eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
491 دنبال‌کننده
433 عکس
764 ویدیو
130 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۳ ↩️ شامل آیات ۶۴ تا ۶۹ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «قارِئُ القُرآنِ وَ المُستَمِعُ فِی الأَجرِ سَواءٌ»؛ قاری قرآن و گوش‌کننده آن در پاداش مساوی هستند. 📚 (مستدرک الوسائل ۴/ ۲۶۱) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 پیشنهاد برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت در حوالی ورزقان 🔻 اربعین با حضور و شرکت روستاهای اطراف ورزقان محل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهوری و هیئت همراه در حوالی محل حادثه به‌ صورت عزاداری سنتی و محلی (دسته‌جات عزاداری) برگزار شود. همچنین برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به مشکلات مردم آن منطقه به نیابت از شهدا با مشارکت گروه‌های جهادی رسیدگی شود. ❤️ جزو حامیان این باشیم: 👇 🔗 https://farsnews.ir/sardabir313/1717163565757273322
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۴ ↩️ شامل آیات ۷۰ تا ۷۸ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: ««الحَمدُ للّه ِِ رَبِّ العالَمينَ» سَبعُ آياتٍ ، «بسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ» إحداهُنَّ، و هِي السَّبعُ المَثاني و القرآنُ العَظيمُ ، و هِي اُمُّ القرآنِ»؛ سوره حمد، هفت آيه است، «بسم اللّه الرحمن الرحيم» يكى از آن هفت آيه مى باشد. سوره حمد، سبع المثانى و قرآن عظيم و اُمّ القرآن است. 📚 [الدرّ المنثور: 1/12] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اخلاق تدریس (۲۲) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔷🔹عالمانه سخن گفتن یکی از آفات خطرناک امر تدریس، ایراد سخنان غیرعالمانه است. حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: ✅«لا تَقُل ما لا تَعلمُ فَتَتَّهِمَ بِاخبارِکَ بما تَعلمُ» (آنچه را که نمی‌دانی نگو زیرا در غیر این صورت در بیان آنچه که می‌دانی نیز متهم می‌شوی) غرر الحکم ص477 ⁉️ بسیار اتفاق می‌افتد که پاسخ پرسش متربی را نمی‌دانیم، در این هنگام چه می‌کنیم؟ سعی بسیاری از افراد بر این است که نادانی و جهل خود را از نگاه‌های کنجکاو و گوش‌های منتظر مخاطبان مخفی کنند و شاید بهانۀ آن‌ها این باشد که اگر متربی بفهمد که مربی پاسخ را نمی‌داند، نسبت به بقیه معلومات او نیز تردید نموده و آن‌ها را نیز نمی‌پذیرد. اما مضمون فرمایش حضرت علی علیه‌السلام عکس آن است؛ یعنی اگر می‌خواهی متهم به جهل نشوی بگو: نمی‌دانم چرا که ممکن است بطلان پاسخ‌ها بیهوده تو آشکار شود و در این هنگام نسبت به بقیه سخنانت نیز متهم خواهی شد، یعنی به آنچه از آن می‌گریختی گرفتار خواهی گشت. در چنین مواردی، عاقلانه‌ترین رفتار آن است که بگوییم نمی‌دانم یا باید تحقیق کنم. که این سخن علاوه بر آن که نشانه حق‌مداری استاد است، همچنین نشانه تواضع علمی و صداقت او نیز بوده و چنین شخصی در نزد متعلمین بیشتر محبوب خواهد شد. حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی می‌فرمایند: ✅«مَن تَرَکَ قولَ لا ادری اصیبَت مَقاتِلُه» (هر که سخن نمی‌دانم را ترک نماید، عقل او صدمه دیده و از کار افتاده است) نهج‌لبلاغه ص 482 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 009.mp3
14.53M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه نهم: آرمان تشکیلات 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 010.mp3
14.68M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه دهم: کمیت قابل وصول 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 011.mp3
14.18M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه یازدهم: رکن دوم تشکیلات، رهبر 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 012.mp3
12.96M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه دوازدهم: ویژگی های رهبر تشکیلات 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 013.mp3
14.01M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه سیزدهم: رکن سوم، آدم 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 شناخت نوجوانی عوامل خطر در متربیان نوجوان 🔸🔸🔸قسمت سوم🔸🔸🔸 ✅ كم‌طاقتی در اين دوران با نوسانات روانی و خلقی نوجوان روبرو هستيم. ممكن است بسيار زودرنج و تحريک‌پذير شوند ولی به‌سرعت نيز آرام می‌گيرند. ✅ لباس پوشيدن تاثيرپذيری از مد و تلاش برای پيروی از نحوه لباس دوستان از ديگر تغييراتی است كه در اين دوره به‌وجود می‌آيد. از این‌رو لباسی كه مد شود ناگهان در بين نوجوانان رايج می‌شود. ✅ كاهش علاقه به درس در دوران نوجوانی با گسترش علائق و سرگرمی مواجه می‌شويم. نوجوان ممكن است بسيار بيشتر از قبل به ورزش كردن، تماشای برنامه‌های تلويزيونی، تماشای فيلم، وقت‌گذرانی با دوستان و شركت در ميهمانی‌ها بپردازد. ✅ گريزان بودن از كار والدين در اين دوره درمی‌يابند، فرزند نوجوان‌شان علاقه‌ای به انجام امور خانه و به عهده گرفتن وظايف را ندارد، بهانه درس را می‌آورد و ترجيح می‌دهد خود را به فعاليت‌هايی مشغول دارد كه به آنها علاقه دارد، مانند گوش دادن به موسيقی، تلفن كردن به دوستان، انجام بازی‌های كامپيوتری و... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۵ ↩️ شامل آیات ۷۹ تا ۸۶ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ»؛ هنگامی که فتنه‌ها، هم‌چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید. 📚 (اصول کافی، ج ۲، ص ۴۵۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 گروه هدف در کار فرهنگی برای جوانان 🔷🔹شناخت اقشار مختلف جامعه گروه هدف ما در کار فرهنگی، جوانان هستند. برای شناخت آنها باید اقشار جامعه را شناخت. اقشار مختلف جامعه عبارتاند از: ۱. قشر سفید: افراد بی عیبی که در جامعه به دور از هرگونه نقص هستند؛ ۲. قشر سیاه: مجرمان جامعه و افراطیها. این قشر حدود ۲درصد جمعیت جامعه را به خود اختصاص میدهد. نمیتوانیم با روشهای فرهنگی اقشار سیاه را هدایت کنیم، بلکه روش برخورد با آنها روشی انتظامی و قضائی است؛ ۳. قشر خاکستری: قشری که مخاطبان ما در کار فرهنگی، هستند. جالب است بدانید بسیاری از متولیان فرهنگ آنقدر وقت خود را برای قشر سیاه میگذارند که عموم افراد مجموعه را از یاد میبرند. درحالی که باید بیشتر وقت خود را در مجموعه صرف ۹۸درصد دیگر کنیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم. صحبت ما درباره ی عموم جامعه است؛ یعنی افرادی که گاهی اوقات نمازشان را نمیخوانند، چون نسبت به آن جهل دارند؛ بدحجاب هستند، چون نمیدانند و... بحث ما درباره ی افرادی است که شبهای قدر و دهه ی محرم به مجموعه می آیند. اینها اقشار خاکستری جامعه هستند. پس گروه متوسط جامعه گروه هدف ماست. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۷ ↩️ شامل آیات ۹۶ تا ۱۰۳ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «مَن قَرَأَ فاتِحَةَ الكتابِ فكأنَّما قَرَأَ التَّوراةَ و الإنجيلَ و الزَّبورَ و الفُرقانَ»؛ هر كه فاتحة الكتاب را بخواند، چنان است كه تورات و انجيل و زبور و فرقان را خوانده باشد. 📚 [الدرّ المنثور : 1/13] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۸ ↩️ شامل آیات ۱۰۴ تا ۱۱۱ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «أعظَمُ آيَةٍ في القرآنِ آيَةُ الكُرسِيِّ»؛ با عظمت ترين آيه قرآن، آية الكرسى است. 📚 [كنز العمّال : 2539] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 چگونه یک مربی محبوب شویم؟ 🔻 چند نکته کوتاه ولی مهم برای مربی 🔷🔹عمل به وعده‌ها به وعده‌های خود عمل کنید. در این صورت: 🔸جاذبه ودافعه‌ای قوی از خود به نمایش می‌گذارید. 🔸الگویی خوبی در عمل به تعهدات در موعد مقرر هستید. 🔸برای متربیان جهت انجام وظایفشان ایجاد انگیزه کرد‌ه‌اید. 🔷🔹رعایت عدالت بدترین مربّی از نظر فراگیران مربّیی است، که بین آنها تبعیض قایل می شود. عدالت را در برابر همه رعایت کنید. مثلاً در هنگام سپردن وظایف به متربیان در فعّالیّت ها و یا جمع آوری نظرات قطع نظر از پیشینه ای که دارند، با آنها رفتار نابرابرانه نداشته باشید و به صورت چرخشی عمل کنید. 🔷🔹توجه به قربانیان بی عدالتی متربیانی را که ممکن است، قربانی بی عدالتی شده باشند، دریابید. در این موارد اگر خدا بخواهد، شما برای همیشه در قلبشان لانه خواهید کرد چرا که در لحظه ای حساس به عنوان فرشته ی نجاتشان از راه رسیده اید. 🔷🔹راهی برای نفوذ در قلب متربی اگر می‌خواهید در قلب متربیان راهی پیدا کنید؛ انجام حضور و غیاب ابتدای جلسه را به عنوان یک وظیفه‌ی قانونی و اداری ندانید، بلکه به گونه‌ای عمل کنید، که برداشت متربیان این باشد، که حضور آن‌ها برایتان مهم و باارزش است. 🔷🔹برخورد با بی نظمی یک مربی قاطع، کار و عملکرد پیش آمده را سرزنش یا تشویق می‌کند؛ نه شخص فاعل را. بی نظمی ها را بی احترامی به خود مپندارید، بلکه آن را مربوط به فطرت انسان و یک امر طبیعی به شمار آورید . 🔷🔹همزبان باوقار سعی کنید در عین حال که شخصیتی باوقار و محترمانه از خود به نمایش می گذارید، همزبانی موفق برای متربیان محسوب شوید. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 014.mp3
14.6M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه چهاردهم: ویژگی آدم‌های تشکیلاتی 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 015.mp3
14.13M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه پانزدهم: هسته سخت تشکیلات 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 016.mp3
14.36M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه شانزدهم: کادر و عضو تشکیلات 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۴۹ ↩️ شامل آیات ۱ تا ۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «و أعدَلُ آيَةٍ في القرآنِ «إنَّ اللّه َ يَأْمُرُ بِالعَدلِ و الإحسانِ» إلى آخِرِها»؛ عدالت خواه ترين آيه قرآن آيه «همانا خداوند به عدل و احسان فرمان مى دهد» تا آخر آيه است. 📚 [النحل : 90] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 بزرگی و عظمت مربی ثمره تواضع و خلوص اوست 🔻 بزرگی و عظمت مربی ثمره تواضع و خلوص اوست، از این رو: ۱ - هرگز متربی را خدمت کار خود ندانید . ۲ - طوری سخت گیری نکنید که مجبور شوید آن را کاهش دهید . ۳ - به شاگردان خود اجازه سخن گفتن و سؤال کردن بدهید . ۴ - سخن شاگردان خود را بی مورد قطع نکنید . ۵ - انتظار نداشته باشید که شاگردان از شما اطاعت کورکورانه داشته باشند . ۶ - با جوانان و نوجوانان برخوردی متواضعانه و مناسب داشته باشید . ۷ - تجربیات تدریسی خود را در اختیار دوستان خود قرار دهید . ۸ - اوقات بازی و تفریح متربیان را نگیرید . ۹ - تا آنجا که امکان دارد متربیان را از حضور در مجموعه نکنید . ۱۰ - متربیان را طوری هدایت کنید که خودشان اعمال و کردارشان را کنترل نمایند . ۱ - بیش از اندازه در کار متربیان دخالت نکنید . ۱۲ - به حرف شاگردان خود گوش دهید و حتی به تذکرات آنان توجه کنید . ۱۳ - برای کودکان و نوجوانان کلمه «ساکت » ، «هیس » و مانند آن را زیاد بکار نبرید . ۱۴ - از شاگردان خود نخواهید که همواره در سکوت باشند و هیچ حرفی نزنند و هیچ حرکتی از خود نشان ندهند . 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 017.mp3
14.52M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه هفدهم: مخاطب و هوادار تشکیلات 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۵۰ ↩️ شامل آیات ۶ تا ۱۳ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «و أخوَفُ آيَةٍ في القرآنِ «فَمَنْ يَعمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيرا يَرَهُ * و مَنْ يَعمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرّا يَرَهُ»»؛ ترس آورترين آيه قرآن آيه : «پس هر كس هم سنگ ذره اى خوبى كند، آن را مى بيند و هر كس هم سنگ ذرّه اى بدى كند، آن را مى بيند» است. 📚 [الزلزلة : 7 و 8 ] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
018 - جذب در تشکیلات.mp3
14.34M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه هجدهم: جذب در تشکیلات 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۵۱ ↩️ شامل آیات ۱۴ تا ۱۸ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ غِنًی لاغِنی دونَهُ وَ لا فَقرَ بَعدَهُ»؛ قرآن، توانمندی است که هیچ توانی جایگزین آن نمی‌شود و پس از آن هیچ فقری باقی نمی‌ماند. 📚 (تفسیرابی الفتوح ۱/۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313