eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
425 عکس
740 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 رازهای تربیت - قسمت پنجم 🔸🔸پشت در بسته...🔸🔸 بازم شاطر نونهای سوخته اش رو برای من گذاشته بود.. فکر کنم وقتی دستم رو از زیر عبا بردم بیرون که خاک اره های ته نون بربری های سوخته رو بتکونم ...پوزخندی کنار لبها ی شاطر و شاگرد ش نقش بست... شایدم همش فکر و خیاله... مثل همیشه با بی حوصلگی پاهام رو از رو زمین بلند میکردم و قدم برمیداشتم... ساعت نزدیک یازده بود... و من قبل از ظهر باز هم تو مسجد حلقه داشتم.... اصلا میلی به رفتن حلقه نداشتم.. یک مشت بچه پر سر و صدا... کلی سوالای عجیب و غریب... آخرشم هیچی... یاد حلقه احمد رزاقی افتادم. طلبه پایه سوم مدرسه مروی... چقدر همیشه پرهیجانه... انگار به جای حلقه میخواد بره مسابقه فوتبال! و عجیبم گل میکاره!!!! میزنه درست وسط دروازه!! بچه هاش یک سر و گردن از بچه های محل، آدم حسابی ترن... چقدرم دوستش دارن... سرش قسم میخورن... اما حلقه من چی.... از این فکر ها بیشتر لجم گرفت... سرمای هوا... نونهای سوخته و ... ساعت بد حلقه... درسهای تل انبار شده و امتحانات دی ماه... تصور یک مشت بچه ی لوس و سوالای بی سرو ته، همه و همه؛ برای من شروع یک روز بد بود. امااحمد چی؟!! چرا همه چیز برای او اینقدر خوب بود...از پس همه چیز خوب بر می اومد... اصلا خداهم هواش رو... استغفرالله... این فکرا آدم رو به کجا میکشونه... وارد حجره شدم نونهارو رو طاقچه گذاشتم و رفتم طرف آشپز خونه.. حجره ی احمد درست کنار آشپزخانه بود برخلاف همیشه که در حجرش رو میبست؛ اون روز در حجری احمد باز بود... یه چیزی قلقلکم میداد که از لای در نگاش کنم و از کارش سر در بیارم... احساس میکردم جواب تمام سوالاتم پشت این در بسته است!!!! حس خوبی نداشتم... درست نبود تجسس کنم... اما نمیدونم چی شد که اون روز اینقدر تجسسم می اومد!! آروم با احتیاط کنار در رفتم.. گوشهام ده برابر قدر ت گرفته بود و چشمام مثل یک تلسکوب کار میکرد!!! چراغ خاموش بود و عطر خوش گل محمدی اتاق رو پر کرده بود... صوت محزون احمد که با بغض واشک ملکوتی تر شده بود به گوش میرسید... اما احمد کجا بود، دقت کردم؛ هیکل ظریفش در سجده چقدر جمع و جور تر شده بود... مثل طفل گمشده ناله میزد... (مولای یا مولای... انت الهادی و انا المضل... وهل یرحم المضل الا الهادی... آقای من... به گناهان من نگاه نکن... به پاکی بچه هایی که توفیق خدمتشون رو دارم نگاه کن... خدااا... دستم رو بگیر. دست این بچه ها تو دست منه تو دست من گمراه... یا هادی المضلین... به عظمت این بچه ها در نزدت... دستم رو بگیر...) خشکم زده بود... پس راز احمد این بود. او به سرچشمه وصل شده بود.... بی اختیار به طرف اتاقم برگشتم اشک چشمانم رو پر کرده بود... داشتم میرفتم تا قبل از کلاس این دل خشکیده رو به سرچشمه برسونم شاید هنوز دیر نشده باشه... 👈بر اساس یک داستان واقعی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مهارت فرماندهی - مهارت هفتم: 🔷🔹مهارت تصمیم گیری 🔻 تصمیم گیری و گزینش از جمله مهارت های لازمی است که بشر در سراسر عمر بدان نیازمندست. واقعیت اینست که ما پیوسته براساس نیازها و انگیزه هایمان در خانه و بیرون از آن تصمیم گیری و انتخاب می کنیم. این تصمیم گیری ها و گزینش ها می توانند در موارد مختلف زندگی از جمله زمینه های شخصی، حرفه ای، خانوادگی، آموزشی، معنوی و اجتماعی باشند. اینکه چه بخوریم، چه بپوشیم، کجا برویم، چکار کنیم، چه بخواهیم، چگونه رفتار کنیم، چه رشته ای بخوانیم، وقتمان را چگونه بگذرانیم، کدام هدف را دنبال کنیم بعضی از گزینش های ما هستند. گزینش بر پایه تصمیم گیری درست از امتیازات بزرگ انسان است و بعضی آن را یکی از ابزارهای شادی او می دانند. دانش عمومی، اطلاعات ویژه، ارزش و سلیقه افراد می تواند بر تصمیم گیری آنها اثر گذارد. در مراحل تصمیم گیری توجه به نکات زیر سودبخش است: 🔹تصمیم گیری باید براساس استدلال باشد. 🔹همیشه برای هر مسئله ای راههای عملی مختلفی وجود دارد. 🔹تصمیم خوب در هر شرایطی؛ برگزیدن بهترین راه حل عملی می باشد. 🔹تصمیم گیری باید بموقع انجام شود وگرنه سودبخش نیست. 🔹تصمیمات مهم آنها هستند که اثر بلندمدت و اساسی بر زندگی فرد و دیگران داشته باشند. 🔹پیدا کردن راه حل های بیشتر امکان تصمیم گیری بهتر را افزایش می دهند بنابراین خوبست همیشه از بارش مغزی استفاده شود. اولین راه حلی که به ذهن می آید بهترین راه حل نیست. اگرچه شرایط فیزیکی یا عوامل بیرونی گاهی موجب محدود ساختن انتخاب ما می شوند ولی در هر حالتی که بسر بریم توانایی گزینش داریم. دانش عمومی، اطلاعات ویژه، ارزش و سلیقه افراد بر تصمیم گیری آنها اثر می گذارد. 👈تصمیم گیری هایی که مهم و غیرقابل برگشتند اطلاعات و دقت بیشتری می خواهند. 🔹نوشتن موارد مختلف تصمیم گیری موجب روشنی و فراموش نشدن اطلاعات می شود. 🔹افرادی که تصمیمات بر آنها اثر دارد باید در تصمیم گیری شرکت داده شوند. 🔹بدترین کار به فردا فکندن و تصمیم نگرفتن است. 🔸🔹🔸🔷⚪️🔷🔸🔹🔸 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🏴 زیارت حضرت محمد (صلی‌الله علیه وآله وسلم) اَلسَّلامُ عَلَیک یا رَسُولَ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیک یا نَبِی اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیک یا مُحَمَّدَُ بْنَ عَبْدِ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیک یا خاتَِمَ النَّبِیینَ اَشْهَدُ اَنَّک قَدْ بَلَّغْتَ الرِّسالَةَ وَاَقَمْتَ الصَّلوةَ وَ اتَیتَ الزَّکوةَ وَاَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَیتَ عَنِ الْمُنْکرِ وَعَبَدْتَ اللّهَ مُخْلِصاً حَتّی اَتیک الْیقینُ فَصَلَواتُ اللّهِ عَلَیک وَرَحْمَتُهُ وَعَلی اَهْلِ بَیتِک الطّاهِرینَ اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریک لَهُ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ وَاَشْهَدُ اَنَّک رَسُولُ اللّهِ وَاَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللّهِ وَاَشْهَدُ اَنَّک قَدْ بَلَّغْتَ رِسالاتِ رَبِّک وَنَصَحْتَ لاُِمَّتِک وَجاهَدْتَ فی سَبیلِ اللّهِ وَعَبَدْتَ اللّهَ حَتّی اَتیک الْیقینُ بِالْحِکمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَاَدَّیتَ الَّذی عَلَیک مِنَ الْحَقِّ وَاَنَّک قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنینَ وَغَلُظْتَ عَلَی الْکافِرینَ فَبَلَّغَ اللّهُ بِک اَفْضَلَ شَرَفِ مَحَلِّ الْمُکرَّمینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذی اِسْتَنْقَذَنا بِک مِنَ الشِّرْک وَالضَّلالَةِ اَللّهُمَّ فَاجْعَلْ صَلَواتِک وَصَلَواتِ مَلاَّئِکتِک الْمُقَرَّبینَ وَاَنْبِیاَّئِک الْمُرْسَلینَ وَعِبادِک الصّالِحینَ وَاَهْلِ السَّمواتِ وَالاْرَضینَ وَمَنْ سَبَّحَ لَک یا رَبَّ الْعالَمینَ مِنَ الاْوَّلینَ وَالاْ خِرینَ عَلی مُحَمَّدٍ عَبْدِک وَرَسُولِک وَنَبِیک وَاَمینِک وَنَجِیک وَحَبیبِک وَصَفِیک وَخآصَّتِک وَ صَفْوَتِک وَخِیرَتِک مِنْ خَلْقِک اَللّهُمَّ اَعْطِهِ الدَّرَجَةَ الرَّفیعَةَ وَ اتِهِ الْوَسیلَةَ مِنَ الْجَّنَةِ وَابْعَثْهُ مَقاماً مَحْمُوداً یغْبِطُهُ بِهِ الاْوَّلُونَ وَالاْ خِرُونَ اَللّهُمَّ اِنَّک قُلْتَ وَلَوْ اَنَّهُمْ اِذْ ظَلَمُوا اَنْفُسَهُمْ جآؤُک فَاسْتَغْفَرُوا اللّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللّهَ تَوّاباً رَحیماً وَاِنّی اَتَیتُک مُسْتَغْفِرًا تآئِباً مِنْ ذُنُوبی وَاِنّی اَتَوَجَّهُ بِک اِلَی اللّهِ رَبّی وَرَبِّک لِیغْفِرَ لی ذُنُوبی 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🏴 زیارت امام حسن مجتبی علیه‌السلام اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ رَسُولِ رَبِّ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ فاطِمَةَ الزَّهْراَّءِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حَبیبَ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا صِفْوَةَ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَمینَ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا نُورَ اللّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یا صِراطَ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَیانَ حُکْمِ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ناصِرَ دینِ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا السَّیِدُ الزَّکِىُّ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْبَرُّ الْوَفِىُّ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْقاَّئِمُ الاْمینُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْعالِمُ بِالتَّأویلِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْهادِى الْمَهْدِىُّ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الطّاهِرُ الزَّکِىُّ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا التَّقِیُّ النَّقِىُّ السَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْحَقُّ الْحَقیقُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الشَّهیدُ الصِّدّیقُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِی وَ رَحْمَةُ اللّهِ وَ بَرَکاتُهُ 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
در کار فرهنگی اگر انعطاف نباشد نتیجه معکوس می شود. فرهنگ همان مبانی فکری افراد است که با رفتار منعکس می شود. پس در کار فرهنگی رشد اندیشه و مبانی فکری ملاک است بیراهه نرویم که پس رفت می کنیم. از کسی که رشد اندیشه و عقل فعال ناشی از علم دارد انتظار رشد فرهنگی داشته باشید "امیرحسین خدایی" 🔸🔹🔸🔷⚪️🔷🔸🔹🔸 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۸ ↩️ شامل آیات ۴۷ تا ۵۵ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ»؛ هنگامی که فتنه‌ها، هم‌چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید. 📚 (اصول کافی، ج۲، ص۴۵۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 الاغی که اسیر شد 🔻 در یک منطقه کوهستانی مستقر بودیم و برای جابه‌جایی مهمات و غذا به هر یگان الاغی اختصاص داده بودند. از قضا الاغ یگان ما خیلی زحمت می‌کشید و اصلاً اهل تنبلی نبود. یک روز که دشمن منطقه را زیر آتش توپخانه قرار داده بود، الاغ بیچاره از ترس یا موج انفجار چنان هراسان شد که به یکباره به سمت دشمن رفت و اسیر شد. چند روزی گذشت و هر زمان که با دوربین نگاه می‌کردیم متوجه الاغ اسیر می‌شدیم که برای دشمن مهمات و سلاح جابه‌جا می‌کرد و کلی افسوس می‌خوردیم. اما این قضیه زیاد طول نکشید و یک روز صبح در میان حیرت بچه‌ها، الاغ با وفا، در حالی‌که کلی آذوقه دشمن بارش بود نعره زنان وارد یگان شد. الاغ زرنگ با کلی سوغاتی از دست دشمن فرار کرده بود. 🔹 بازم دم الاغه گرم تا فهمید اشتباه رفته برگشت بعضی‌ها با اینکه کارهای اشتباه بزرگی رو انجام میدن اصلاً پشیمون نیستن و راهشونو ادامه میدن... در کارهای تشکیلاتی و فرهنگی هم از این اتفاقات زیاد می‌افتد، با این تفاوت که طرف تا در جبهه حق است حال کار کردن ندارد ولی وقتی از جبهه و از تشکیلات خارج شد، شیطان او را کمک می‌کند تا برای اثبات خود و نفسانیاتش آن‌قدر اهل تلاش باشد تا به نیروهای جبهه مقابلش نشان دهد که قدر او دانسته نشده و او را از دست داده‌اند، ولی نمی‌داند که این بار محرک او نفس و شیطان است و او می‌توانست برای امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) خود را اثبات کند و... بله باز دم الاغه گرم!!! 🔺 خاطره‌ای از عباس رحیمی رزمنده 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 اخلاق تدریس(26) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 لزوم تحقیق و تعلم بر استاد(۱) حضرت امام حسن (علیه‌السلام) میفرماید: عَلِّمِ النّاسَ ، و تَعَلَّمْ عِلمَ غَيرِكَ ، فتَكونَ قَد أتقَنتَ عِلمَكَ ، و عَلِمتَ ما لَم تَعلَمْ به دیگران علم خودرا بیاموز و علوم دیگران را نیز فراگیر تا علم خود را محکم کرده و به آنچه نمیدانستی اگاه شوی . با استناد به این پیام شریف و حدیث وزین میتوان دریافت که معلم نباید به علم خویش بسنده نماید و باید در جهت افزایش دانش و تقویت توان علمی خویش تلاش کند. طرح سوالات و شبهات جدید در عصر ارتباطات، تلاش مضاعف استاد را در فهم انها و پاسخگویی صحیح میطلبد. باید این احتمال را بدهیم که ذهن متعلم در گیر پیام های منفی ، سوال های جدید و شبهات نو است . (لذا باید حداقل یک گام جلوتر از متعلم خود باشیم ) یکی دیگر از اموری که فراگیری ان بر استاد خبره لازم است و او را در امر تعلیم و تربیت یاری رسان خواهد بود، اموختن تجربیات موفق دیگر استادان در زمینه تعلیم و تربیت واستفاده از انها در تدریس خویش است . تجربه ها و روش های رفتاری و گفتاری دیگران،گنجی است پر بها که چه بسا حاصل سالها زحمت و تلاش انها بوده و اشنایی و به کار گیری به هنگام انها میتواند یاوری خوب در جهت نیل به اهداف متعالی انسان سازی باشد. 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳۹ ↩️ شامل آیات ۵۶ تا ۶۴ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اَلا لا خَیرَ فی قِراءَةٍ لَیسَ فیها تَدَبُّرٌ»؛ آگاه باشید در قرآن خواندنی که تدبر در آن نباشد، خیری نیست. 📚 (اصول کافی ۱/۳۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اخلاق تدریس (27) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 تقویت روحیه اعتماد به نفس و امیدواری از دیگر وظایف استاد ایجاد باور تو می توانی در خویش و متعلم است؛تذکر این نکته که خواستن توانستن است. بدیهی است هر متعلمی در هر رشته ای ک مشغول به تحصیل باشد،نیازمند تقویت روحیه و پشتوانه ای برای ادامه فعالیت های علمی خویش است. امام موسی کاظم علیه السلام می فرماید: ✅«یا هِشامُ لو کانَ فی یَدِک جَوزَهٌ و قالَ الناسُ لُولُوهٌ ما کان یَنفَعُک و اَنتَ تَعلَمُ انَّها جَوزهٌ و لوکان فی یدِک لُولُوهٌ و قال الناسُ انَّها جَوزَهٌ ما ضَرَّکَ و انتَ تعلمُ انَّها لُولُوهٌ» (ای هشام؛اگردر دست تو گردویی باشد و مردم بگویند آن یک مروارید است،سخن ایشان تو را سودی نمی رسانددر حالی که تو میدانی که آن یک گردو است و اگر در دست تو مرواریدی باشد و مردم بگویند آن یک گردو است سخن ایشان تو را ضرری نمی رساند در حالی که می دانی که آن یک مروارید است.)بحار الانوار ج1ص136 پیام این سخن امام آن است که انسان باید آنچه خود دارد اعتقاد داشته باشد و گرفتار جو زدگی سخنان بی اساس دیگران نشود. یک جوان باید توانمندی های خویش را باور داشته و بداند که قادر به انجام بسیاری از کار های به ظاهر نشدنی است.یک استاد خوب دانشجو را در این میسر خود باوری قرار می دهد،اعتماد به نفس را در او شکوفا می کند و او را جهت یک مصاف بزرگ با مشکلات و سختی های زندگی و تحصیل آماده می سازد. ادامه دارد... 📚 گزیده‌ای از اخلاق تدریس (امیدواریان) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 قطاری از خون لازم است. 🔻 انقلاب حسين علیه‌السلام يک مرحله تاريخی نبود، بلکه تعبيری بود از حالت امتی که به اين وضعيت اسفبار افتاد و به چنين جنايت تاريخی نفرت‌آوری دست يازيد. امروز اين حالت باز تکرار شده است. امت اسلامی در همان وضعيتی به‌سر مي بَرد که امت در زمان امام حسين علیه‌السلام در آن به‌سر می‌بُرد… پس ناچار اين حرکت، حسينی جديد، زينبی ديگر و مردانی همچون ياران حسين علیه‌السلام می‌خواهد؛ که اين امری محال است؛ زيرا برای هيچ انسانی ممکن نيست همه ويژگی‌های حسين علیه‌السلام و عناصر انقلاب او را به‌طور کامل داشته باشد. چون اين امر محال است، پس بايد قطاری از خون به راه افتد و انبوه هنگفتی از فداکاری به‌پا شود که در مجموع خود بخشی از عناصر سوگنامۀ طفّ را شکل دهد، تا وجدان اين امت مرده را تکان دهد و احساسات و عواطفش را بيدار کند . بر عهده مسلمانان است که همواره در اوج آمادگی برای اجابت ندای اسلام باشند تا هرگاه فرياد برآورد، به ياری‌اش بشتابند. شايد بازگشت به واقعيت رسالتی ارزشمند در قطار خون نهفته باشد . 📚 امامان اهل‌بیت، ص۴٩٢-۴٩٣. 🔗 پژوهشگاه شهید صدر 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۰ ↩️ شامل آیات ۶۵ تا ۷۲ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «قارِئُ القُرآنِ وَ المُستَمِعُ فِی الأَجرِ سَواءٌ»؛ قاری قرآن و گوش‌کننده آن در پاداش مساوی هستند. 📚 (مستدرک الوسائل ۴/ ۲۶۱) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔺تجربه دهم🔺 🔹عنوان تجربه🔹نام خود را در قرآن پیدا ڪنید 🔸شــرح تجــربه🔸 ✍️یڪ مربی دلسوز مسجدے می گفت:گاهی از بچه ها می خواهیم داستانهای قرآنی را نقاشی ڪنند یا داستانی بر اساس وقایع باز گشوده در قرآن بنویسند و در گروه بیان ڪنند. وی هم چنین از ارائه "مشق شب قرآنے"، انشاء با موضوع آیات ڪلام الله مجید و حفظ ترجمه آیات ڪلیدی، به عنوان تمرین منزل متربیان سخن می گفت و اظهار می داشت: یڪ بار به بچه ها گفتم اسم خود را در قرآن پیدا ڪنید! ڪلی گشتند و ناامیدانه گفتند:نبود! اصرار ڪردم دوباره بگردند،باز گفتند نیست! جلسه سوم گفتم‹‹قرآن ڪتاب انسانهای متقّی و مؤمن است. مطمئن باشید ڪه از شما در بیان صفات مؤمنین و متقّین در قرآن یاد شده است. مثلا˝ اگر شما راستگو،وفادار،پاڪیزه،متواضع و سخت ڪوش هستید بارها در قرآن به شما اشاره شده است،شما گل های بهشتید! خدا شما را دوست دارد اگر شما هم خدا را دوست داشته باشید وبه دستوراتش عمل ڪنید!›› از دیگر عناوینی ڪه می توان به این قبیل تجربیات،اطلاق ڪرد عبارتند از (مؤمنین در قرآن) ،(آیه ای ڪه اسم مرا می خواند)،(یوسف های ڪلام رحمان)،(من در ڪجای قرآنم)،(نام های آسمانی)،(از لقمان تا سلیمان) 🔸هدف از اجرای برنامه🔸 نگاه به آیات ڪلام الله مجید،قرائت قرآن ،دقت ابتدایی در ترجمه آیات و آشنایی با اسامی قرآنی. 🔹نڪته مرتبط تڪمیلی🔹 ✍️قرآن ڪتاب آسمانی است ڪه نگاه به خطوط و آیات آن نیز دل را مصفّا می ڪند و جان را جلا می بخشد. ما باید تلاش ڪنیم تا مراجعه فرزندانمان به این ڪتاب آسمانی با میل و رغبت درونی آنها همراه شود و به گونه ای عمل ڪنیم ڪه در طرح ها و برنامه هایمان رغبت افزایی و سؤال انگیزی ڪافی نسبت به معانی و مفاهیم قرآنی،متناسب با سن مخاطبان موجود باشد. براین اساس، داستان نویسی ،نقاشی،انشاء و تحقیق، اگر در فضایی رقابتی ،سالم و دوستانه صورت پذیرد ودر آن ،به متربیان،آداب قرائت قرآن هم چون:وضو گرفتن و احترام گذاشتن به این ڪتاب آسمانی را یادآور شویم،بسیار مؤثر و مفید خواهد بود. البته، برای انجام این تجربه حتما˝ باید دقت داشته باشیم ڪه در مراحل ابتدایی انس و الفت متربیان با قرآن،از دادن تڪالیف سخت و زیاد پرهیز نماییم تا باعث دلزدگی آنان نشود. هم چنین می توان در پایان اجرای این روش وخاتمه رقابت افراد با موضوع قرآن،به بهترین ها جوایزی را اهدا ڪرد ڪه باعث تشویق آنها شود. 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۱۰.mp3
5.44M
🎚سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : اهمیت تبیین بغض‌ها و محبت‌های مشترک در 🔺 اساس تشکیل محور تشکیلات چیست؟ 🔺 یک تشکیلات موفق چطور بهتر شکل می‌گیرد؟ 🔺 قوام‌ یک شخصیت چگونه بهتر شکل می‌گیرد؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه کلیپ‌های : قسمت چهاردهم: محور دوم، ماهیت هیئت - بخش ششم مروری بر مباحث استاد عابدینی پیرامون آداب تشکیلاتی اقامه مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🎙 با ارائه علی جعفری هرستانی تدوین کننده آثار استاد عابدینی در حوزه هیئت 🔗 کانال استاد عابدینی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۱ ↩️ شامل آیات ۷۳ تا آخر سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «مَن اَرادَ عِلمَ الاَوَّلینَ وَالآخَرینَ، فَلیُثَوِّرِ القُرآنَ»؛ هرکه علم اولین و آخرین را می‌خواهد، باید آن را در قرآن بجوید. 📚 (کنزل العمال، ج ۱، ص ۵۴۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 جهاد در بستر تربیت 🔻 یک شرط جهاد این است که در مقابله با دشمن باشد. همانطور که مقام معظم رهبری در سال ۷۲، در دیدار با فرهنگیان فرمودند:«« یک‏ وقت در میدان جنگِ مسلّحانه ای است که «جهاد رزمی» نام دارد؛ یک‏وقت در میدان سیاست است که «جهاد سیاسی» نامیده می‏شود؛ یک‏وقت هم در میدان مسائل فرهنگی است که به «جهاد فرهنگی» تعبیر می‏شود و یک‏وقت در میدان سازندگی است که به آن «جهاد سازندگی» اطلاق می‏گردد. البته جهاد، با عنوانهای دیگر و در میدانهای دیگر هم هست. پس، شرط اوّلِ جهاد این است که در آن، تلاش و کوشش باشد و شرط دومش اینکه، در مقابل دشمن صورت گیرد»» پس باید خاطر سپرد که شرط اول جهاد کوشش و تلاش است ، و مجاهد باید بداند در راه جهادی خستگی بی معناست. بحث دوم که در رابطه با جهاد و کار فرهنگی است ، این است که به یاد داشته باشیم ما به عنوان یک رزمنده و مجاهد فرهنگی باید دشمن شناس باشیم.اگر دشمن شناس بودیم میتوانیم مقابل استکبار ایستادگی کنیم ، اگر دشمن شناس بودیم میتوانیم بستری مهیا کنیم و در آن بستر به تربیت بپردازیم ، باز شما عزیزان را ارجاع میدهم به کلام مقام معظم رهبری :«« كارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دَم است، اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود اما اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و كژی خواهد شد»» واقعا نقش تربیت در روند جامعه مهم و تاثیر گذار است.ما زمانی میتوانیم در مقابل شبیخون دشمن ایستادگی کنیم که مجاهدین با سوادی را تربیت کرده باشیم. پس در خلاصه میتوان گفت ما از دشمن عقب مانده ایم و این خطر بزرگی است برای انقلاب.تا دیر نشده باید کار جهادی را شروع کرد.کاری که با عقل و تدبیر و برنامه و دور از هیجانات باشد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir