eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
502 دنبال‌کننده
433 عکس
783 ویدیو
130 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 معرفی چند کتاب مناسب نوجوانان برای اهل مطالعه شدن بچه‌ها کارهای زیادی باید کرد مثل برگزاری مسابقه یا هر شیوه تشویقی دیگر. یکی از کارهای خوب این است که از بچه‌ها بخواهید کتاب را خلاصه کنند و آن را برای بقیه دوستانشان تعریف کنند. ما در این‌جا ۶۰ عنوان کتاب مناسب نوجوانان را برای شما معرفی می‌کنیم. باز هم این مهم است که شما بنا به شخصیتی که از فرد می‌شناسید کتاب مورد نیازش را به او معرفی کنید. داستان راستان/ شهید مطهری/ انتشارات صدرا آتش در خرمن / حسين فتاحي/ انتشارات اميركبير مجموعه کتاب‌های یاد یاران/ انتشارات شاهد خداحافظ کرخه/ داوود امیریان تاج طلا (ویژه بلوغ دختران) / سمیه سادات موسوی دشت شقایق‌ها/ محمدرضا بایرامی فرماندة من/ جمعی از نویسندگان/ انتشارات سوره مهر آتشي كه نگرفت/ جك‌لندن/ دفتر نشر فرهنگ اسلامي آخرین گلوله‌ها / سعید تاجیک / حوزه هنری آشيانه در مه/ اميرحسين فردي/ انتشارات پيام آزادي آفتاب در زندان/ سعيد آل‌رسول/ بنياد بعثت آن پدربزرگ دوست‌داشتني/ محمدرضا سرشار/ پيام آزادي آنجا كه كبوترها مي‌ميرند/ آر. رايت كمبل/ سروش آنچه خداي كعبه اراده كند/ محمدرضا سرشار/ پيام آزادي ابراهيم، قهرمان توحيد/ محمد نقدي/ اسوه اتوبوس يك‌طبقه / جمعي از نويسندگان/ تربيت از ديار حبيب/ سيدمهدي شجاعي /مدرسه از مهر و دلبستگي/ چند نويسنده اشتباه نكردي پدر/ قربانيازد اشغين‌اف/ دفتر نشر فرهنگ اسلامي اشراف‌زادة قهرمان/ محمود حكيمي/ حوزه هنري اندوه برادر / سيدمهدي شجاعي/ كانون پرورش فكري اي جامه بر سر كشيده، برخيز! / محمدرضا سرشار/ پيام آزادي بادهاي خزان/ محمدرضا بايرامي/ حوزه هنري بچه‌هاي سنگان/ حسين فتاحي/ حوزه هنري براي پدربزرگ/ جمشيد سپاهي /كانون پرورش فكري گردان قاطرچی‌ها/ داوود امیریان بوي عطر نماز /محمد ناصري بياييد ماهيگيري بياموزيم/ محمدرضا سرشار/ حوزه هنري بي‌بال پريدن/ قيصر امين‌پور/ افق پسران سفيدرود/ محمدرضا محمدي‌پاشاك/ كانون پرورش فكري پلنگان هم مي‌ميرند/ خسرو باباخاني/ سوره مهر پلي به‌سوي داستان‌نويسي/ داريوش عابدي/ مدرسه پنج قصة برگزيده از شاهنامه/ حسين فتاحي/ قدياني پوتين‌هاي گشاد/ مهدي حجواني/ حوزه هنري تو از بهشت آمده‌ای/ فریبا کلهر/ سروش چشم‌های مادرم/ عبدالمجید نجفی/ حوزه هنری سه ماه تعطيلي/ ف. عموزاده خليلي/ حوزه هنري شازده كوچولو/ آنتوان دوسنت اگزوپري/ قدياني کوه‌های سفید/ شهر طلا و سرب/ (2کتاب) از جان كريستوفر/ كانون پرورش فكري ظهر روز دهم/ قيصر امين‌پور/ حوزه هنري عقاب‌هاي تپة شصت / محمدرضا بايرامي/ حوزه هنري فرزندان ایرانیم/ داود امیریان/ حوزه هنری رفیق اعلی/ کریستین بوبن هفت روز آخر/ محمدرضا بايرامي کلاغ کامپیوتر/ فرهاد حسن‌زاده/ سوره مهر زندگی‌نامه پرفسور حسابی/ سیدمحسن گلدانساز پیش از بستن چمدان/ مینو کریم‌زاده وحشت در اعماق/ رابرت لارنس استاین/ ترجمة شهره نورصالحی آفتاب در محاق/ مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان توی پرانتز/ انتشارات چرخ و فلک آفتاب صفین/ غلام‌رضا آبروی آشنایی با اسوه‌ها ج11- علی اکبر(ع)، الگوی جوانان/ جواد محدثی سرگذشت هاکل بریفین/ انتشارات خوارزمی مزرعة حیوانات/ جورج اورول جام جهانی در جوادیه/داوود امیریان گردش در دنیای فلسفه برای جوانان/ ترجمة رضا بهار دو روز مانده به پایان جهان/ عرفان نظرآهاری مترسک مزرعه آتشین/ داوود امیریان
6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۷۰ ↩️ شامل آیات ۱۵۶ تا ۱۵۹ سوره مبارکه 🔻امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «یَنبَغی لِلمُؤمِنِ اَن لا یَموتَ، حَتّی یَتَعَلَّمَ القُرآنَ، اَو یَکونَ فی تَعلیمِهِ»؛ شایسته است که مؤمن از دنیا نرود، مگر آن که قرآن را فرا گیرد و یا در حال آموختن آن باشد. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ویژگی‌های هیجانی - عاطفی متربیان ۷تا۱۲ سال 🔹🔹🔷 بخش اول🔷🔹🔹 🔸کودک در بیان و اظهار حالات عاطفی‌اش در سن6-8 سالگی صمیمی و آزاد است و گاهی دیده می‌شود که این عواطف را تا حدودی کنترل می‌کند و به آنها رنگ اجتماعی می‌دهد. 🔹کودک 9-11 ساله نیاز به استقلال دارد و این نیاز از طرف بزرگترها نادیده گرفته می‌شود و همین امر موجب تضاد و اختلاف بین پدر و مادر و کودک می‌گردد. کودک 6-9 ساله به تشویق و توجه نیاز فراوان دارد و تشویق غیرمنتظره اثر مثبت‌تری نسبت به تشویق موردانتظار در روحیه کودک می‌گذارد. 🔸کودک 6-9 رضایت و خوشحالی معلم خود را دوست دارد و برای جلب رضایت او ، حاضر به هرگونه تلاش است. 🔹در کودک 9-12 ساله وجدان اخلاقی کودک رشد می‌یابد و معلم با بیان غیرمستقیم و از ورای قصه و شعر مفاهیم اخلاقی را برایشان بیان کند. 🔸کودک می‌تواند پیوندهای عاطفی‌اش را معقول‌تر سازد و برای مدتی به‌طور موقت از افراد خانواده که دوستش دارند بدون اضطراب جدا شود. 🔹کودک در این دوره یاد می‌گیرد که روابط در خانه فردی‌تر و عاطفی‌تر و در مدرسه جمعی‌تر و منطقی‌تر است. 📎 📌 بخش های قبلی این مطلب: 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
درسنامه استکبارستیزی.pdf
527.8K
موضوع: استکبار ستیزی مخاطب: نوجوانان استکبارستیزی کوچک‌تر که بودیم تصور موجودی که از همه چیز تغذیه کند و به همه حمله کند تا آنها را بخورد راحت‌تر بود. احتمالا چیزی شبیه به گودزیلا که فقط به فکر بزرگتر شدن خود از طریق خوردن همه چیز است و سیری هم ندارد. به بچه‌ها بگویید چنین موجودی کشف شده است! یکی هم نیستند.... دانلود فایل PDF درسنامه 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨اخلاق تدریس (۱۱) 🔻جلب محبت متعلم (استفاده نیکو از عواطف و احساسات متعلم) ✅ تجربه نشان داده است که متعلمینی که به معلم خود عشق ورزیده‌اند، مانند کودکی آرام و مطمئن که خود را به مادر می‌سپارد. روشن است از آنجا که «االانسانُ عبیدُ الاحسانِ» هرگونه محبتی که از سوی معلم و مربی به متعلم ابراز گردد، زمینه حق‌پذیری و هدایت او را فراهم‌تر ساخته او را مطیع خود خواهد ساخت. بنابراین یک استاد و مربی موفق استادی است که از عواطف و احساسات متعلم و متربی خویش نیز در راستای هدایت وی به زیبایی بهره گیرد و با راه‌های محبوب شدن در نزد او آشنا باشد و نیز در خصوص آشنایی با عواملی که موجب بدبین یا تنفر می‌شوند به‌طور جدی به مطالعه پردازد. شایان ذکر است که از مسائلی که جلب محبت متعلم به آن امری ضروری است، محبت‌ورزی نسبت به خداوند متعال و رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و تمامی ائمه بزرگوار علیهم‌السلام می‌باشد. از این رو امام صادق علیه‌السلام در حدیثی می‌فرماید: ✅«کُونُوا لَنَا زَیناً و لا تَکُونُوا عَلَینَا شَیناً؛حَبَّبُونَا الَی النَّاسِ و لَا تُبَغِّضُونَا الَیهِم فَجُرُّوا اِلَینَا کُلَّ مَوَدَّهٍ وَ ادفَعُوا عَنَّا کُلَّ شَرٍّ» (زینت ما باشید و ننگ ما نباشید. مارا در نزد مردم محبوب گردانید و ما را مبغوض آن‌ها نگردانید. تمامی محبت‌ها و دوستی‌ها را به‌سوی ما جلب نمایید و هر بدی‌ای را از ما دفع نماید.) [وسائل‌الشیعه، ج12، ص8] 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۷۱ ↩️ شامل آیات ۱۶۰ تا ۱۶۳ سوره مبارکه 🔻امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَن نَسِيَ سُورَةً مِن القرآنِ مُثِّلَت لَهُ في صُورَةٍ حَسَنةٍ و دَرَجةٍ رَفيعَةٍ ، فإذا رَآها قالَ : من أنتِ ؟ ما أحسَنَكِ ! لَيتَكِ لي ! فتقولُ : أ ما تَعرِفُني ؟ أنا سُورَةُ كذا و كذا ، لو لم تَنسَني لَرَفَعتُكَ إلى هذا المَكانِ.»؛ هر كس سوره اى از قرآن را فراموش كند، آن سوره [در بهشت ]به صورتى زيبا و درجه اى رفيع در برابرش مجسم مى شود و چون او را ببيند، گويد: تو كيستى؟ چقدر زيبايى! كاش از آنِ من بودى. جواب دهد: مرا نمى شناسى؟ من فلان و بهمان سوره هستم. اگر مرا فراموش نكرده بودى، تو را به اين مكان بالا مى آوردم. 📚 [ثواب الأعمال: 283/1 ] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 اختلاط گروه‌های سنی مختلف 🔻 از آنجا که اختلاط گروه‌های سنی مختلف در حلقه‌های تربیتی همواره یکی از آسیب‌ها و آفت‌های جدی جریان کار فرهنگی و تربیتی به‌شمار می‌آید در این مجال و به جهت اهمیت موضوع، به ذکر مطالبی پیرامون این مسئله مهم و اساسی می‌پردازیم. 🔻اولین نکته‌ای که در این‌باره، حائز اهمیت است آن است که یقین داشته باشیم همیشه اختلاط رده‌های سنی متفاوت در حلقه‌های تربیتی، اردو و سایر برنامه‌های جانبی مسجد، کانون و... اثرات سوء تربیتی دارد و به بدآموزی و کج‌رفتاری متربیان در حین برنامه‌های گروه می‌انجامد. درست به همین دلیل است که طراحان سیر تربیتی نیز شرط اساسی "هم سن بودن" را جزء شرایط اصلی اعضای یک حلقه تربیتی دانسته‌اند. البته، اهمیت این موضوع به‌قدری است که چنین به‌نظر می‌رسد شاید بهتر باشد در فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد تربیتی؛ حتی‌الامکان گروه‌های سنی مختلف، همچون کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال را از یکدیگر جدا نگه داشت و برای هر ردۀ سنی خاص، برنامه خاص همان رده را اجرا کرد. 🔻علاوه بر آنکه نکته مهم حائز اهمیت دیگر در این رابطه آن است که فراموش نکنیم بیشتر مؤمنان نوعاً می‌توانند آدم‌های خوبی باشند اما در عین حال همۀ آنها مربیان خوبی نیستند پس بر این اساس لازم است ارتباط اعضای حلقه‌های تربیتی با بعضی از افراد مجموعه را نیز به حداقل برسانیم تا به این ترتیب الگوی نامناسب تربیتی در معرض دید و مشاهده متربیان قرار نگیرد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
BeitRahbari-ZehniatMosabegheDarDindari-64k.mp3
3.22M
🎙 درسنامه(صوتی) السابقون السابقون 💿 موضوع: سبقت در دینداری 💎 مخاطب: جوان و نوجوان 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا