هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۲۳
↩️ شامل آیات ۱۳ تا ۱۹ سوره مبارکه #هود
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«مَن عَلَّمَ آیَةً فی کِتابِ اللهِ تَعالی، کانَ لَهُ اَجرُها ما تُلِیَت»؛
هر که آیهای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد، پاداش آن آیه، تا زمانی که خوانده میشود به او نیز میرسد.
📚 (مستدرک الوسائل ۴/۲۳۵)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_هود
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #امام_خمینی (رحمة الله علیه) :
🔻مسئولان جمهوری اسلامی اگر به فکر ایجاد حکومت جهانی حضرت حجت نباشند خائن و خطرسازند. حتی اگر به مردم خدمت کنند.
📚 صحیفه امام جلد ۲۱ ص ۱۰۷
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
در دنیا، آدمهایی هســتند
که به ظاهر زندهاند،
نفس میکِشند،
زندگــی میکنند؛
اما در حقیقت اســیرِ دنیا،
بردۀ زندگی و ذلیل
حوادث هستند!
✍️ شهید مصطفـی چمـران
#کلام_شهید
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۲۴
↩️ شامل آیات ۲۰ تا ۲۸ سوره مبارکه #هود
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«يُدفَعُ عن قارئِ القرآنِ بَلاءُ الدنيا، و يُدفَعُ عن مُستَمِعِ القرآنِ بَلاءُ الآخِرَةِ»؛
از قارى قرآن (کسی که قرآن میخواند)، بلاى دنيا دور مى شود و از شنونده قرآن، بلاى آخرت.
📚 [كنزالعمّال: 4031]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_هود
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 نماز توبه یکشنبه ماه ذیالقعده
🔻«انسبنمالک» میگوید: رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) در یکشنبۀ ماه ذیقعده از منزل بیرون آمدند و فرمودند: ای مردم! کدامیک از شما میخواهد توبه کند؟ عرض کردیم: همه میخواهیم توبه کنیم.
فرمود:
1️⃣ غسل کنید؛
2️⃣ و وضو بگیرید؛
3️⃣ و چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) _در هر رکعت یک بار «سوره حمد»، سه بار «قل هو الله احد» و هر کدام از دو سوره معوذتین (سوره فلق و سوره ناس) را یک بار_ بخوانید؛
4️⃣ سپس (پساز اتمام ٤ ركعت نماز) ۷۰ بار استغفار کنید
5️⃣ و آن را به «لا حولَ و لا قوةَ الا بالله العلی العظیم» ختم کنید؛
6️⃣ آنگاه بگویید: «يَا عَزِيزُ يَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت».
🔸 سپس رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) فرمود: هر بندهای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا میشود: ای بندۀ خدا! عمل خود را از نو آغاز کن؛ زیرا توبۀ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد...
🔹 در ادامه روايت آثار زيادى براى اين نماز ذكر شده كه عبارتند از اينكه در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضی مینمایند. با ایمان از دنیا میروى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. پدر و مادرت راضی میشوند، پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوشرزق خواهى بود. جبرئیل با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور میدهد که با تو خوشرفتار بوده، بهخاطر مرگ آسیبی به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید».
🔸 اين روايت در كتاب اقبالالاعمال ذكر شده و در كتاب المراقبات و همچنين مفاتيحالجنان به آن اشاره شده است.
🚨 اصول دوازده گانه نظام طرح نویسی
در کار فرهنگی
🔻 کار فرهنگی به برنامه نیاز دارد. برای برنامه ریزی باید نقطهی شروع و پایان را مشخص کرد.
دراین خصوص یکی از مؤسسه های فعال فرهنگی که تجربه ی برگزاری چندین دورهی تربیت مدیر فرهنگی را دارد، به ضرورت وجود دوازده عنوان در تدوین هر طرح به صورت مکتوب، اشاره کرده
است.
مطابق این دستورالعمل، اصول دوازدهگانه ی نظام طرحنویسی در تشکلهای فرهنگی عبارت است از:
۱ .عنوان و موضوع طرح؛
۲ .شرح مسأله یا همان تبیین ضرورت اجرای طرح؛
۳ .اهداف طرح که شامل اهداف کلی و جزئی آن است؛
۴ .معرفی کامل طرح و روش اجرای آن؛
۵ .دستاوردهای مدنظر که در اجرای طرح لحاظ شده است؛
۶ .مستندات اجرای طرح، شامل بیان سوابق اجرای اینگونه طرحها در تشکل و آنچه در رسالت تشکیلاتی تشکل، ضرورت اجرای این طرح را به
همراه داشته است؛
۷ .مختصات کلی طرح که شامل نوع برنامه، نوع مخاطب، محدودهی زمانی و مکانی اجرای طرح و همچنین قالب و نوع اجرای آن است؛
۸ .تقویم اجرایی که نوعی جدول زمانبندی ویژه برای مراحل اجرای طرح است؛
۹ .نظام ارزشیابی و سنجش یا در واقع سیستم کنترل کیفی اجرای طرح؛
۱۰ .بیان نوع و میزان تعاملات برنامه ریزی شده ی برون تشکلی، در اجرای مشارکتی طرح؛
۱۱ .مختصــــات نیروی انســانی، شامل نوع به کارگیری افراد، مدرک تحصیلی آنان، میزان نفرساعت کار الزم برای هرکس در اجرای طرح
۱۲ .برآورد دقیق و کامل هزینه های اجرای طرح.
#اصول_کار_فرهنگی
#اصول_کار_تشکیلاتی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۲۵
↩️ شامل آیات ۲۹ تا ۳۷ سوره مبارکه #هود
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«مَنِ استَمَعَ إلى آيَةٍ مِن كتابِ اللّه ِ كُتِبَت لَهُ حَسَنةً مُضاعَفةً ، و مَن تَلا آيَةً مِن كتابِ اللّه ِ كانَت لَهُ نورا يَومَ القِيامَةِ»؛
هركه به يك آيه از كتاب خدا گوش دهد، برايش ثوابى دو چندان نوشته شود و هر كه يك آيه از كتاب خدا تلاوت كند، روز قيامت آن آيه نورى براى او باشد.
📚 [كنزالعمّال: 2316]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_هود
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 وقار مربی عاملی موثر بر رفتار متربیان
👈توصیه هایی برای کلاسداری بهتر
🔻 از آنجا که رفتار مربی نشانگر شخصیت اوست و کودکان و نوجوانان دائما تحت تاثیر رفتارهای باطنی و ظاهری مربیان می باشند، شایسته است:
1- طوری رفتار کنید که شاگردان احساس مسئولیت کنند .
2- چیزی را به طرف شاگردان پرتاب نکنید .
3-ابزار، وسایل و چیزهای دیگر را با خشونت از شاگردان نگیرید .
4- داشتن «تیک » و عادات نامطلوب مانند بازی کردن با دکمه لباس یا موی سر و صورت زیبنده یک مربی نیست، سعی کنید آنها را از خود دور کنید .
5- آراستگی ظاهر را رعایت کنید و اموری از قبیل شانه کردن موها، تمیز بودن لباسها، پاره نبودن لباسها و جورابها، واکس زدن کفشها و نظیف بودن بدن را فراموش نکنید .
6- از بوی خوش - در صورتی که مفسده ای ایجاد نکند - استفاده کنید .
7- یقه و دکمه های خود را پیش از تدریس در آینه ببینید .
8- با چیزهایی که ممکن است تمرکز حواس دانش آموزان را از بین ببرد بازی نکنید; مانند بازی با گچ، تخته، خودکار، تسبیح، عمامه، عینک، بینی، گوش و . . .
9- اگر گچ یا ماژیک از دست شما روی زمین افتاد، آن را بردارید .
10- در صورت امکان، گاهی برای اشراف بیشتر بر کلاس و تنوع در حرکات، چند قدمی در بین شاگردان راه بروید .
11- شاگردان را زیاد به خاطر تنبیه پای تخته سیاه نگه ندارید .
12- اگر جراحت یا بیماری ظاهری دارید، در ابتدای درس درباره آن توضیح دهید تا ذهن شاگردان را در طول تدریس به خود مشغول نکند .
13- برخی از شاگردان دارای نقص بدنی یا روانی هستند، از این رو حال آنان را رعایت کنید .
14- ضمن جلوگیری از سوء استفاده شاگردان برای بیرون رفتن از کلاس اجازه دهید .
#مهارتهای_سرگروه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۲۶
↩️ شامل آیات ۳۸ تا ۴۵ سوره مبارکه #هود
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اَدِّبوا اَولادَکُم عَلی ثَلاثِ خِصالٍ : حُبِّ نَبِیِّکُم وَ حُبِّ اَهلِ بَیتِهِ وَ قِراءَةِ القُرآنِ»؛
فرزندان خود را برسه خصلت تربیت کنید، دوستی پیامبرتان و دوستی اهل بیتش و قرائت قرآن.
📚 (ینابیع المودة /۲۷۱)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_هود
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 شش مهارت مهم در اداره حلقه نوجوانان
۱. ارتباط یک طرفه
از آداب سخن گفتن این است که هر یک از طرفین به دیگری اجازة حرف زدن و ابراز عقیده را بدهد و با پرحرفی و سخنان بی جا مانع سخن گفتن طرف مقابل و ساکت شدن او نشود. برخی از دلزدگیها و رفتارهای نامناسب در یک گروه ناشی از این است که مدیر یا مسئول مربوطه هیچ وقت اجازة سخن گفتن به افراد نمیدهد. در حلقة صالحین نباید سرگروه با خود محوری و پرگویی فرصت سخن گفتن را از مخاطبین نوجوانش بگیرد. اگر فکر کنید چون مربی هستید پس لازم است یکسره شما صحبت کنید و مخاطب شما گوش بدهد سخت در اشتباهید.
۲. نگاه سلبی و منفینگری
سعی کنید موضوع را با مثالهای مثبت شروع کنید. حتی اگر میخواهید نقطه ضعفی را که در جمع بچهها وجود دارد مورد انتقاد قرار دهید و مثلا دربارة نظم حضور بچهها در ساعت مقرر برای برگزاری جلسات صحبت کنید، نگویید:«انقدر دیر میاید که به هیچ بحثی نمیرسیم» بلکه بگویید:«اگر زودتر بیایید علاوه بر بحث جدیتر فرصت تفریح و شوخی هم بیشتر میشود» ضمنا یکی از اصول موفقیت در گفتگوها آغاز کردن کلام با اشاره به نقاط مثبت و پر رنگ طرف مقابل است که باعث پذیرش انتقاد های بعدی خواهد شد.
۳. ستایش بیخود
تعریف الکی و زیاد از حد هم مانع ارتباط مؤثر است. ستایش بیش از اندازه از مخاطب علاوه بر اینکه در دیگران تأثیر منفی و موج منفی ایجاد می کند برای مخاطب هم ، نوعی فریب و اغفال محسوب می شود چرا که با خود گمان میکند که پشت این تعریف و تمجید ها باید سوء استفاده و یا درخواست کاری نهفته باشد.
۴. کلام آمرانه و دستوری
قبلا هم در بحث پند و اندرز گفتیم که نوجوان از لحن دستوری خوشش نمیآید. در هنگام گفتگو اگر نیازها و تمایلات خودتان را برتر از مخاطب دانستید و خواستهها و نیازهای آنها را بی ارزش تلقی نمودید، لحن کلامتان آمرانه و منفعلانه خواهد شد. به گونه ای که از طرفی اقدام به دستور دادن به افراد بدون توجه به نظرات و خواستههای آنها میکنید و از طرفی با بی توجهی به آنها شخصیت و کرامت انسانی آنها را خدشه دار کرده و آنها را سرکوب و منفعل میکنید.
۵. پز ندهید
خب این طبیعی است که در اغلب موارد دانش شما بیشتر از مخاطب نوجوانتان باشد. لازم نیست با به رخ کشیدن این نکته کار خودتان را خراب کنید. خود نمایی و تعریف بیش از اندازه از خود باعث رنجش مخاطب و توهین به خود میگردد چرا که فرد احساس می کند طرف مقابل با تعریف از خود ، او را پست و بی ارزش تلقی میکند.
۶. کتاب صوتی نباشید
قرار نیست مثلا هر چیزی در یکی از بخش های معرفتی یا بصیرتی این کتاب آمده را از رو برای بچهها بخوانید. شما به عنوان یک مرجع آگاه از طرف مخاطب نوجوانتان شناخته میشوید پس لازم است قبل از هر بحث علاوه بر تکمیل دانش، بنشینید و برای نوع ورود به موضوع بحث، سؤالات احتمالی بچهها، مثال های ملموس، نتیجهگیری و … جلسهای که پیش رو دارید نقشه بکشید.
#مهارتهای_سرگروه
#مهارت_حلقه_داری
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۲۷
↩️ شامل آیات ۴۶ تا ۵۳ سوره مبارکه #هود
🔻 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
««وَ رَتِّلِ القُرآنَ تَرتيلاً» ـ : بَيِّنْهُ تِبيانا ، و لا تَنثُرْهُ نَثرَ البَقْلِ ، و لا تَهُذَّهُ هَذَّ الشِّعرِ ، قِفُوا عندَ عَجائبِهِ ، حَرِّكُوا بهِ القُلوبَ ، و لا يَكُن هَمُّ أحَدِكُم آخِرَ السُّورَةِ»؛
درباره آيه: «و رتّل القرآن ترتيلاً» ـ فرمود : قرآن را روشن و شمرده بخوان و آن را مانند تخم علف پراكنده اش مساز و همچون شعر به شتاب و بريده و بريده مخوان. در شگفتيهايش درنگ كنيد، دلها را با آن به تپش و حركت در آوريد و همه كوشش شما اين نباشد كه سوره را به آخر برسانيد.
📚 [النوادر للراوندي : 164/247]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_هود
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫