هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۳
↩️ شامل آیات ۹۶ تا ۱۰۴ سوره مبارکه #اعراف
🔻امام صادق (علیهالسلام) میفرمایند::
«مَن قَرَأَالقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ، اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ»؛
هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته گردد.
📚(اصول کافی ۲/۶۰۳)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 موانع ارتباط پایدار و مؤثر - بخش دوم (پایانی)
🔹 پاورقی
این مدل از برخورد به شدت زننده است. شما در حالی که هنوز فرد خودش شرح درستی از مشکل خود نداده است، از زبان او صحبت را ادامه میدهید و در غالب موارد، حرف شما چیزی نیست که او میخواهد بگوید. اگر این کار چندبار توسط شما اتفاق بیفتد، مخاطب دیگر برای شما صلاحیت پاسخگویی قائل نخواهد شد.
🔹 جوابهای کلیشهای و بیربط
چند وقت پیش یک سریال در پخش خانگی بود به نام «قهوة تلخ». احتمالا اکثر مخاطبان شما آن را دیدهاند. شخصیت طبیب در آن سریال رفتار جالبی داشت. هر کسی هر بیماری که میگرفت برایش آب و نبات تجویز میکرد، بدون اینکه حتی ببیند مشکل چیست.
خیلیها به محض اینکه فضایی برای پند و اندرز دادن پیدا میکنند شروع میکنند به فخر فروشی و هر چیزی را که همین دیروز، پای یک منبر شنیده اند یا توی یک کتاب خواندهاند به زبان میآورند. بدون اینکه توجه کنند اصلا حرفشان ربطی به موضوع حرفهای او دارد یا نه.
بعضیها هم برای هر دردی می خواهند یک نسخه واحد و کلیشهای ارائه کنند.
❇️چطور به مخاطب بفهمانیم کاملا حواسمان به اوست؟
1. با حرکات چشم، سر و لبخند زدن با مخاطب ارتباط برقرار کنید. مخصوصا حرکت سر به معنای تأیید.
2. با این عبارت که :«ببین درست متوجه شدم» درک خود را از صحبتهای او اعلام کنید تا گام به گام با او پيش برويد. با این روش او هم اطمينان پیدا میکند که شما به سخنان او گوش ميدهيد.
3. در صورت لازم از صحبتهای او یادداشت برداری کنید.
4. هر از چندگاهی با او خلاصة حرفهایش را مرور کنید.
5. مطمئن شوید که همة حرفهایش را زدهاست. کافی است بپرسید:«دیگه نکتهای باقی نمونده که بخوای بگی؟»
6. در حین صحبتهای او هرگز به این طرف و آن طرف نگاه نکنید و ترجیحا به موبایل خود هم جواب ندهید.
7. از دادن هرگونه شعار و بیان جملات کلیشهای خودداری کنید.
#مهارتهای_سر_گروه
#عوامل_ارتباط_موثر
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ویژگی های اجتماعی متربیان - ۷تا۱۲سال
🔹🔹🔷 بخش دوم🔷🔹🔹
🔸کودک در این دوره سنی میفهمد که دیگران بر اساس رفتارش دربارهاش قضاوت میکنند و عقایدی پیدا میکند.
🔹کودک دوستان خود را کسانی میداند که به او کمک میکنند و با او علایق مشترکی دارند میشناسد.
اعتماد متقابل و داشتن خصوصیات مشترک مثل دوستی و ملاحظهکاری از جنبههای مهم دوستی است.
🔸کودک 7-8ساله در مورد تسلط و قدرت، دید عمیقتری نسبت به سنین 5-6سالگی دارد و به آن بهعنوان یک رابطه دو طرفه نگاه میکند از نظر او، رابطه با مرجع قدرت، اساساً داوطلبانه و با تشریک مساعی همراه است و شخصیت مسلط، مسئول رفاه شخصیت مطیع است.
🔹در 11-12 کودک در بالاترین سطح استدلال است و معتقد است، روابطی که بر پایه تسلط یکی است کاملاً همیارانه و متکی بر توافق و در ارتباط با موقعیتهای خاصی تلقی میشود، نقش مرجع قدرت حتی اگر طولانی مدت باشد، فقط در شرایط خاصی مجاز است و باید با توافق فرد مطیع باشد.
📎 #ویژگی_های_اجتماعی_متربی
📌 بخشهای قبلی این مطلب:
#ویژگی_های_روانی_متربی
#ویژگی_های_جسمانی_متربی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
💥📍بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین در نظر دارد 30 جزء قرآن را بصورت فایل صوتی از استاد احمد دباغ با مخاطبان قرآنی به اشتراک بگذارد.
به استحضار می رساند فایل صوتی زیر نیاز به دانلود ندارد، فقط کافيست بر روی لینک ضربه بزنید.
📍جزء 1 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.01.Mp3
📍جزء 2 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.02.Mp3
📍جزء ۳ ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.03.Mp3
📍جزء ۴ ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.04.Mp3
📍جزء ۵ ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.05.Mp3
📍جزء ۶ ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.06.Mp3
📍جزء ۷ ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.07.Mp3
📍جزء ۸ ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.08.Mp3
📍جزء ۹ ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-Joze09.Mp3
📍جزء 10 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.10.Mp3
📍جزء 11 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.11.Mp3
📍جزء 12 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.12.Mp3
📍جزء 13 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.13.Mp3
📍جزء 14 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.14.Mp3
📍جزء 15 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.15.Mp3
📍جزء 16 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.16.Mp3
📍جزء 17 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.17.Mp3
📍جزء 18 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.18.Mp3
📍جزء 19 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.19.Mp3
📍جزء 20 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.20.Mp3
📍جزء 21 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.21.Mp3
📍جزء 22 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.22.Mp3
📍جزء 23 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.23.Mp3
📍جزء 24 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.24.Mp3
📍جزء 25 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.25.Mp3
📍جزء 26 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.26.Mp3
📍جزء 27 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.27.Mp3
📍جزء 28 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.28.Mp3
📍جزء 29 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.29.Mp3
📍جزء 30 ⬇️
ziaossalehin.ir/sites/default/files/field/sound/Tahdir-Ahmad-dabagh-www.Ziaossalehin.ir-.Joze_.30.Mp3
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۴
↩️ شامل آیات ۱۰۵ تا ۱۲۰ سوره مبارکه #اعراف
🔻امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ»؛
قرآن بهار دلها و چشمههای دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست.
📚(نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#بد_قلقهای_تشکیلات
🚨 سلسه مباحث هنر رفتار با افراد بد قِلق در تشکیلات
#مقدمه
🔻 اداره موقعيتهای دشوار، بخشی از زندگی روزانه ماست. همه ما هر روز با افراد خاص و بدقلق سر و کار داريم و اين افراد را میشناسيم. شايد هيچچيز به اندازه برخورد با اين افراد، خستهکننده و ملالآور نباشد.
اين افراد انرژی ما را تحليل میبرند، احساساتمان را تحريک میکنند، حوصله همه را سر میبرند و ما را در حالتی نامطلوب قرار میدهند. اين رفتارها در محل کار بهراحتی میتوانند يک محيط شاد را نابود کنند، کارایی را کاهش دهند و روحيه افراد را پايين آورند.
🔺 متأسفانه جامعه به ما ياد داده است که بهترين روش رفتار با افراد مسئلهسازی که ما را آزار میدهند، ناديده گرفتن آنهاست. به همين علت از کودکی آموختهايم با چنين افرادی معاشرت نکنيم.
اما ناديده گرفتن اين موقعيتها به ضرر ماست چرا که نحوه برخورد ما با شخصيتهای بدقلق، هنری است که هر فردی از آن اطلاعی ندارد. برخورد مناسب با اين افراد باعث میشود از فشارهای عصبی ناشی از رفتارهای ناشايست ديگران بکاهيم و کار خود را مؤثرتر و سودمندتر انجام دهيم.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨اخلاق تدریس (8)
🔻لزوم شناخت متربی - بخش۳
بر معلم و مربی نباید پوشیده باشد که روحیه یک جوان به مثابه یک بلور بسیار شکننده و حساس است و در صورت بروز یک اشتباه از سوی استاد، چه بسا عواقبی را در پی داشته باشد که جبران آنها غیرممکن باشد. یک استاد خوب باید همیشه در نظر داشته باشد که:
سر و کار او با روح یک جوان است و نیازها و معظلات روحی گاه غیرقابل پیشبینیاند و از اقدام ناآگاهانه باید پرهیز کرد. به نظر علمای تربیت، شاید بتوان گفت «روشهای تربیت به تعداد انسانها متعدد و متنوعاند»
✅«قُل کُلُّ یَعمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ»
(بگو هر کس بر اساس شاکلۀ خویش عمل مینماید.) [اسراء 84]
و نیز گفته شده است که اساساً خیر انسانها در همین تفاوتهای فردی است که البته این سخن مضمون فرمایش ائمه بزرگوار علیهمالسلام است چنان که امیرالمؤمنین علیهالسلام فرموده است:
✅«لا یزالُ النّاسُ بِخَیرٍ ما تَفَاوَتُوا فاذا استَوَوا هَلَکُوا»
(مردم بر سبیل خیر و صوابند مادامی که با یکدیگر تفاوت داشته باشند و هنگامی که با هم مساوی یا يكسان گردند، هلاک میشوند.) [بحارالانوار، ج 74، ص385]
📚 گزیدهای از اخلاق تدریس (امیدواریان)
ادامه دارد...
#اخلاق_تدریس
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
درسنامه غرور.pdf
930.7K
#درسنامه
موضوع: غـــــرور
مخاطب: نوجوان
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۵
↩️ شامل آیات ۱۲۱ تا ۱۳۰ سوره مبارکه #اعراف
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«حَمَلةُ القُرآنِ عُرَفاءُ اَهلِ الجَنَّةِ»؛
حاملان قرآن معروفترین اهالی بهشت هستند.
📚(اصول کافی ۲/۶۰۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 روشهای طرح بحث در جلسات تربیتی
🔻 بهمنظور اداره جلسه و تشريح موضوع در جلسات تربیتی، میتوان از روشهای زير استفاده كرد:
🔸هماندیشی:
سرگروه موضوع را مطرح كرده و از هر كدام از اعضاء بخواهد در خصوص اين موضوع اظهارنظر كرده و در نهايت جمعبندی مطالب را ارائه نمايد.
🔸سخنرانی و پرسش و پاسخ:
سرگروه موضوع را مطرح كرده و پيرامون آن صحبت كند و هر يک از اعضاء سؤالات خود را مطرح نموده و سرگروه، پاسخگو باشد.
🔸مباحثهای:
سرگروه موضوع را در جلسه قبل مطرح كرده و هر يک از اعضاء در اين خصوص تحقيق نموده و در جلسه مطالب خود را ارائه نموده و سرگروه در پايان جلسه، جمعبندی نمايد و نكات اساسی و تأثيرگذار را بيان نمايد.
🔸کنفرانسی:
موضوع جلسه از قبل به يک يا چند نفر واگذار شده و اين افراد پس از تحقيق و مطالعه پيرامون موضوع، نتايج را در جلسه مطرح نموده و سرگروه جمعبندی نمايد و نكات اساسی و تأثيرگذار را بيان نمايد.
👈نكات مهم:
- لازم است هر يک از اعضای حلقه در زمان بيان مطالب، يادداشتبرداری كرده تا در موقع نياز با مرور مباحث جلسه، بهرهبرداری لازم ممكن باشد.
- بهمنظور ايجاد جذابيت و رفع خستگی، يک نفر بهعنوان دبير جلسه، مباحث مطرح شده از سوی اعضای حلقه را ثبت كرده و در زمان نتيجهگیری از آن استفاده نماید. بدین منظور دبیر جلسه میتواند از تابلو نیز استفاده کند.
#طرح_بحث
#روشهای_طرح_بحث
#مهارتهای_سرگروه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ویژگی های اجتماعی متربیان - ۷تا۱۲سال
🔹🔹🔷 بخش سوم🔷🔹🔹
🔸در این دوران یک یا چند دوست همیشگی برای خود پیدا میکند و به احتمال زیاد یک یا چند دشمن دائمی خود را نیز شناسایی میکند.
🔹دعوا و زد و خورد میان پسرها رواج دارد اما بیشتر دعواها لفظی است و گروهی از این کودکان با یکدیگر گلاویز میشوند و به یکدیگر تنه میزنند.
🔸رقابت در بین کودکان مشهود است و لاف زدن بین آنها رواج دارد.
🔹موضوعهای مورد علاقه پسران و دختران، در درس و در بازی تفاوت دارد، کودکان نقش متفاوت زنان و مردان را خیلی زود متوجه میشوند.
🔸برای جلب تائید و تحسین بزرگترها در انجام تکالیف کوشش میکنند.
🔹به بازیهای توأم با حرکات علاقمند است و به بازیهای تیمی و گروهی علاقمند است.
🔸قوانین از نظر کودک ثابت و غیرقابل تغییر است.
📎 #ویژگی_های_اجتماعی_متربی
📌 بخشهای قبلی این مطلب:
#ویژگی_های_روانی_متربی
#ویژگی_های_جسمانی_متربی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir