eitaa logo
مربیان قرآن دبستان (درست‌خوانی و زیباخوانی)
2.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
367 ویدیو
56 فایل
﷽ هماهنگی، هم‌افزایی و محتوای تدریس برای مربیان قرآن دبستان کتاب درست‌خوانی و زیباخوانی قرآن کریم ویژه کودکان تألیف علی قاسمی ادمین: استاد حسینی و استاد ده باشی سفارش کتاب ۰۲۵۳۷۸۳۹۴۷۴ ۰۹۰۲۷۸۳۹۴۷۴ مشاوره و برگزاری دوره تربیت مربی قرآن @H_N_S_1_1_4
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش ناخوانا "واو پایه و کرسی همزه" با روش جذاب و بازی محور 🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵 ۱. داستان واو و همزه به زبان ساده یک داستان بسازید که در آن شخصیت‌های اصلی "واو" و "همزه" باشند: - "واو" یک قهرمان مهربان است که پایه‌ای محکم برای همزه می‌سازد تا راحت‌تر بنویسد. 🦸‍♂️ - "همزه" هم یک مسافر است که همیشه دوست دارد در جای مناسبی بنشیند. 🧳 - وقتی "واو" و "همزه" با هم می‌آیند (مثلاً در کلمه "مسؤول")، "واو" نقش صندلی یا کرسی را برای "همزه" بازی می‌کند. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۲. نمایش عروسکی - یک عروسک "واو" و یک عروسک "همزه" درست کنید. - در کلاس، با اجرای یک نمایش کوتاه، نقش "واو" و "همزه" را توضیح دهید که چطور با هم ترکیب می‌شوند. بچه‌ها می‌توانند در نقش‌های دیگر (مثلاً کلمات مرتبط) بازی کنند. 🎭 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۳. کارت‌های تعاملی - کارت‌هایی با کلمات مختلف بسازید که شامل "واو پایه" و "کرسی همزه" باشند. - از دانش‌آموزان بخواهید کارت‌ها را دسته‌بندی کنند و مشخص کنند کدام کلمات دارای "واو پایه" و "کرسی همزه" هستند. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۴. بازی "بپر روی کرسی" - بازی‌ای طراحی کنید که در آن بچه‌ها نقش "همزه" را بازی کنند و باید روی یک کرسی (مثلاً جعبه یا کارت) که "واو" است بپرند. - این بازی می‌تواند همراه با کلمات صحیح و اشتباه باشد تا آنها درست و نادرست را تشخیص دهند. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۵. کاربرگ رنگ‌آمیزی - کاربرگی طراحی کنید که در آن "واو" و "همزه" با طرح‌های جذاب و ساده کشیده شده باشند. از فراگیران بخواهید که این دو را رنگ‌آمیزی کنند و نقش آنها را بنویسند. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۶. استفاده از مثال‌های واقعی قرآنی - آیاتی از قرآن را که شامل "واو پایه و کرسی همزه" هستند انتخاب کنید (مثل "مسؤول") و از دانش‌آموزان بخواهید به دنبال این کلمات بگردند. این روش ارتباط معنوی و آموزشی را تقویت می‌کند. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ۷. شعر کوتاه یک شعر جذاب و ساده بسازید که این مفهوم را به کودکان یاد دهد: *"واو پایه، همزه رویش، با هم‌اند، مثل یک دوست. مسؤول و مأمور با این پایه، یاد بگیریم بی‌نهایت ساده!"* 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 این روش‌ها نه‌تنها درس را جذاب‌تر می‌کند، بلکه تعامل و خلاقیت دانش‌آموزان را نیز افزایش می‌دهد. @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎭 محتوای نمایشی عروسکی: "واو و همزه" 👈شخصیت‌ها: 🧒 واو: عروسکی با چهره‌ای خندان و دست‌هایی که مثل پایه باز شده. 👧🏻همزه: عروسکی کوچک‌تر که همیشه به دنبال جایی برای نشستن است. 🟧 کلمه‌های قرآنی: کارت‌هایی که کلماتی مثل "مسؤول" و "مأمور" روی آنها نوشته شده است. 👈 داستان: 💠آغاز نمایش: واو در حال راه رفتن است و می‌گوید: "من همیشه آماده‌ام به دوستانم کمک کنم تا راحت بنویسند!" همزه از دور می‌آید و می‌گوید: "آیا کسی می‌تواند به من یک جای خوب برای نشستن بدهد؟" 💠 اوج داستان: واو می‌گوید: "من می‌توانم تو را نگه دارم! بیا روی پایه من بنشین." بعد همزه روی واو می‌نشیند و یک کارت با کلمه "مسؤول" نمایش داده می‌شود. 💠 پایان نمایش: شخصیت‌ها از مخاطبین (فراگیران ) می‌پرسند: "چه کسی می‌تواند یک کلمه دیگر با واو و همزه پیدا کند؟" دانش‌آموزان می‌توانند پیشنهاد دهند و در نمایش شرکت کنند. 👈 کاربرگ آموزشی برای رنگ‌آمیزی - یک طرح از واو و همزه در یک حالت ساده و جذاب کشیده شده که واو نقش یک صندلی دارد و همزه روی آن نشسته است. - بخشی خالی برای این که دانش‌آموزان خودشان یک کلمه قرآنی (مثل مسؤول) بنویسند و رنگ‌آمیزی کنند. @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا 🌱استاد موسوی بلده 🌱 ایشون در شهر تهران به دنیا اومدند ایشان پیش از ورود به دبستان به فراگیری قرآن روی آورد و در ضمن تحصیلات کلاسیک در کلاس‌های قرآن نیز شرکت می‌کرد. استاد موسوی در سال ۱۳۳۸ش تحصیلات ابتدایى را در دبستان محمودیه اسلامى آغاز کرد و در سال ۱۳۴۴ش به پایان رساند. پس ‌از آن در همان سال در مدرسه امیرکبیر تحصیلات دوره راهنمایى را ادامه داد. وی در سال ۱۳۵۰ش دیپلم طبیعى را از دبیرستان جعفرى اسلامى گرفت و در سال ۱۳۵۰ش در رشته فیزیوتراپى در دانشگاه تهران پذیرفته شد. استاد سید محسن موسوى در ابتدا به سبک استاد مرحوم عبدالباسط تلاوت می‌کرد، پس ‌از آن به تلاوت‌های مرحوم محمود على البنّاء علاقه‌مند شد و به سبک او قرآن را قرائت می‌نمود. در ادامه تلاوت‌های استاد احمد شبیب و مدتى هم تلاوت‌های استاد برجسته شیخ محمد عبدالعزیز حسان او را به سمت خود جذب کرد. ایشان از جمله قاریانى است که گرچه مدت‌های طولانی از تلاوت قاریان برجسته بهره گرفت، ولی هرگز به تقلید محض توجه نداشت و همواره سعى می‌کرد سبک این اساتید برجسته را یاد بگیرد ودر قرائت اجرا کند و هرگز به تقلید صرف از آنها نپردازد. وی از جمله قاریان و اساتیدى است که علاوه بر داخل کشور سفرهایى نیز به برخى از کشورها از جمله عربستان، سودان، مالزی، فرانسه، بنگلادش، امارات، برزیل، آرژانتین، سنگاپور، آلمان و ترکیه داشته و در آنجا به تلاوت پرداخته است> او شاگردان زیادی را پرورش داد و بسیاری از شاگردان استاد موسوی از استادان برجسته قرآنی هستند و خیلی از آنها هم شهید شدند. @zibakhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا