - قسمت دوم 🎙 صوت مجموعه سخنرانی‌های حجةالاسلام انجوی‌نژاد با موضوع کار فرهنگی و تشکل‌های مذهبی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۸ ↩️ شامل آیات ۱۵ تا ۲۳ سوره مبارکه 🔻 امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «یَنبَغی لِلمُؤمِنِ اَن لا یَموتَ، حَتّی یَتَعَلَّمَ القُرآنَ، اَو یَکونَ فی تَعلیمِهِ»؛ شایسته است که مؤمن از دنیا نرود، مگر آن که قرآن را فرا گیرد و یا در حال آموختن آن باشد. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
014-AnjaviNejad-www.ziaossalehin.ir-Erteqe-Farhanghi-J03.mp3
7.8M
🚨 ارتقا فرهنگی - قسمت سوم 🎙 صوت مجموعه سخنرانی‌های حجةالاسلام انجوی‌نژاد با موضوع کار فرهنگی و تشکل‌های مذهبی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۹ ↩️ شامل آیات ۲۴ تا ۳۰ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «تَعَلَّمُوا القُرآنَ؛ فَاِنَّهُ اَحسَنُ الحَدیثِ»؛ قرآن را فرا گیرید، زیرا که قرآن نیکوترین سخن‌هاست. 📚 (نهج‌البلاغه، خطبه ۱۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313