eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
425 عکس
740 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 تعبیر زیبای شهید مطهری (ره) در مورد خطر نفاق در جریان‌های فکری و انقلاب‌ها 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✨ شیطان‌ تشڪیلاتی‌ ڪار می‌ڪنه! گام‌‌به‌گام‌‌ میاد جلـو! «خطوات‌شیطان» به‌ همیـن‌ معناست! وبرای‌ غلبه‌ بـر شیطان‌ هم، لازمه که‌ گـام‌بـه‌گام‌ وتشکیلاتی‌ عمل‌ کـرد! ✌️ اولین‌ قدم‌ کـار تشکیلاتی، مدیریـت‌ زمانه!⏰ بدون‌ مدیریـت‌ زمان‌ و وقـت‌ات، نمیتونی‌ بر شیطان‌ غلبـه‌ کنـی! ❌ وقتت‌ رو پر نڪنی، شیطان‌ برات‌ برنامه‌ریزی‌ میڪنه!📝 وقتت‌ رو پرمیڪنه‌ ازڪارای‌ بیھوده وبی‌فایده‌ ڪه‌ نامیده‌ میشـه: لھـوولعب! یعنی‌پوچ، بیھـوده، مسخره‌بـازی !....☹️ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
از برگزاری جلسه نهم دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه‌ای 🔊 سخنران: حجت الاسلام سیدحسن موسوی 🏢 مکان: دانشگاه آزاد اسلامی 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۰۳/۲۲ - پارس آباد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
📸 آفت هایی که کار جمعی را تهدید میکند چیست؟ 3⃣ قسمت سوم : 🔝توضیحات بیشتر در عکس نوشت 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
بصیرت و تشکیلات اسلامی
#آیه_تشکیلاتی_و_تربیتی | شماره 11 (قسمت اول) 🔻يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُم
| شماره 11 (قسمت دوم) 🔻يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَ أَوْلَادِكُمْ عَدُوّاً لَّكُمْ فَاحْذَرُوهُمْ وَ إِن تَعْفُوا وَ تَصْفَحُوا وَ تَغْفِرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ🔺 📌اى کسانى که ایمان آورده اید! بعضى از همسران و فرزندانتان دشمن شما هستند، از آنها بر حذر باشید; و اگر عفو کنید و چشم بپوشید و ببخشید، (خدا شما را مى بخشد); چرا که خداوند آمرزنده و مهربان است 📝 «{در دشمنی نوع سوم} اینجا سوء نیت در کار نیست، با حسن نیت دشمنی صورت می‌گیرد یعنی دشمنی از روی جهالت است. در صدر اسلام مسلمینی بودند که در مواردی که همسران و فرزندان مانع می‌شدند هیچ به حرف آنها گوش نمی‌کردند. بعدها که اوضاع به نفع مسلمین گردش کرد و خود آن همسران و فرزندان هم مجبور شدند مهاجرت کنند، بعضی از مسلمین می‌خواستند به انتقام آن روزهایی که آنها مانع بودند دیگر با آنها هیچ معاشرتی نکنند و آنها را از خودشان طرد کنند. قرآن می‌فرماید: شما به حرف آنها گوش نکنید ولی کینه آنها را هم در دل خود نگه ندارید، عفو کنید و صفح کنید. صفح با عفو تفاوت دارد. وقتی کسی کار خطایی می‌کند هم استحقاق معاقبه و مجازات دارد و هم استحقاق ملامت. عفو، گذشت از مجازات است ولی صفح یک درجه بالاتر است. صفح این است که انسان نه تنها آن مجازات معمول را انجام نمی‌دهد بلکه اصلاً نامش را هم نمی‌برد، به روی طرف هم نمی‌آورد، اسمش را هم نمی‌برد و لهذا اولیاءالله همیشه مقامی بالاتر از عفو دارند یعنی عفو آنها به ‌صورت صفح است. انَس بن مالک در خانه رسول خدا صلی الله علیه و آله خدمت می‌کرد. می‌گوید رسول اکرم صلی الله علیه و آله در بسیاری از اوقات روزه می‏گرفتند و بعد هم غذای بسیار ساده‌ای، چه هنگام سحر و چه افطار، می‌خوردند و معمولاً افطاری ایشان یک مقدار شیر بود که من تهیه می‌کردم. یک شب که ایشان با عده‌ای از صحابه بودند خیلی دیر به منزل آمدند، آنقدر دیر که من خیال کردم ایشان در منزل یکی از اصحاب افطار کرده‌اند. من هم شیر را خودم خوردم و بعد هم رفتم و خوابیدم. وقتی که رسول اکرم آمدند حس کردم که ایشان هنوز افطار نکرده‌اند (ظاهراً انس بن مالک از کسی پرسید که آیا رسول اکرم صلی الله علیه و آله امشب جایی مهمان بودند و او گفت نه). هیچ چیز دیگری هم در دسترس نبود. رفتم و خودم را مخفی کردم. ایشان وقتی دیدند چیزی موجود نیست رفتند و خوابیدند. انس که خود قصه را بازگو کرده است و نه رسول اکرم، می‌گوید: رسول اکرم صلی الله علیه و آله تا زنده بودند چیزی در این مورد به روی من نیاوردند. این را می‌گویند صفح. قرآن می‌فرماید عفو کنید و صفح کنید.‏ «وَ تَغْفِروا». غفران از «غَفْر» به معنای پوشاندن است. باز «پوشاندن» درجه بالاتری‏است؛ یعنی روی {گناه‏} را با رحمت پوشاندن. چرا می‌گوییم «مغفرت» الهی؟ به این جهت که انسان گناهی به درگاه الهی مرتکب می‌شود که استحقاق مجازات دارد. خداوند متعال او را مجازات نمی‌کند و از او صفح می‌کند و به روی بنده‌اش هم نمی‌آورد و بالاتر اینکه روی آن را هم می‏پوشاند، روپوشی می‌کند. این «روپوشی» یکی از این جهت است که نمی‌گذارد دیگران از آن اطلاع پیدا کنند و {دیگر اینکه‏} از رحمت و فضل خودش هم چیزی اضافه به او می‌دهد. و لذا قرآن می‌فرماید: «وَإنْ تَعْفوا وَتَصْفَحوا وَ تَغْفِروا فَإنَّ اللهَ غَفورٌ رَحیمٌ». اگر در مورد همسران و فرزندان خطاکار عفو کنید و صفح کنید و غافر باشید بدانید که خداوند هم غفور و رحیم است. یعنی اگر چنین کنید همان کاری را کرده‌اید که خدا در مقابل بندگان گناهکار خود می‌کند؛ مظهر اسم «یا غفور» باشید، مظهر اسم «یا رحیم» باشید»(1). (1): آشنایی با قرآن (شهید مطهری)، ج 7، صفحه 203 (با اندکی حذفیات) 📚 سوره مبارکه تغابن، آیه 14 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
پيامبر اکرم صلی‌الله‌عليه‌و‌آله: وَ يَهْرَمُ اِبْنُ آدَمَ وَ تَشِبُّ مِنْهُ اِثْنَتَانِ اَلْحِرْصُ وَ اَلْأَمَلُ. هر چه فرزند آدم پيرتر می‌شود، دو صفت در او جوان‌تر می‌گردد: حرص و آرزو. 📚 منبع : تحف‌العقول عن آل الرسول صلی الله علیه وآله، ج 2، ص 56. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا من هم توهم یاری امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) دارم؟ 🔺 بسیاری از کسانی‌که اهل نماز و عبادت و فعالیت‌های جهادی‌اند؛ از نگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام در لشکر دشمن هستند و توهم یاری دارند! 🎙 بیانات استاد محمد شجاعی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✔️ دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه ای 🏢 مکان : دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد ⏱ زمان : روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت 17 عصر 🔸 شرکت برای عموم آزاد می باشد(برادران و خواهران) به کانال رسمی «ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین» بپیوندید 👇 @marasemat_ziaossalehin 🆔
📸 بیان زیبای آیت‌الله مطهری (رحمه‌الله) در مورد تأثیر کار در زندگی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 -کوتاه | آیت‌اللهی که امام‌زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) او را لعن کرد... کلامی از علامه حلی رحمه‌الله 🎙 سخنران: حجةالاسلام محمدرضا وقتی نفس مهار نشود، نتیجه‌ای بهتر از آن حاصل نخواهد شد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
از برگزاری جلسه دهم دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه‌ای
از برگزاری جلسه دهم دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه‌ای 🔊 سخنران: حجت الاسلام سیدحسن موسوی 🏢 مکان: دانشگاه آزاد اسلامی 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ - پارس آباد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 از سیر تربیتی پیغمبر چه می دانیم؟ 🕋پیغمبر خدا برای چه می آید؟ گفتیم که پیغمبر می آید برای و تکامل رساندن انسان، می آید برای تخلّق دادن انسان ها به اخلاق الله، می آید برای کامل کردن و به اتمام رساندن مکارم اخلاق. از چه راهی و از چه وسیله ای پیغمبر استفاده میکند برای ساختن انسان؟ چه جوری انسان را پیغمبر می سازد؟ مدرسه درست میکند؟ مکتب فلسفی درست می کند؟ پیغمبر صومعه و جایگاه عبادت درست می کند؟ 💡همه می‌گویند پیغمبر انسان می‌خواهد بسازد، همه میگوییم پیغمبر برای تعلیم و تربیت می آید و همه این را می فهمند، آنچه باید فهمید، آنچه که با دقت باید فهمید، این است که پیغمبر یکی یکی گوش انسان ها را نمی گیرد به یک کنج خلوتی ببرد در گوششان زمزمه ی مهر خدا بنوازد، پیغمبرها مکتب علمی و فلسفی تشکیل نمی دهند تا یک مشت شاگرد درست کنند این شاگرد ها را بفرست تا مردم در اقطار عالم هدایت کنند، پیغمبر کارش از این قرص و قائم تر، استوارتر و ریشه دار تر است. چه کار می کند؟ ⏳پیغمبر ترجیح می‌دهد که ۱۰ سال ۲۰ سال دیرتر موفق شود، اما آن چه می سازد یک انسان و دو انسان و ۲۰ تا از آن نباشد؛ 🎯 درست کند که به طور خودکار انسان کامل پیغمبر پسند تحویل بدهد، کارخانه انسان سازی چیست؟ کارخانه انسان سازی؛ و است. یک کارخانه ای که از آن کارخانه جز انسان بیرون نمی آید می سازد و آن کارخانه جامعه اسلامی است. 🎙سخنرانی مقام معظم رهبری - سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن مجتبی شهر مشهد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
| شماره 12 🔻يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَاراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَّا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَ يَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ🔺 📌اى کسانى که ایمان آورده اید! خود و خانواده خویش را از آتشى که هیزم آن انسانها و سنگهاست نگه دارید؛ آتشى که فرشتگانى بر آن گمارده شده که خشن و سختگیرند و هرگز فرمان خدا را مخالفت نمى کنند و آنچه را فرمان داده شده اند (بطور کامل) اجرا مى نمایند 📝 «ابوبصیر می گوید از امام صادق علیه السلام در مورد آیه «قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَاراً» پرسیدم که چگونه از اهل خویش محافظت کنیم؟ حضرت فرمودند: با دستور دادن و نهی کردن»(1). در اینکه این دستور دادن و نهی کردن در خانواده باید چگونه باشد شهید مطهری مطلب مناسبی را در ذیل آیه شریفه می فرمایند: « {کیفیت اِعمال این مسؤولیت: 1. از راه ارشاد و گفتن‏: } حال کیفیت {حفظ و نگهداری خاندان از آتش} چگونه است؟ دو راه دارد. یک راه ارشاد و راهنمایی است، گفتن، تعلیم و یاد دادن. اگر خود انسان می‌داند، خودش این کار را بکند؛ اگر نمی‌داند لااقل افرادی را که می‌ دانند، در داخل خانه بر آن ها بگمارد که به آنها تعلیم کنند، یا آنها را ببرد در جایی که چنین تعلیماتی وجود دارد. ولی به هر حال باید امر و نهی‏ های الهی، معارف الهی به وسیله پدر و مادر به گوش فرزندان برسد؛ مأمور ابلاغ و وسیله ابلاغ، آنها هستند. اگر بچه‌ای بزرگ بشود و به گوشش نرسد، مسؤولْ پدر و مادرند. {2. از راه عمل} از این بالاتر، عمل خود پدر و مادر است و مخصوصاً پدر؛ یعنی پدر در منزل اگر عملش به گونه‌ای باشد که پسر، دختر و همسر همیشه در وجود او حقیقت را ببینند، {خاندان او اهل حقیقت خواهد شد؛} در وجود او نه فقط نماز خواندن را ببینند، احترام به نماز را ببینند؛ ببینند اصلاً نماز برای او یک حقیقت محترمی است. بچه‌ای می‌بیند پدرش نماز می‌خواند، اما می‌بیند این نماز برای پدرش کوچکترین کارهاست. سر ظهر که به خانه می‌آید، از همه کارهایش فارغ شده می‌ خواهد ناهار بخورد، می‌گوید چقدر فاصله تا ناهار هست؟ پنج دقیقه. پس ما نمازمان را بخوانیم تا خیالمان راحت شود. نماز در دل بچه به صورت یک امر غیر مهم وارد می‌ شود؛ برخلاف آن بچه‌ای که می‌بیند برای پدر نماز مهمترین کارها و اصل هاست؛ حتی برنامه‏ اش را طوری نظیم می‌کند که نماز اول وقتش {از بین نرود؛} مسافرت می‌خواهد برود، می‌ گوید به گونه‌ ای برویم که اول مغرب به نمازمان برسیم. بعد این نماز را با آداب و مستحباتش انجام می‌دهد. اصلاً نماز در ذهن این بچه حالت‏ دیگری پیدا می‌کند. مرحوم پدر خودمان رضوان الله علیه، ما از بچگی این را می‌دیدیم که از نظر ایشان آنچه که مربوط به دین و مذهب بود در نهایت احترام بود؛ نماز یک حقیقت محترم بلکه محترم ترین حقیقت ها بود. ما حس می‌کردیم ماه رمضان که می‌آید واقعاً یک امر قابل احترامی می‌آید، یک امری می‌آید که دارد استقبال می‌شود، از ماه رجب و شعبان به استقبال می‌رفتند یعنی مرتب روزه مستحبی می‏ گرفتند؛ پیشواز می‌ رفتند. پیشواز رفتن {یعنی‏} مهمانی دارد می‌ آید که ما داریم استقبالش می‌ کنیم. آداب ماه رجب، آداب ماه شعبان و مستحبات این دو ماه عمل می‌ شد. معلوم بود که به سوی یک امر بزرگ و خطیر دارند می‌ روند. اگر بچه یک ذره قابل باشد در او اثر می‌گذارد. اگر در خانواده ‏ای بچه حس کند که پدر راستی را به دلیل اینکه راستی است {ترک نمی‌ کند و} دروغ اساساً به زبان این پدر نمی‌ آید، او راستگو می‌ شود. اما بچه‌ ای که می‌ بیند پدرش به خاطر کوچکترین منفعتی دروغ می‌ گوید، اگر پدر یک ساعت بنشیند بگوید بچه جان دروغ نگو، او نمی‌ تواند بپذیرد. بنابراین اینجا که قرآن دارد: «قوا انْفُسَکمْ وَ اهْلیکمْ» نکته دیگری هم هست و آن این است: قرآن اگر می‌گفت: «یا ایها الذین امنوا قوا اهلیکم» ای اهل ایمان خاندان خودتان را حفظ کنید، مطلب درست کاملی گفته بود. ولی وقتی فرمود: «قوا انْفُسَکمْ وَ اهْلیکمْ» خودتان را و خاندانتان را حفظ کنید، و اول «خودتان» را ذکر کرد، ضمناً اشاره به رابطه میان ایندو هست، یعنی تا خودتان را حفظ نکنید آنها را نمی‌توانید حفظ کنید. من نماز نمی‌خوانم ولی بچه! تو نماز بخوان، نماز چیز خیلی خوبی است! تو به من نگاه نکن اگر دروغ می‌گویم، تو راستگو باش! «نگاه نکن» حرف است. پدری که خودش را نتواند نگه دارد، بچه‌هایش را می‌تواند نگه دارد؟ این است که قرآن می‌گوید: «قوا انْفُسَکمْ وَ اهْلیکمْ» اول خودت را نگه دار، بعد برو سراغ زن و بچه. تو که خودت را نمی‌توانی نگه داری چطور زن و بچه‌ات را می‌توانی نگه داری؟ اول خود نگهداری، بعد غیر نگهداری.
بصیرت و تشکیلات اسلامی
#آیه_تشکیلاتی_و_تربیتی | شماره 12 🔻يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَا
مطلقِ کسانی که می‌خواهند نگهدارنده اخلاقی جامعه باشند، اگر خودشان را نتوانند نگه دارند {جامعه را نمی‌توانند نگه دارند.} امکان ندارد که انسان خودش را نتواند نگه دارد، بعد بگوید من جامعه را می‌خواهم نگه دارم»(2). ➖➖➖➖➖ (1): عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَام‏ فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ - قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ ناراً كَيْفَ نَقِي أَهْلَنَا قَالَ تَأْمُرُونَهُمْ وَ تَنْهَوْنَهُم؛‏ الکافی، ج 5، ص 61، ح 3 (2): آشنایی با قرآن (شهید مطهری)، ج 8، صفحه های 100 تا 103 (با اندکی حذفیات) 📚 سوره مبارکه تحریم، آیه 6 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✔️ دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه ای 🏢 مکان : دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد ⏱ زمان : روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت 17 عصر 🔸 شرکت برای عموم آزاد می باشد(برادران و خواهران) به کانال رسمی «ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین» بپیوندید 👇 @marasemat_ziaossalehin 🆔