eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
495 دنبال‌کننده
418 عکس
660 ویدیو
124 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
(٢) 🚨 شکرگزار مسئولیت فرهنگی‌مان باشیم 🔻 «قَالَ یَا مُوسی إنِّی اصطَفَیتُکَ عَلَی النَّاسِ بِرِسَالاتِی وَ بِکَلامِی فُخُذ مَا آتَیتُکَ وَ کُن مِنَ الشَّاکِرِینَ» (اعراف/144) 🌱 خدواند فرمود: ای موسی! من تو را بر مردم با پیام‌هایم و سخنم برگزیده‌ام پس آنچه (از الواح و تورات) به تو دادم بگیر و از سپاسگزاران باش. ❇️ توفیق کار فرهنگی از جانب خداست «إنّی» (من) و به هر کسی داده نمی‌شود «اصطفیتک» (برگزیدم تو را) ❇️ در عرصه کار فرهنگی سستی جایز نیست و نباید آن را رها کرد «فخذ ما آتیتک» و باید با قوت به آن پرداخت «فخذها بقوه» ❇️ مسئولیت فرهنگی، نعمت الهی است و خود خدا دستور داد سپاسگزار آن باشیم. «و کُن مِنَ الشَّاکِرِین» 🖌نویسنده: مالک حسنی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
(۳) 🚨 بازیگوشی بچه‌ها 🔻 رسول اکرم (صلی‌الله عليه و آله): بازى‌گوشى (شيطنت) بچّه در كودكى مايه فزونى عقل و خِرد او در بزرگ‌سالى است. 🔺 عرامَةُ الصَّبيِ في صِغَرِهِ زِيادَةٌ في عَقلِهِ في كِبَرِهِ. 📚 نهج‌الفصاحه، حدیث ۱۹۴۰. 🏷 | | 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۰ ↩️ شامل آیات ۱۹۱ تا ۱۹۶ سوره مبارکه بقره 🔻 امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: «قِراءَةُ القُرآنِ فِی المُصحَفِ تُخَفِّفُ العَذابَ عَنِ الوالِدَینِ وَ لَو کانا کافِرَینِ»؛ خواندن قرآن از روی آن، عذاب را از والدین سبک می‌سازد؛ اگر چه آن دو کافر باشند. 📚 (اصول کافی، ۲/۶۱۳) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P006.mp3
13.91M
🎙 : چله تشکیلاتی (۶) 🚨 قسمت ششم: ابراهیم (علیه‌السلام) در مسیر امت سازی ▪️ ابراهیم علیه‌السلام در مسیر امتحان الهی در چند مرحله مامور به هجرت می‌شود و را در مسیر شکل‌گیری تمدن توحیدی آغاز می‌کند... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 (۶) ▪️اگر اجتماع مومنین در دایر مدار ولایت و محبت امام شکل گرفت، این جمع شدن‌ها هم حکم احیای امر ولایت ایشان و حکم مجالس اهل بیت علیهم‌السلام را پیدا می‌کند و همان ثواب و آثار به حسب مراتب شدت و ضعف توجه ما به تشکیلات ایمانی و روابط ولایی مومنین در تشکیلات هم جاری می‌شود. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
✍️ (۶) ▪️اگر اجتماع مومنین در دایر مدار ولایت و محبت امام شکل گرفت، این جمع شدن‌ها هم حکم احیای امر ولایت ایشان و حکم مجالس اهل بیت علیهم‌السلام را پیدا می‌کند و همان ثواب و آثار به حسب مراتب شدت و ضعف توجه ما به تشکیلات ایمانی و مومنین در تشکیلات هم جاری می‌شود. البته گاهی این عدم توجه و عدم باورهای ما می‌تواند ما را از چنین آثار و برکاتی در روابط مومنین در تشکیلات ایمانی محروم نماید. ▪️این الگو در تشکیلات اسلامی در جامعه دینی عصر غیبت نیز قابل تسری است. اگر افق حکومت جمهوری اسلامی را به تعبیر رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی تمدن سازی نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور خورشید عظمای ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در عصر ظهور بدانیم، هر اقدام فردی و جمعی به خصوص در نهادها و تشکیلات انقلابی حرکت به سوی ظهور و زمینه‌سازی برای زیارت و ملاقات امام است. 🔸 پس هر قدمی که در راه پیشبرد این اهداف در تشکیلات برداشته شود گامی است به سوی زیارت و ملاقات امام و همان ثوابی که در روایات برای هر قدم حرکت به سوی امام وارد شده برای این تلاش‌ها نیز می‌تواند باشد. به شرط اینکه نیت ما در تشکیلات حرکت به سوی زمینه سازی باشد. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
(۴) 🚨 شجاعت امام جواد (علیه‌السلام) در حین بازی 🔻 بنان بن‌نافع نقل می‌کند که روزی مأمون از جایی که حضرت جواد (علیه‌السلام) با کودکان بازی می‌کرد، می‌گذشت. کودکان از ترس میدان بازی را ترک کردند و تنها جواد (علیه‌السلام) آنجا ایستاد. 🗣 مأمون از او پرسید: چرا همراه بچه‌ها فرار نکردی؟ 💚 فرمودند: 💬 گناهی مرتکب نشدم تا از ترس بگریزم و جاده هم تنگ نیست تا آن را برایت باز کنم، از هر جا می‌خواهی عبور کن. 🗣 مأمون [از این پاسخ تعجب کرد و] پرسید: تو کیستی؟ 💚 حضرت در جواب فرمودند: 💬 من محمد بن‌علی‌بن‌موسی‌بن‌جعفربن‌محمد‌بن‌علی‌بن‌الحسین‌بن‌علی‌بن‌ابی‌طالب علیهم‌السلام هستم. 🏷 | | | 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 - مقدمه ۳ ❇️ وجه تمایز بین اصل و روش تربیتی 🔰 برخی معتقدند روش‌ها در مقایسه با اصول از نوعی تعین و تشخص بیشتر و کامل‌تر برخوردارند و به‌تبع زمان، مکان و شخص متربی در تغییرند. 🔰 برخی بر هم‌سنخیِ اصول و روش‌ها تأکید دارند؛ زیرا هر دو دستورالعملی هستند که چگونگی رسیدن به مقصد و مقصود را بیان می‌کنند. بر اساس این نظر، تفاوت این دو در این است که اصول به دستورالعمل‌هایی کلی و روش‌ها به دستورالعمل‌هایی جزئی گفته می‌شود. 🔰 در برخی منابع تربیتی، سبک دیگری برای بیان تمایز بین اصل و روش، ارائه‌شده است؛ به این بیان که روش، مشابه معقولات اولی، معادلی در خارج از ذهن دارد که همان رفتارهای عینی مربیان و متربیان است؛ اما اصول تربیتی مشابه معقولات ثانی‌ فلسفی‌اند و نمی‌توان رفتاری خاص را معادل خارجی آن‌ها دانست، بلکه رفتارهای عینی، فقط منشأ انتزاع این مفاهیم محسوب می‌شوند؛ بنابراین مراد از روش، خود رفتار تربیتی مربی در مقام تربیت است که بروز و ظهور خارجی دارد و منظور از اصل، کیفیت و چگونگی عمل و رفتار تربیتی مربی است. ⬅️ بر اساس تعاریف اصل و روش، عدالت‌ورزی بین فرزندان، بازی، الزام و اجبار در تربیت و وفای به وعده به کودکان روش‌های تربیتی محسوب می‌شوند. 📖 کتاب روش‌های تربیت؛ آیت‌الله اعرافی؛ ص ۲۳. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
(۵) 🚨 کاخ‌های سرخ و سفید 🎙امام خمینی قدس‌سره 🔻 امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامی رونق و زرق و برق کاخ‌های سفید و سرخ را از بین خواهند برد. جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد و باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم. 📚 کتاب تشکیلات انقلابی/ ص ۵۶. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
SAVE_۲۰۲۳۱۰۲۹_۲۳۵۷۵۰.jpg
544.6K
فایل با کیفیت 5 🚨 کاخ‌های سرخ و سفید
(۳) 🚨 کار تربیتی، ذکر خداست 🔻إذهَب أنتَ وأخُوکَ بآیَاتِی و لاتَنِیا فِی ذِکرِی» طه/ ۴۳ 🌱 (اکنون) تو و برادرت با (معجزات و) آیاتی که من به شما داده‌ام بروید و در یاد (و رسالت) من سستی نکنید. ❇️ در این آیه از ارشاد فرعون و دعوت او به ایمان به خدا با کلمه «ذکری» یاد شده است. ❇️ مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در ذیل این آیه می‌فرماید: کلمه «تنیا» از «ونی» به‌معنای سستی است و مناسب‌تر این است که مراد از «ذکری» دعوت‌ به‌ ایمان به خدا تعالی باشد، نه ذکر به‌معنای توجه به قلب یا زبان که بعضی گفته‌اند. ✅ در نتیجه از این آیه استفاده می‌شود که اگر تبلیغ، ارشاد، امر به معروف و نهی از منکر به فرمان خدا باشد، همچون نماز، ذکر و یاد خداست. 📖 قرآن و متولیان فرهنگی (برگرفته از تفسیر نور)، ص ۱۴. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۱ ↩️ شامل آیات ۱۹۷ تا ۲۰۲ سوره مبارکه بقره 🔻 امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: «ثَلاثَةٌ یَشکُونَ اِلَی اللهِ، عَزَّ وَجَلَّ، مَسجِدٌ خَرابٌ لا یُصَلّی فیهِ اَهلُهُ وَ عالِمٌ بَینَ جُهّالٍ وَ مُصحَفٌ مُعَلَّقٌ قَد وَقَعَ عَلَیهِ الغُبارُ لا یُقرَاُ فیهِ»؛ سه گروه نزد خدا شکایت می‌برند: مسجد ویرانی که مردم در آن نماز نخوانند، عالمی که بین جاهلان تنها بماند و قرآن رها شده و غبار گرفته‌ای که خوانده نمی‌شود. 📚 (اصول کافی، ۲/۶۱۳) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P007.mp3
11.52M
🎙 : چله تشکیلاتی (۷) 🚨 قسمت هفتم: موسی (علیه‌السلام) و زمینه‌سازی برای حاکمیت الهی ▪️ شریعت حضرت موسی (علیه‌السلام) تفصیلی‌ترین احکام را برای اداره جامعه آورده است لذا حیات اجتماعی در این دوره به اوج می‌رسد... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 (۷) ▪️اگر فرموده‌اند که برای احیای امر اهل بیت علیهم‌السلام "تَزاوَروا وَ تَلاقُوا وَ تَذاکرُوا وَ احیَوا اَمرَنا"، ترابط و تلاقی مومنین در اگر با توجه به ولایت امام باشد در حکم حرکت در این مسیر و مرتبه‌ای از هجرت باطنی و معنوی است. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
چله-تشکیلاتی7.jpg
507.6K
فایل با کیفیت «چله تشکیلاتی» شماره ۷
✍️ (۷) ▪️حرکت انسان در مسیر زیارت، علاوه بر سفر ظاهری، سفر معنوی و هجرت جمیل است؛ به بیان امام راحل در ابتدای کتاب آداب الصلوة این هجرت باطنی به سوی خدا و رسول، هجرت از منیت‌ها و فردیت‌ها به سوی امام و ولایت امام است. ▪️اگر فرموده‌اند که برای احیای امر اهل بیت علیهم‌السلام "تَزاوَروا وَ تَلاقُوا وَ احیَوا اَمرَنا"، ترابط و تلاقی مؤمنین در تشکیلات ایمانی اگر با توجه به ولایت امام باشد در حکم حرکت در این مسیر و مرتبه‌ای از هجرت باطنی و معنوی است. 🔸 گاهی "فَلْيَرْحَلْ مَعَنَا" را باید در هجرت از اجتماع و مناصب اجتماعی و دارایی و مکنت دنیایی در همراهی با امام در سفر کربلا دنبال کرد. گاهی هم در خروج از اسارت‌ها و منیت‌ها و خودخواهی‌ها و ایجاد ترابط و پیوند ولایی مؤمنین و پذیرش مسئولیت در تشکیلات ایمانی. باید در تشکیلات به این امر بپردازیم که اکنون قیدی که باید از آن هجرت به سوی امام نمود چیست؟ 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۲ ↩️ شامل آیات ۲۰۳ تا ۲۱۰ سوره مبارکه بقره 🔻 امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ عَهدُ اللهِ اِلی خَلقِهِ فَقَد یَنبَغی لِلمَرءِ المُسلِمِ اَن یَنظُرَ فی عَهدِه وَ اَن یَقرَأَ مِنهُ فی کُلِّ یَومٍ خَمسینَ آیَةً»؛ قرآن پیمان خداوند است با بندگانش، شایسته آن است که انسان مسلمان در پیمان خود نظر کند و هر روز پنجاه آیه از آن را بخواند. 📚 (اصول کافی، ۲/۶۰۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
014-Abedini-www.ziaossalehin.ir-Chelleye-Tashkilati-P008.mp3
11.57M
🎙 : چله تشکیلاتی (۸) 🚨 قسمت هشتم: عیسی (علیه‌السلام) و توسعه معنویت ولایی ▪️عیسی (علیه‌السلام) در دوران تعلق بنی اسرائیل به دنیا و مادی‌گرایی مبعوث شد. به همین جهت عمده تعالیم ایشان معنوی و اخلاقی و برای گسست تعلق از دنیا بود... 📖 برگرفته از مباحث در کتاب 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 (۸) ▪️اگر همه افراد تشکیلات با عهد جمعی بر طهارت، سطحی از پاکی از آلودگی ظاهری و به تبع آن طهارت و پاکی باطنی را به عنوان عمل مشترک جمعی انجام دهند، به همان میزان ادراک روابط ولایی و محبت میان مؤمنین به واسطه طهارت و سنخیت افراد تشکیلات تقویت می‌شود. 🏷 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
SAVE_۲۰۲۳۱۱۰۱_۱۹۳۶۳۷.jpg
512.6K
فایل با کیفیت «چله تشکیلاتی» شماره ۸
(۶) 🚨 قرارگاهی عمل کنید. 🔺 معنای قرارگاهی؟ 🎙 امام خامنه‌ای 🔻 نیروهای قوی‌ای که در سراسر کشور وجود دارند، قرارگاهی عمل کنند. قرارگاهی عمل کردن یعنی با فکر و برنامه عمل کردن بصیر بودن، دائماً و مستمراً به فرمانده بالادست نگاه کردن و نقشه را در دست داشتن. 📚 کتاب تشکیلات انقلابی/ ص ۹۴. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
SAVE_۲۰۲۳۱۱۰۱_۱۹۴۷۳۶.jpg
530.4K
فایل با کیفیت (۶) 🚨 قرارگاهی عمل کنید. 🔺 معنای قرارگاهی؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۳ ↩️ شامل آیات ۲۱۱ تا ۲۱۵ سوره مبارکه بقره 🔻 امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «اَلبَیتُ الَّذی یُقرَآُ فیهِ القُرآنُ وَ یُذکَرُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ فیهِ تَکثُرُ بَرَکَتُهُ وَ تَحضُرُهُ المَلائِکةُ وَ تَهجُرُهُ الشَّیاطینُ»؛ خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود و خدا را به یاد آرند، برکتش فزونی یابد و فرشتگان به آن خانه درآیند و شیاطین از آن دوری جویند. 📚 (اصول کافی، ۲/۶۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313